Майстора не е ненормален въобще - човека казва каква е цифрата за ремонт на двигателя...а собственика си решава дали да ремонтира този двигател или да купи друг от морга и да го шибне него.
Като гледам щетите иде реч за :
-друга глава - щом е завлечен вала трябва да се смени главата понеже горе лагерите са в самия материал на главата.
-друг вал - стария щом е завлечен цементацията му е довиждане.
-ако е счупен сегмент вероятно е надран цилиндъра отвътре - ако може да се шлайфа добре - шлайфа се и се купуват ремонтни бутала.Ако не може да се шлайфа трябва друг блок.
-добавяме към цената биелни и основни лагери,всички гарнитури,100% колянов вал за шлайф или направо за нов....възможно е и някоя биела да трябва да се смени понеже посиняват и се отвръщат,маслена помпа,отгоре повдигачите на клапаните,вероятно и водачите понеже може да са запекли заради смазването...и като теглиш чертата може да стъпи като нищо на 3000лв
За ремонт на едно поло от 96-та с AEX (много много гаден мотор за правене и откъм части) мотор заради същшата причина цените бяха такива :
-ремонтно бутално оригинално (няма неоригинални) - 540лв (за бройка)
-шлайф на блока - при познат направо на 3-ти размер - 250лв
- друга глава - старата не можеше да се ползва - не открихме 2-ра употреба а трябваше да е и оборудвана с всичко.
- маслена помпа - 90лв
- гарнитури и т.н. - 100лв
- ремонтни сегменти - 70лв
- не помня цените за лагери и т.н.
- шлайф на коляновия вал - 100лв
- трябваше да се купят и две биели - бяха зверски сини от прегряване - цена не помня ама беше ненормална.
И като теглиш чертата стъпва и над 3000лв и то без труд за разглобяване и сглобяване.
Решихме проблема точно така,както би трябвало и ти - други двигател за 900лв от колегата letajanta и транспорта от Враца,заедно с работата по мотора стъпи на 1300лв....къде са 3500-4000 къде са 1300

И забравих да вметна -> тая кола няма ли лампа за маслото,няма ли зумер за маслото,няма ли датчик за нивото на маслото в картера,няма ли щека за маслото...все пак тя трябва да остане на сухо с половин кило масло за да се случи такова мазало (на другат ами кола тече масло от всякъде и все нямам време да я оправя и като се сетя доливам....случвало се е да я караме с липсващи 2 литра масло от общо 3 литра и лампата присветва ама няма проблеми..при вас трябва да е било сухо на барут или да е имало максимум 1 литър масло в картера) или както при колегата ми да се строши маслената помпа...той е карал със светеща лампа за маслото едва 4км (за да стигне до крайната си дестинация със семейството си му се е наложило да кара така)...а вие цели 400км
Успех!