


Замяна на ск.кутия
Замяна на ск.кутия
Здравеите на всички,понеже съм нов и не толкова вещ в търсенето моля за помощ.Знаете ли каво ще се получи ако на 1.8mi мотор се сложи кутия от 1.6td?Идеята е по висока скорост при по ниски обороти,как мислите ще се получили нещо?
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Замяна на ск.кутия
РАДОб написа:Здравеите на всички,понеже съм нов и не толкова вещ в търсенето моля за помощ.Знаете ли каво ще се получи ако на 1.8mi мотор се сложи кутия от 1.6td?Идеята е по висока скорост при по ниски обороти,как мислите ще се получили нещо?
А сигурен ли си че кутийте са взаимно заменяеми...тоест дали ще си паснат на двигателя
има писано във форума за кутийте потърси...
- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
Re: Замяна на ск.кутия
Ако сложиш от дизел ще има обратен ефект ,принципно за да ти върви колата със същата скорост както със старата ти ,но на по-млако обороти ти трябва кутия с по-дълги предавки ,а такива се монтират обикновено на по-мощните агрегати ,тоест трябва ти кутия от Пасат Б3 с мотори :2Е,ПФ,ПБ или КР,може и от Б4 с АБФ мотор,ама имай в предвид,че тези кутии ще ти намалят ускорението и колата ще стане малко по-мудна.Но пък ако караш на дълги разстояния и не си "рацер" ще постигнеш добра икономия на гориво!
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Замяна на ск.кутия
Кутиите на всички Б3 си пасват като конструкция,но предавателните числа са различни.
Ето ти таблици за кутиите
По принцип ако слижиш с по малки предавателни числа,колата ще набира по-бързо,но ще ти се налага по-честа смяна на предавките и ще си ограничиш мах скорост.
При по-големи ще ускорява по-бавно но ще постигаш по-голяма скорост и по рядка работа с лоста.
Като цяло според мен смяната с друга кутия в случая е ненужна и неефективна
Ето ти таблици за кутиите
По принцип ако слижиш с по малки предавателни числа,колата ще набира по-бързо,но ще ти се налага по-честа смяна на предавките и ще си ограничиш мах скорост.
При по-големи ще ускорява по-бавно но ще постигаш по-голяма скорост и по рядка работа с лоста.
Като цяло според мен смяната с друга кутия в случая е ненужна и неефективна
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Замяна на ск.кутия
за начало разбери твоята кутия каква е-какъв и е кода,от там да се видят предавателните числа,и тогава може да си потърсиш друга
може да смениш и само 5-та предавка с по дълга такава,в този случай ще си запазиш доброто ускорение на 1-2-3-4 и ще имаш дълга 5-та скорост за икономия
до колкото съм запознат за смяна на 5-та предавка не е нужно дори да се сваля кутията а както си е монтирана се сваля някакъв капак на скоростната кутия и се работи така
нека по запознатите да кажат
а колега я сподели примерно на 5-та скорост при 3000 оборота с каква скорост се движиш?
друг вариант за постигане на икономия е да си сложиш по високи гуми
може да смениш и само 5-та предавка с по дълга такава,в този случай ще си запазиш доброто ускорение на 1-2-3-4 и ще имаш дълга 5-та скорост за икономия
до колкото съм запознат за смяна на 5-та предавка не е нужно дори да се сваля кутията а както си е монтирана се сваля някакъв капак на скоростната кутия и се работи така
нека по запознатите да кажат
а колега я сподели примерно на 5-та скорост при 3000 оборота с каква скорост се движиш?
друг вариант за постигане на икономия е да си сложиш по високи гуми
- gelezen
- Мнения: 84
- Регистриран на: Съб 17 мар 2007 16:35
- Автомобил: Vw Golf IV
- Двигател: BCB 2006
- Местоположение: Добрич
Re: Замяна на ск.кутия
Разгледай тази тема
viewtopic.php?f=6&t=128908
viewtopic.php?f=6&t=128908
Re: Замяна на ск.кутия
Кутията е 2AYH09110,поне така пише на нея а от лепенката в багажника не можах да разбера нищо.Колкото до до оборотите на 5 със 100 е на 3000хил.Ускорението също не ми харесва и мислех че е 90те коня на мотора но явно всичко е от кутията.Оборотите на 1,2и3 се вдигат бързо но скороста е малка.Ще се поровя още за да видя какво може да се направи.Иначе на 5 може да се кара и с40,но на кои му пука.Благодаря на всички за съветите и вниманието.
- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
Re: Замяна на ск.кутия
Вижда ми се доста къса твоята кутия,по тазблицата отгоре за кутиите излиза ,че твоята кутия си е оригинална за твоя мотор,но освен това я дават и за 1.6 ЕЗ и за 1.8 КР тва ми е много интересно как EZ и KR ще вървят с една и съща кутия? 

Re: Замяна на ск.кутия
Търся начин да променя нещо но за сега не съм открил нещо конкретно.Н знам кои вариянт е наи добър.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Замяна на ск.кутия
Само да вметна,че скоростната кутия е изклучително важно нещо за ускорение,разход и въобще за динамиката на колата.Например при АУДИ 100 и 80 купе са с еднакви 2.0 16V двигатели и само заради кутията 80-тката върви много повече (отделно и ,че е по лека де
).

Re: Замяна на ск.кутия
Колега, не се занимавай с глупости. Разбира се, че не е удачно да слагаш кутия от дизел на бензинов мотор. Поради по-големия въртящ момент на дизела и по-голямата му мощност при по-ниски обороти в сравнение с бензиновия мотор, кутията на дизела е конструирана така, че предавателното число осигурява скорост от 100км/час при 2000оборота в минута. При тези обороти дизела може да движи автомобила с тази скорост. За разлика от него бензиновия мотор няма този въртящ момент и мощност и поради това за да извади същата мощност при 100км./час, бензина се върти с повече обороти, от където чрез подходящо предавателно число осигурява тази скорост. Ако бензиновия мотор можеше същото като дизела оригиналната кутия нямаше да я правят с такова предавателно число за да ти бучи повече и да ти харчи повече. Т.е. ако бензина можеше да ти подържа скорост 100км./час с 2000 оборота нямаше да ги правят на 3000.
За ниски обороти, висока скорост, динамика и еластичен мотор си вземи ТДИ.
За ниски обороти, висока скорост, динамика и еластичен мотор си вземи ТДИ.
Re: Замяна на ск.кутия
Здравеите колеги,кутията която мислих да слагам е от пасат 1.6TD AFF 75коня и въртъщт момент 150Nm.А моят е 1.8 с 90коня и въртящт момент143Nm.За това сипомислих че може да се получи нещо,диаметърът на полуоските на дизела е по малък иначе всичко е едно към едно.Може би ще потърся вариянт със замяна само на зъбчатката на 5та скорост.Багодаря.
- Ivaile
- Мнения: 561
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Замяна на ск.кутия
Не е лошо да споделиш какво е развитието на нещата 

Re: Замяна на ск.кутия
Здравеите колеги,за сега не съм направил нищо надявах се някои по опитен да даде инфо,мисля за смяна само на 5та скорост(ако това е възможно)или на цялата кутия саомо че друг модел.Вчера карах същтият пасат като моя само че с кутия SGX (не съм сигурен дали са точните букви)определено има разлика във вървенето.Нямаше обортомер и не мога да кажа нищо за обороти/скорост.Щте продължавам да ровя.
- vwivan
- Мнения: 79
- Регистриран на: Пет 19 окт 2007 17:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Замяна на ск.кутия
Мой приятел замени кутията на Венто-дизел с кутия за бензинов двигател. Резултата е че двигателя се натовари, колата не върви и разхода се увеличи. Нищо положително, като краен резултат.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 26 госта