Шестограм главина Б5 ?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
itcaka78
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 08 яну 2008 20:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Аксаково

Шестограм главина Б5 ?

Мнениеот itcaka78 » Нед 02 авг 2009 20:47


Здравейте колеги.От 5дни съм вече горд собсвеник на Passat B5 1.9 110 коня 98г.Както всеки мераклия да разбере какво е купил така и аз започнах да оглеждам колата по подробно като сваляне на колелетата едно по едно да проверя състоянието на накладки спир.маркучи и др. и ми направи впечетление следното нещо-на предно ляво колело диска се въртеше в главината и в средата между 5 те резби за болтове нямаше гайка ами доста голям шестограм което не ми хареса.Това проблем ли е според вас ?Така га купих пасата и го докарах от Пловдив и нищо не ми направи впечетление вече 700 километра.Моля помагайте със съвети и решения. :bowdown :bowdown :обичам ви




Потребителски аватар
mospec
Мнения: 133
Регистриран на: Пет 23 фев 2007 11:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зов за помощ

Мнениеот mospec » Нед 02 авг 2009 21:11


И при мене е така нормално е


Потребителски аватар
itcaka78
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 08 яну 2008 20:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Аксаково

Re: Шестограм главина Б5 ?

Мнениеот itcaka78 » Нед 02 авг 2009 21:28


Нормално е да се върти диска в главината така ли те разбара не мисля че е нормално


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Шестограм главина Б5 ?

Мнениеот Pav3l » Нед 02 авг 2009 23:42


Всъщност нормалното е да няма гайка. Нормално е, понеже това е болт с шестограмен ключ 17, който се навива в карето, а не както на по-старите автомобили - гайка, която да се навива на карето.
По принцип се случва болта да не е с шестограмен ключ, но при тези модели винаги е с болт на карето. Всъщност то си е така още от Ауди 80-В4 насам, после и на А4, А6... Този модел Пасат така или иначе е технически брат на А4 и А6 :D
За въртенето на диска... по принцип има едни фиксиращи болтове с конусна глава и резба 5 или 6 мм, не помня точно, но при смяна или демонтаж на диска понякога се късат и никой не се опитва да извади старите, пък понякога и просто не ги слагат повече.
Така или иначе щом веднъж си навил някой от болтовете за джантите - няма как да превърта повече, просто наличието на фиксиращия елиминира играта на "върти докато уцелиш дупките на болтовете".


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Шестограм главина Б5 ?

Мнениеот dimitar iv » Пон 03 авг 2009 10:05


На B5 диска не е фиксиран към главината. Тази работа вършат болтовете на джантата. Така че това което си видял си нормално. А за да не ти се разместват отворите за болтовете би трябвало да имаш при инструментите един пласмасов елемент (нещо като пръчка ) с резба в единият край. Като сваляш джантите при махане на първият болт това се завива на негово място и след това махаш останалите. Така докато работиш там няма шанс да ти се врътне диска и после да целиш дупките на диска/главината ;)


Потребителски аватар
itcaka78
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 08 яну 2008 20:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Аксаково

Re: Шестограм главина Б5 ?

Мнениеот itcaka78 » Пон 03 авг 2009 14:43


dimitar iv написа:На B5 диска не е фиксиран към главината. Тази работа вършат болтовете на джантата. Така че това което си видял си нормално. А за да не ти се разместват отворите за болтовете би трябвало да имаш при инструментите един пласмасов елемент (нещо като пръчка ) с резба в единият край. Като сваляш джантите при махане на първият болт това се завива на негово място и след това махаш останалите. Така докато работиш там няма шанс да ти се врътне диска и после да целиш дупките на диска/главината ;)



Да прав си сега проверих при инстумента и имам пласмасов елемнт .Благодаря на всички за поясненията.
Успех.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dtony, Google [Bot] и 36 госта