Днес си правих бензиновата помпа и се оказа, че не достига ток. Бушона беше наред. Интересува ме възможно ли е само за проба за мястото на реле 67 да се постави реле 80 без това да създаде ипроблеми в тоците на автомобила?
Крайния резултат е грешка в измервания. Мултицета си е правил "чурки" с мен.



Смяна на релета Б3 - РЕШЕН
Смяна на релета Б3 - РЕШЕН
Последна промяна от velinsl на Пет 25 сеп 2009 16:53, променено общо 1 път.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Смяна на релета Б3
Ма те и двете релета са за помпата колега.Може и да се лъжа ама едното е с време (като включиш на контакт и ако не запалиш до 5с то изклюява помпата) а другото е нормално.Ама нека някой друг колега да поясни,да не те объркам нещо.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на релета Б3
Принципно незнам дали са така...понеже знам,че сигнала кога да цъка релето идва от ЕКУ...ако няма входящи импулси от датчика на Хол гаси помпата след кратко време...т.е. все едно си дал на контакт а не си завъртял да палиш...пуска я за кратко време колкото да вдигне налягане и я спира.
Иначе може и да има разновидности на релетата за помпата...незнам.
Иначе може и да има разновидности на релетата за помпата...незнам.
Re: Смяна на релета Б3
ако няма входящи импулси от датчика на Хол
Това значи ли, че трябва да сменя първо този датчик, за да пробвам дали ще тръгне на бензин?
Защото съм я карал на бензин и без датчик на Хол, докато не спря помпата и като я свалих - ева си майтапа тя си работи, обаче до не я не достига ток, а бушона си е добре.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Смяна на релета Б3
Ако ти се скапе датчика колата угасва почти веднага.Датчика на хол дава инфо на ЕКУ ,че коляновият вал се върти за да може то да започне процес на запалване и да поддържа двигателя в работен режим.Ако нямаш искра на свещите значи няма сигнал от дачика,ако запалването е безконтактно.Впрочем имам няколко въпроса за да можем да ти помогнем
-какъв е двигателат ти 1.8 моно (ABS,RP),пълна (PB) или 2.0 (2Е)
-имаш ли газова и колата пали ли на газ
-имаш ли ток на бушона или не (и на двете крачета)
-какъв е двигателат ти 1.8 моно (ABS,RP),пълна (PB) или 2.0 (2Е)
-имаш ли газова и колата пали ли на газ
-имаш ли ток на бушона или не (и на двете крачета)
Re: Смяна на релета Б3
1,8 АБС-мотор. Карама го само на газ, за сега и обмислям идеята да му направя и бензина. За бушона в събота или неделя ще го видя, че прая ремонти и трудно мога да мръдна.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на релета Б3
Здравей колега. Релето на бензиновата помпа е обикновено силово реле, без електроника. Извади го и просто окъси веригата с едно парче жица. Окъсяваш бушониерата там където влизат двата медни пина на релето.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Смяна на релета Б3
Щом си бръмчиш на газ датчика си е наред.
Извинявай за заблождението колега.На някой коли релето за помпата е 67 а на други 80.Винаги е доло в дясно на таблото с релетата.Така,че спокойно можеш да си го размениш.Релето не е с време а се контролира от ЕКУ както каза колегата zfa159.Имай предвид,че предпазителя е след релето,така,че ако то не работи няма да има наорежение на него.Пробвай като дадеш на контакт и си държиш ръката на релето дали ще изцъка.Иначе колегата bachest е прав.,ако го закъсиш ще пренебрегниш сигнала от ЕКУ и ще подадеш директно ток на помпата.
Успех
Извинявай за заблождението колега.На някой коли релето за помпата е 67 а на други 80.Винаги е доло в дясно на таблото с релетата.Така,че спокойно можеш да си го размениш.Релето не е с време а се контролира от ЕКУ както каза колегата zfa159.Имай предвид,че предпазителя е след релето,така,че ако то не работи няма да има наорежение на него.Пробвай като дадеш на контакт и си държиш ръката на релето дали ще изцъка.Иначе колегата bachest е прав.,ако го закъсиш ще пренебрегниш сигнала от ЕКУ и ще подадеш директно ток на помпата.
Успех
Re: Смяна на релета Б3
Релето е добре, щрака като дам на контакт, бушона е изправен, но на бензиновата помпа ток няма.
Какъв може да е проблема, възможно ли е да е субективна грешка?
Измервам напрежетието на двете външни букси на клемата.
Какъв може да е проблема, възможно ли е да е субективна грешка?
Измервам напрежетието на двете външни букси на клемата.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Смяна на релета Б3
Щом и на двете крачета на предпазителя има напрежени е проблема е в веригата защото жеднагаслед предпазителя е помпата.Мериш правилно.Помпата е на двете крайни крачета,двете вътрешни са за нивото на бензина.Ако мериш двете едновременно ги замери поотделно.Вземи маса от купето и виж плюса,ако имана напрежение е изгубила масата,което е по-добрият вариян защото маса се прекарва лесно но ако няма плюс трябва или да провериш целият кабел от бушона до помпата (което е малко тегава работа) или да прокараш нов кабел.
Re: Смяна на релета Б3
Преди да разглобиш Пасата, направи следната проверка:
1.Увери се, че на контакт 30 на цокъла на съответното реле има напрежение +12 V. ( Този контакт трябва да е свързан с плюса на акумулатора).
2. Ако има +12волта, свържи контакт 30 с контакт 87 на цокъла с късо парче кабел ( по-лесно е с едножилен). Ако системата работи, значи релето е повредено. Ако не работи - търси повредата по кабелите, куплунзите и т.н., както те посъветваха вече колегите.
Успех.
1.Увери се, че на контакт 30 на цокъла на съответното реле има напрежение +12 V. ( Този контакт трябва да е свързан с плюса на акумулатора).
2. Ако има +12волта, свържи контакт 30 с контакт 87 на цокъла с късо парче кабел ( по-лесно е с едножилен). Ако системата работи, значи релето е повредено. Ако не работи - търси повредата по кабелите, куплунзите и т.н., както те посъветваха вече колегите.
Успех.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта