Здравейте колеги, някой знае ли на скоростна кутия автоматик типтроник на Пасат B 5.5 какви са режимите, означени с 4, 3 и 2? Със сигурност не са скорости, защото на всеки един от тези режими колата превключва скорости, т.е. не седи само на 4-та, 3-та или 2-ра предавка.Възможно ли е да означават някакъв спортен режим, за сняг и тн.?
Благодаря предварително!



Въпрос за автоматик типтроник на Пасат B 5.5
- bnvp
- Мнения: 112
- Регистриран на: Сря 27 авг 2008 18:46
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E 1991
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за автоматик типтроник на Пасат B 5.5
По принцип това са ограничаващи режими.Като си на "4" превключва предавките от първа до четвърта и колкото и газ да даваш не включва пета,като си на "3"-от първа до трета,а на "2" превключва само първа и втора.Могат да се използват при изкачване на големи баири или за теглене на рамарке примерно.
-
- Мнения: 672
- Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за автоматик типтроник на Пасат B 5.5
Мерси за информацията
Т.е пускам на директна и забравям за тях, нито имам ремарке, нито ми се налага да изкачвам големи баири.

- zaro
- Мнения: 2035
- Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за автоматик типтроник на Пасат B 5.5
Не само при изкачване но и при спускане се използва, за да не запалиш спирачките му бутваш една трета или втора в зависимост от наклона и ползваш моторната спирачка.
- to4ko
- Мнения: 112
- Регистриран на: Вто 09 окт 2007 17:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за автоматик типтроник на Пасат B 5.5
Използва се и при сняг когато се движиш с много малка скорост-тогава вкарваш 2-ра и караш само на 1-ва и 2-ра скорост и по малко се бъркат оборотите на колата и съответно по-лесно се движиш
-
- Мнения: 672
- Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за автоматик типтроник на Пасат B 5.5
Да де, ама нали има и типтроник. Когато спускаш голям баир, реално не можеш да превключиш в движение от директна на режим 3 примерно, трябва да спреш за да превключиш. Най лесното е да свалиш предавките с типтроника, аналогично е и на сняг 

Re: Въпрос за автоматик типтроник на Пасат B 5.5
режимът "4,3,2" може да се превключва в движение от "D",както и обратно;така че - действай!
-
- Мнения: 672
- Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за автоматик типтроник на Пасат B 5.5
Сигурен ли си? Не съм пробвал, ама на приятелче с Мерцедес са му казали в Балканстар, че в движение може да превключва само от директна на неутрална. Да не прецакам нещо, че ремонта излиза солен 

Re: Въпрос за автоматик типтроник на Пасат B 5.5
И аз така знам ако не си типтроник (при него можеш по всяко време да минеш на ръчно управление на скоростите от D и обратно), скоростите ги превключвай само когато колата е в покой. В противен случай се вкарваш в много готин филм (ремонт автоматик
), а и още нещо щом караш автомат забрави за неутрална и каране по инерция-резултат





- Fr3nzY
- Мнения: 196
- Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AFB V6 TDI
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за автоматик типтроник на Пасат B 5.5
Когато съм на някой светофар или оставям колата да работи на място си превключвам от директна на неутрална има ли някакво значение.
-
- Мнения: 672
- Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за автоматик типтроник на Пасат B 5.5
И аз така знам didko. Само ако колата е повредена и не може да върви на собствен ход, позволяват максимум 50 км. да бъде теглена на неутрална.
Към Fr3nzY: когато превключваш от директна на неутрална предимството е, че колата ти харчи по- малко, моята така пада от 1.4 на 0.7. Обаче знам, че така се износвали някакви щифтове, ако превключваш на всеки светофар, т.е. препоръчително е само ако имаш по- дълъг престой на място да върнеш на неутрална.
Към Fr3nzY: когато превключваш от директна на неутрална предимството е, че колата ти харчи по- малко, моята така пада от 1.4 на 0.7. Обаче знам, че така се износвали някакви щифтове, ако превключваш на всеки светофар, т.е. препоръчително е само ако имаш по- дълъг престой на място да върнеш на неутрална.
Re: Въпрос за автоматик типтроник на Пасат B 5.5
Ако трябва да вися на светофара по-вече от половин минута тогава минавам на N, по този начин се "разтоварва" двигателя. Иначе си стоя на D с натисната спирачка и чакам само да светне зелено и да се изстрелям.
Re: Въпрос за автоматик типтроник на Пасат B 5.5
Относно престоя на светофар - в ръковдството по експлоатация пише,че не е необходимо да превключваш от "Д",4,3,2 на "Н" - достатъчно е да натиснеш спирачката;
а за превклюючването в движение съм сигурен;относно буксирането - ако не си 4х4 - може 50 км,но ако си - може само,докато я качиш на колесар - иначе ще престанеш да бъдеш,4,х и 4...
а за превклюючването в движение съм сигурен;относно буксирането - ако не си 4х4 - може 50 км,но ако си - може само,докато я качиш на колесар - иначе ще престанеш да бъдеш,4,х и 4...
-
- Мнения: 672
- Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за автоматик типтроник на Пасат B 5.5
Тико, а има ли някакво значение като превключваш в движение дали даваш газ или не?
Иначе честно казано наистина не виждам смисъл от тези допълнителни режими при положение, че с типтроника можеш да си превклюваш ръчно
Иначе честно казано наистина не виждам смисъл от тези допълнителни режими при положение, че с типтроника можеш да си превклюваш ръчно
Re: Въпрос за автоматик типтроник на Пасат B 5.5
не съм обръщал внимание,но сигурно не е много хигиенично за двигателя да го настъпваш в момента
на преместване на селектора...
на преместване на селектора...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта