Връща ми антифриза през казанчето. Ужас!
- volen777
- Мнения: 44
- Регистриран на: Съб 17 дек 2005 13:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
- Контакти:
Връща ми антифриза през казанчето. Ужас!
Здравейте доста теми изчетох, но ненамерих сходен проблем. По време на път ми загря колата и като спрях да провера какво и има установих, че се бяха извадили кабелите за вентилатора и в същия момент от разширителното казанче ми изби антифриза. Криво ляво се прибрах и долях с вода и оставих колата. На сутринта трагнах да диря майстор и един ме посаветва да източа каквото е останало и да налея антифриз. Направих това и понеже Пасата сам се обезвъздушавал след като налях до макс. и запалих да изчакам да се обезвъздуши всичко си варвеше добре, но изведнъж започна да изхвърля антифриза от казанчето и всичко се изсипа. Повторих няколко пъти процедурата този пат с вода и пак същото загрва колата и в един момент като фонтан изкарва сичко през казанчето. Знае ли някой къде е проблема? Имам съмнения за въздушна възглавница в казанчето за парното.
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Колега напълно нормално е това но зависи при каква температура го прави това. Охладителната система е затворена - т.е. тя работи под налягане, и затова след определена температура почва да изхвърля всичко навън.
Старите лади и жигули са с отворена система - там има приливник, а не разхирителен съд. При тях няма налягане в системата.
Разширителния съд затова е наполовина пълен.Въздуха в него поема налягането.Въпреки това в капачката има клапан за защита от преналягане.
Ако след напълване на системата и обезвъздушаването й, при затворена капачка на разширителния съд изхвърля антифриза има много голяма вероятност да се е здухала гарнитура или спокал блок глава, което не ти пожелавам.
Старите лади и жигули са с отворена система - там има приливник, а не разхирителен съд. При тях няма налягане в системата.
Разширителния съд затова е наполовина пълен.Въздуха в него поема налягането.Въпреки това в капачката има клапан за защита от преналягане.
Ако след напълване на системата и обезвъздушаването й, при затворена капачка на разширителния съд изхвърля антифриза има много голяма вероятност да се е здухала гарнитура или спокал блок глава, което не ти пожелавам.
- Lawyer
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Може и нищо да ти няма. Моментът с "изригването" съвпада с отварянето на термостата. Тъй като системата е отворена и не е под налягане (както писа колегата по-горе), точно този ефект се получава.
За да обезвъздушиш със сигурност, утре, когато колата е студена, я запали и я остави да поработи 15 минути с отворена капачка. След това я изгаси и завий капачката. Изчакай малко да изстине, виж нивото на антифриза и ако е необходимо- долей. Не би трябвало след това да имаш проблеми.
Казвам го от опит. Ваското Едно и колегите от Варна знаят за случките.
За да обезвъздушиш със сигурност, утре, когато колата е студена, я запали и я остави да поработи 15 минути с отворена капачка. След това я изгаси и завий капачката. Изчакай малко да изстине, виж нивото на антифриза и ако е необходимо- долей. Не би трябвало след това да имаш проблеми.
Казвам го от опит. Ваското Едно и колегите от Варна знаят за случките.

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19710
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Дано колегата да е прав, но не забравяй, че поемаш и доста голям риск. Ако наистина е чак 'Изригване', препоръчвам ти първо да развиеш свещите и да провериш дали не е върнало вода в цилиндрите. Дори ако трябва, бръкни на вътре с нещо меко, примерно, пластмасова бъркалка и се увери, че няма вода вътре. Иначе рискуваш да направи "воден удар", който чупи всичко вътре: Биели, бутала, биелни болтове, дори и изкривява глава.
Дано да съм много песимист! Иначе виж темата, дето аз я повдигнах наново: "Изхвърля ми антифриз (понякога)
Провери и маслото да не се е пресякло
Дано да съм много песимист! Иначе виж темата, дето аз я повдигнах наново: "Изхвърля ми антифриз (понякога)

Провери и маслото да не се е пресякло
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Връща ми антифриза през казанчето. Ужас!
volen777 написа: и понеже Пасата сам се обезвъздушавал след като налях до макс. и запалих да изчакам да се обезвъздуши всичко си варвеше добре, но изведнъж започна да изхвърля антифриза от казанчето и всичко се изсипа.
Малко преди да започне да изхвърля антифриза от казанчето, градусите вдигат ли се, примерно над 100 градуса?
- volen777
- Мнения: 44
- Регистриран на: Съб 17 дек 2005 13:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
- Контакти:
Да ви разкажа по време на мъките с обезвъздушаването. Значи аз правих много опити и в един от тях направих следното. На леко загрята кола, но угасена налях вода докато стигна до макс после запалих и усилих парното и зачаках с отворена капачка на казанчето. По едно време взе да стига 90 градуса на таблото и забелязах, че нивото в казанчето почна да се покачва и аха да стигне до мястото за преливане и се включи перката и за нула време пак се смъкна на нормалното ниво и перката спря. Реших да изчакам още и след около 7-8 мин. се повтори качи се нивото аха да прелее и перката се включи и спадна до нормално реках си е не край сичко е наред завъртях капачката(която незнам дали е изправна зщаото не съм я гледал понеже това го правих преди да прочета из форума, че не се затягала до край и че е специална) и угасих си колата. След час я изкарах да я тествам и направих няколко кръгчета из града и извън него та я понастапих и температурата се качи на 90-100градуса и така си седеше. По принцип преди проблема си седеше на 80-85 градуса и като се прибрах пак изби от казанчето. После пак пробвах да я пълня, но така и нещеше се го изплуваше. В един от опитите ми докато чаках да се обезвъздуши дръпнах жилото за газта и малко след това пак изригна. Та си викам след като изчетох вашите мнения, че положението е сериозно и гарнитурата и главата тряя се огледат. Да ви питам ако се измери компресията дали ще се разбере дали трябва да се отваря за гарнитурата?(това ли е най-сигурния начин за проверка)
Благодаря ви за отговорите които получих до момента супер сте
Благодаря ви за отговорите които получих до момента супер сте

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19710
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Колега, съжалявам, но това доста напомня моя проблем, дето все още (вече почти седмица) се отстранява
Най-сигурния начин си остава тест с детектор на СО. Представлява нещо като спринцовките, с които се тегли антифриз и се гледа на каква темп замръзва, но само по външния съд и гуменото смукало отгоре. Всъщност вътре е с две подсъдчета в които има реактив (синя течност), която при наличие на СО се оцветява в зелено, а в по-кофтито случаи, и в жълто. Поне доколкото ми е известно, това е най-сигурния начин. Е и електронните газ-анализатори не са за подценяване, но мен ме мернаха с първото и си позна уредчето. Проверката на компресия едва ли ще ти даде 100% гаранция, защото даже и да има спад на компресията, това може и да е от други неща (клапани, сегменти...). Не, че те сами по себе си не са неприятност, която пак си иска сваляне на главата, но..

Най-сигурния начин си остава тест с детектор на СО. Представлява нещо като спринцовките, с които се тегли антифриз и се гледа на каква темп замръзва, но само по външния съд и гуменото смукало отгоре. Всъщност вътре е с две подсъдчета в които има реактив (синя течност), която при наличие на СО се оцветява в зелено, а в по-кофтито случаи, и в жълто. Поне доколкото ми е известно, това е най-сигурния начин. Е и електронните газ-анализатори не са за подценяване, но мен ме мернаха с първото и си позна уредчето. Проверката на компресия едва ли ще ти даде 100% гаранция, защото даже и да има спад на компресията, това може и да е от други неща (клапани, сегменти...). Не, че те сами по себе си не са неприятност, която пак си иска сваляне на главата, но..
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Не бързайте с отварянето на двигателя и сменяне на гарнитури!Може би проблема ви е в обезвъздушаването,а не в избила гарнитура. И аз имах сходен проблем като вашия - за това попитах преди няколко поста, дали преди самото изригване температурата на водата/антифриза се покачва над 100 градуса.
При мен случая беше следния: наливам антифриз, пускам парното, казанчето стои отворено и така няколко минути всичко е наред. Потеглям за да направя изпитания и след 5-тата минута температурата изведнъж, за секунди се покачва на 110 градуса. Поглеждайки в казанчето антифриза все едно ври, при отваряне на капачката изригва като гейзер и почва да изтича.
Какво направих, след няколко такива случая? Напълних системата до макс, запалих двигателя и обезвъздуших големите маркучи, като:
1. Отворих казанчето
2. Пуснах парното
3. До датчика за температурата, който се намира до главата на двигателя, има една гумена тапа, която също служи за обезвъздушаване. Отваря се леко и се чака до като потече от нея антифриз, след това пак се затваря. Лошото е че може да се опарите, но има голям ефект от отварянето и.
4. Стисках самите маркучи
Обезвъздушаване на радиаторчето на парното:
1. На изключен двигател, отвивам скобата на маркученцето ( лявото, заставайки пред колата ) през което течността излиза от радиаторчето.
2. Втори човек, запалва двигателя, а аз през това време чакам да потече течност от изходната тръбичка на радиаторчето
3. В момента на потичане на течноста, веднага вкарвам тръбичката в маркучето и затягам скобата
4. Пак стискане и опипване на всички маркучи
5. Загрявам двигателя на 90 градуса, вкарвам я в гаража, угасям двигателя, отворих казанчето и така цяла вечер с отоверно казанче
6. На сутринта само завих капачката на казанчето и газ
От тогава проблема с изригване на течност от казанчето изчезна. Само се притеснявам да не би нещо да се е прецакало по двигателя, когато на 2-3 пъти температурата стигна 110 градуса.
При мен случая беше следния: наливам антифриз, пускам парното, казанчето стои отворено и така няколко минути всичко е наред. Потеглям за да направя изпитания и след 5-тата минута температурата изведнъж, за секунди се покачва на 110 градуса. Поглеждайки в казанчето антифриза все едно ври, при отваряне на капачката изригва като гейзер и почва да изтича.
Какво направих, след няколко такива случая? Напълних системата до макс, запалих двигателя и обезвъздуших големите маркучи, като:
1. Отворих казанчето
2. Пуснах парното
3. До датчика за температурата, който се намира до главата на двигателя, има една гумена тапа, която също служи за обезвъздушаване. Отваря се леко и се чака до като потече от нея антифриз, след това пак се затваря. Лошото е че може да се опарите, но има голям ефект от отварянето и.
4. Стисках самите маркучи
Обезвъздушаване на радиаторчето на парното:
1. На изключен двигател, отвивам скобата на маркученцето ( лявото, заставайки пред колата ) през което течността излиза от радиаторчето.
2. Втори човек, запалва двигателя, а аз през това време чакам да потече течност от изходната тръбичка на радиаторчето
3. В момента на потичане на течноста, веднага вкарвам тръбичката в маркучето и затягам скобата
4. Пак стискане и опипване на всички маркучи
5. Загрявам двигателя на 90 градуса, вкарвам я в гаража, угасям двигателя, отворих казанчето и така цяла вечер с отоверно казанче
6. На сутринта само завих капачката на казанчето и газ
От тогава проблема с изригване на течност от казанчето изчезна. Само се притеснявам да не би нещо да се е прецакало по двигателя, когато на 2-3 пъти температурата стигна 110 градуса.
Последна промяна от doktora на Пон 20 мар 2006 10:23, променено общо 1 път.
- volen777
- Мнения: 44
- Регистриран на: Съб 17 дек 2005 13:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
- Контакти:
Благодарско на doktora за пълната и изчерпателна информация ще го пробвам и тоя метод за обезвъздушаването. Аз и сега сам я оставил с отворена капачка тя от няколко дни е така понеже аз съм студентче в Русе а съм от Свищов и колата е там сега утре се пребирам и я почвам на ново купих си и нова капачка 9 лева ми взеха Ауто+. Много ми се ще да и направя някаква промивка на охладителната система защото колата я имам от 5 месеца и е внос от Италия пак съм чувал, че те непазят. А като сменях термостата преди 2 месеца пак несе обезвъздуши като хората ама тогава маистор го сменяше та тогава тои извади малкото маркуче дето влиза в разширителното казанче ама и той неразбрах как точно се обезвъздуши. Дано да успея да я натъкма колкото да стигне до някои сервиз да и измерят и компресията.
- Nova
- Мнения: 806
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 0:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Сипваш добавка, загряваш, точиш, протичаш като лейка...
, сипваш добавка за запушване после.
При мойта промивка ползвах чиста водица. След наливането на син Валволин (много доволен), просълзи за 1-2 седмици и спря. Живи здрави 2 години досега - бетон.
Добавка: Не ми се е налагало да сипвам добавка за запушване обаче.


При мойта промивка ползвах чиста водица. След наливането на син Валволин (много доволен), просълзи за 1-2 седмици и спря. Живи здрави 2 години досега - бетон.
Добавка: Не ми се е налагало да сипвам добавка за запушване обаче.
Последна промяна от Nova на Съб 18 мар 2006 1:10, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: cecoa1 и 37 госта