


Пасат Б5 конденз от климатика ?
Пасат Б5 конденз от климатика ?
Здравейте!Откакто започнаха горещините забелязах(включвам редовно климатроника),че около предната дясна гума се образува мокро петно|вода|.Нивото на антифриза е нормално,не светят никакви контролни лампи.Има ли повод за тревоги или е просто конденз?А,да - Пасат 2.5 тди,1999 г.,седан,типтроник.Ако има някакво значение - дълго време е бил със скъсан ремък на компресора и преди 2 мес. сложиха новиия... Благодаря
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 23:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Конденз от климатика?
Ти си си отговорил сам в заглавието на темата.Тази локвичка е точно конденза,който се получава при работещ климатик и е много добре,че я виждаш под колата,защото означава,че отводняването ти не е запушено и работи.Другия вариант е да е сухо под колата и локвата да се премести в краката ти. 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Конденз от климатика?
Само да вметна...конденз се получава не само по изпарителя а и по тръбите така че дори теч на вода около дясната гума ама отпред при бронята не е проблем...там при Пасат В5 примерно се намира акумулатора (дехидратора дефакто ама при система с капилярна тръбичка а не с ТРВ ама както и да е),което е един голям метален цилиндър,който е на много ниска температура и по него кондензира влага,която съответно се оттича също надолу по него и по кората на двигателя ако има или направо на земята.
Успех!
Успех!
Re: Конденз от климатика?
Благодаря,колеги!Да,точно между бронята и колелото е петното...предлагам да се затвори темата.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Конденз от климатика?
А при изключен климатроник,нормално ли е да има локвичка като спра ?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Конденз от климатика?
feikot написа:А при изключен климатроник,нормално ли е да има локвичка като спра ?
Ако доскоро е бил включен да....продължава да тече.Иначе не понеже няма откъде да се отделя конденз - няма студени части по системата ако не работи или не е работил скоро компресора.
- tihmir
- Мнения: 83
- Регистриран на: Пон 14 май 2007 18:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Конденз от климатика?
И аз да попитам нещо:
Забелязах, в краката на пасажерската седалка върху гумената стелка се образува малка локва. Забелязах я наскоро и се зачудих от какво може да се е получила. Съмнявам се за 2 неща:
1 - Кондез от климатроника - ако както вече по-горе казахте има нещо запушено и конденза не може да се оттича той да се оттича вътр в купето върху стелката и мокета
2 - Когато забелязах тази локвичка в караката на пасажера беше сутрнинта след дъждовна нощ. Веднага си помислих че влиза отнякаде вода, но на следващата нощ пак валя а локва не се беше образувала
Та се чудяв коя то двете причини може да е ?
И друго се сетих - когато оглеждах за теча забелязах че под жабката минава гумен маркуч (тип хармоника ако може така да се каже) на който в горният му край предишният собственик (голям умник) е сложил отрязано гърло на пластмасово шише, гърлото на което го е мушнал в маркуча
Каква е ролята на този маркуч и можели да е причината за теча от него - като 3-ти вариант.
Забелязах, в краката на пасажерската седалка върху гумената стелка се образува малка локва. Забелязах я наскоро и се зачудих от какво може да се е получила. Съмнявам се за 2 неща:
1 - Кондез от климатроника - ако както вече по-горе казахте има нещо запушено и конденза не може да се оттича той да се оттича вътр в купето върху стелката и мокета
2 - Когато забелязах тази локвичка в караката на пасажера беше сутрнинта след дъждовна нощ. Веднага си помислих че влиза отнякаде вода, но на следващата нощ пак валя а локва не се беше образувала

Та се чудяв коя то двете причини може да е ?

И друго се сетих - когато оглеждах за теча забелязах че под жабката минава гумен маркуч (тип хармоника ако може така да се каже) на който в горният му край предишният собственик (голям умник) е сложил отрязано гърло на пластмасово шише, гърлото на което го е мушнал в маркуча


Каква е ролята на този маркуч и можели да е причината за теча от него - като 3-ти вариант.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Конденз от климатика?
tihmir написа:И аз да попитам нещо:
Забелязах, в краката на пасажерската седалка върху гумената стелка се образува малка локва. Забелязах я наскоро и се зачудих от какво може да се е получила. Съмнявам се за 2 неща:
1 - Кондез от климатроника - ако както вече по-горе казахте има нещо запушено и конденза не може да се оттича той да се оттича вътр в купето върху стелката и мокета
2 - Когато забелязах тази локвичка в караката на пасажера беше сутрнинта след дъждовна нощ. Веднага си помислих че влиза отнякаде вода, но на следващата нощ пак валя а локва не се беше образувала![]()
Та се чудяв коя то двете причини може да е ?![]()
И друго се сетих - когато оглеждах за теча забелязах че под жабката минава гумен маркуч (тип хармоника ако може така да се каже) на който в горният му край предишният собственик (голям умник) е сложил отрязано гърло на пластмасово шише, гърлото на което го е мушнал в маркуча![]()
![]()
Каква е ролята на този маркуч и можели да е причината за теча от него - като 3-ти вариант.
Така :
По повод теча - от дясно може да тече вода или покрай предното стъкло ако е сменяно или през отворите за парното...ама трябва много вода да тече понеже отпред входа за парното е много високо....иначе ако се стича вода към вентилатора част от нея изтича към тръбата за конденза и оттам навън ама част от нея се задържа при вентилатора и се стича между вентилатора и корпуса на парното и оттам в краката.Огледай добре дали само при дъжд го има.
Ако е конденз явно ти е запушена тръбичката за оттичане - тя е долу под тапицерията....ако не ти се занимава сам мини и ще ти я отпушим в сервиза....работа за 30-тина минути е ако знаеш какво правиш

Иначе по повод тръбата зад жабката - това е екстра,която дава възможност да вкарваш студен въздух в жабката с цел охлаждане на нещо в нея...мисля,че като цъкнеш да духа на централните духалки тогава вееше там.Би трябвало да си влиза в жабката - работи си добре и без преправки....а какво е правено - идея си нямам.
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 21:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Конденз от климатика?
Колеги върху по-дебелата тръба на климатроника сковава лед и като изгася колата и леда се стопи в пасажерската страна(под жабката) се образува локва т.е. разтопения лед се стича вътре в купето. Как мога да отстраня проблема - да не се стича водата вътре и проблем ли е образувания лед върху дебелата тръба на климатроника(също така и корпуса на филтъра хваща лед отгоре).
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Конденз от климатика?
Ми мен,използвай си въображението,това е място на което дори и да оакаш нещо няма да се вижда.Вземи една туба силикон,и мацай,цапай,прави си улейчета и каналчета.... Всичко е разбира се в кръга на нормалното,друг е въпроса дали е нормално да се получава така (заледяване и стичане на вода ) защото сигурно от ФВ им е дошло на акъла че може да се случи такова нещо.Първо виж дали е нормал това заледяване тогава мацай силиконите.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Конденз от климатика?
Тръбата никъде не трябва да е извън кожуха на парното
При оригинален климатик тръбата влиза отвън право в кожуха на парното....и няма къде и как да се стече нещо от нея извън кожуха му....така че явно нещо е пипано при теб.
По повод образуването на лед по тръбата не е нормално да е чак лед....само скреж да ама лед....е леко прекалено.
Ти като разглобиш отдолу под жабката и т.н. виждаш ли въобще част от тръбата,която да е извън кожуха на парното? Понеже на В5 тръбата както казах и по-горе от двигателния отсег влиза директно в кожуха на парното,където вече пък ако работи дренажа на кожуха няма начин да излезе и капка вода навън при краката на пасажера.

По повод образуването на лед по тръбата не е нормално да е чак лед....само скреж да ама лед....е леко прекалено.
Ти като разглобиш отдолу под жабката и т.н. виждаш ли въобще част от тръбата,която да е извън кожуха на парното? Понеже на В5 тръбата както казах и по-горе от двигателния отсег влиза директно в кожуха на парното,където вече пък ако работи дренажа на кожуха няма начин да излезе и капка вода навън при краката на пасажера.

-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 21:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Конденз от климатика?
Явно ще трябва да се маха жабката, така на пръв поглед нищо не разбрах откъде идва теча... Ето ви малко снимки да поумувате и вие:

Тука тръбите малко се поразпуснаха след отваряне на капака понеже вънка беше 38 градуса...
И ето вътре какво се случва(под жабката):




И ето вътре какво се случва(под жабката):


- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Конденз от климатика?
Мдам, има една пласмасова фуния, в която влиза тръбичката от климатика. Фунията отвежда водата навън под купето през една гумена тапа с прорез. Виж дали не е запушен с нещо тоя прорез...
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Конденз от климатика?
А нормално ли е да е толкова заледена тръбата ?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Конденз от климатика?
Ами не е особено нормално да е толкова заледена тази тръба (скрежа закръзва,което значи,че фреона е на доста по-ниска темпеараутра,отколкото трябва).Което може да е защото не се изтича конденза.Трябва да се реши този проблем и тогава да се бори проблема със замръзването на тръбите ако остане.
Точно там,където се е намокрило е разглобяемо съеднине.От две чсти - едната е кожуха на парното а другото е едно нещо като фуния (крепи се на две гайки 10мм).Развиваш гайките и с много кълчене успяваш да го измъкнеш.Вероятно то си е наред а е запушена тръбата надолу до отвън ама не е проблем да се почисти и т.н. след като се свали фунията.
Ако имаш път към София звънни един телефон да се разберем и заповядай в сервиза да го преборим...координатите ги има в "Сервизи".
Успех!
Точно там,където се е намокрило е разглобяемо съеднине.От две чсти - едната е кожуха на парното а другото е едно нещо като фуния (крепи се на две гайки 10мм).Развиваш гайките и с много кълчене успяваш да го измъкнеш.Вероятно то си е наред а е запушена тръбата надолу до отвън ама не е проблем да се почисти и т.н. след като се свали фунията.
Ако имаш път към София звънни един телефон да се разберем и заповядай в сервиза да го преборим...координатите ги има в "Сервизи".
Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 23 госта