Колеги,
Четох внимателно, подаденото от търсачката, но такова не намерих.
Опитвам се да установя какво точно му пречи на климатроника ми да започне да духа студено. Преди показваше 318 - ясно. Проверих фреона - има, проверих вентилатора/малкия на радиатора/,като му подадох директно ток - работи. Проверих и компресора, като подадох диркетно ток на включвателя - работи и започва да духа студено. Проверих всички бушони, които имам наредени на таблото - всички са изправни.
И най-интересното - след като му изчистих грешката днес и го пуснах в режим на диагностика /ECON + циркулация/ ми дава 444 - тоест няма грешка?! А не работи.
Като му дам на АУТО и някаква ниска температура започва да си духа, но духа топло. Ако му дам минимална възможна темп, усилва духането, пак топло. Малкия вентилатор на радиатора не се върти при тия режими, но от промяната на силата на духането съдя, че този,който е в купето, под жабката, си работи...
Защо не дава грешка, ако нещо му пречи? Какво мога да проверя или да направя, че да сработи?
В5 98г 1.9



интересен климатроник
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свиленград
Re: интересен климатроник
Ми климатроника ти е по-умен от тебе и вместо теб преценя, че при тази околна външна температура не ти е необходимо студено и затва ти духа топло, пробвай през някой по-топъл ден




Re: интересен климатроник
Хмммм... ОК, ще се подсмихна.
Температурата днес беше 9 градуса, а климатроника спира да реагира при по-малко от 6. Иначе той се съобразява с температурата, която е зададена да е вътре в колата. Тоест при 7 градуса външна, ако му пуснеш минимална /Lo/ ще си духа студено като пич.
Не разбрах къде беше повода за шегата с наднормено тегло и нисък КИ/тъп, дебелашки бъзик - по народно му.../
Температурата днес беше 9 градуса, а климатроника спира да реагира при по-малко от 6. Иначе той се съобразява с температурата, която е зададена да е вътре в колата. Тоест при 7 градуса външна, ако му пуснеш минимална /Lo/ ще си духа студено като пич.
Не разбрах къде беше повода за шегата с наднормено тегло и нисък КИ/тъп, дебелашки бъзик - по народно му.../
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: интересен климатроник
малкия електри4ен вентилатор при радиаторите трябва да върти ина4е нема студено;пробваи да го 4укнеш може и да тръгне да се върти и да доиде студа 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: интересен климатроник
Като за начало трябва да изпълниш няколко прости процедури :
-да се убедиш,че навън температурата е по-висока от +5 градуса....под тях не тръгва компресора понеже навън е достатъчно студено за да не се налага да се ползва фреоновото охлаждане а и има опасност за студените части да се вледенят.
-да се убедиш,че като пуснеш климатроника тръгва и компресора (това,че си подал напрежнеие на съединителя,не означава,че управлението към съединителя работи).Като запалиш колата с изгасен климатроник и го пуснеш отраз предварително нагласен на ниска температура,задължително с изключен Econ (понеже ако Econ е включено гаси компресора моментално) трябва да чуеш как изцъква съединителя на компресора и да усетиш за кратко време колебание в оборотите на двигателя...ако можеш да видиш и шайбата на компресора най-добре ще се ориентираш дали той тръгва или не.
Ако тръгне компресора а въпреки това вътре си вее топло имаш яд с клапата,която омесва топъл със студен въздух понеже :
-за да тръгне компресора значи имаш достатъчно високо налягане на фреон в системата за да може да работи (има датчик,който следи тая екстра и ако налягането е под определено не позволява да се пусне системата и би ти дало грешка веднага).
-проверяваш дали по-дебелата тръба,която отива към вътрешния радиатор е ледена а тънката гореща - ако е така имаш циркулация през вътрешния радиатор (кондензатора т.е.).
-ако всичко е така както ти казах търси проблема в клапата,която смесва топъл/студен въздух ама колкото и да е дала фира пак щеше да усещаш поне малка разлика в температурата при пуснат климатроник на ниска температура.Ако клапата се е повредила механично както се случва да кажем при В3 и В4 (при В5 не съм я гледал как е устроена) няма как това да бъде отчетено като грешка понеже електрически тя си раобти идеално.
Щом вътре вее нещо и се усилва значи вътрешния вентилатор работи - не е там проблема.
Дори да не работи предния вентилатор това не променя факта със студа защото :
-той служи да охлажда нагряващия се от фреона преден радиатор за климатроника и преди да се загрее радиатора - средно около 1 минута след пускане на системата в действие на пълно натоварване (минимална температура) той още не се е загрял и системата работи безупречно...и вее много студ.Днес този номер се налжои да го пробвам на една Лагуна с малко челен удар за да видим дали е здрав климатичния радиатор - системата тръгна и работеше безупречно на минимална температура без въобще колата да има перки около 5 минути...след това радиатора се напече много и сработи защитата и компресора спря а климатроника изписа Service...така че е пробвано и става без проблем.
-климатроника би ти дал грешка понеже след изтичане на тази минута или две или колкото са (зависи колко бързо се загрее радиатора отпред) сработва защитата и климатроника спира...бие грешка веднага.И все си мисля,че при В5 климатроника имаше грешка за неизправна перка...ама не мога да гарантирам.
Както казах ако компресора тръгне дори перката да не работи първата минута/две ще усетиш доста силен студ вътре ако всикчо друго е наред.
Успех и пиши като има развитие
-да се убедиш,че навън температурата е по-висока от +5 градуса....под тях не тръгва компресора понеже навън е достатъчно студено за да не се налага да се ползва фреоновото охлаждане а и има опасност за студените части да се вледенят.
-да се убедиш,че като пуснеш климатроника тръгва и компресора (това,че си подал напрежнеие на съединителя,не означава,че управлението към съединителя работи).Като запалиш колата с изгасен климатроник и го пуснеш отраз предварително нагласен на ниска температура,задължително с изключен Econ (понеже ако Econ е включено гаси компресора моментално) трябва да чуеш как изцъква съединителя на компресора и да усетиш за кратко време колебание в оборотите на двигателя...ако можеш да видиш и шайбата на компресора най-добре ще се ориентираш дали той тръгва или не.
Ако тръгне компресора а въпреки това вътре си вее топло имаш яд с клапата,която омесва топъл със студен въздух понеже :
-за да тръгне компресора значи имаш достатъчно високо налягане на фреон в системата за да може да работи (има датчик,който следи тая екстра и ако налягането е под определено не позволява да се пусне системата и би ти дало грешка веднага).
-проверяваш дали по-дебелата тръба,която отива към вътрешния радиатор е ледена а тънката гореща - ако е така имаш циркулация през вътрешния радиатор (кондензатора т.е.).
-ако всичко е така както ти казах търси проблема в клапата,която смесва топъл/студен въздух ама колкото и да е дала фира пак щеше да усещаш поне малка разлика в температурата при пуснат климатроник на ниска температура.Ако клапата се е повредила механично както се случва да кажем при В3 и В4 (при В5 не съм я гледал как е устроена) няма как това да бъде отчетено като грешка понеже електрически тя си раобти идеално.
Щом вътре вее нещо и се усилва значи вътрешния вентилатор работи - не е там проблема.
Дори да не работи предния вентилатор това не променя факта със студа защото :
-той служи да охлажда нагряващия се от фреона преден радиатор за климатроника и преди да се загрее радиатора - средно около 1 минута след пускане на системата в действие на пълно натоварване (минимална температура) той още не се е загрял и системата работи безупречно...и вее много студ.Днес този номер се налжои да го пробвам на една Лагуна с малко челен удар за да видим дали е здрав климатичния радиатор - системата тръгна и работеше безупречно на минимална температура без въобще колата да има перки около 5 минути...след това радиатора се напече много и сработи защитата и компресора спря а климатроника изписа Service...така че е пробвано и става без проблем.
-климатроника би ти дал грешка понеже след изтичане на тази минута или две или колкото са (зависи колко бързо се загрее радиатора отпред) сработва защитата и климатроника спира...бие грешка веднага.И все си мисля,че при В5 климатроника имаше грешка за неизправна перка...ама не мога да гарантирам.
Както казах ако компресора тръгне дори перката да не работи първата минута/две ще усетиш доста силен студ вътре ако всикчо друго е наред.
Успех и пиши като има развитие

Re: интересен климатроник
Мерси за компетентните мнения.
Това, което знам със сигурност е, че компресора, съединителя и малкия вентилатор на радиатора са здрави и работят, когато им подам ток директно на клемите. Не съм проверявал специално, но съм на 99% сигурен, че и малкия в купето работи. Има и фреон.
Зачистих клемите и съм убеден, че си имат контакт. Духа си, силата се променя, но не е студено и не се усеща никаква промяна в работата на двигателя, нито пък се завърта вентилатора. Според мен остава да е някаква електроника, която да управлява съединителя на компресора, а не знам къде да я търся. Сега имам други глупости на главата си, но като се поосвободя ще замеря с мултицет-а дали има каквото и да било напрежение по кабелите до клемите.
Междудругото, копчето за размразяване на задните стъкла е постоянно включено и не мога да го изключа - едва ли, но все пак - има ли някаква връзка?
Това, което знам със сигурност е, че компресора, съединителя и малкия вентилатор на радиатора са здрави и работят, когато им подам ток директно на клемите. Не съм проверявал специално, но съм на 99% сигурен, че и малкия в купето работи. Има и фреон.
Зачистих клемите и съм убеден, че си имат контакт. Духа си, силата се променя, но не е студено и не се усеща никаква промяна в работата на двигателя, нито пък се завърта вентилатора. Според мен остава да е някаква електроника, която да управлява съединителя на компресора, а не знам къде да я търся. Сега имам други глупости на главата си, но като се поосвободя ще замеря с мултицет-а дали има каквото и да било напрежение по кабелите до клемите.
Междудругото, копчето за размразяване на задните стъкла е постоянно включено и не мога да го изключа - едва ли, но все пак - има ли някаква връзка?
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: интересен климатроник
връзка няма с климата
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: интересен климатроник
Като гледам има две вероятности :
-ако компресора тръгва и маркучите са както ти написах търси проблема по клапите за топло/студено.А за перката - по електриката и.
-ако компресора не тръгва тогава е по-тегаво.Ако ти се експериментира правиш следното :
-подаваш си насилствено напрежение на компресора и на перката отпред (задължително при откачени оригинални куплунзи за да не думнеш нещо) и гласиш климатроника на минимална температура - завее ли студено значи проблема е в управлението на перката и компресора...ама би трябвало да го даде като грешка да му се не знае....освен ако не си мисли,че си работят.
Контролера би трябвало да е зад дисплея,оформен като кутия,която потъва в таблото.Виж да няма спукани спойки из вътре ако си достатъчно смел
-ако компресора тръгва и маркучите са както ти написах търси проблема по клапите за топло/студено.А за перката - по електриката и.
-ако компресора не тръгва тогава е по-тегаво.Ако ти се експериментира правиш следното :
-подаваш си насилствено напрежение на компресора и на перката отпред (задължително при откачени оригинални куплунзи за да не думнеш нещо) и гласиш климатроника на минимална температура - завее ли студено значи проблема е в управлението на перката и компресора...ама би трябвало да го даде като грешка да му се не знае....освен ако не си мисли,че си работят.
Контролера би трябвало да е зад дисплея,оформен като кутия,която потъва в таблото.Виж да няма спукани спойки из вътре ако си достатъчно смел

Re: интересен климатроник
Проблема е решен.
Позанимах се още малко с диагностика и проверка на грешките - пак ми изкара 0318. След като всичко останало ми работи остана по някаква причина единствено самия превключвател да се е преебал. Извиках един майстор за всеки случай да ми измери колко точно фреон имам и да ми покаже къде е тоя превключвател. И той не знаеше, но докато го търсехме се натъкнахме на следната простотия - кабела към него е бил приклещен зад един от болтовете, които държат гредата на предната броня.Направо го бяха премазали. Имаше две скъсани кабелчета от общо 4. Оправихме ги, дозаредих си системата, изчистих си грешките и вече ми е хладно в колата.
Мерси за отговорите - помогнаха ми да установя, какво да търся, а не да се лутам като гламав...
Позанимах се още малко с диагностика и проверка на грешките - пак ми изкара 0318. След като всичко останало ми работи остана по някаква причина единствено самия превключвател да се е преебал. Извиках един майстор за всеки случай да ми измери колко точно фреон имам и да ми покаже къде е тоя превключвател. И той не знаеше, но докато го търсехме се натъкнахме на следната простотия - кабела към него е бил приклещен зад един от болтовете, които държат гредата на предната броня.Направо го бяха премазали. Имаше две скъсани кабелчета от общо 4. Оправихме ги, дозаредих си системата, изчистих си грешките и вече ми е хладно в колата.
Мерси за отговорите - помогнаха ми да установя, какво да търся, а не да се лутам като гламав...
Re: интересен климатроник
Колеги и на мен ми излезе проблем с климатроника на Пасат B5 1.8Т ,когато дам на AUTO отдолу под левия рог има една пластина- реостат , която по4на да се нагрява много и да топи кабелите... на ЕCON не се нагрява, ходих на сервиз оба4е имаха много работа, и ми казаха да не включвам климатроника , оба4е неска обикалях беше топло и дадох на минимална температура както е на ECON след това като запалих взе да пуши и ми стопи единия кабел ,дето са буксите до казан4ето за хидравликата до едната букса го стопи... явно тои е за климатроника ,от какво може да се получи това? мерси предварително
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: интересен климатроник
такаа......аз имам същия пеоблем с ш*бания климатроник.от миналата година някаде спря да ми духа студено.компресора спря да се пуска и т.н.дойдоха жегите и взе вече да ме чопли че не ми е хладно на гъзеца.Сега почвам да разяснявам кое работи и кое не.
Като дам принудително + на компресора си щтраква започва да си духа студено,абе сичко 6.Ама като му дам принудително.Махам принудителния + компресора спира.Влизам в колата давам му на "Low" на макс ама трънки.Нито Компресора се пуска,нито обороти падат нито дявол.Почнах да проверявам
Пресостат-Изкарва ми грешка че пресостата не сработва.Мерих замервах,правих струвах абе добре си е гадния му пресостат.
Бушони-всички бушони са 6.Не са китайски,некви немски са.
Има 2 реленца зад разширителния съд.едното пуска перката,другото компресора.Като сложа това дето пуска перката на цокъла дето е за компресора-тръгва,компресора тръгва.УРА!!!Викам си релето е.Купувам ново реле,слагам го-трънки!Сложих пак това реле дето пуска перката,пак тръгна,ама нямам никакъв контрол над компресора.Седи си постоянно включен.Вече нензма какво да правя.има една джаджа дето седи пред разширителния съд хваната на една планка,какво е това?дайте някакъв акъл моля ви!Ще почна и аз вече да търся скъсани кабели.Незнам какво може да е.Вече си мсиля че нещо контролера дето е в купето както го наричате "онова дето е зад дисплея" почвам да си мисля че то неможе да командва компресора.Всички датчици си работят,лично аз съм ги мерил.Дайте акъл какво да правя.Мога да сложа отделен бутон да пускам компресора,ама не ми се правят каруцарски истории.ХЕЛП.Забравих да кажа че ми изписва грешка 3-2-2-4.....такава грешка в таблицата няма.Има 3-2-2-3 която е датчик за налягането.някой из форума ми беше казал че и 2-3-3-4 означава грешка за този датчик(преспстата) както казах вече-проверен е,
Като дам принудително + на компресора си щтраква започва да си духа студено,абе сичко 6.Ама като му дам принудително.Махам принудителния + компресора спира.Влизам в колата давам му на "Low" на макс ама трънки.Нито Компресора се пуска,нито обороти падат нито дявол.Почнах да проверявам
Пресостат-Изкарва ми грешка че пресостата не сработва.Мерих замервах,правих струвах абе добре си е гадния му пресостат.
Бушони-всички бушони са 6.Не са китайски,некви немски са.
Има 2 реленца зад разширителния съд.едното пуска перката,другото компресора.Като сложа това дето пуска перката на цокъла дето е за компресора-тръгва,компресора тръгва.УРА!!!Викам си релето е.Купувам ново реле,слагам го-трънки!Сложих пак това реле дето пуска перката,пак тръгна,ама нямам никакъв контрол над компресора.Седи си постоянно включен.Вече нензма какво да правя.има една джаджа дето седи пред разширителния съд хваната на една планка,какво е това?дайте някакъв акъл моля ви!Ще почна и аз вече да търся скъсани кабели.Незнам какво може да е.Вече си мсиля че нещо контролера дето е в купето както го наричате "онова дето е зад дисплея" почвам да си мисля че то неможе да командва компресора.Всички датчици си работят,лично аз съм ги мерил.Дайте акъл какво да правя.Мога да сложа отделен бутон да пускам компресора,ама не ми се правят каруцарски истории.ХЕЛП.Забравих да кажа че ми изписва грешка 3-2-2-4.....такава грешка в таблицата няма.Има 3-2-2-3 която е датчик за налягането.някой из форума ми беше казал че и 2-3-3-4 означава грешка за този датчик(преспстата) както казах вече-проверен е,
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта