P.S. Колата е Пасат, 1.8ми, 89 г.
скъсан ангренаж, стана тя каквато стана :(
- aisd
- Мнения: 36
- Регистриран на: Вто 07 фев 2006 19:25
- Автомобил: пасат
- Двигател: AVF 2005
- Местоположение: София
скъсан ангренаж, стана тя каквато стана :(
Момчета и момичета, стана тя каквато стана
. Скъсах ангренажен ремък. Както си карах и изведнъж всичко угасна. Помислих, че е нещо от тоците. Закачих я с един приятел и започнах да я тегля. Откъде да знам, че не трябва. Кагато отидохме до най-близкия сервиз се оказа, че е скъсан ремъка. А беше само на 8 000 км., ама Бош. Сложиха нов, но работи само на 1-2 цилиндъра. Прецакал съм работата. Та казвайте колко горе-долу ще излезе ремонта - клапани, водачи, шлайфане глава и легла на клапаните, гарнитури и т.н. Интересува ме само цената на частите. Имам приятел със сервиз, който ще го направи.
P.S. Колата е Пасат, 1.8ми, 89 г.
P.S. Колата е Пасат, 1.8ми, 89 г.
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19727
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Вероятно проблема е, че не е BOSH, а не това, че е! Сигурно е бил менте. Аз си го смених с такъв, смених си и ролката и нямам никакви проблеми вече почти 40к км.Сега, когато си оправям гарнитурата ми беше и много удобно да го погледна. Почти не личат следи от работата му по него. Купих си го от АвтоКар, но това е в Пловдив. Доколкото знам, имат магазини и в други градове. От там си взех и ролката.
А иначе, съболезнования на колегата! В момента сам чувствам колко е кофти, като ти е повредена колата!
А иначе, съболезнования на колегата! В момента сам чувствам колко е кофти, като ти е повредена колата!
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Някой може ли да опише на кратко, какво става в двигателя след скъсване на този ремък?!
aisd - моите най-искрени съчуствия за случилото се!Аз бих потърсил някаква отговорност за тази беля, макар да е трудно да се установи каква е точно причината за скъсването. Като за начало може да разбереш дали ремъка ти е наистина Бош и в зависимост от това да знаеш къде да ходиш - или в магазина от където си го взел, или в сервиза където са ти го сменили.
Бих ти препоръчал когато си купуваш такива сериозни части, да го правиш от добри магазини/сервизи - Юнитрейд, Ауто +. Аз например авточасти основно пазарувам от Ауто +, познавам колеги, приятели, познати, роднини, които от години само от там пазаруват.
П.П. Между другото - в сервиза където ходих да ми сменят ремъка, ми дадоха гаранция, не мога да се сетя в момента колко километра бяха, трябва да погледна в дневничето на автомобила. Със сигурност гаранцията беше над 20 000 км, да не говорим за тези мижави 8 000 км. На капака на ремъка, отгоре, с бял маркер написаха километрите на които е сменян.Струва ми се, че всеки добър сервиз би трябвало да ти даде някаква гаранция при смяна на такава важна част!
aisd - моите най-искрени съчуствия за случилото се!Аз бих потърсил някаква отговорност за тази беля, макар да е трудно да се установи каква е точно причината за скъсването. Като за начало може да разбереш дали ремъка ти е наистина Бош и в зависимост от това да знаеш къде да ходиш - или в магазина от където си го взел, или в сервиза където са ти го сменили.
Бих ти препоръчал когато си купуваш такива сериозни части, да го правиш от добри магазини/сервизи - Юнитрейд, Ауто +. Аз например авточасти основно пазарувам от Ауто +, познавам колеги, приятели, познати, роднини, които от години само от там пазаруват.
П.П. Между другото - в сервиза където ходих да ми сменят ремъка, ми дадоха гаранция, не мога да се сетя в момента колко километра бяха, трябва да погледна в дневничето на автомобила. Със сигурност гаранцията беше над 20 000 км, да не говорим за тези мижави 8 000 км. На капака на ремъка, отгоре, с бял маркер написаха километрите на които е сменян.Струва ми се, че всеки добър сервиз би трябвало да ти даде някаква гаранция при смяна на такава важна част!
Последна промяна от doktora на Сря 15 мар 2006 9:46, променено общо 1 път.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ангренажа синхронизира работата на коляновия вал с буталата по него и разпределителния вал с клапаните. като се скъса-коляновия продължава да се върти защото скоростите са закачени за него а разпределителния спира.
който клапан е останал отворен има близка среща с буталото дето идва отдолу. и куп последствия...
най накратко-това става.
който клапан е останал отворен има близка среща с буталото дето идва отдолу. и куп последствия...
най накратко-това става.
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
На въпроса на колегата doktora какво става с двигателя.
На кратко:
Когато се скъса ангренажен ремъкспира движението на Газоразпределителния вал, който от своя страна спира да управлява клапаните.Т.е. някой клапани остават постоянно отворено, а други остават постоян затворени.В същото време обаче буталата продължават да се движат от енерцията на автомобила, или както много лоше е направил колегата са го дърпали. Точно тогава буталото се среща и удри клапана.По принцип е изчислено буталото да не среща клапана - т.е. се разминават.
Резултата е спукано бутало изкривен клапан и водачи.
Някой бутала имат специялно оформени легла за такива случай.
Аз незнам кой двигатели ги имат и кой нямат. Дано popeye е прав че не може да се случи това на АБС и РП двигателите, защото аз съм с АБС.
На кратко:
Когато се скъса ангренажен ремъкспира движението на Газоразпределителния вал, който от своя страна спира да управлява клапаните.Т.е. някой клапани остават постоянно отворено, а други остават постоян затворени.В същото време обаче буталата продължават да се движат от енерцията на автомобила, или както много лоше е направил колегата са го дърпали. Точно тогава буталото се среща и удри клапана.По принцип е изчислено буталото да не среща клапана - т.е. се разминават.
Резултата е спукано бутало изкривен клапан и водачи.
Някой бутала имат специялно оформени легла за такива случай.
Аз незнам кой двигатели ги имат и кой нямат. Дано popeye е прав че не може да се случи това на АБС и РП двигателите, защото аз съм с АБС.
- dimoboy
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 11 яну 2006 12:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Знам че въпроса ми може да звучи малко глупаво след всички обяснения по-горе, но може ли някой да поясни защо не трябва да се тегли колата след такова скъсване - коляновия вал продължава ли да се върти при положение че двигателя не работи и е изключено от скорост? Извинявам се ако съм подразнил някой , но наистина ми е любопитно. 
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Don_Gavaz и 63 госта
много кофти от къде го взе да не се стъпва там 
