Връща ми антифриза през казанчето. Ужас!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
volen777
Мнения: 44
Регистриран на: Съб 17 дек 2005 13:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов
Контакти:

Връща ми антифриза през казанчето. Ужас!

Мнениеот volen777 » Сря 15 мар 2006 18:12


Здравейте доста теми изчетох, но ненамерих сходен проблем. По време на път ми загря колата и като спрях да провера какво и има установих, че се бяха извадили кабелите за вентилатора и в същия момент от разширителното казанче ми изби антифриза. Криво ляво се прибрах и долях с вода и оставих колата. На сутринта трагнах да диря майстор и един ме посаветва да източа каквото е останало и да налея антифриз. Направих това и понеже Пасата сам се обезвъздушавал след като налях до макс. и запалих да изчакам да се обезвъздуши всичко си варвеше добре, но изведнъж започна да изхвърля антифриза от казанчето и всичко се изсипа. Повторих няколко пъти процедурата този пат с вода и пак същото загрва колата и в един момент като фонтан изкарва сичко през казанчето. Знае ли някой къде е проблема? Имам съмнения за въздушна възглавница в казанчето за парното.




Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Сря 15 мар 2006 18:21


Колега напълно нормално е това но зависи при каква температура го прави това. Охладителната система е затворена - т.е. тя работи под налягане, и затова след определена температура почва да изхвърля всичко навън.
Старите лади и жигули са с отворена система - там има приливник, а не разхирителен съд. При тях няма налягане в системата.
Разширителния съд затова е наполовина пълен.Въздуха в него поема налягането.Въпреки това в капачката има клапан за защита от преналягане.
Ако след напълване на системата и обезвъздушаването й, при затворена капачка на разширителния съд изхвърля антифриза има много голяма вероятност да се е здухала гарнитура или спокал блок глава, което не ти пожелавам.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 15 мар 2006 19:11


Колега, от капачката може да е проблема.

Варианта за издухала гарнитура си остава валиден с пълна сила. :?


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Сря 15 мар 2006 19:13


Може и нищо да ти няма. Моментът с "изригването" съвпада с отварянето на термостата. Тъй като системата е отворена и не е под налягане (както писа колегата по-горе), точно този ефект се получава.

За да обезвъздушиш със сигурност, утре, когато колата е студена, я запали и я остави да поработи 15 минути с отворена капачка. След това я изгаси и завий капачката. Изчакай малко да изстине, виж нивото на антифриза и ако е необходимо- долей. Не би трябвало след това да имаш проблеми.

Казвам го от опит. Ваското Едно и колегите от Варна знаят за случките. :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19710
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 15 мар 2006 21:30


Дано колегата да е прав, но не забравяй, че поемаш и доста голям риск. Ако наистина е чак 'Изригване', препоръчвам ти първо да развиеш свещите и да провериш дали не е върнало вода в цилиндрите. Дори ако трябва, бръкни на вътре с нещо меко, примерно, пластмасова бъркалка и се увери, че няма вода вътре. Иначе рискуваш да направи "воден удар", който чупи всичко вътре: Биели, бутала, биелни болтове, дори и изкривява глава.
Дано да съм много песимист! Иначе виж темата, дето аз я повдигнах наново: "Изхвърля ми антифриз (понякога) :bowdown
Провери и маслото да не се е пресякло


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 15 мар 2006 23:14


Кaто правиш това, което каза колегата Lawyer изчакай да се пусне перката за да си сигурен че е отворил термостата!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Връща ми антифриза през казанчето. Ужас!

Мнениеот doktora » Чет 16 мар 2006 10:38


volen777 написа: и понеже Пасата сам се обезвъздушавал след като налях до макс. и запалих да изчакам да се обезвъздуши всичко си варвеше добре, но изведнъж започна да изхвърля антифриза от казанчето и всичко се изсипа.

Малко преди да започне да изхвърля антифриза от казанчето, градусите вдигат ли се, примерно над 100 градуса?


Потребителски аватар
volen777
Мнения: 44
Регистриран на: Съб 17 дек 2005 13:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов
Контакти:

Мнениеот volen777 » Чет 16 мар 2006 18:01


Да ви разкажа по време на мъките с обезвъздушаването. Значи аз правих много опити и в един от тях направих следното. На леко загрята кола, но угасена налях вода докато стигна до макс после запалих и усилих парното и зачаках с отворена капачка на казанчето. По едно време взе да стига 90 градуса на таблото и забелязах, че нивото в казанчето почна да се покачва и аха да стигне до мястото за преливане и се включи перката и за нула време пак се смъкна на нормалното ниво и перката спря. Реших да изчакам още и след около 7-8 мин. се повтори качи се нивото аха да прелее и перката се включи и спадна до нормално реках си е не край сичко е наред завъртях капачката(която незнам дали е изправна зщаото не съм я гледал понеже това го правих преди да прочета из форума, че не се затягала до край и че е специална) и угасих си колата. След час я изкарах да я тествам и направих няколко кръгчета из града и извън него та я понастапих и температурата се качи на 90-100градуса и така си седеше. По принцип преди проблема си седеше на 80-85 градуса и като се прибрах пак изби от казанчето. После пак пробвах да я пълня, но така и нещеше се го изплуваше. В един от опитите ми докато чаках да се обезвъздуши дръпнах жилото за газта и малко след това пак изригна. Та си викам след като изчетох вашите мнения, че положението е сериозно и гарнитурата и главата тряя се огледат. Да ви питам ако се измери компресията дали ще се разбере дали трябва да се отваря за гарнитурата?(това ли е най-сигурния начин за проверка)

Благодаря ви за отговорите които получих до момента супер сте :)


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 16 мар 2006 18:11


Ами с меренето на компресията може да се познае.

Купи си нова капачка - 6лв. май беше.Поне да си сигурен че не е от нея(или вземи от някой на заем).А иначе трябва да държи малко преди 90 градуса.В града като се вдигне над 90 трябва се пусне перката и пак да си ги закове на 90.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19710
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 16 мар 2006 21:04


Колега, съжалявам, но това доста напомня моя проблем, дето все още (вече почти седмица) се отстранява :(
Най-сигурния начин си остава тест с детектор на СО. Представлява нещо като спринцовките, с които се тегли антифриз и се гледа на каква темп замръзва, но само по външния съд и гуменото смукало отгоре. Всъщност вътре е с две подсъдчета в които има реактив (синя течност), която при наличие на СО се оцветява в зелено, а в по-кофтито случаи, и в жълто. Поне доколкото ми е известно, това е най-сигурния начин. Е и електронните газ-анализатори не са за подценяване, но мен ме мернаха с първото и си позна уредчето. Проверката на компресия едва ли ще ти даде 100% гаранция, защото даже и да има спад на компресията, това може и да е от други неща (клапани, сегменти...). Не, че те сами по себе си не са неприятност, която пак си иска сваляне на главата, но..


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пет 17 мар 2006 9:40


Не бързайте с отварянето на двигателя и сменяне на гарнитури!Може би проблема ви е в обезвъздушаването,а не в избила гарнитура. И аз имах сходен проблем като вашия - за това попитах преди няколко поста, дали преди самото изригване температурата на водата/антифриза се покачва над 100 градуса.
При мен случая беше следния: наливам антифриз, пускам парното, казанчето стои отворено и така няколко минути всичко е наред. Потеглям за да направя изпитания и след 5-тата минута температурата изведнъж, за секунди се покачва на 110 градуса. Поглеждайки в казанчето антифриза все едно ври, при отваряне на капачката изригва като гейзер и почва да изтича.
Какво направих, след няколко такива случая? Напълних системата до макс, запалих двигателя и обезвъздуших големите маркучи, като:

1. Отворих казанчето
2. Пуснах парното
3. До датчика за температурата, който се намира до главата на двигателя, има една гумена тапа, която също служи за обезвъздушаване. Отваря се леко и се чака до като потече от нея антифриз, след това пак се затваря. Лошото е че може да се опарите, но има голям ефект от отварянето и.
4. Стисках самите маркучи

Обезвъздушаване на радиаторчето на парното:
1. На изключен двигател, отвивам скобата на маркученцето ( лявото, заставайки пред колата ) през което течността излиза от радиаторчето.
2. Втори човек, запалва двигателя, а аз през това време чакам да потече течност от изходната тръбичка на радиаторчето
3. В момента на потичане на течноста, веднага вкарвам тръбичката в маркучето и затягам скобата
4. Пак стискане и опипване на всички маркучи
5. Загрявам двигателя на 90 градуса, вкарвам я в гаража, угасям двигателя, отворих казанчето и така цяла вечер с отоверно казанче
6. На сутринта само завих капачката на казанчето и газ

От тогава проблема с изригване на течност от казанчето изчезна. Само се притеснявам да не би нещо да се е прецакало по двигателя, когато на 2-3 пъти температурата стигна 110 градуса.

Последна промяна от doktora на Пон 20 мар 2006 10:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
volen777
Мнения: 44
Регистриран на: Съб 17 дек 2005 13:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов
Контакти:

Мнениеот volen777 » Пет 17 мар 2006 19:24


Благодарско на doktora за пълната и изчерпателна информация ще го пробвам и тоя метод за обезвъздушаването. Аз и сега сам я оставил с отворена капачка тя от няколко дни е така понеже аз съм студентче в Русе а съм от Свищов и колата е там сега утре се пребирам и я почвам на ново купих си и нова капачка 9 лева ми взеха Ауто+. Много ми се ще да и направя някаква промивка на охладителната система защото колата я имам от 5 месеца и е внос от Италия пак съм чувал, че те непазят. А като сменях термостата преди 2 месеца пак несе обезвъздуши като хората ама тогава маистор го сменяше та тогава тои извади малкото маркуче дето влиза в разширителното казанче ама и той неразбрах как точно се обезвъздуши. Дано да успея да я натъкма колкото да стигне до някои сервиз да и измерят и компресията.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пет 17 мар 2006 19:40


За промивката има добавки.Сипваш загрява и точиш, но после трябва нов антифриз.По бензиностанциите ги има.


Потребителски аватар
Nova
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 0:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Nova » Пет 17 мар 2006 23:27


Сипваш добавка, загряваш, точиш, протичаш като лейка... :) , сипваш добавка за запушване после. :)
При мойта промивка ползвах чиста водица. След наливането на син Валволин (много доволен), просълзи за 1-2 седмици и спря. Живи здрави 2 години досега - бетон.

Добавка: Не ми се е налагало да сипвам добавка за запушване обаче.

Последна промяна от Nova на Съб 18 мар 2006 1:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 18 мар 2006 0:45


Nova и при мен така.Промих с вода.Сипах син валволин и след седмица протече.После Stopleak и така :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: cecoa1 и 37 госта