Проблем с вентилатор на парното на пасат B3 - РЕШЕНО

Техническа и сервизна информация за Passat
dpetrov
Мнения: 252
Регистриран на: Сря 02 май 2007 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с вентилатор на парното на пасат B3 - РЕШЕНО

Мнениеот dpetrov » Съб 03 яну 2009 22:42


Здравейте,
От няколко дни имам един и същи проблем на един дизелов пасат '93г. и на един микробус Мерцедес Бенц Вито.
Пускам парното и вентилатора въобще не върти... а в този студ, е леко казано ужасно. Интересното е, че от време на време включва да върти и от време на време спира.
Мисля, че е окъсена намотка на ротора?
Някой да има някоя идея или подобен проблем?
PS: Мисля че вентилатора е френски Валео, някой знае ли от къде може да се купи и колко струва?

Последна промяна от dpetrov на Вто 06 яну 2009 15:14, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Мнениеот Namesata » Съб 03 яну 2009 23:08


нов мисля че беше 120 лв ,а от някоя морга за около 50 лв


dpetrov
Мнения: 252
Регистриран на: Сря 02 май 2007 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dpetrov » Нед 04 яну 2009 10:57


А от къде нов? Предполагам, че не е от Volkswagen? :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19715
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 04 яну 2009 14:17


Бях виждал вентилаторче в Евро07.
До колко е читав- нямам идея!


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Мнениеот suba » Нед 04 яну 2009 14:29


Относно мерцедеса не знам ама за пасата най-вероятно не е от моторчето.Всияки пасати В3,В4 и Г3 имат проблеми с превключвателя(врътката).Така че преди да си търсиш моторче,виж дали идва ток до него.Превключвателя е от едни пластини а на кръглото копче има една контактна пластина когато тя се изкриви не прави добър контакт и така става-единпът има,единпът не.Аз съм си играл няколко часа с тази пластинка докато я оправя.И на едно венто по същия начин отстраних проблема.Така,че те съветвам първо да видиш идва ли ток.


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Проблем с вентилатор на парното на пасат B3

Мнениеот ARusev » Нед 04 яну 2009 14:33


dpetrov написа:Здравейте,
От няколко дни имам един и същи проблем на един дизелов пасат '93г. и на един микробус Мерцедес Бенц Вито.
Пускам парното и вентилатора въобще не върти... а в този студ, е леко казано ужасно. Интересното е, че от време на време включва да върти и от време на време спира.
Мисля, че е окъсена намотка на ротора?
Някой да има някоя идея или подобен проблем?
PS: Мисля че вентилатора е френски Валео, някой знае ли от къде може да се купи и колко струва?


Може да е лош контакт на предпазителя в с шокъла му. Понякога вентилаторите дърпат много ток и пластините на цокъла се разкаляват.
Имах подобен проблем, при мен са късмет имаше поставен допълнителен предпазител преди този в блока с предпазители. Допълителната кутия(цокъл) я поръчах, но докато дойде от Германия ми "светна" и монтирах един автоматичен предпазител със същия ампераж от тези за домашните ел. табла. Сега ако има проблем, той "пада" и след няколко минути може да се включи отново, а мисля че има и термо защита и се включва автоматично.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Мнениеот suba » Нед 04 яну 2009 14:41


монтирах един автоматичен предпазител със същия ампераж от тези за домашните ел. табла.


Абе колега това е много хитро дето си го измислил.Не се бях сетил за такава врътка


dms1
Мнения: 43
Регистриран на: Вто 19 сеп 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

За вентилатора на Пасата

Мнениеот dms1 » Нед 04 яну 2009 16:02


Колега,
Имах подобен проблем. Копчето за пускане на вентилатора не издържа големия ток, който той черпи. Поради това се образува нагар и започва да прекъсва. Провери, ако се затопля по време на работа със сигурност проблемът е в него. Какво се прави:
1. Сменя се целия блок - нов или втора употреба или
2. Разглобява се ключа и се почистват добре пластините - ако не са съвсем нагорели или
3. Монтират се допълнителни релета (на всяка степен по едно), през контактите на които да протича големият ток на мотора - така аз си реших проблема завинаги (работата е отговорна и е по-добре да я свърши специалист)
С уважение Митко


dpetrov
Мнения: 252
Регистриран на: Сря 02 май 2007 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dpetrov » Вто 06 яну 2009 15:14


Оказа се, че четчиците са замърсени леко и не правят добър контакт... след като го почистих, вече има парно :)
Благодаря на всички.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: DanZki и 32 госта