разход зависим от гърнето на колата

Техническа и сервизна информация за Passat
Anio-Mamata
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

разход зависим от гърнето на колата

Мнениеот Anio-Mamata » Пон 29 дек 2008 20:07


колеги имам един спор с приятел-може една кола да гори с литър и пловина повече заради това че на краиното гърне единия резонатор е счупен и го няма и това бъркало ламбда сондата и затова горяла повече.




Потребителски аватар
VW-fenka
Мнения: 3007
Регистриран на: Съб 31 мар 2007 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London
Контакти:

Re: разход зависим от гърнето на колата

Мнениеот VW-fenka » Пон 29 дек 2008 20:15


Anio-Mamata написа:колеги имам един спор с приятел-може една кола да гори с литър и пловина повече заради това че на краиното гърне единия резонатор е счупен и го няма и това бъркало ламбда сондата и затова горяла повече.

Не !
Ламбда сондата я интересува от изпускателния колектор до един метър след нея....... Как при счупен резонатор на крайно гърне ще се бърка ? :?
Може и да греша. :roll:


Потребителски аватар
VroMoS
Мнения: 195
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 14:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот VroMoS » Пон 29 дек 2008 21:42


Не!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: разход зависим от гърнето на колата

Мнениеот zfa159 » Пон 29 дек 2008 21:43


VW-fenka написа:
Anio-Mamata написа:колеги имам един спор с приятел-може една кола да гори с литър и пловина повече заради това че на краиното гърне единия резонатор е счупен и го няма и това бъркало ламбда сондата и затова горяла повече.

Не !
Ламбда сондата я интересува от изпускателния колектор до един метър след нея....... Как при счупен резонатор на крайно гърне ще се бърка ? :?
Може и да греша. :roll:

И си прав и грешиш :)
При по-новите коли (не всички) има ламбда сонда и на края на системата след последното гърне за да следи какво се случва на края на изпускателната система - тогава бърка работата,вървежа,разхода и т.н.
Иначе по принцип си прав ако сондата е само една - тя седи или горе веднага след изпускателния колектор или долу точно преди входа на катализатора (първото подобие на гърне по системата).
Реално и в двата случая ако няма катализатор или поне резонтаорно гърне сондата не работи коректно - изходните газове минават твърде бързо покрай нея и тя не отчита вярно горивната смес и пречи на работата....ама чак за крайното гърне не я бръсне изобщо :)
Всели празници!


Anio-Mamata
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: разход зависим от гърнето на колата

Мнениеот Anio-Mamata » Пон 29 дек 2008 22:34


zfa159 написа:
VW-fenka написа:
Anio-Mamata написа:колеги имам един спор с приятел-може една кола да гори с литър и пловина повече заради това че на краиното гърне единия резонатор е счупен и го няма и това бъркало ламбда сондата и затова горяла повече.

Не !
Ламбда сондата я интересува от изпускателния колектор до един метър след нея....... Как при счупен резонатор на крайно гърне ще се бърка ? :?
Може и да греша. :roll:

И си прав и грешиш :)
При по-новите коли (не всички) има ламбда сонда и на края на системата след последното гърне за да следи какво се случва на края на изпускателната система - тогава бърка работата,вървежа,разхода и т.н.
Иначе по принцип си прав ако сондата е само една - тя седи или горе веднага след изпускателния колектор или долу точно преди входа на катализатора (първото подобие на гърне по системата).
Реално и в двата случая ако няма катализатор или поне резонтаорно гърне сондата не работи коректно - изходните газове минават твърде бързо покрай нея и тя не отчита вярно горивната смес и пречи на работата....ама чак за крайното гърне не я бръсне изобщо :)
Всели празници!

колата не е нова,ауди 95г. 2.0 16V и до колкото разбрах е повреден единия резонатор на краиното гърне,защото е с две,но това не се ли казва накраиник а не резонатор.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: разход зависим от гърнето на колата

Мнениеот radotom » Пон 29 дек 2008 22:42


zfa159 написа:И си прав и грешиш :)

И ти си прав, и грешиш ;)
Втората Ламбда не е на края на генерацията, а на края на катализатора (който, както правилно си написал- е първото гърнеподобно)
Изображение
Темата е тази:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=113723
Според мен накрайника едва ли ще може да окаже някакво, какво да говорим пък за чак токова осезаемо влияние


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: разход зависим от гърнето на колата

Мнениеот zfa159 » Пон 29 дек 2008 23:09


radotom написа:
zfa159 написа:И си прав и грешиш :)

И ти си прав, и грешиш ;)
Втората Ламбда не е на края на генерацията, а на края на катализатора (който, както правилно си написал- е първото гърнеподобно)
Изображение
Темата е тази:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=113723
Според мен накрайника едва ли ще може да окаже някакво, какво да говорим пък за чак токова осезаемо влияние

И ти си прав и грешиш :)
На немските може и да е там (не съм гледал признавам си) ама на повечето италиански,френски и други подобни чудеса от по-последните години (включително Хюндаите) е почти най-отзад - веднага след последното гърне - какво мери там - незнам ама съм я виждал - там си е....и е с подгряване понеже няма какво да я загрява и това подгряване раобти непрекъснато и затова често се скапват именно тези задните...изгаря им подгряването и....дотам.
Весели празници! :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: разход зависим от гърнето на колата

Мнениеот radotom » Пон 29 дек 2008 23:25


zfa159 написа:... ама на повечето италиански,френски и други подобни чудеса от по-последните години (включително Хюндаите) е почти най-отзад - веднага след последното гърне - ...

А аз пък си признавам, че там не съм гледал! :lol:
На моя Пассатор подгряването също работи постоянно. Сондата ми е на катализатора (предната му част)


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Вто 30 дек 2008 8:08


Аз пък нямах такива неща по катализатора,като го махаха.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 30 дек 2008 11:55


Да,защото колата ти е 88-ма.....ако беше 2008-а щеше да си имаш и да се псуваш,че ги има :)
Отбелязали сме по-нагоре в темата - иде реч за доста нови коли,където започват вече да кичт по 2 ламбда сонди и според колата са на различно място ;)
Весели празници :)


Anio-Mamata
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Anio-Mamata » Вто 30 дек 2008 17:38


добре де в краина сметка какво е резонатор


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 30 дек 2008 19:38


ами като ти махнат катализатора има два варианта - или слагат една права тръба на негово място или така нареченото резонаторно гърне.
По принцип катализатора оказва известно забавяне на движението на газовете и обезшумява в някаква малка част системата както и създава известно налягане на газовете в областта на ламбда сондата - преди катализатора било то долу при него или горе след колектора.
Та реално погледнато гърнетата след катализатора са сметнати да го има и него като обезшумително звено в системата на колата.....
-ако с резонаторно гърне (права тръба с дупки отстрани,облечена в друга тръба точно на принципа на гърнетата) то обезшумява до степен, близка на катализаторната и създава някакво сравнително близко до катализаторното налягане в областта на ламбда сондата....ако резонатора ти не е от Ем Комплект - той само вдига повече шум и нищо не прави ;) С две думи замества катализатора от гледна точка налягане на газовете и обезшумяване....иначе с нищо не порменя химическия състав на изходните газове както прави катализатора.
-ако си с тръба (или резонаторно гърне от Ем Комплект 33) ефекта е поразяващ - доста шумна кола понеже реално обезшумяват само средното и задното гърне ама обезшумяването от катализатора го няма,липсва и областта с достатъчно подналягане в областта на ламбда сондата и ефекта е че тя мери глупости - колата прави глупости :)
Общо взето това е,което се сетих на първо четене като обяснение.


ауспуси Лазаров
Мнения: 72
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 8:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ауспуси Лазаров » Пет 02 яну 2009 8:38


За да се осигури ефективната и правилната работа на сондата ( пред катализатора), което е свързано с разхода, е необходимо да се създадат условия. Тези условия се постигат с катализатор или с гърне със същите параметри като катализатора (има значение какво ще се монтира там).
За автомобили с две сонди (има и с повече от две сонди) също се изработва необходимото гърне (обаче има редица други изисквания и трябва да се смята повече) за да работят правилно сондите и да не отчитат грешки.
Весели празници и успешна нова година. :beer
mod edit: gr_kanev


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 02 яну 2009 12:40


Г-н Лазаров, тъй като на мен, както и на още доста колеги, които не живеем в София би ни било трудно да се консултираме с Вас лично, бихте ли дали някакви препоръки за заместители на катализаторите.
Какви гърнета като тип, а ако може - и като производител да търсим ?


ауспуси Лазаров
Мнения: 72
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 8:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ауспуси Лазаров » Пет 02 яну 2009 12:55


Колега съжалявам, но не желая и не е коректно да коментирам изделията, качеството, цената на колеги от бранша.
Единственият съвет който мога да ви дам е там от където ще се закупи или извърши ремонта да проверите какви гаранции за качество се поемат. Не само за здравината и дълготрайността на гърнетата, а и за шумност, правилна работа на сонда (сонди), резонанс, вибрации и т.н.
mod edit: gr_kanev



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта