



Проблем с климатроника на пасат б5
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Вто 23 юни 2009 10:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BELENE
Проблем с климатроника на пасат б5
Задравейте. Имам следния проблем и ще се радвам ако някои ми даде съвет как да го реша. Отивам в един сервис за да ми сменят една ролка на ремъка на климатика (виеше) и всичко беше ОК. до момента когато си тръгнах от сервиза. Климатика започна да духа значително по слабо от преди. Отварям капака и забелязах че двете тръби които влизат в купето - дебелата и тънката неса както бяха преди, имам предвид преди се изстудяваше дебелата а сега е тънката??? 

- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Проблем с климатроника на пасат б5
Не би трябвало да има начин да сложат ремъка така, че да върти компресора наобратно, но ... всичко е възможно!
Ако беше да и буквите на мотора можех да погледна схемата на ремъка и да ти я пусна тук.
Само че няма да ме има през почивните дни и ще трябва някой друг колега да я изнамери
Ако беше да и буквите на мотора можех да погледна схемата на ремъка и да ти я пусна тук.
Само че няма да ме има през почивните дни и ще трябва някой друг колега да я изнамери

- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с климатроника на пасат б5




- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроника на пасат б5
При обръщане на хода на работа на компресора практически няма какво да се получи.Реално погледнато идеята е,че посоката на въртене не е толкова от значение колкото просто да се върти.Понеже се използват пластинчати клапани и там въпросът е просто буталото да тръгне надолу за да засмуче фреон от камерата с ниско налягане и да го нагнети при хода си нагоре към камерата с високо налягане.Съответно пластинчатите клапани така или иначе не позволяват да нагнетява наобратно по тръбите и дефакто би трябвало да си работи нормално дори да се върти наобратно. Разбира се това не се отнася за стъпалните компресори понеже тогава нагнетеното от всеки цилиндър преминава към следващия за да се донагнети и т.н. а тогава цикъла малко може да се пообрърка. Ако пък е роторен тогава съвсем няма да работи наобратно.
Принципно ако при пускане на климатика има поне малка разлика спрямо при изгасен тогава вероятностите са или компресора да върти наобратно или да са прецакали осевия уплътнител (отпред на оста на компресора се намира вътре под шайбата) ако са набивали или избивали нещо по самоя компресор и да е изтекла съществена част от фреона.
Каква ролка е сменяна - само обтяжна или някой лагер по компресора? Ако е пипано по компресора принципно това се прави на свален компресор и със специална скоба се вади отпред шайбата за да не се прецака осевия уплътнител или съединителя на компресора (пластините му по-точно).Съответно също така и се сглобява доста внимателно понеже макар да изглежда грубо е доста финна работа за да е без последици.
Ако колата е Пасат В5 или В5.5 няма как да сложат ремъка наобратно и вероятно иде реч за проблем със самия компресор.Там ремъка е отделен и достатъчно къс и елементарен за да се сложи наобратно.
Ако е В3 или В4 с оригиналния пистов (канален) ремък ако се постараят достатъчно могат да го сложат наопаки ама много ме съмнява това да е проблема.То ясно си личи как е бил и как трябва да са каналите на ремъка.
Ако компресора е свалян и качван после пак е от много голямо значение какъв фреон са сипали и колко е.Понеже напоследък масово колегите ми ползват китайски фреон,който е на 3 пъти по-ниска цена като разфасовка от 13кг и съответно е доста по-некачествен като характеристики и постигнати резултати.
Успех!
Принципно ако при пускане на климатика има поне малка разлика спрямо при изгасен тогава вероятностите са или компресора да върти наобратно или да са прецакали осевия уплътнител (отпред на оста на компресора се намира вътре под шайбата) ако са набивали или избивали нещо по самоя компресор и да е изтекла съществена част от фреона.
Каква ролка е сменяна - само обтяжна или някой лагер по компресора? Ако е пипано по компресора принципно това се прави на свален компресор и със специална скоба се вади отпред шайбата за да не се прецака осевия уплътнител или съединителя на компресора (пластините му по-точно).Съответно също така и се сглобява доста внимателно понеже макар да изглежда грубо е доста финна работа за да е без последици.
Ако колата е Пасат В5 или В5.5 няма как да сложат ремъка наобратно и вероятно иде реч за проблем със самия компресор.Там ремъка е отделен и достатъчно къс и елементарен за да се сложи наобратно.
Ако е В3 или В4 с оригиналния пистов (канален) ремък ако се постараят достатъчно могат да го сложат наопаки ама много ме съмнява това да е проблема.То ясно си личи как е бил и как трябва да са каналите на ремъка.
Ако компресора е свалян и качван после пак е от много голямо значение какъв фреон са сипали и колко е.Понеже напоследък масово колегите ми ползват китайски фреон,който е на 3 пъти по-ниска цена като разфасовка от 13кг и съответно е доста по-некачествен като характеристики и постигнати резултати.
Успех!
Re: Проблем с климатроника на пасат б5
В5 мисля че беше с капилярка,преди да влезе тънката траба в купето трябва да има една гайка.Преди нея трябва да е топло след нея студено,но не да заскрежава.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроника на пасат б5
velevtr написа:В5 мисля че беше с капилярка,преди да влезе тънката траба в купето трябва да има една гайка.Преди нея трябва да е топло след нея студено,но не да заскрежава.
Това е точно така.За да се провери като хората системата трябва :
-да се пипне тънката тръба веднага след компресора - трябва да е много гореща.
-да се пипне тънката тръба преди и след гайката както е описал колегата.
- да се пипне и дебелата тръба,която излиза от купето - също студена,но малко по-затоплена от тънката след гайката.
Принципно най-добре е да се закачи на машина и да се видят наляганията и т.н. за да е ясно за какво става дума.Твърде възможно е да са разбутали осевия уплътнител и вече да липсва съществена част от фреона ама така може само да си гадаем.
Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта