Здравейте,колеги!Дано някой да успее да помогне!
Проблема е следният.За няма има 1-2макс километра колата ми загрява (90 градуса),до преди няколко седмици не правеше така,вчера се качвам и дига доста бързо долях и антифриз и пак загрява бързо,неска я препалих докат правих едни работи и наместо за няма 10 мин скочи почти на 90 градуса,вентилатора се включва но си ги държи градусите,какво и става нямам си и на идея!Пиша първо тука да видя дали ще посъветвате нещо преди да съм отишъл на сервиз!



Странен проблем,пассата загрява изключително бързо
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Странен проблем,пассата загрява изключително бързо
Според мен причината е че се стопли времето. Мисля че 10 минути на място не са малко време
И моята вече загрява по бързо

И моята вече загрява по бързо

- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Странен проблем,пассата загрява изключително бързо
Щом не ти минава 110 С и не ти светва лампата,значи нямаш проблеми колега.Нормално е при това затопляне да загрява по-бързо.Споко
Re: Странен проблем,пассата загрява изключително бързо
Абе и аз това си помислих, ама много бързо аи пък 90градуса неса ли множко,верно ,че като карах на село едно Лято Ламперия(дъски) по баира отиде 100,ама за 1 км от нас до Мола да ми дигне 90 градуса несали много???Утре сигурно ше погледна температурния датчик!
- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Странен проблем,пассата загрява изключително бързо
4ерна кола .... привлича .... може и от това да е ... хах щото такова драстично затопляне няма сега (поне ж България) хах а относно 110 градуса ... колега като минеш два три пъти 110 градуса главата на мотора вече е като локум .....
провери дали не губи вода и като запалиш колата отвори горе капачката и гледай за балончета (гарнитура) ако ли не затваряй и карай и като качи 90 92 отвори капака за вииш маркучите дали са твърди .... ако да (гарнитура) ......

провери дали не губи вода и като запалиш колата отвори горе капачката и гледай за балончета (гарнитура) ако ли не затваряй и карай и като качи 90 92 отвори капака за вииш маркучите дали са твърди .... ако да (гарнитура) ......
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Странен проблем,пассата загрява изключително бързо
90 градуса хич не са много понеже :
-термостата започва да отваря на 87-89 (зависи какъв точно е).
-първа скорост на вентилатора се включва на 90-95 градуса
-втора скорост на вентилатора се включва на 105 градуса.
-термостата е напълно отворил на 102 градуса.
За тези коли е нормално при топло време (още не е достатъчно топло) да работят в интервала 90-100 градуса според жегата навън и натоварването - вс епак не са Москвич-и и при тях охл.течност не може да кипне на 100 градуса понеже системата е под налягане.Това за 110-те градуса е и така и не е - вредно е за главата ама обикновенно резултата е само гарнитурата - трябва доста да прекалиш с карането така за да се изкриви главата порядъчно.
Иначе - моята загрява до 87 градуса (до толкова си вдига) за около 10-тина минути сега на топлото време.Все пак не се пуска парното,което иначе я охлажда,температурите навън са по-високи и въздуха е по-сух,което благоприятства по-бързото загряване на двигателя.
Според мен нямаш проблем...а поради каква причина си и доливал антифриз? Да не тече от някъде?
-термостата започва да отваря на 87-89 (зависи какъв точно е).
-първа скорост на вентилатора се включва на 90-95 градуса
-втора скорост на вентилатора се включва на 105 градуса.
-термостата е напълно отворил на 102 градуса.
За тези коли е нормално при топло време (още не е достатъчно топло) да работят в интервала 90-100 градуса според жегата навън и натоварването - вс епак не са Москвич-и и при тях охл.течност не може да кипне на 100 градуса понеже системата е под налягане.Това за 110-те градуса е и така и не е - вредно е за главата ама обикновенно резултата е само гарнитурата - трябва доста да прекалиш с карането така за да се изкриви главата порядъчно.
Иначе - моята загрява до 87 градуса (до толкова си вдига) за около 10-тина минути сега на топлото време.Все пак не се пуска парното,което иначе я охлажда,температурите навън са по-високи и въздуха е по-сух,което благоприятства по-бързото загряване на двигателя.
Според мен нямаш проблем...а поради каква причина си и доливал антифриз? Да не тече от някъде?
Re: Странен проблем,пассата загрява изключително бързо
Адаш и моята 87 дигна днеска за 10тина минути!
А за антифриза зимата като източих водата и го налях до макса,след 2 3 дена тоя антифриз беше много под максимума ,долях пак и след 4-5 дена пак същата работа,пък нямам течове огледах,ходих на един приятел сервиза погледна нищо нямаше де отива,вярно,че се свива разширява но нали се циркулира????
А за антифриза зимата като източих водата и го налях до макса,след 2 3 дена тоя антифриз беше много под максимума ,долях пак и след 4-5 дена пак същата работа,пък нямам течове огледах,ходих на един приятел сервиза погледна нищо нямаше де отива,вярно,че се свива разширява но нали се циркулира????
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Странен проблем,пассата загрява изключително бързо
От пластмасовия щуце който е отстрани на главата понякога тече и подлизва по блока и се изпарява. Запали колата и го разбутай да видиш какво е положението 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Странен проблем,пассата загрява изключително бързо
Нормално е да намалява ама никой не ме слуша като говоря.Получава се следното - наливаш антифриз до максимума и палиш - първите 2-3 дни се обезъвздушава постепенно и на 3-тя може да гледаш и доливаш още - задължително ще долееш още поне 0.5Л....като си стане на максимума си затваряш и си караш - гледаш я на студен мотор.
След 2-3 дни като погледнеш пак на студен мотор нивото ще е под минимума - нормално е.Ако долееш пак ще я изхвърли и така до безкрай.
Причината е,че като загрее колата антифриза се разширява и се повишава налягането в системата и излишното налягане се освобождава през капачката...като долееш и колата загрее пак същото и така ти си сипваш то си изветрява.
Въпроса е друг - като загрее колата без да отваряш разширителния съд нивото на максимума ли е или не и дали ако не и доливаш губи постоянно или губи до едно ниво и след това не пипа повече.
Ако спира да губи след определено ниво (при мен е около 1см под минимума на студен двигател) тогава няма проблем и антифриза не изтича.
Ако продъжава да губи и без да и доливаш и спадне драстично нивото значи има теч.
След 2-3 дни като погледнеш пак на студен мотор нивото ще е под минимума - нормално е.Ако долееш пак ще я изхвърли и така до безкрай.
Причината е,че като загрее колата антифриза се разширява и се повишава налягането в системата и излишното налягане се освобождава през капачката...като долееш и колата загрее пак същото и така ти си сипваш то си изветрява.
Въпроса е друг - като загрее колата без да отваряш разширителния съд нивото на максимума ли е или не и дали ако не и доливаш губи постоянно или губи до едно ниво и след това не пипа повече.
Ако спира да губи след определено ниво (при мен е около 1см под минимума на студен двигател) тогава няма проблем и антифриза не изтича.
Ако продъжава да губи и без да и доливаш и спадне драстично нивото значи има теч.
Re: Странен проблем,пассата загрява изключително бързо
Благодаря Колеги за мненията,днеска проверихме термостата и т.н всичко си работи както трябва,дигна към 85гр на място включи се вентилатора,карах около 20 мин насам натам паднаха на 75,80гр всичко си е Ок,цялата работа е че се Филмирах!Нищо и няма на колата!
- mafiota_a4
- Мнения: 674
- Регистриран на: Съб 04 апр 2009 19:40
- Автомобил: VW Passat B5
- Двигател: AFN 09.1998
- Местоположение: Ловеч,жк.Червен бряг
Re: Странен проблем,пассата загрява изключително бързо
Изобщо не е проблем колега.Аз ще имам пасат след 2 дни,но имам приятели с пасати и това е абсолютно нормално при тях.Преди година имах Ибиза.Тя пък при работа на място включваше перката за около 4 мин.Така че СПОКО 

- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Странен проблем,пассата загрява изключително бързо
То и уреда ти толко вярно показва начи, нормалната температура е около 90 градуса, кви 75-80 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Странен проблем,пассата загрява изключително бързо
dj_tuhla написа:То и уреда ти толко вярно показва начи, нормалната температура е около 90 градуса, кви 75-80
Това поне може лесно да се провери - гледа се какви стойности трябва да има датчика при съответната температура и се мери темературата на охладителната течност и съпротивлението на датчика....ако съвпадат всичко е наред с датчика....после според показанието на датчика (ако мери вярно разбира се) се подбира резистор със същото съпротовиление,коеото има той за 90 градуса (не 80 или 100 понеже обикновенно 90 е най-честата стойност на температурата с стрелката не е линейна и тогава би трябвало да търсим максимална точност от нея)... и се забива на мястото на датчика - ако стрелката ковне 90 градуса или показва +- 1-2-3 градуса всичко е супер и всичко работи екстра.
При мен всичко е порверено и колата извън града държи според натоварването 80-90 градуса а в града държи 85-91-2 според движението и климатроника...ама още не е станало и много топло.
Моите перки тръгват съответно на 89 1-ва степен и на около 98-99 2ра степен и доста добре си се справят с положението...мерено е и с термометър и с омметър за показанието на датчика и с еталонен резистор за показанието на стрелката

Иначе ако стрелката дава бъгове се гледа най-напред за спукани спойки и се презапояват крачетата на прословутия стабилизатор...ако това не помогне следва калибриране на стрелката така,че да показва точно 90 градуса според показанието на датчика ако то съвпада със зададените стойности за съответния двигател.
Успех!
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Странен проблем,пассата загрява изключително бързо
Това 100 пъти сме го писали и аз и ти, и още 10 човека сигурно. Ама е по-лесно да се пусне нова тема, вместо да се потърси. Или ще е за охладителната или за маслото .. кво да праЙш.
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: Странен проблем,пассата загрява изключително бързо
дори и без да съм специалист мога да кажа следното най-вече от опита по експлоатацията на моя пасат:
- и 110 и 115 да вдигне (ако си сипал добър антифриз и количеството му е достъчно) проблем с охлаждането няма. При мен си стои на 100 и като падне на 90 почвам да се притеснявам; Дори след поставяне на АГУ където май изпарителя "охлажда" течността, няма кой знае какъв спад в стрелката. Лампата светва при почти 120 градуса - тройника беше изпуснал и доста намаля антифриза.
- да, колкото и да доливаш винаги изчезва около 1/2 литра (дори и да са здрави, тройници, маркучи и т.н.). Отдавам го на факта че просто обезвъздушаването става през клапана/капачката, а то става само когато температурата е по-висока, т.е. близка до кипене, а тогава освен въздуха през клапана минават и парите от антифриза. Съдя по това че има доста сини пръски наоколо.
Като цяло, да нормално, е околната среда е по-топла с 20-30 градуса спрямо месец назад, така че е нормално да стопли и по-бързо.
Да чукна на дърво, за три години ядове не съм имал.
- и 110 и 115 да вдигне (ако си сипал добър антифриз и количеството му е достъчно) проблем с охлаждането няма. При мен си стои на 100 и като падне на 90 почвам да се притеснявам; Дори след поставяне на АГУ където май изпарителя "охлажда" течността, няма кой знае какъв спад в стрелката. Лампата светва при почти 120 градуса - тройника беше изпуснал и доста намаля антифриза.
- да, колкото и да доливаш винаги изчезва около 1/2 литра (дори и да са здрави, тройници, маркучи и т.н.). Отдавам го на факта че просто обезвъздушаването става през клапана/капачката, а то става само когато температурата е по-висока, т.е. близка до кипене, а тогава освен въздуха през клапана минават и парите от антифриза. Съдя по това че има доста сини пръски наоколо.
Като цяло, да нормално, е околната среда е по-топла с 20-30 градуса спрямо месец назад, така че е нормално да стопли и по-бързо.
Да чукна на дърво, за три години ядове не съм имал.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh и 38 госта