В последно време не ми харесва как спира колата и реших да сменя накладките..покрай тях обаче викам да сменя и спирачната течност поради това, че е сменявана при незнам си кой собственик и незнам дали изобщо е сменявана някога...такива неща...
Та въпроса ми е има ли някаква особеност при сменяването на спирачната течност при положение, че спирачната система е снабдена с ABS. Има ли някакви специфични тънкости които могат да ме затруднят при смяната на течноста и евентуално в последствие при обезвъздушаването на системата? Някакви манипулации при ABS-а които евентуално трябва да знам? Пасат B4 ABS - Тевес или някакво такова име беше... годината 1994г
Благодаря на отзовалите се предварително!
EDIT: Забравих да спомена, че ще се опитам да обезвъздушавам по обикновения начин - с помпане на педала , а не с машина за обезвъздушаване!
Смяна на спирачна течност и обезвъздушаване Passt B4 с ABS
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна на спирачна течност и обезвъздушаване Passt B4 с ABS
При Teves-а, който е без вакуумно серво има особеност само при обезвъздушаване на задните колела: Даваш на контакт (или палиш колата, ако ти е по-слабичък акумулатора и развиваш обезвъздушаващите пробки на задните апарати. В следствие налягането на ABS-помпата течноста сама си излиза. Необходимо е само леко да натиснеш спирачния педал и да го задържиш натиснат.
Предните се обезвъздушават по стандартната процедура (с яко помпене!)
Не забравяй, че и съединителя ти е със същата течност
При мен при подмяната 'глътна' 4.5 литра спирачна течност. Просто исках да съм сигурен, че ще излезнат всички боклуци
Иначе системата побира 3л.
Предните се обезвъздушават по стандартната процедура (с яко помпене!)
Не забравяй, че и съединителя ти е със същата течност

При мен при подмяната 'глътна' 4.5 литра спирачна течност. Просто исках да съм сигурен, че ще излезнат всички боклуци

Иначе системата побира 3л.
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свиленград
Re: Смяна на спирачна течност и обезвъздушаване Passt B4 с ABS
radotom написа:При Teves-а, който е без вакуумно серво има особеност само при обезвъздушаване на задните колела: Даваш на контакт (или палиш колата, ако ти е по-слабичък акумулатора и развиваш обезвъздушаващите пробки на задните апарати. В следствие налягането на ABS-помпата течноста сама си излиза. Необходимо е само леко да натиснеш спирачния педал и да го задържиш натиснат.
Предните се обезвъздушават по стандартната процедура (с яко помпене!)
Не забравяй, че и съединителя ти е със същата течност
При мен при подмяната 'глътна' 4.5 литра спирачна течност. Просто исках да съм сигурен, че ще излезнат всички боклуци
Иначе системата побира 3л.
Има и ABS Teves 04 със вакуумно серво и обикновена помпа /антиспирачна система/..........
По-добре пича да ходи на подмяна на течността в Сервиз
Re: Смяна на спирачна течност и обезвъздушаване Passt B4 с ABS
абе то ад лесно ще отида в сервиз но от разходи вече нямам финанси и затова се опитвам аз да си ги отремонтирам някой неща които са по силите ми. Други неща които немога или не съм сигурен, че ще се оправя с тях, нямам възможност, ще отида в сервиз разбира се
Просто вече незнам за кое по-напред да давам пари...
Значи спирачната течност на спирачките е в едно на съединителя ли? Хм...


Значи спирачната течност на спирачките е в едно на съединителя ли? Хм...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна на спирачна течност и обезвъздушаване Passt B4 с ABS
CrazyTop написа:Значи спирачната течност на спирачките е в едно на съединителя ли? Хм...
Аха!

От едно казанче вземат течноста
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свиленград
Re: Смяна на спирачна течност и обезвъздушаване Passt B4 с ABS
Ми не ти се ходи в сервиз ама обезвъздушаването става със спец.инструмент VAG тестер който симулира работата на АБС и в същото време се подава новата течност.Другия вариант е с VAG COM влизаш в Бейсик сеттингс и програмата ти диктува последователността на обезвъздушаване и отваряне на клапаните на спирачните апарати. 

-
- Мнения: 415
- Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
- Автомобил: Golf II
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на спирачна течност и обезвъздушаване Passt B4 с ABS
Правих това упражнение в събота.
Само че незнам кой модел ми е Тeves-a..май е без вакумно серво-лето'92 на пасат б3.
При мен събира 2 литра.
Наложи ми се след сваляне на задните гуми да я пусна от крик,защото не потичаше-явно нещо кантар има
След източване на казанчето и потичане на чиста спирачна течност от всяко колело,видях че съм източил 1 литър
Проблем ли е,ако е омешана стара и нова течност?
Само че незнам кой модел ми е Тeves-a..май е без вакумно серво-лето'92 на пасат б3.
При мен събира 2 литра.
Наложи ми се след сваляне на задните гуми да я пусна от крик,защото не потичаше-явно нещо кантар има
След източване на казанчето и потичане на чиста спирачна течност от всяко колело,видях че съм източил 1 литър

Проблем ли е,ако е омешана стара и нова течност?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на спирачна течност и обезвъздушаване Passt B4 с ABS
Ако са с еднакъв DOT не е проблем..
Иначе по принцип дори при вдигната задница трябва да потече поне малко...иначв горовим за дефектен или по-скоро нерегулиран кран...а като я пусна изтече ли нещо поне?
До края на производството на Пасат В3 се слага стария Тевес без сервото...с електрическата помпа...истинската антиспирачна система
След него се слага следващия (при Пасат В4) Тевес със серво и обикновенна помпа.
Колегата е идвла при мен за други неща - АБС-а му е от втория тип.Споделих му,че обезвъздушаването на спирачките при кола с АБС не е толкова лесно..или поне няма да успее да се справи сам...един трябва да помпа,един да отваря крановете.Системата му има тонова въздух или е за помпа...понеже педала има нечовешки голям ход и при плавно натискане стига до пода
Дефакто идеята за най-лесно обезвъздушаване е докато се точи старата течност да се подава нова отгоре през казанчето.Т.е. се отваря едно колело и един помпа (без да се затваря) а другия налива течост отпред.Като започне да излиза бистра течност и да няма отайки и мизерии колелото се затваря и започва самото обезвъздушаване по старата процеудра с попмането и отврянето.
Държа да отбележа,че това не е приложимо за някои коли с АБС...според зависи от АБС-а.
Иначе по принцип дори при вдигната задница трябва да потече поне малко...иначв горовим за дефектен или по-скоро нерегулиран кран...а като я пусна изтече ли нещо поне?
До края на производството на Пасат В3 се слага стария Тевес без сервото...с електрическата помпа...истинската антиспирачна система

След него се слага следващия (при Пасат В4) Тевес със серво и обикновенна помпа.
Колегата е идвла при мен за други неща - АБС-а му е от втория тип.Споделих му,че обезвъздушаването на спирачките при кола с АБС не е толкова лесно..или поне няма да успее да се справи сам...един трябва да помпа,един да отваря крановете.Системата му има тонова въздух или е за помпа...понеже педала има нечовешки голям ход и при плавно натискане стига до пода

Дефакто идеята за най-лесно обезвъздушаване е докато се точи старата течност да се подава нова отгоре през казанчето.Т.е. се отваря едно колело и един помпа (без да се затваря) а другия налива течост отпред.Като започне да излиза бистра течност и да няма отайки и мизерии колелото се затваря и започва самото обезвъздушаване по старата процеудра с попмането и отврянето.
Държа да отбележа,че това не е приложимо за някои коли с АБС...според зависи от АБС-а.
Re: Смяна на спирачна течност и обезвъздушаване Passt B4 с ABS
Стефчо, ходи оправяй колите, че после и моята да я оправиш
... а аз сега ще се мъча със спирачките. Щом съединителя е със спирачната течност на спирачната система съединителя дали трябва да се обезвъздушава? Нещо за него което трябва да зная има ли?


- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Смяна на спирачна течност и обезвъздушаване Passt B4 с ABS
CrazyTop написа:.... Щом съединителя е със спирачната течност на спирачната система съединителя дали трябва да се обезвъздушава? Нещо за него което трябва да зная има ли?
To си е независим контур , обезвъздушаването (смяна на течност) на едното не влияе на другото . Общо е само "казанчето" . Съединителя се обезвъздушава "с поглед" , дори може и на "самотек" , т.е. без допълнителен човек да помпи .
Re: Смяна на спирачна течност и обезвъздушаване Passt B4 с ABS
Обезвъздушена е спирачната система и съответно е сменена по-голямата част от спирачната течност. Покрай смяната на течноста сложих и нови накладки. Спирането сега е песен
Благодаря ви за помоща. Ако сметнете, че темата е вече излишна може да я изтриете.
Благодаря ви!

Благодаря ви!
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Смяна на спирачна течност и обезвъздушаване Passt B4 с ABS
CrazyTop написа:Обезвъздушена е спирачната система и съответно е сменена по-голямата част от спирачната течност. Покрай смяната на течноста сложих и нови накладки. Спирането сега е песенБлагодаря ви за помоща. Ако сметнете, че темата е вече излишна може да я изтриете.
Благодаря ви!
Колега сподели как си се справил

И аз от доста време се каня да сменям спирачната течност, така че ще ми е полезно.
Re: Смяна на спирачна течност и обезвъздушаване Passt B4 с ABS
Е да ти кажа ама не...само ще те излъжа.. това е. Вчера си мислих, че съм обезвъздушил нещо...поне след обезвъздушаването колата се държеше перфектно. Вечерта като тръгнах за работа спирачките държаха по стария си начин. Кофти работа. Почва да ме съмнява дали нещо този ABS не ми прави мизерии...след като го оправихме започнаха да ми правят бели спирачките. Как мога да го изключа?
Иначе..обезвъздушаването ми протече по следния начин...развих пробките една по една и с помпане прогоних старата течност по спирачната система...на задните колела пуснах дори запален двигател, че и даже с помпане опитвахме...излезе някаква гадория приличаща на боза смесена с въздух...газирана работа. В казанчето остана само частта в която си стои течноста за съединитела ако е тя, понеже не й спадна нивото през цялото време. След като останаха супортите без спирачна течност и не излизаше повече нищо от тях(или ако излизаше беше доста малко) започнах да наливам новата спирачна течност в казанчето...интересно защо но ми отиде някъде около 900гр. или каквато е там мерната единица. При обезвъздушаването следвах съветите на колегите, като имах и някакъв опит по обезвъздушаването на другите ми коли на спирачните системи.
Започваш от задно дясно колело(най-далеч е от спирачната помпа) после на задно ляво, предно дясно и предно ляво колело.
С помощника ми двамата...единия помпа на педала за спирачките, а другия(в случая аз)развива пробката за обезвъздушаване. При напомпването на педала за спирачките така, че да стане по усет твърд задържаш(педала натиснат докрай и не си махаш крака докато не ти каже твоя човек, че е затегнал пробката, а същевременно на теб педала ти пада надолу) и човека който обезвъздушава развива пробката за обезвъздушаване като от там излиза спирачната течност която по една тръбичка(прозрачна) я отвеждах до някаква бутилка(по квой избор). Упражнението го спираш тогава когато след няколко поредни помпания и обезвъздушавания започне да излиза само течност но не и балончета въздух. Това го виждаш в мъркуча или тръбичката която си си взел предварително от някъде с необходимия диаметър за пробките ти. Тази процедура я правих на всички колела. Почне ли да излиза бистра течност без въздух(балончета) то тогава би трябвало спирачките да се обезвъздушени.
Е да но при мен май не стана...дали помпа ме бъзика дали ABS - а ще видя когато изключа второто...мъкаааа

Иначе..обезвъздушаването ми протече по следния начин...развих пробките една по една и с помпане прогоних старата течност по спирачната система...на задните колела пуснах дори запален двигател, че и даже с помпане опитвахме...излезе някаква гадория приличаща на боза смесена с въздух...газирана работа. В казанчето остана само частта в която си стои течноста за съединитела ако е тя, понеже не й спадна нивото през цялото време. След като останаха супортите без спирачна течност и не излизаше повече нищо от тях(или ако излизаше беше доста малко) започнах да наливам новата спирачна течност в казанчето...интересно защо но ми отиде някъде около 900гр. или каквато е там мерната единица. При обезвъздушаването следвах съветите на колегите, като имах и някакъв опит по обезвъздушаването на другите ми коли на спирачните системи.
Започваш от задно дясно колело(най-далеч е от спирачната помпа) после на задно ляво, предно дясно и предно ляво колело.
С помощника ми двамата...единия помпа на педала за спирачките, а другия(в случая аз)развива пробката за обезвъздушаване. При напомпването на педала за спирачките така, че да стане по усет твърд задържаш(педала натиснат докрай и не си махаш крака докато не ти каже твоя човек, че е затегнал пробката, а същевременно на теб педала ти пада надолу) и човека който обезвъздушава развива пробката за обезвъздушаване като от там излиза спирачната течност която по една тръбичка(прозрачна) я отвеждах до някаква бутилка(по квой избор). Упражнението го спираш тогава когато след няколко поредни помпания и обезвъздушавания започне да излиза само течност но не и балончета въздух. Това го виждаш в мъркуча или тръбичката която си си взел предварително от някъде с необходимия диаметър за пробките ти. Тази процедура я правих на всички колела. Почне ли да излиза бистра течност без въздух(балончета) то тогава би трябвало спирачките да се обезвъздушени.
Е да но при мен май не стана...дали помпа ме бъзика дали ABS - а ще видя когато изключа второто...мъкаааа
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Смяна на спирачна течност и обезвъздушаване Passt B4 с ABS
ABS-а мисля че най лесно се изключва като му се махне бушона. Благодаря за подробмото обяснение
Аз мисля да пробвам дали няма да се смени на самотек. Ако стане ще пропусна обезвъздушаването

Аз мисля да пробвам дали няма да се смени на самотек. Ако стане ще пропусна обезвъздушаването

Re: Смяна на спирачна течност и обезвъздушаване Passt B4 с ABS
Абе все ми се струва, че колегите като говореха за самотек говореха за задните колела...тях се опитах и на самотек и на помпане...че излизат какви ли не боклуци с помпането, а на самотек ги нямаше. На самотек предните колела нищо не стана...просто си трябваше яко друсане 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], rosenstoilov78 и 100 госта