бавно сработване на оборотомер

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

бавно сработване на оборотомер

Мнениеот georgipass » Нед 12 фев 2006 12:34


Като запаля и за да започне да ми мери оборотите,трябва да подам малко газ?Не че ме дразни,но да питам защо е така :lol:




Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: бавно сработване на оборотомер

Мнениеот tatenceto » Нед 12 фев 2006 14:33


georgipass написа:Като запаля и за да започне да ми мери оборотите,трябва да подам малко газ?Не че ме дразни,но да питам защо е така :lol:
казвали са ми че е било от алтернатора и по точно от някаква плочка (не съм в час с токовете) и нещо там не работи та трябва да се подаде малко газ и тръгва не било страшно и т.н. аз така карам вече 2 години


Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Мнениеот versace » Нед 12 фев 2006 16:42


Преди време имах Мазда 626 2,0 бензин. Понеже оборотомерът е свързан с жило към скоростната кутия (както и при теб), беше влязъл прах между жилото и бронировката му (която е от отвътре с тефлон) и с времето се движеше все по-трудно или заставаше на едно място, като накрая спря напълно.
Рецептата е смяна на жилото, което не е скъпо.
Възможно е да има и други обяснение за проблема ти, но това е най-вероятното.

Късмет


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Нед 12 фев 2006 16:53


versace написа:Преди време имах Мазда 626 2,0 бензин. Понеже оборотомерът е свързан с жило към скоростната кутия (както и при теб), беше влязъл прах между жилото и бронировката му (която е от отвътре с тефлон) и с времето се движеше все по-трудно или заставаше на едно място, като накрая спря напълно.
Рецептата е смяна на жилото, което не е скъпо.
Възможно е да има и други обяснение за проблема ти, но това е най-вероятното.

Късмет


Тука става дума за ОБОРОТОМЕРА, не за КИЛОМЕТРАЖА!!!
Оборотомера си е с кабели, не с жило!


Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Мнениеот versace » Нед 12 фев 2006 18:17


Pav3l написа:[
Тука става дума за ОБОРОТОМЕРА, не за КИЛОМЕТРАЖА!!!
Оборотомера си е с кабели, не с жило!


Пич на Маздата беше с жило. На Голф 2 до колкото помня също е с жило и оттам си извадих извода за пасат В3 че също е с жило.
И ако е с кабел както ти казваш, ми обясни тоз кабел откъде взема инфо за да командва стрелката и сам по себе си той май не може да я движи, какво електромоторче ли има там според теб? ( разсъждавам на глас така че може и да не съм прав :lol: ).
Нека някой технически грамотен да обясни как седи въпроса с оборотомера.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 12 фев 2006 18:31


При бензиновите двигатели най-лесно се реализира оборотомер, като се използва сигнала от комутатора на запалването и с помоща на проста електронна схема с преобразуваните от там импулси в съотвестващ линейно ток се управлява един милиамперметър разграфен в обороти. :wink:

При твоя случай има вероятност на уредчето да му трябва повечко ток да отлепи стрелката, а може и нещо по ел.схемата преди него. Трябва да си се измери.


При дизела един от вариантите е алтернатора да има намотка, която да служи само за управление на оборотомера на базата на индуцирания в нея ток, който е пряко свързан с оборотите на двигателя..


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Пон 13 фев 2006 19:39


И в такъв случай кое трябва да проверя....?Това го прави само при първо палене!Тоест като е седяла повече време спряна!


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 13 фев 2006 19:56


Ако нямаш никакви уреди можеш като свалиш таблото с нещо от рода игла или финна пинсета да побутнеш стрелката на уреда и да видиш дали проблема е в него, то ще си проличи ако задържа в началото на скалата.
Ако проблема е в ел.часта ти трябва едно аналогово(със стрелка) волтметърче закачено на изводите на уреда за оборотите, който също нека си е закачен и форсираш и гледаш дали прави мизерии или се движи стрелката веднага и равномерно.
Кофти , че го прави само сутрин , но ако се въоръжиш с търпение и си извадиш жички от уреда навън от таблото ще го хванеш.
Аз залагам да е скапан самия уред все пак.

П.П. Не съм разглобявал точно такова табло и се надявам оборотомера да е на този принцип.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 14 фев 2006 18:17


Не знам как работи твоя, но при дизела е нормално да го прави, защото взима сигнал от алтернатора, както каза L&R. А там има едно реленце.


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Пет 17 фев 2006 14:54


Здравейте пак...значи напоследък като се позаглеждам....видях че на моменти стрелката подскача безпричинно :x Тоест спрял съм или се движа и подскача за части от секунда с около 250 об/мин!Прави го,когато му скимне :roll: Идеии???


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Пет 17 фев 2006 22:41


ами има един стабилизатор на напрежение в таблото има вероятност да е лош контакт, но трябва да гледаш и другите уреди /вода и бензин/


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Нед 19 фев 2006 22:36


alexx написа:ами има един стабилизатор на напрежение в таблото има вероятност да е лош контакт, но трябва да гледаш и другите уреди /вода и бензин/



Мда за бензина забелязах,че малко мудно започва да се мести стрелката :idea: Но това не ме дразни толкова вече...явно е лош контакт,ще разглобя да проверя всичко...повече ме дразни "подскачането" на стрелката на оборотомера...сякаш и се подава някакъв допълнителен сигнал :roll: Ама на,като не разбирам :oops: Възможно ли е и това да е заради лош контакт???


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 19 фев 2006 22:40


georgipass написа:Здравейте пак...значи напоследък като се позаглеждам....видях че на моменти стрелката подскача безпричинно :x Тоест спрял съм или се движа и подскача за части от секунда с около 250 об/мин!Прави го,когато му скимне :roll: Идеии???



бобината...
опитай за пробата да я смениш-само на кабели и ще видиш че тя ти играе тия номера. както и първия за който писа.


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Нед 19 фев 2006 22:46


:roll: Тоест.....бобината си е отишла?И плаче за смяна :?Какво и е станало???Няма други признаци като че ли :roll:


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Пон 20 фев 2006 16:40


И какво да правя.....да сменям бобина,заради един оборотомер???



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта