Здравейте,
От няколко дни имам един и същи проблем на един дизелов пасат '93г. и на един микробус Мерцедес Бенц Вито.
Пускам парното и вентилатора въобще не върти... а в този студ, е леко казано ужасно. Интересното е, че от време на време включва да върти и от време на време спира.
Мисля, че е окъсена намотка на ротора?
Някой да има някоя идея или подобен проблем?
PS: Мисля че вентилатора е френски Валео, някой знае ли от къде може да се купи и колко струва?



Проблем с вентилатор на парното на пасат B3 - РЕШЕНО
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: Сря 02 май 2007 19:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Проблем с вентилатор на парното на пасат B3 - РЕШЕНО
Последна промяна от dpetrov на Вто 06 яну 2009 15:14, променено общо 2 пъти.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Относно мерцедеса не знам ама за пасата най-вероятно не е от моторчето.Всияки пасати В3,В4 и Г3 имат проблеми с превключвателя(врътката).Така че преди да си търсиш моторче,виж дали идва ток до него.Превключвателя е от едни пластини а на кръглото копче има една контактна пластина когато тя се изкриви не прави добър контакт и така става-единпът има,единпът не.Аз съм си играл няколко часа с тази пластинка докато я оправя.И на едно венто по същия начин отстраних проблема.Така,че те съветвам първо да видиш идва ли ток.
Re: Проблем с вентилатор на парното на пасат B3
dpetrov написа:Здравейте,
От няколко дни имам един и същи проблем на един дизелов пасат '93г. и на един микробус Мерцедес Бенц Вито.
Пускам парното и вентилатора въобще не върти... а в този студ, е леко казано ужасно. Интересното е, че от време на време включва да върти и от време на време спира.
Мисля, че е окъсена намотка на ротора?
Някой да има някоя идея или подобен проблем?
PS: Мисля че вентилатора е френски Валео, някой знае ли от къде може да се купи и колко струва?
Може да е лош контакт на предпазителя в с шокъла му. Понякога вентилаторите дърпат много ток и пластините на цокъла се разкаляват.
Имах подобен проблем, при мен са късмет имаше поставен допълнителен предпазител преди този в блока с предпазители. Допълителната кутия(цокъл) я поръчах, но докато дойде от Германия ми "светна" и монтирах един автоматичен предпазител със същия ампераж от тези за домашните ел. табла. Сега ако има проблем, той "пада" и след няколко минути може да се включи отново, а мисля че има и термо защита и се включва автоматично.
За вентилатора на Пасата
Колега,
Имах подобен проблем. Копчето за пускане на вентилатора не издържа големия ток, който той черпи. Поради това се образува нагар и започва да прекъсва. Провери, ако се затопля по време на работа със сигурност проблемът е в него. Какво се прави:
1. Сменя се целия блок - нов или втора употреба или
2. Разглобява се ключа и се почистват добре пластините - ако не са съвсем нагорели или
3. Монтират се допълнителни релета (на всяка степен по едно), през контактите на които да протича големият ток на мотора - така аз си реших проблема завинаги (работата е отговорна и е по-добре да я свърши специалист)
С уважение Митко
Имах подобен проблем. Копчето за пускане на вентилатора не издържа големия ток, който той черпи. Поради това се образува нагар и започва да прекъсва. Провери, ако се затопля по време на работа със сигурност проблемът е в него. Какво се прави:
1. Сменя се целия блок - нов или втора употреба или
2. Разглобява се ключа и се почистват добре пластините - ако не са съвсем нагорели или
3. Монтират се допълнителни релета (на всяка степен по едно), през контактите на които да протича големият ток на мотора - така аз си реших проблема завинаги (работата е отговорна и е по-добре да я свърши специалист)
С уважение Митко
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: DanZki и 32 госта