Възможно ли е да се осъществи комбинацията Пасат Б3 1,8 ми към 1,9 АФН?
Колко би струвало това?



Пасат Б3 TDI
- I4o_naskov
- Мнения: 665
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат Б3 TDI
е що не вземеш направо б4 с АФн мотор другото сигурно бая скапичко ше излезе 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б3 TDI
Ами реално погледнато какво би ти трябвало :
-двигател,напълно оборудван.
-скоростна кутия от дизел и по-точно за този двигател.
-стартер за дизел
-вероятно полуоски (при дизела е твърде възможно да са по-дебели и каретата да са по-яки)
-сонда за резервоара без помпа...вероятно става на бензиновия резервоар..не съм разглждал
-тампони на двигателя - вероятно са по-усилени на дизела
-гърнета - за бензин и дизел са различни
-отпред стойки и т.н. за филтъра за горивото и тем подобните други джаджи.
-ще ти трябва цялата ел инсталация от АФН-а за да може да се монтира на купето и да се подкара.
-по ходовата част вероятно ще се наложи да сменяш поне пружините понеже бензиновия двигател е по-лек и съответно с дизела ще стане по-ниска и по-лесно ще се мачкат пружините...за амортисьорите и т.н. не мога да гарантирам ама вероятно и те са рзлични.
-възушния филтър и кутията му вероятно също са различни.
Друго на първо четене не се сещам ама 100% има още неща.
-двигател,напълно оборудван.
-скоростна кутия от дизел и по-точно за този двигател.
-стартер за дизел
-вероятно полуоски (при дизела е твърде възможно да са по-дебели и каретата да са по-яки)
-сонда за резервоара без помпа...вероятно става на бензиновия резервоар..не съм разглждал
-тампони на двигателя - вероятно са по-усилени на дизела
-гърнета - за бензин и дизел са различни
-отпред стойки и т.н. за филтъра за горивото и тем подобните други джаджи.
-ще ти трябва цялата ел инсталация от АФН-а за да може да се монтира на купето и да се подкара.
-по ходовата част вероятно ще се наложи да сменяш поне пружините понеже бензиновия двигател е по-лек и съответно с дизела ще стане по-ниска и по-лесно ще се мачкат пружините...за амортисьорите и т.н. не мога да гарантирам ама вероятно и те са рзлични.
-възушния филтър и кутията му вероятно също са различни.
Друго на първо четене не се сещам ама 100% има още неща.
Re: Пасат Б3 TDI
е що не вземеш направо б4 с АФн мотор другото сигурно бая скапичко ше излезе
Ами по принцип, не ми харесва Б4 като ВИЗИЯ(мисля съм писал някъде, но ми се нахвърлиха - кое му е по-лошото на Б4 -изчистен дизайн, по-хубаво табло и т.н. при условие че пиша са за ВИЗИЯ), мислех си за едно Б5. Ама като са по-ниско качество на материалите за изпълнение и това може да ме откаже от този модел - нов, модерен ама калпав(в сравнение с Б3, а и не съм пачкаджия да давам 1000-2000лв за турбо, скоростни кутии, 300лв за 5л масло и т.н.). Всеки знае за качеството след 96 година.
За това си помислих за такъв вариант.
Всичко това би ли паснало на самото купе?
Малко рамисли:
Стартера за дизела трябва да влиза в комплекта на двигателя, стойките на филтрите също, все пак всички са закрепени за него. А от двигателя до главините всичко ще се сменя и ще останат най-вероятно само джантите. Помпите обаче се взимат отделно. Компютъра не знам как е, СПОРЕД мен би трябвало да влиза в комплекта на двигателя.
По ел инсталацията какво толова има - електрическия клапан за горивото би трябвало да му се пусне един кабел и няколко по дебели кабела за стартера. И всички ваакуми и кабели на датчици също трябва да са комплект с двигателя, все пак не го взимам на части - това означава радиатори и т.н.
Изпускателна система и тампоните на двигателя, също ще се сменят на 100%, но дали мястото за захващане на двигателя към купето ще паснат?
То като гледам май ще стане като един рали автомобил с тия промени.
Май като се замисля нямам чак такова доверие на майстори, да ми разкостят колата до това положение... По-добре да го прадам колкото и да не искам и да си взема едно Б5, което eдва ли ще е по-добро от моето Б3.
Така като го сметна ще ми излезе по-скъпо от колкото да сменя Б3 с Б5 директно



И все паки ма ли някой да е правил тази процедура?
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Re: Пасат Б3 TDI
velinsl написа:И все пак има ли някой да е правил тази процедура?
На Б3 - не знам, но °niksi° прави точно това на Г2 (мисля, че няма да е много по-различно). Не знам с какъв двигател е бил преди това Голфа.
velinsl написа:...в сравнение с Б3, а и не съм пачкаджия да давам 1000-2000лв за турбо, ..., 300лв за 5л масло и т.н.). Всеки знае за качеството след 96 година.
Извинявай, не искам да излезе като заяждане, но нещо теорията ти "издиша" - какъвто и AFN да вземеш, той все ще има турбина, която ще си иска своето; същото важи и за маслото (между другото, 100 лв. за масло от смяна до смяна (включително и смяната) са повече от достатъчно). А дори и да е вярно това за "преломната година за качеството - 96", не се ли замисляш, че по-старият двигател (от преди преломната година - "от старата пръст"), ще е по-амортизиран ? И още нещо - според моята информация, двигател AFN се поставя в автомобили от началото на 96 година.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б3 TDI
Това за годината е вярно! Но също така е вярно, че ако трябва да се минава на друг тип двигател - в случая дизел, не е задължително да се сменя окачването и полуоските. Все пак това е условно - според мощността! Иначе дизели по 90 к.с. все още се срещат и читави! По-лесно е да се купи цяла кола! Иначе колкото дали новите са по-калпави? Ми да по-често се развалят и частите са им по-скъпи! Иначе какво ще правят заводите за резервни части, ако една кола се кара по 30 години безпроблемно?! Това е проблема, че като няма пари се купува втора ръка и то в такова замаскирано състояние и ....се почва ходенето по мъките!
Хората на запад си купуват нови и карат, ама карат...до към 100 000км. И като колата стане за смяна на консумативи и хоп на някой "късметлия" като нас 


- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б3 TDI
Хех... на Пасата в сравнение на Г2 е фасулска работа защото се монтира почти същия мотор серийно.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б3 TDI
Те ам понякога и 100к не изкарват...размазват ги много по-рано
Като бях в Италия гледах 11км верижна катастрофа на магистралата...вярно,че поударено брони,радиатори,капаци...ама въпроса е принципен....къде ли отиват тези коли
Иначе - за полуоските не сте прави - мощността да,може да е еднаква ама дизела е с доста повече въртящ момент,който оказва сериозно влияние за натоварването на полуоските и съответно за натоварването на каретата - има ЕТКА,там пише какви полуоски за кой мотор са...може да се види дали са поне горе-долу сходни...само дето пише само дължината а не и дебелината,което всъщност ни вълнува нас.
За начало може да се сложи мотора заедно със скоростите и ако полуоските стават поне на дължина да се използват...ако или като ги направи на спегети тогава вече да се търсят като за този мотор и да се сменят...може да стане и след години...макар че съм жидал Голф,който откъсва полуоска в движение с около 80км/ч...никак красива гледка не беше понеже полуоскат аот инерцията си беше размляла всичко отдолу...картер,носач,магаре,ламарини....грозна гледка.
Има и друг важен момент - двигателя трябва да се избира много внимателно - аз така го изядох точно онзи ден..купих си двигател,който изглеждаше добре допреди да му сваля главата...вътре беше трагедия...ремонтиран е някъде по 'талянско колкото да работи...а в БГ собственика преди мен е изкарал над 100к км .Вътре имаше :
-колянов вал,шлайфан на 1-ви ремонт (добре направен)
-3 еднакви бутала и 4-тото различно,хлопащи сериозно в блока.Поне и 4-те бяха оригиналния си размер.
-счупен лагер на паразитния вал
-по едното бутало и по главата имаше странни надъвквания....от нещо,коеот мотора е изгорял.
Друго не се сещам ама имаше и още изненади.
В тази връзка преди да си купиш двигателя трябва да го разглобиш на болтчета и да го направиш като хората за да си сигурен какво точно ще си слагаш в колата...или да го сложиш,да го подкараш и да го правиш после...ама няма да е ясно дали няма да го дочупиш ако вътре е нещо подобно като моя.
А едно отваряне и обслужване както си трябва струва 2 пъти повече от двигателя (сегменти,лагери,всички гарнитури + шлайф на главата понеже си я свалил.водна помпа,ангренаж и тем подобни).
Аз мисля да реша проблема по друг начин - ще скътавам стотинки докато събера достатъчно за да си купя друга кола с друг двигател и то такъв,какъвто искам.Това е по-удачния вариант понеже има много промени за да се монтира друг...и то от бензин към дизел.А на всичкото отгоре в днешно време трудно се продава двигател понеже хората не смеят да купуват това и онова...моя ще го продавам на части докато съм жив.


Иначе - за полуоските не сте прави - мощността да,може да е еднаква ама дизела е с доста повече въртящ момент,който оказва сериозно влияние за натоварването на полуоските и съответно за натоварването на каретата - има ЕТКА,там пише какви полуоски за кой мотор са...може да се види дали са поне горе-долу сходни...само дето пише само дължината а не и дебелината,което всъщност ни вълнува нас.
За начало може да се сложи мотора заедно със скоростите и ако полуоските стават поне на дължина да се използват...ако или като ги направи на спегети тогава вече да се търсят като за този мотор и да се сменят...може да стане и след години...макар че съм жидал Голф,който откъсва полуоска в движение с около 80км/ч...никак красива гледка не беше понеже полуоскат аот инерцията си беше размляла всичко отдолу...картер,носач,магаре,ламарини....грозна гледка.
Има и друг важен момент - двигателя трябва да се избира много внимателно - аз така го изядох точно онзи ден..купих си двигател,който изглеждаше добре допреди да му сваля главата...вътре беше трагедия...ремонтиран е някъде по 'талянско колкото да работи...а в БГ собственика преди мен е изкарал над 100к км .Вътре имаше :
-колянов вал,шлайфан на 1-ви ремонт (добре направен)
-3 еднакви бутала и 4-тото различно,хлопащи сериозно в блока.Поне и 4-те бяха оригиналния си размер.
-счупен лагер на паразитния вал
-по едното бутало и по главата имаше странни надъвквания....от нещо,коеот мотора е изгорял.
Друго не се сещам ама имаше и още изненади.
В тази връзка преди да си купиш двигателя трябва да го разглобиш на болтчета и да го направиш като хората за да си сигурен какво точно ще си слагаш в колата...или да го сложиш,да го подкараш и да го правиш после...ама няма да е ясно дали няма да го дочупиш ако вътре е нещо подобно като моя.
А едно отваряне и обслужване както си трябва струва 2 пъти повече от двигателя (сегменти,лагери,всички гарнитури + шлайф на главата понеже си я свалил.водна помпа,ангренаж и тем подобни).
Аз мисля да реша проблема по друг начин - ще скътавам стотинки докато събера достатъчно за да си купя друга кола с друг двигател и то такъв,какъвто искам.Това е по-удачния вариант понеже има много промени за да се монтира друг...и то от бензин към дизел.А на всичкото отгоре в днешно време трудно се продава двигател понеже хората не смеят да купуват това и онова...моя ще го продавам на части докато съм жив.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б3 TDI
zfa159 написа:Те ам понякога и 100к не изкарват...размазват ги много по-раноКато бях в Италия гледах 11км верижна катастрофа на магистралата...вярно,че поударено брони,радиатори,капаци...ама въпроса е принципен....къде ли отиват тези коли
![]()
Иначе - за полуоските не сте прави - мощността да,може да е еднаква ама дизела е с доста повече въртящ момент,който оказва сериозно влияние за натоварването на полуоските и съответно за натоварването на каретата - има ЕТКА,там пише какви полуоски за кой мотор са...може да се види дали са поне горе-долу сходни...само дето пише само дължината а не и дебелината,което всъщност ни вълнува нас.
За начало може да се сложи мотора заедно със скоростите и ако полуоските стават поне на дължина да се използват...ако или като ги направи на спегети тогава вече да се търсят като за този мотор и да се сменят...може да стане и след години...макар че съм жидал Голф,който откъсва полуоска в движение с около 80км/ч...никак красива гледка не беше понеже полуоскат аот инерцията си беше размляла всичко отдолу...картер,носач,магаре,ламарини....грозна гледка.
Има и друг важен момент - двигателя трябва да се избира много внимателно - аз така го изядох точно онзи ден..купих си двигател,който изглеждаше добре допреди да му сваля главата...вътре беше трагедия...ремонтиран е някъде по 'талянско колкото да работи...а в БГ собственика преди мен е изкарал над 100к км .Вътре имаше :
-колянов вал,шлайфан на 1-ви ремонт (добре направен)
-3 еднакви бутала и 4-тото различно,хлопащи сериозно в блока.Поне и 4-те бяха оригиналния си размер.
-счупен лагер на паразитния вал
-по едното бутало и по главата имаше странни надъвквания....от нещо,коеот мотора е изгорял.
Друго не се сещам ама имаше и още изненади.
В тази връзка преди да си купиш двигателя трябва да го разглобиш на болтчета и да го направиш като хората за да си сигурен какво точно ще си слагаш в колата...или да го сложиш,да го подкараш и да го правиш после...ама няма да е ясно дали няма да го дочупиш ако вътре е нещо подобно като моя.
А едно отваряне и обслужване както си трябва струва 2 пъти повече от двигателя (сегменти,лагери,всички гарнитури + шлайф на главата понеже си я свалил.водна помпа,ангренаж и тем подобни).
Аз мисля да реша проблема по друг начин - ще скътавам стотинки докато събера достатъчно за да си купя друга кола с друг двигател и то такъв,какъвто искам.Това е по-удачния вариант понеже има много промени за да се монтира друг...и то от бензин към дизел.А на всичкото отгоре в днешно време трудно се продава двигател понеже хората не смеят да купуват това и онова...моя ще го продавам на части докато съм жив.
Съгласен съм с теб


Re: Пасат Б3 TDI
Извинявай, не искам да излезе като заяждане, но нещо теорията ти "издиша"
Няма проблем. Но просто като чета кави луди пари се хвърлят по автомобилите, за глупости от сорта на 100лв за масло, 500лв за ангренажен ремъкс 2 ролки, 1800лв турбина и ЕГР (на кола за 7-8к)- това са си 25% приблизително от цената на колата.
Всеки тук върти "милиони", а пише по форумите как да си направи това или онова.
На мен ми трябва инфо за финансовата страна на въпроса и дали да се захващам с това. Какви пари ще ми стъпи, защото бюджета ми не е неограничен.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б3 TDI
Въртят в София! С големите заплати! А от провинцията да духат супата.... 

-
- Мнения: 23
- Регистриран на: Чет 27 авг 2009 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: St.zagora
Re: Пасат Б3 TDI
Май този въпрос със смяната на бензинов двигател с дизел е само за академични спорове,продавай бензинката и си купувай дизел,че иначе може да ти излезе колкото два дизела 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б3 TDI
Колко ще излезе зависи от това колко истинско ще го рпавиш.Има каталози,има програми...ЕТКА например...качи си я,виж кои неща са с различни номера,кое съвпада и кое не.Направи си един списък с нещата,които не съвпадат като оборудване.След това седни и порови и намери какви са им разликите...в ЕТКА има и размерите. Съответно виж кое може да се пренебрегне като смяна и кое не.Което не може му провери цената и виж какво ще ти струва.После ако още не си се отказал седни и напиши тук какво трябва да се смени за да стане.Достатъчно колеги има форума и клубни майстори,които няма да ти откажат да ти кажат каква скромна сума би ти струвало.И ще си отговориш на въпроса
Ако не искаш да става толкова истинско си вадиш твоя мотор,слагаш другия,плясваш кутията като за него,теглиш му инсталацията,махаш горивната помпа и слагаш там каквото се слага,сменяш филтъра на горивото с дизелски и...си готов..мже да смениш и гърнетата понеже иначе вероятно ще го затапиш сериозно. Коеот можеш и сам да си сметнеш какво ще ти струва - двигател + инсталация + кутия.Взимаш си го със всичко....генерация,тампони,съединител,инсталация и т.н. После проверяваш колко струват грънците за В4 с този двигател и си готов със сметките.Предполагам,че ще си го правиш сам...затова не споменавам никъде за труд.
Успех!

Ако не искаш да става толкова истинско си вадиш твоя мотор,слагаш другия,плясваш кутията като за него,теглиш му инсталацията,махаш горивната помпа и слагаш там каквото се слага,сменяш филтъра на горивото с дизелски и...си готов..мже да смениш и гърнетата понеже иначе вероятно ще го затапиш сериозно. Коеот можеш и сам да си сметнеш какво ще ти струва - двигател + инсталация + кутия.Взимаш си го със всичко....генерация,тампони,съединител,инсталация и т.н. После проверяваш колко струват грънците за В4 с този двигател и си готов със сметките.Предполагам,че ще си го правиш сам...затова не споменавам никъде за труд.
Успех!
Re: Пасат Б3 TDI
Май от тая тема нищо няма да излезе като конкретна цифра.
Ще трябва да се разделя с готиното си автомобилче, за да се нафтирам(голяма жертва). Не знам дали ще ми се откъсне от сърцето(все пак малко са Б3 добре запазени, като моето. може и някое немско да не може да му се опре, въпрки че е `талянец), а до вчера бях сигурен че ще разделя.
Б3 ТДИ със сигурност няма да стане.
Ще трябва да се разделя с готиното си автомобилче, за да се нафтирам(голяма жертва). Не знам дали ще ми се откъсне от сърцето(все пак малко са Б3 добре запазени, като моето. може и някое немско да не може да му се опре, въпрки че е `талянец), а до вчера бях сигурен че ще разделя.
Б3 ТДИ със сигурност няма да стане.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rayedie и 59 госта