:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Поставяне на климатик

Техническа и сервизна информация за Passat
george_jelyazkov
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 29 апр 2009 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Поставяне на климатик

Мнениеот george_jelyazkov » Вто 01 сеп 2009 17:51


Здравейте колеги,
имам въпрос
Мога ли да сложа климатик на пасат Б2 /бензин,2000м3,инж./ колата е 90г.
ако да.. какъв климатик /модел?/ и разбира се.. колко струва удоволствието

искам да попитам и още нещо.. колата е с катализатор.. вярно ли е че, ако го махна работата на двигателя ще се подобри, колата ще започне да върви по-добре.Познати ми казват да го махна защото е заминал /нямам и представа в какво състояние е/
колата не че невърви, но понякога е като спъната знам, че може да върви по добре.

това е :)

айде, който има нерви да ми пише :))




Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Поставяне на климатик

Мнениеот Pav3l » Вто 01 сеп 2009 18:19


Пасата ти не е В2, а В3. В2 се произвежда до 88-ма.
Климатик може да се сложи на почти всяка кола. А на В3 (от 88-ма до 93-та) има десетки хиляди екземпляри в БГ, на които са слагани допълнително в Италия (те от там са и докарани).


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поставяне на климатик

Мнениеот zfa159 » Чет 03 сеп 2009 1:17


Здрасти колега.Принципно да,може да се насади климатик или климатроник или каквото там искаш...то е все едно принципно.
Колата наистина е Пасат В3 а не В2,както си написал ама това са подробности.
Като марка и т.н. климатик няма.Делят се на оригинални и неоригинални.
При оригиналния всичко става по-лесно,изглежда по-добре и най-вече работи по-ефективно.Съответно намирането му оттук нататък ти е ясно - намираш си Пасат на части с климатик (оригинален) и си купуваш всичко необходимо...което ще ти изброя по-надолу. Същото е и за климатроника.
При неоригиналния нешата седят по малко по-друг начин.Там според зависи от ресурсите и наличните части се правят какви ли не бесни своеволия ама ефекта за теб е пак същия = купуваш си всичко,което е по климатичната сиситема и се насажда на твоята кола.
Съответно за да стане като истинско трябва :
-да се вземат всички крепежи,планки и ролки по закрепването на компресора към двигателя (стойка,паразитни ролки,ролки по коляновия вал и т.н. )..това не важи ако двигателя ти е с канален а не с пистов ремък...тогава ти трябва само стойката и една ролка...другото става.
-да се свали целия кожух на парното,който се намира под таблото (за кола със и за кола без климатик има сериозни разлики).При насаждан климатик често се ползва същия кожух като се реже една дупка в него и се набутва климатичния радиатор...доста нехуманно ама работи и така.Също така панелчето с врътките трябва да се смени с такова с буточета за AC и вътрешна циркулация.
-да се свалят всички тръби,маркучи и т.н. от колата заедно с крепежите им.
-да се свали предния климатичен радиатор.Ако колата ти заводски не е с най-големия воден радиатор трябва да се смени и той (иначе започва да позагрява повече).Съответно при кола с климатик перката отпред не е една а са две,свързани с ремък една с друга...и те трябва да се вземат.
За електрото няма отварям дума...ако климатика е оригинален може да се свали инсталацията и да се позлва...става лесно.Ако не е оригинален дори свалянето на старата инсталация е кошмарно...понеже всичко е яко заплетено къде ли не...а не е сложна за да се изгради наново като се монтира.Няколко релета,копчетата и няколко метра кабел.
Като материали е много относително като цени - според зависи.Често се налага ремонт на резби и ремонт или смяна на модули на климатика ако е седял отворен по-дълго време ама това обикновеннос тава ясно след монтажа като започне да се тества или се напълни и се пусне.
Като труд според зависи - ако всичко е оригинално и въпроса е само да се монтира на колата и да се сменят О-пръстените и да се напълни и пусне в действие цената за труд по София е около 300-350лв (100 от тях са труд под таблото,100 труд отпред по радиатори,стойка,компресор,тръби и т.н.100-110 са пълнене и 40-50 са гумичките по снадките на системата).Съответно при монтажа повечето неща са си готови и си пасват....правят се само някои незначителни корекции на това-онова за да стане като заводско.
Най-лесно е човека,който ше го монтира да отиде и да си го свали от другата кола с идеята да огледа какви са частите и като знае кое му е необходимо и кое не да си вземе всичко,което ще му трябва.
Ако се насажда неоригинален аз ако съм бих взел повече пари (вклчително и днес се мъчих да направя един компресор на Голф 2 съосен със всички останали шайби за ремъците понеже стойката беше неоригинална и заварявана вкъщи разбира се накриво).Ама едва ли повече от +40-50лв за напасване на всякакви чудеса,които не са свършени добре от предишния човек,който го е насаждал.Ако има изграждане и на електро цената отива + още 70-80лв за материали и труд за пускането на нова инсталация.
Най-добрия вариант е оригинален климатик за такава кола (двигателя не е много от значение дали ще е 1.8 или 2.0) и да се чучне на твоята и да се направи като истинско...става божествено добре и работи много готино и безпроблемно ако се направи като хората.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта