Добър вечер колеги:
Интересува ме при скъсване на агренажния ремака в двигател на кола независимо какав е модела винаги или (почти винаги) се достига до въпрос за основен ремонт. Имали заложени превантивни мерки след скасване на ремака, за дане блокира двигателя. Какви са те и зависи ли от видовете марки автомобили. Какви превантивни мерки се прилагат против блокиране на двигателя. И в какво се изразява думата "блокиране" на двигателя и "основен" ремонт при този вид повреда (скасване на агренажен ремак).
Надявам се че ще получа точни и ясни отговри по темата за да мога да си изясня този въпрос от моя страна.
Предварително БЛАГОДАРЯ!!!



Въпрос относно скасване на агренажен ремък
- Gal
- Мнения: 1483
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:37
- Автомобил: МК7
- Двигател: DCYA 2018
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно скасване на агренажен ремък
За първи път гумен и назъбен ангренажен ремък се поставя серийно през 1961 г. в никому неизвестния сега автомобил Глас 1304 ТС. Той има важната задача да замени обичайната дотогава метална верига, която предава въртенето от коляновия вал на разпределителния. Оттук се командва газоразпределянето на всмукателните и изпускателни клапани, което има съществено значение за работата на мотора. Предимствата на гумения ангренажен ремък пред металната верига са много. По-евтин е, по-безшумен и по-лек. Най-важното - подменя се много по-лесно и бързо. Има само един недостатък: нуждае се от редовна поддръжка, реглаж и замяна. В противен случай, при скъсване или прескачане само на няколко зъба, може да се случи най-лошото - капитален ремонт на двигателя. Това се случва при всеки десети автомобил.
Гуменият ангренажен ремък е изработен прецизно и здраво: може да издържи тежест от цели два тона. Защо тогава изобщо може да се скъса? Отговорът е прост: ангренажният ремък е консумативна резервна част, например като спирачните накладки, която в процеса на експлоатацията задължително се износва. Той се върти до няколко хиляди пъти в минута, подложен е на опъване и триене в регулиращи и обтягащи ролки. В модерните автомобили конструкторите добавят все нови задвижвани от него детайли като помпата на сервоусилвателя, климатика, допълнителни валове. В резултат на това ремъкът става доста по-дълъг, преминава през много повече “препятствия” и съвсем естествено се износва доста по-бързо. Нерегулираният, разхлабен ремък при всяко по-рязко подаване или отнемане на газта на двигателя може да прескочи през три-четири зъба на колелото на разпределителния вал. Тогава в повечето случаи става непоправимото: клапаните се сблъскват с буталото - необходим е основен ремонт на двигателя.
Ангренажният ремък е скрит от погледа зад стабилен ламаринен или пластмасов капак. На арматурното табло за съжаление няма червена контролна лампа, която да предупреди шофьора за назряващата опасност. Именно затова собственикът, а и монтьорите в сервиза, често забравят за него и подценяват работата му. За съжаление последствията от аварията с гумения ангренажен ремък удрят по джоба на шофьора. А е толкова просто: всеки 30-40 000 километра, най-добре в сервиз, ремъкът трябва да се прегледа внимателно, евентуално да се доопъне и регулира. Ако се забележат дори малки пукнатини, омаслявания, износвания само на един гумен зъб или дребни закъсвания, ангренажният ремък задължително трябва да се подмени. Автопроизводителите препоръчват назъбената гума да се сменя при пробег между 60 000-80 000 километра. В повечето европейски страни заедно с ремъка сменят и металната опъваща ролка, която също се износва. Цената на този профилактичен ремонт е десетки пъти по-ниска от подмяната на дефектирал двигател.
- Gal
- Мнения: 1483
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:37
- Автомобил: МК7
- Двигател: DCYA 2018
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно скасване на агренажен ремък
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... 17554&st=0
viewtopic.php?f=5&t=153571&view=previous
"защитата" при някои мотори да не кривят клапани е механична-вдлъбнатина на буталото, за да не се удря с клапан
обаче гаранция няма
3 пъти съм късала и 3-те пъти беше таратор, особено третия
първите 2-само няколко криви клапана
третия - помляни кобилици, повдигачи, клапани...направо друга оборудвана глава
от "хубави" части и майстори
ето ти нещо интересно от друг форум
http://forum.offroad-bulgaria.com/showt ... hp?t=25182
http://www.gizmag.com/go/7051/
viewtopic.php?f=5&t=153571&view=previous
"защитата" при някои мотори да не кривят клапани е механична-вдлъбнатина на буталото, за да не се удря с клапан
обаче гаранция няма
3 пъти съм късала и 3-те пъти беше таратор, особено третия
първите 2-само няколко криви клапана
третия - помляни кобилици, повдигачи, клапани...направо друга оборудвана глава
от "хубави" части и майстори
ето ти нещо интересно от друг форум
http://forum.offroad-bulgaria.com/showt ... hp?t=25182
http://www.gizmag.com/go/7051/
- axios
- Мнения: 108
- Регистриран на: Пон 02 юни 2008 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Vancouver, Canada
Re: Въпрос относно скасване на агренажен ремък
ей тва е! Браво и мерси за изчерпателния отговор. 

-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Въпрос относно скасване на агренажен ремък
Gal написа:За първи път гумен и назъбен ангренажен ремък се поставя серийно през 1961 г. в никому неизвестния сега автомобил Глас 1304 ТС. Той има важната задача да замени обичайната дотогава метална в.........
Чист спам

Единствената цел на замяната на веригата с ремък е поевтиняване на производството и оскъпяване на поддръжката. Веригата никога няма да се скъса, без да те предупреди преди това с продължителна и здрава гюрултия, та и най големия чук да си, ще се усетиш.
Верига се сменя по изключение - най-много 1 път в "живота" на колата и при това разходите не са съществено по-големи/ не се налага смяната и на водната помпа/.
Ремъка превръща двигателя ти в КОНСУМАТИВ и в дойна крава на сервизчии и продававачи на ментета - всяка несменяна верига е оригинална - всеки сменен ремък вече е менте /каквото и да ти приказват./
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос относно скасване на агренажен ремък
bayspiro написа:Gal написа:За първи път гумен и назъбен ангренажен ремък се поставя серийно през 1961 г. в никому неизвестния сега автомобил Глас 1304 ТС. Той има важната задача да замени обичайната дотогава метална в.........
Чист спам, но не на колегата а на този който е написал тази лакърдия.
Единствената цел на замяната на веригата с ремък е поевтиняване на производството и оскъпяване на поддръжката. Веригата никога няма да се скъса, без да те предупреди преди това с продължителна и здрава гюрултия, та и най големия чук да си, ще се усетиш.
Верига се сменя по изключение - най-много 1 път в "живота" на колата и при това разходите не са съществено по-големи/ не се налага смяната и на водната помпа/.
Ремъка превръща двигателя ти в КОНСУМАТИВ и в дойна крава на сервизчии и продававачи на ментета - всяка несменяна верига е оригинална - всеки сменен ремък вече е менте /каквото и да ти приказват./
Абсолютно съм съгласен с теб колега!



Виж веригата си е истината!!! Впрочем марката форд вече се усетиха и започнаха да слагат вериги на новите си мондеота от 2003-2004! Мога само да твърдя че са с перфектни двигатели! за дизел 2000 cdi и 115к.с.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно скасване на агренажен ремък
Всички сте прави и не сте колеги,според мен.
Значи ремъкът наистина е по-евтин,по-безшумен и подобрява динамиката на мотора.Само ще кажа,че силата която е необходима да завърти разпределителният вал,изяжда около 20-30% от мощноста на мотора.При веригата процентите са около 35,поради тежината на самата верига спрямо ремъка.
Да,верига се използва все повече при дизелови двигатели и двигатели с 8,10,12 цилиндъра защото веригата е по-надежна и по-здрава за тази цел.Но при тези мотори мощтоста е достатъчна да не усетят разликата м/ду верига и ремък.Ако сложиш верига на 1.6 или 1.4 мотор,определено ще го кастрираш.
Иначе врига се сменя по книга на всеки 200 хил км,заедно с обтегачите и успокоитела,а понякога и зъбните колела (особенно ако се разтрака и си караш без да ти дреме).Което разбито на 4 ,като цена,прави доло горе колкото ремъка.(има двигатели чиито ремъци се сменят на 70-80 хил.)
Така,че за мен ремък за до 2.5 бензин и до 1.9 дизел.Над тези кубатури е за верига.
Да не забравяме,че дори МЕРЦЕДЕС и БМВ слагат ремъци на някои свои модели
Поздрави
Значи ремъкът наистина е по-евтин,по-безшумен и подобрява динамиката на мотора.Само ще кажа,че силата която е необходима да завърти разпределителният вал,изяжда около 20-30% от мощноста на мотора.При веригата процентите са около 35,поради тежината на самата верига спрямо ремъка.
Да,верига се използва все повече при дизелови двигатели и двигатели с 8,10,12 цилиндъра защото веригата е по-надежна и по-здрава за тази цел.Но при тези мотори мощтоста е достатъчна да не усетят разликата м/ду верига и ремък.Ако сложиш верига на 1.6 или 1.4 мотор,определено ще го кастрираш.
Иначе врига се сменя по книга на всеки 200 хил км,заедно с обтегачите и успокоитела,а понякога и зъбните колела (особенно ако се разтрака и си караш без да ти дреме).Което разбито на 4 ,като цена,прави доло горе колкото ремъка.(има двигатели чиито ремъци се сменят на 70-80 хил.)
Така,че за мен ремък за до 2.5 бензин и до 1.9 дизел.Над тези кубатури е за верига.
Да не забравяме,че дори МЕРЦЕДЕС и БМВ слагат ремъци на някои свои модели
Поздрави

- sigman
- Мнения: 122
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:10
- Автомобил: BMW
- Двигател:
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Въпрос относно скасване на агренажен ремък
suba написа:Да не забравяме,че дори МЕРЦЕДЕС и БМВ слагат ремъци на някои свои модели
..е такаво нещо не бях чул досега

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Въпрос относно скасване на агренажен ремък
За БМВ знам,че имаше такъв период с ремъци!Ако не греша след 1998 пак са с верига!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта