


разход зависим от гърнето на колата
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
разход зависим от гърнето на колата
колеги имам един спор с приятел-може една кола да гори с литър и пловина повече заради това че на краиното гърне единия резонатор е счупен и го няма и това бъркало ламбда сондата и затова горяла повече.
- VW-fenka
- Мнения: 3007
- Регистриран на: Съб 31 мар 2007 20:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: London
- Контакти:
Re: разход зависим от гърнето на колата
Anio-Mamata написа:колеги имам един спор с приятел-може една кола да гори с литър и пловина повече заради това че на краиното гърне единия резонатор е счупен и го няма и това бъркало ламбда сондата и затова горяла повече.
Не !
Ламбда сондата я интересува от изпускателния колектор до един метър след нея....... Как при счупен резонатор на крайно гърне ще се бърка ?

Може и да греша.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: разход зависим от гърнето на колата
VW-fenka написа:Anio-Mamata написа:колеги имам един спор с приятел-може една кола да гори с литър и пловина повече заради това че на краиното гърне единия резонатор е счупен и го няма и това бъркало ламбда сондата и затова горяла повече.
Не !
Ламбда сондата я интересува от изпускателния колектор до един метър след нея....... Как при счупен резонатор на крайно гърне ще се бърка ?
Може и да греша.
И си прав и грешиш

При по-новите коли (не всички) има ламбда сонда и на края на системата след последното гърне за да следи какво се случва на края на изпускателната система - тогава бърка работата,вървежа,разхода и т.н.
Иначе по принцип си прав ако сондата е само една - тя седи или горе веднага след изпускателния колектор или долу точно преди входа на катализатора (първото подобие на гърне по системата).
Реално и в двата случая ако няма катализатор или поне резонтаорно гърне сондата не работи коректно - изходните газове минават твърде бързо покрай нея и тя не отчита вярно горивната смес и пречи на работата....ама чак за крайното гърне не я бръсне изобщо

Всели празници!
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: разход зависим от гърнето на колата
zfa159 написа:VW-fenka написа:Anio-Mamata написа:колеги имам един спор с приятел-може една кола да гори с литър и пловина повече заради това че на краиното гърне единия резонатор е счупен и го няма и това бъркало ламбда сондата и затова горяла повече.
Не !
Ламбда сондата я интересува от изпускателния колектор до един метър след нея....... Как при счупен резонатор на крайно гърне ще се бърка ?
Може и да греша.
И си прав и грешиш
При по-новите коли (не всички) има ламбда сонда и на края на системата след последното гърне за да следи какво се случва на края на изпускателната система - тогава бърка работата,вървежа,разхода и т.н.
Иначе по принцип си прав ако сондата е само една - тя седи или горе веднага след изпускателния колектор или долу точно преди входа на катализатора (първото подобие на гърне по системата).
Реално и в двата случая ако няма катализатор или поне резонтаорно гърне сондата не работи коректно - изходните газове минават твърде бързо покрай нея и тя не отчита вярно горивната смес и пречи на работата....ама чак за крайното гърне не я бръсне изобщо
Всели празници!
колата не е нова,ауди 95г. 2.0 16V и до колкото разбрах е повреден единия резонатор на краиното гърне,защото е с две,но това не се ли казва накраиник а не резонатор.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: разход зависим от гърнето на колата
zfa159 написа:И си прав и грешиш
И ти си прав, и грешиш

Втората Ламбда не е на края на генерацията, а на края на катализатора (който, както правилно си написал- е първото гърнеподобно)

Темата е тази:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=113723
Според мен накрайника едва ли ще може да окаже някакво, какво да говорим пък за чак токова осезаемо влияние
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: разход зависим от гърнето на колата
radotom написа:zfa159 написа:И си прав и грешиш
И ти си прав, и грешиш
Втората Ламбда не е на края на генерацията, а на края на катализатора (който, както правилно си написал- е първото гърнеподобно)
Темата е тази:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=113723
Според мен накрайника едва ли ще може да окаже някакво, какво да говорим пък за чак токова осезаемо влияние
И ти си прав и грешиш

На немските може и да е там (не съм гледал признавам си) ама на повечето италиански,френски и други подобни чудеса от по-последните години (включително Хюндаите) е почти най-отзад - веднага след последното гърне - какво мери там - незнам ама съм я виждал - там си е....и е с подгряване понеже няма какво да я загрява и това подгряване раобти непрекъснато и затова често се скапват именно тези задните...изгаря им подгряването и....дотам.
Весели празници!

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: разход зависим от гърнето на колата
zfa159 написа:... ама на повечето италиански,френски и други подобни чудеса от по-последните години (включително Хюндаите) е почти най-отзад - веднага след последното гърне - ...
А аз пък си признавам, че там не съм гледал!

На моя Пассатор подгряването също работи постоянно. Сондата ми е на катализатора (предната му част)
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ами като ти махнат катализатора има два варианта - или слагат една права тръба на негово място или така нареченото резонаторно гърне.
По принцип катализатора оказва известно забавяне на движението на газовете и обезшумява в някаква малка част системата както и създава известно налягане на газовете в областта на ламбда сондата - преди катализатора било то долу при него или горе след колектора.
Та реално погледнато гърнетата след катализатора са сметнати да го има и него като обезшумително звено в системата на колата.....
-ако с резонаторно гърне (права тръба с дупки отстрани,облечена в друга тръба точно на принципа на гърнетата) то обезшумява до степен, близка на катализаторната и създава някакво сравнително близко до катализаторното налягане в областта на ламбда сондата....ако резонатора ти не е от Ем Комплект - той само вдига повече шум и нищо не прави
С две думи замества катализатора от гледна точка налягане на газовете и обезшумяване....иначе с нищо не порменя химическия състав на изходните газове както прави катализатора.
-ако си с тръба (или резонаторно гърне от Ем Комплект 33) ефекта е поразяващ - доста шумна кола понеже реално обезшумяват само средното и задното гърне ама обезшумяването от катализатора го няма,липсва и областта с достатъчно подналягане в областта на ламбда сондата и ефекта е че тя мери глупости - колата прави глупости
Общо взето това е,което се сетих на първо четене като обяснение.
По принцип катализатора оказва известно забавяне на движението на газовете и обезшумява в някаква малка част системата както и създава известно налягане на газовете в областта на ламбда сондата - преди катализатора било то долу при него или горе след колектора.
Та реално погледнато гърнетата след катализатора са сметнати да го има и него като обезшумително звено в системата на колата.....
-ако с резонаторно гърне (права тръба с дупки отстрани,облечена в друга тръба точно на принципа на гърнетата) то обезшумява до степен, близка на катализаторната и създава някакво сравнително близко до катализаторното налягане в областта на ламбда сондата....ако резонатора ти не е от Ем Комплект - той само вдига повече шум и нищо не прави

-ако си с тръба (или резонаторно гърне от Ем Комплект 33) ефекта е поразяващ - доста шумна кола понеже реално обезшумяват само средното и задното гърне ама обезшумяването от катализатора го няма,липсва и областта с достатъчно подналягане в областта на ламбда сондата и ефекта е че тя мери глупости - колата прави глупости

Общо взето това е,което се сетих на първо четене като обяснение.
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 8:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
За да се осигури ефективната и правилната работа на сондата ( пред катализатора), което е свързано с разхода, е необходимо да се създадат условия. Тези условия се постигат с катализатор или с гърне със същите параметри като катализатора (има значение какво ще се монтира там).
За автомобили с две сонди (има и с повече от две сонди) също се изработва необходимото гърне (обаче има редица други изисквания и трябва да се смята повече) за да работят правилно сондите и да не отчитат грешки.
Весели празници и успешна нова година.
mod edit: gr_kanev
За автомобили с две сонди (има и с повече от две сонди) също се изработва необходимото гърне (обаче има редица други изисквания и трябва да се смята повече) за да работят правилно сондите и да не отчитат грешки.
Весели празници и успешна нова година.

mod edit: gr_kanev
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 8:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колега съжалявам, но не желая и не е коректно да коментирам изделията, качеството, цената на колеги от бранша.
Единственият съвет който мога да ви дам е там от където ще се закупи или извърши ремонта да проверите какви гаранции за качество се поемат. Не само за здравината и дълготрайността на гърнетата, а и за шумност, правилна работа на сонда (сонди), резонанс, вибрации и т.н.
mod edit: gr_kanev
Единственият съвет който мога да ви дам е там от където ще се закупи или извърши ремонта да проверите какви гаранции за качество се поемат. Не само за здравината и дълготрайността на гърнетата, а и за шумност, правилна работа на сонда (сонди), резонанс, вибрации и т.н.
mod edit: gr_kanev
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта