интеркулер-размисли ,евентуално идеи

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

интеркулер-размисли ,евентуално идеи

Мнениеот jigsaw » Пет 06 мар 2009 11:32


Колеги реших да споделя с вас какви мисли ми се въртяха в главата вчера докато се чудих какво да правя и седях и си гледах мотора.Гледайки го изведнъж осъзнах, че генерацията седи точно под инжекциона и всмукателните колектори ( не, че винаги не е било очевадно ) но до сега не се бях замислял всъщност колко изключително тъпо инженерно решение е това.При това разположение, генерацията много ефективно нагрява :evil: постъпващия въздух през колекторите.Всички знаем колко негативни последствия има топлия въздух в горивната камера.Ниската плътност на топлия въздух има негативен ефект върху горенето, колата върви по-малко и харчи повече.Най-вероятно на много от вас им е направило впечатление,че колите им вървят по-добре когато са още студени а когато стигне 90-100 градуса сякаш малко или много окуцяват.Причината е именно заради температурата на постъпващия въздух в частност плътността.По-ниската плътност определя и по-бедни смеси което пък означава предпоставки за детонации.По-високата температура на горивнат смес също е пряк фактор за детонации и не само.Няма да влизам в досадни подробности защо топлия въздух е нежелан, повечето от вас знаят причините не по-зле от мен.В този ред на мисли се чудих някои има ли идея и въобще дали е правил някакви опити да оптимизира по някакъв начин този процес.Мислих си да сложа някаква никелирана ламарина между генерацията и колекторите или по някакъв начин да изолирам максимално колекторите от генерацията или пък по някакъв начин да охлаждам допълнително въздуха който влиза през филтъра тоест да постигна от части или изцяло ефекта на интеркулера.Като начало откачих вакумчето което управлява клапата за толия(от генерацията)/студения(от околната среда) въздух отворена/затворена.Така или иначе се оказа,че би-металната пластинка се е прецакала вече и само топъл въздух дърпаше от генерацията.Споделете вашата гледна точка за нещата :beer




Потребителски аватар
napster
Мнения: 1158
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
Автомобил: BMW E30
Двигател: 1.6 LPG
Местоположение: Стара Загора

Re: интеркулер-размисли ,евентуално идеи

Мнениеот napster » Пет 06 мар 2009 12:02


Според мене термо лента на изпускателния колектор и да направиш някакви въздуховоди да охлаждат всмукателя друго незнам какво може да се направи.


Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: интеркулер-размисли ,евентуално идеи

Мнениеот jigsaw » Пет 06 мар 2009 12:30


napster написа:Според мене термо лента на изпускателния колектор и да направиш някакви въздуховоди да охлаждат всмукателя друго незнам какво може да се направи.

Благодаря ти за бързия отговор, дано се съберат повече идеи на финала може да се спретне нещо достатъчно хитро и ефективно :drunk
Да идеята за термолента не е лоша и лесно изпълнима обаче имам съмнения,че е неприложима за нашите каляски защото са с чугунена генерация и до колкото съм чувал и знам е противопоказно да се слага такава лента на такава генерация.Разбира се не съм убеден в правотата на това твърдение.Ако някои може да го потвърди или отхвърли ще се радвам на мнение.Ако се окаже, че няма проблем ще си купя и ще го направя.Другата идея с охлаждането на въздуховодите обаче мисля, че ще е свързано с промяна на капака да речем защото не виждам от къде ще вкарам студения въздух.Не се сещам за варянт как да охлаждам постъпващия въздух :?


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2401
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: интеркулер-размисли ,евентуално идеи

Мнениеот StS » Пет 06 мар 2009 12:40


Малко предложения от моя страна, аз бих сложил - нещо като уплътняващия станиол, хем не гори хем ще предпазва от нагряване, другото което не съм сигурен дали е възможно но фреон с радиатор през който да минава въздуха т.е охлаждане чрез фреон, като се замисля компютрите имат такова охлаждане което е високоефективно, въпросът е как да се догоди за входящия въздух... Не знам просто разсъждавам на глас :screwy


Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: интеркулер-размисли ,евентуално идеи

Мнениеот jigsaw » Пет 06 мар 2009 13:08


Принципно съм сигурен, че има начин да се направи интеркулер, но подозирам, че ще е скъпо.Идеята ми е по-скоро да се ориентираме към по-евтини и достъпни решения което така като се замисля май наи-лесно ще се получи с някаква изолационна приставка между колекторите и генерацията.А току що ми дойде на акъла идеята,че може да махна от филтъра тръбата за топлия въздух която идва от генерацията и с подходящо удължение просто да я закарам до някъде отпред с подходящ накрайник.Докато колата се движи мисля,че ще се получи хубав въздушен поток който ше охлажда генерацията и така евентуално ще се нагряват по-малко и колекторите :roll:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта