Блокирал компресор на климатроник Б5
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
- Автомобил: Passat 9 Elegance
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Блокирал компресор на климатроник Б5
Вчера ми блокира компресора на климатроника-чак изсвири ремъка за секунда и се скъса.Работата ми е ясна-нов компресор.Пасата е Б5 2000г-ATJ мотор.Поразпитвам тук там но цените за един и същ компресор варират доста-800--1800лв.Компресора е дензо aik 151-ако съм запомнил точно.Ако някой е правил подобен ремонт или е по-запознат с цени нека драсне някой ред тук.До понеделник ще трябва да реша.Според майстора проблема е дошъл от нагоряла букса през която минава тока за перката и тя не е включила.Върху казанчето на хидравликата има една пластмаса-под него се намира тази букса.При мен наистина беше нагоряла-който има желание нека си прегледа своята да не дава луди пари за ремонти.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Блокирал компресор на климатроник Б5
Майстора ти не е прав понеже ако не тръгне 1-ва степен на вентиалатора по някаква причина тогава след вдигане на налягането над 20-тина бара пуска 2-ра степен....ако и тя не тръгне пресостата на около 30 бара изключва електрически съединителя на компресора....ако и това не се случи тогава в компресора има авариен клапан за байпасиране на виското с никсото налягане....който отваря и той на около 30 бара....дори и това да не се случи повечето компресори (има и такива,които нямат) имат датчик за прегряване на фреона и при 125-130 градуса гасят електрически компресора.
Причини да се скапе :
-липса на масло в системата....ако не е обслужван климатика никога примерно....фреон си има ама масло....няма.
-попадане на влага в системата и неизправен дехидратор съответно акумулатор (според системата)...тя кондензира на неподходящо място и понеже не се компресира прави компресора на салата.
-попадане на течен фреон в компресора...става дума за тотално несработване на всичките защити (практически е невъзможно) и проблемен акумулатор...много малка вероятност.
-просто дърт компресор, на който си му е дошло времето.
По принцпи преди да се скапе трябва в купето ти да е станало много жега (губи рязко ефективността си заради прегряването на фреона) и компресора ти да е започнал да издава много странни и силни звуци.
За ремонта - намираш друг,монтира се (хубаво е да се смени дехидратора/акумулатора)),пълни се и се гледа какво става с наляганията и охлаждането.
Причини да се скапе :
-липса на масло в системата....ако не е обслужван климатика никога примерно....фреон си има ама масло....няма.
-попадане на влага в системата и неизправен дехидратор съответно акумулатор (според системата)...тя кондензира на неподходящо място и понеже не се компресира прави компресора на салата.
-попадане на течен фреон в компресора...става дума за тотално несработване на всичките защити (практически е невъзможно) и проблемен акумулатор...много малка вероятност.
-просто дърт компресор, на който си му е дошло времето.
По принцпи преди да се скапе трябва в купето ти да е станало много жега (губи рязко ефективността си заради прегряването на фреона) и компресора ти да е започнал да издава много странни и силни звуци.
За ремонта - намираш друг,монтира се (хубаво е да се смени дехидратора/акумулатора)),пълни се и се гледа какво става с наляганията и охлаждането.
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
- Автомобил: Passat 9 Elegance
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Блокирал компресор на климатроник Б5
Благодаря за информацията ти колега.Климатроника както си работеше на 22гр -блокира от веднъж изсвири ремъка и край.Никакви шумове и проблеми не съм имал с него до сега.Наистина не е обслужван от мен но какво да му бутам след като работеше перфектно.Никакви шумове-скърцане-нищо.Явно така му е писано но със сигурност трябва да разберем от какво е станало да го избегнем за в бъдеще.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Блокирал компресор на климатроник Б5
Принципно тези компресори си имат вродени проблеми...просто в даден момент се потрошва...често им се случва.Общо взето щом не е имал шумове и други аномалии явно проблема не е толкова,че не е обслужван колкото,че просто му е дошло времето....принципно системата дори да има около 2/3 от фреона си работи като хората....вади студено (е,не колкото при пълна ама не е и осезаемо по-зле)...лошото е откъм маслото...то изтича заедно с фреона поне в по-голямата част от случаите...съответно фреон има достатъчно за да тръгне компресора (пресостата да сработи) ама няма достатъчно масло за смазване...следва механично прегряване на компресора....което не се следи от никакъв вид защита (те следят само фреоновите показатели) заради сухо триене (фреона е сух газ) и...тотал щета.
Като го разглобите погледни дали има отчупено парче по механизъма,който управлява буталата (гривната с ексцентрика и биелките им) или е задрало самото бутало.Ако е здравло бутало говори за лошо смазване т.е. липса на масло....ако пък е чупен механизма отзад говорим за влага в системата....или попадане на течен фреон в компресора....течността почти не се свива и съответно буталото блокира.
Общо взето ако са потрощени и двете тогава се връщаш на вариант 1...блокира буталото и чупи механизма.
Както и да е...каквото и да му се е случило трудно може да го разберете.Оттук нататък следва да сменш дехидратор или акумулатор (зависи каква е системата) и компресора.Преди да я затворите една хубава промивка с азот за да се премахнат механичните остатъци от стария компресор....съответно ако системата е с капилярна тръбичка да се свали и да се почисти (събира стружки).Ако е с ТРВ след като се пусне ако има проблем да се подмени с ново (не се ремонтират).И....това е.
При промивките ще стане ясно има ли запушване в някой от радиаторите...ако има се почиства и така.
Успех!
Забравих да спомена - вижте дали не е блокирал отпред лагер на шайбите...преди да разбиете компресора на трески...понеже може и да си работи....принципно обаче преди да блокира някой от лагерите има доста шумове.
Като го разглобите погледни дали има отчупено парче по механизъма,който управлява буталата (гривната с ексцентрика и биелките им) или е задрало самото бутало.Ако е здравло бутало говори за лошо смазване т.е. липса на масло....ако пък е чупен механизма отзад говорим за влага в системата....или попадане на течен фреон в компресора....течността почти не се свива и съответно буталото блокира.
Общо взето ако са потрощени и двете тогава се връщаш на вариант 1...блокира буталото и чупи механизма.
Както и да е...каквото и да му се е случило трудно може да го разберете.Оттук нататък следва да сменш дехидратор или акумулатор (зависи каква е системата) и компресора.Преди да я затворите една хубава промивка с азот за да се премахнат механичните остатъци от стария компресор....съответно ако системата е с капилярна тръбичка да се свали и да се почисти (събира стружки).Ако е с ТРВ след като се пусне ако има проблем да се подмени с ново (не се ремонтират).И....това е.
При промивките ще стане ясно има ли запушване в някой от радиаторите...ако има се почиства и така.
Успех!
Забравих да спомена - вижте дали не е блокирал отпред лагер на шайбите...преди да разбиете компресора на трески...понеже може и да си работи....принципно обаче преди да блокира някой от лагерите има доста шумове.
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
- Автомобил: Passat 9 Elegance
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Блокирал компресор на климатроник Б5
Отново едно голямо благодаря колега.Казаха ми че трябва да сменя и някакъв филтър на климатроника.А относно повредата ще стане ясно като го отворим компресора.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Блокирал компресор на климатроник Б5
sklimoto написа:Отново едно голямо благодаря колега.Казаха ми че трябва да сменя и някакъв филтър на климатроника.А относно повредата ще стане ясно като го отворим компресора.
Именно - дехидратора или съответно акумулатора.Ако колата е с капилярна тръбичка (а би трябвало понеже Б5 и нататък са с такава) се води акумулатор...ама много майстори си го наричат дехидратор или само филтър - той събира влагата в системата и е препоръчително като се отвори системата да се смени....понеже влиза влага.
Успех с ремонта!
Re: Блокирал компресор на климатроник Б5
sklimoto написа:...Работата ми е ясна-нов компресор.Пасата е Б5 2000г-ATJ мотор.Поразпитвам тук там но цените за един и същ компресор варират доста-800--1800лв.Компресора е дензо aik 151-ако съм запомнил точно....
А имаш ли каталожния номер на компресора ? Или най-добре се обади в най-близкото преставителство на VW (напр. Хоби Кар) и ги попитай този детайл попада ли в austausch програмата и каква му е цената.
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
- Автомобил: Passat 9 Elegance
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Блокирал компресор на климатроник Б5
Точно в хоби кар ми казаха цена1800лв или 900-ако върна стария.
- Milanov
- Мнения: 619
- Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
- Автомобил: passat B6
- Двигател: TDI
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Блокирал компресор на климатроник Б5
Простете моята некомпетентност, но и аз никога не съм обслужвал климатроника. До сега само съм сменял въздушен филтър, как се проверява масло и фреон.
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Re: Блокирал компресор на климатроник Б5
Milanov написа:Простете моята некомпетентност, но и аз никога не съм обслужвал климатроника. До сега само съм сменял въздушен филтър, как се проверява масло и фреон.
Ако работи изобщо не се вкаравай в матрицата... сменя само редовно филтъра на купето и карай...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Блокирал компресор на климатроник Б5
bobcho написа:Milanov написа:Простете моята некомпетентност, но и аз никога не съм обслужвал климатроника. До сега само съм сменял въздушен филтър, как се проверява масло и фреон.
Ако работи изобщо не се вкаравай в матрицата... сменя само редовно филтъра на купето и карай...
E...да..и моя работеше ама без грам масло и с напoловина фреон...иначе духаше 6 градуса в купето....като смениш 1-2 пъти комресор и ще се сетиш да го обслужваш....едно обслужване стъпва 30-40лв....и се прави на 2 години.
Ако така си поддържаш и двигателя и ходовата част....радвам се,че не съм на мястото на колата ти

Иначе - за да се провери маслото и фреона трябва да се издърпат от системата....съответно се вижда колко масло и колко фреон е имало...после се наливат наново като фреона си е стария ама рециклиран и добавено колкото количество е необходимо а маслото е изцяло ново понеже старото няма какво да му се рециклира.При тази профилактика се вадят от системата буклучета,влага,старо масло,други газове...попаднали някак си вътре и т.н....това удължава живота на компресора и гумените съединения по системата.
Обшо взето всеки сам си решава....ама после хората реват,че дават грешни пари за компресори и за какво ли не....а никой не гледа да види има ли фреон и масло няма ли,има ли охлаждане като хората няма ли,дали са в норма наляганията или не....такива "дребни" продробности.
Ако системата няма проблеми профилактика се прави на 2-3 години...
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 21:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Блокирал компресор на климатроник Б5
Тъй като климатроника пак се ебава с мен(не духа студено, преди отвреме навреме духаше ама сега тотално отказа) след смяна на компресор отидох пак пак при климатикчиите. Казаха ми, че някакъв клапан на компресора не работил и да донеса предишния компресор от него да прехвърлят клапана или нов копресор... Също така имам и грешка 25b
Има ли начин да разбера дали един компресор работи нормално преди да се монтира?
Има ли начин да разбера дали един компресор работи нормално преди да се монтира?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Блокирал компресор на климатроник Б5
dewey написа:Тъй като климатроника пак се ебава с мен(не духа студено, преди отвреме навреме духаше ама сега тотално отказа) след смяна на компресор отидох пак пак при климатикчиите. Казаха ми, че някакъв клапан на компресора не работил и да донеса предишния компресор от него да прехвърлят клапана или нов копресор... Също така имам и грешка 25b
Има ли начин да разбера дали един компресор работи нормално преди да се монтира?
Преди да се монтира почти не...понеже няма как да го завъртиш достатъчно добре...няма как и да му затвориш фреон и да гледаш какви налягания дава...т.е. има как ама е далеч по-сложно от това да го сложиш на колата

Иначе за клапана - редовен проблем....основно се скапват или от прегряване заради липса на масло или от буклуче из системата.
ако след потрощването на стария не сте почистили системата някое буклуче застава на клапана....и байпасира високото и ниското налягане...съответно няма никаква циркулация на фреон в системата...и студ няма....много често срещан проблем при системи с прецакал се компресор....особено ако не се почисти после добре от старите буклуци (с Азот или въздух под налягане).
Успех!
- Yu
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пет 20 юли 2007 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Блокирал компресор на климатроник Б5
грешка 25В размразяване предкрилка серво мотор
- BRUKLLIN
- Мнения: 363
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN
Re: Блокирал компресор на климатроник Б5
Извинявам се,че ползвам на колегата темата,но...!
Как да сменя ремъка на компресора на климатика?
От къде се разхлабва и натяга?
Как да сменя ремъка на компресора на климатика?
От къде се разхлабва и натяга?