


Дайте съвети за Б3?
- Gencata
- Мнения: 52
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 23:13
- Автомобил: VW Golf Mk5 1.9 TDI
- Двигател: BLS 2006
- Местоположение: София
Дайте съвети за Б3?
Passat B3, 1991, ABS 90k.c.Да почнем с това, че съм изчел всичко свързано с греенето на пасатите тук в този форум. И не мога да намеря какъв е моя проблем точно. От месец и повече чета и нищо. Колата дигаше 105 и нагоре. Тройникът течеше и от там получаваше въздух. Смених го. След известно време забелязах, че термостатът забива и го смених, обаче се върти пак около 100 и дори качва повече. Смених терморелето на радиаторът и се оказа, че моето е било не за пасат, защото имаше една степен, а перката си има две работещи (пробвал съм ги с кламер). Сега перката се пуска по-често и температурата падна на 100 окончателно, ама не иска да иде на по-малко, а жегите тепърва ще идват. Вече нямам загуби на антифриз и течове, с новия термостат спадна налягането в маркучите, перката работи перфектно, но проблема е, че термостатът почва да отваря на 100. После се пуска след 30 секунди перката и заради този повтаряем се процес аз съм вечно на 100 (на по-малко от 100 веднага се затваря термостатът и перката съответно спира). Да отбележа, че таблото е презапоявано преди 2 месеца и едва ли не показва вярно, но знае ли човек все пак. Въпросът ми е може ли от въздух да не отваря на колкото трябва и новия и стария термостат, може ли радиаторът да е запушен и за това те да не отварят или са все фалшиви? Забелязах, че казанчето ми е с капачка без никакви отвори (съвсем проста капачка без нищо) може ли тя да е проблемна? Дайте съвет. Благодаря предварително!
Последна промяна от Gencata на Нед 19 апр 2009 23:10, променено общо 2 пъти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Направете заключение за Б3?
Заключение никой не може да направи, без да е прегледал основно колата.
Така, по форума, най-много съвети могат да се дадат, тааа... леко промени заглавието
Може би 'съвети' вместо 'заключения' 
Относно това, може ли от надуване да не отваря термостат- да! Наблюдавах го на едно АУДИ със същия мотор.
Пукнатина по блока някъде създаваше подналягане, пречещо на помпата да загребе водата (явно е въртяла само въздух) и мотора вдигаше 90* буквално за 3-4 минути. Термостата, разбира се не отваряше.
При теб, обаче, едва ли това е проблема.
По-скоро си мисля, че датчика не показва вярно.
Смени го за проба, но с истински, от официален на марката магазин.
Иначе има ментета и за по 10 лв, и за по 30 лева.... Много колеги си разнасят по 3-4 такива в багажниците, преди да идат да си купят истински...
Така, по форума, най-много съвети могат да се дадат, тааа... леко промени заглавието


Относно това, може ли от надуване да не отваря термостат- да! Наблюдавах го на едно АУДИ със същия мотор.
Пукнатина по блока някъде създаваше подналягане, пречещо на помпата да загребе водата (явно е въртяла само въздух) и мотора вдигаше 90* буквално за 3-4 минути. Термостата, разбира се не отваряше.
При теб, обаче, едва ли това е проблема.
По-скоро си мисля, че датчика не показва вярно.
Смени го за проба, но с истински, от официален на марката магазин.
Иначе има ментета и за по 10 лв, и за по 30 лева.... Много колеги си разнасят по 3-4 такива в багажниците, преди да идат да си купят истински...
- Gencata
- Мнения: 52
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 23:13
- Автомобил: VW Golf Mk5 1.9 TDI
- Двигател: BLS 2006
- Местоположение: София
Re: Дайте съвети за Б3?
Казаха ми да потърся човек, който да замери показанията и температурата и да ми каже от какво аджеба може да е проблемът преди да си дам парите в смяна на каквото и да било. Звучи добра идея и при възможност ще ида да видя какво ще стане.
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: Пон 06 апр 2009 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sliven
Re: Дайте съвети за Б3?
колега,моя пасат има същия проблем/ако може така да се каже/постоянно когато загрее държи 100-105 гр.отпред на радиатора датчика ми е също като твоя за една степен на вентилатора,а вентилатора е с две степени.днес реших да измеря температурата на радиатора,когато е загряла колатас електронен мултицет и остановявам,че перката се включва на 92-93гр,което е напълно нормално,а на таблото показваше 100гр.на датчика на радиатора има код и е написана температурата,на която би трябвало да затвваря веригата на перката/в моя случай 95/провери температурата на вкл.на перката дали съвпада с тази на датчика и дали таблото ти отчита вярно.ако не ти светва лампата за темп.на течността/а тя светва при 120гр/всичко е нормално.пиши за резултата
- Gencata
- Мнения: 52
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 23:13
- Автомобил: VW Golf Mk5 1.9 TDI
- Двигател: BLS 2006
- Местоположение: София
Re: Дайте съвети за Б3?
Колега, а знаеш ли нещо за капачката? Каква трябва да е и какво отражение дава на системата, ако не е каквато трябва да е. Защото моета няма никакви дупки по нея и не изпуска никога. Ще пробвам и аз да премеря някъде нещо да видя какво ще ми покаже, мерси.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Дайте съвети за Б3?
Капачката трябва като я разклатиш да се чува тропането на клапана в нея.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Дайте съвети за Б3?
както каза колега преди мен е много вероятно да е от грешни показания на датчика за тмпературата-намери си друг уред/термометър и го премери с него,друга вероятна причина - да са ти счупени лопатките на водната помпа,рядко се случва но все пак е възможно,на колко градуса ти отваря термостата?маркуча който е между радиатора и водната помпа/термостата трябва да стане топъл при 85-90 градуса-тогава термостата е отворил и водата преминава през радиатора,може и запушване в радиатора да имаш
-
- Мнения: 734
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Дайте съвети за Б3?
и според мен е грешно показание на таблото,ходи да ти премерят темп. някъде за да се успокоиш.На мен е обратното,перките се включват,а на таблото показва 70градуса,при замерването си показа че ми включва на първа степен на 92, а и парното духа много топло.
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: Дайте съвети за Б3?
сори за лаишкия въпрос ... как да проверя дали темостата отваря нормално ?
иначе както казах в съседна тема преди седмица, по това описание все едно гледам моята колица.
Даже като падне температурата под 100 тогава почвам да се притеснявам ...
иначе както казах в съседна тема преди седмица, по това описание все едно гледам моята колица.
Даже като падне температурата под 100 тогава почвам да се притеснявам ...

- sigman
- Мнения: 122
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:10
- Автомобил: BMW
- Двигател:
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Дайте съвети за Б3?
stanev11 написа:и според мен е грешно показание на таблото,ходи да ти премерят темп. някъде за да се успокоиш.На мен е обратното,перките се включват,а на таблото показва 70градуса,при замерването си показа че ми включва на първа степен на 92, а и парното духа много топло.
...абсолютно вярно

..иначе се сменял някакъв стабилизатор на напрежение и всичко ставало точно..но не ми остава врема да го оправя ..
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Дайте съвети за Б3?
sp2022 написа:..иначе се сменял някакъв стабилизатор на напрежение и всичко ставало точно..
Ммм... прав си, но отчасти

По принцип в случая се има предвид, че самия датчик подава грешни показания.
Иначе за стабилизатора на напрежение в таблото си прав и за него има изписано томове във форума.
Рядко се случва да изгори. По-често просто не контактува в цокъла си.
Добрия вариант е- стария, спойка на 3-те извода и всичко е тип-топ!
- sigman
- Мнения: 122
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:10
- Автомобил: BMW
- Двигател:
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Дайте съвети за Б3?
...Веднага щом го оправя ще пиша за резултата,иначе това е установено след премерване темп. на водата която си е нормална ,а уреда показва че не е..
...
...

- Gencata
- Мнения: 52
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 23:13
- Автомобил: VW Golf Mk5 1.9 TDI
- Двигател: BLS 2006
- Местоположение: София
Re: Дайте съвети за Б3?
Колеги, аз пробвах да замеря температурата на водата. Не знам дали съм го направил правилно. След като отвори термостатът, развих капачката на казанчето и премерих температурата на водата. На 90 градуса перката се пускаше (таблото показваше 100) и на 86 спираше (на таблото беше 96). Това е идеално, но дали температурата в казанчето е почти същата и в системата? Ако е точно всичко, значи проблемът ми е може би в датчиците за водата (стабилизаторът в таблото е презапояван на скоро). Моторът е 1.8 АБС моноизжекция 90 к.с. 1991. Има син и черен датчик. Кой за какво е? Като откача синия не става нищо, като откача черния стрелката пада до долу.
- sigman
- Мнения: 122
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:10
- Автомобил: BMW
- Двигател:
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Дайте съвети за Б3?
Gencata написа:Колеги, аз пробвах да замеря температурата на водата. Не знам дали съм го направил правилно. След като отвори термостатът, развих капачката на казанчето и премерих температурата на водата. На 90 градуса перката се пускаше (таблото показваше 100) и на 86 спираше (на таблото беше 96). Това е идеално, но дали температурата в казанчето е почти същата и в системата? Ако е точно всичко, значи проблемът ми е може би в датчиците за водата (стабилизаторът в таблото е презапояван на скоро). Моторът е 1.8 АБС моноизжекция 90 к.с. 1991. Има син и черен датчик. Кой за какво е? Като откача синия не става нищо, като откача черния стрелката пада до долу.
..е точно така беше и при мен...карай спокойно щом се включва перката работата е добре...
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Дайте съвети за Б3?
е черния ти е за таблото, другия е за компа
може да имаш окисляване на буксата на датчика и за това да се лъже уреда
може да имаш окисляване на буксата на датчика и за това да се лъже уреда
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта