Дави се студена и пали от третия път (2Е)

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Дави се студена и пали от третия път (2Е)

Мнениеот kbot » Сря 19 авг 2009 16:23


Моторa e 2E с ГИ. Винаги пали на бензин. Напоследък пали от третия път и много ме дразни. Припалва на 1-2 цилиндъра и след малко гасне. И докато позагрее (разбирай 2-3 минути) се дави. Паля, минавам 100 метра до светофара, като светне зелено - натискам и тя не ще да върви - и току ме освиркат :(
Като загрее няма проблем, разхода е нормален, върви "като змей" - и на бензин и на газ.
Та се чудя: "защо така?"
Преди да сложа газта имаше проблем с бензин в маслото - да е същия проблем, ама по-голям?
Скоро пукнах бензинов маркуч (оня преди дюзите), но той си беше стар и напукан - но дали е възможно да поддържа по-високо налягане отколкото трябва?
За дюзите слагам Radex отвреме-навреме и трябва да са добре.
Да е от свещи? сменяни са преди 12к, но може и да са калпави?
Да си е запомнил тъпия компютър нещо, защото повечето време работи на газ?
Маслото ми е за смяна, напоследък чувам повдигачите сутрин. Да е от това - едва ли?
Други идеи? Че смятам да и обръщам внимание през уикенда?




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Дави се студена и пали от третия път (2Е)

Мнениеот radotom » Сря 19 авг 2009 21:21


Кбот-е, коя година ти беше пассатора?
Що'т ако е преди средата на '93 няма никакъв шанс да е запомнил компа нещо. Много са тъпи първите :lol:

Имаш ли 5-а дюза за студен старт отстрани на смукателния колектор?
Ако да- развий двете болтчета, извади я внимателно, за да не скъсаш грнитурката и пробвай при завъртане на стартер на студен мотор дали ще пръсне и след това дали не изпуска (не трябва да се появява нито капчица бензин на челото й, след като си върнал контакта)
Ако не впръсне- провери с пробна лампичка на буксата дали идва напрежение.
Ако идва- ясно! Дюза.
Но на мен все ми се чини, че мизерника ще излезе температурния датчик.
Нищо, че при мен беше друго- студена спойка в контролера и липса на сигнал от клемата за стартера.
Тази дюза впръсква според 2 условия: температура на антифриза и време, за което е задействан стартера.


Потребителски аватар
peleto861022
Мнения: 86
Регистриран на: Сря 19 ное 2008 13:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Дави се студена и пали от третия път (2Е)

Мнениеот peleto861022 » Сря 19 авг 2009 21:40


колега и аз мисля че е температурния датчик защото като е студена и на пали но като загрее няма проблем така че парво виж датчика . поздрави и кажи после ако се оправи от какво е било .


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Дави се студена и пали от третия път (2Е)

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 19 авг 2009 22:21


температурен датчик и от мен. Вземи си топран за 10лв и го пробвай, ако не е той, поне не си назад с пари. Почти сигурно е че ще се оправи, при мен правеше подобни мизерии. Отидох на диагностика и излезе веднага въпросния датчик...


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Re: Дави се студена и пали от третия път (2Е)

Мнениеот kbot » Чет 20 авг 2009 9:09


Пасата е '92. Имам дюза проверявах я преди 2 години (май). Пак ще я видя. На студено ги няма тия проблеми. Само в горещините.
Благодаря. Ще взема да го сменя тоя датчик, щом е 10 лв.

Последна промяна от kbot на Чет 20 авг 2009 9:48, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Re: Дави се студена и пали от третия път (2Е)

Мнениеот kbot » Чет 20 авг 2009 9:44


Попрочетох малко: Повечето проблеми с този датчик са свързани с нестабилни обороти и грешни показания на таблото, а аз нямам такива ефекти. Оборотите са си железни, показанията на температурата също.


Потребителски аватар
geordano
Мнения: 154
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 15:23
Автомобил: VW CC
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Дави се студена и пали от третия път (2Е)

Мнениеот geordano » Чет 20 авг 2009 10:45


Имах пасат със същия двигател (допреди 2 месеца) и същия проблем.
При мен се оказа че не е температурния датчик, а се подаваше постоянен сигнал от това което му викат компютър - ефекта беше постоянно подаване на гориво от петата дюза и давене.

Решение - българско и евтино ;)- прекъсване на захранването към дюзата и извеждане на бутон в купето. Зинмо време ( че и при по-студено през другите сезони ) колата не пали без натискане на този бутон. При палене го натискам и задържам 10-15 сек след като двигателя е заработил. И така 2 години никакъв проблем.
Успех.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Дави се студена и пали от третия път (2Е)

Мнениеот radotom » Чет 20 авг 2009 12:27


kbot написа:Оборотите са си железни, показанията на температурата също.

Зависи как точно се е прецакал датчика ;)
Като правило се окислява при контактните му площи. Резултат- показва по-голямо съпротивление (по-студен мотор) и почва да дави при топъл старт.
А това, че показанието на уреда на таблото е изрядно няма нищо общо. Дори да е един корпус, то вътре реално датчиците са 2- един за таблото и един за компа.
Аз лично съм с 2 отделни датчика (на същия мотор). Датчика за компа е синия.
И не си взимай Топран за 10 лв :lol: Никой не знае колко и дали ще покаже нещо. Аз за таблото на 2 пъти си вземах такъв и моментално ми забиваше на 110* ;)
Единичен (с 2 пера) датчик за 2Е в Порше-БГ преди година и нещо си купих за 22-24лв с ДДС ;)


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Re: Дави се студена и пали от третия път (2Е)

Мнениеот kbot » Чет 20 авг 2009 17:10


Да логично. Обаче тя не се дави при топъл старт, а при първи старт на студен двигател и се усеща по-силно при топло време. При топъл двигател пали кат' балканче - от половин оборот.
Сега като го написах си мисля, че може и датчика да е .... ако е топъл тя си обръща на газ почти веднага и не го усещам давенето сигурно ... тогава защо на студен двигател пали от 3-ти път? Като пукнах маркуча проверявах (не питайте как :( )- бензина в маркуча държи налягане и след като е стояла 3 часа.
А къде е Порше-БГ - в Младост-4 ли?


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Re: Дави се студена и пали от третия път (2Е)

Мнениеот kbot » Пет 28 авг 2009 9:02


Смених свещите. Старите бяха NGK на около 20к. На втори цилиндър беше скапана - прескачаше искра от лулата към блока. Кабелите са добре. С новите свещи пали от 2-ри път :) и засега не усещам да се дави. Ако си намеря читав датчик за температура, ще го сменя и него.


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Re: Дави се студена и пали от третия път (2Е)

Мнениеот kbot » Съб 14 ное 2009 23:25


Има леко развитие по въпроса:
Поради това че изгоря бобина (http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=170303) и беше паднал акумулатора, го свалях да го зареждам. Поради това, онова дето му викат "компютър" си е забравило спомените и ефекта е: на празен ход оборотите играят м/у 200 и 2000. което по някое време ме навежда на мисълта за скапан температурен датчик и преместих на другия датчик (от скоро имам два) и о чудо! нормални обороти! т.е. стария температурен датчик е за изхвърляне.
Излиза, че компа досега му е маскирал кофти показанията и се е справял някакси, а като го ресетнах се ошашка. С това си обяснявам и факта, че като смених датчика нищо съществено не се промени. Значи при смяна на въпросния датчик е добре да се ресетне компа?
Лошото е, че новия датчик показва с 10 градуса повече на таблото и ме дразни, ще търся "истински".


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Re: Дави се студена и пали от третия път (2Е)

Мнениеот kbot » Съб 21 ное 2009 21:25


Нов датчик от Порше-БГ (60 лв с уплътнението). Каталожния номер е нов и датчика е със син пръстен. Показва точно каквото трябва, а май и мотора работи по-добре. Да бях го сменил навреме :banghead:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта