Проблем със стартера-РЕШЕН
- rado_box
- Мнения: 20
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Проблем със стартера-РЕШЕН
Здравейре колеги!Днес ми "изскочи" следния проблем:тръгвам да паля колата и стартера въобще не зацепва.Върти се ел.мотора,но бендикса не изкача и не зацепва към маховика.Днес сигурно 10 пъти палих и гасих колата и всичко си беше ОК.Въпросът ми е дали може това да се получи вследствие на хлабав или зацапан контакт,кои контакти да проверя или проблема ще е в самия бендикс.Ще съм Ви благодарен ако ми дадете някакви напътствия от къде да започна с проверките и да ми кажете евентуално как се сваля стартера за да се опитам да го отремонтирам.Възможно ли е проблема да е от ел.магнита и дали той е на отделен бушон или реле?Става въпрос за пасат Б-3,1991г.,автоматик,2000куб.см.
Последна промяна от rado_box на Чет 24 апр 2008 15:27, променено общо 2 пъти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Не, адаш! Не е на реле или бушон бендикса.
Просто е на една втулка от синтерован бронз, която се е износила. Трябва да се сменят втулките на стартера, като най-гнусна е тази, дето е на върха на оста, защото се намира в кожуха на маховика и се избива много зор!
Специално при теб прецаканото е самия бендикс, но другите втулки също не са за подцеяване.
Като части би трябвало да ти излезе около 20 лева.
Вече, ако друг ти върши работата за майсторлък.... не знам!
Просто е на една втулка от синтерован бронз, която се е износила. Трябва да се сменят втулките на стартера, като най-гнусна е тази, дето е на върха на оста, защото се намира в кожуха на маховика и се избива много зор!

Специално при теб прецаканото е самия бендикс, но другите втулки също не са за подцеяване.
Като части би трябвало да ти излезе около 20 лева.
Вече, ако друг ти върши работата за майсторлък.... не знам!
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Искам да използвам темата на колегата ,да не пускам друга.И аз днес бях изненадан от опитите си да запаля.Решихме да се връщаме от асеновата крепост и въртя ключа до упор и ..... няцки,пак и пак и пак и нъцки.Колата беше постояла няколко часа на слънцето.Все пак с 300 зора запали.Токове по таблото има,в акомулатора също,просто от 10-15 завъртания на ключа веднъж запалва.Замерихме после в Пловдив дали идва ток от ключа до стартера и се оказа че ту има,ту няма и така.Мисля че съм за смяна на контактен клеморед ама и вас да питам.Колата ми трябва всеки ден а аз не мога да разчитам така,дали в сервизите ги сменят тези неща или някъде другаде се ходи,нямам време и нерви да се занимавам с това.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
абе аз скоби за лагери имам даже SKF,четох как става долу горе ама нямам време и предпочитам да си платя да ми свършат работата,нали не ме виждаш 110кг да пъхти на предната седалка мъчейки се да се свие на две?
Ама ако няма кой да ми свърши работата и сам ще трябва,та ако се размина с едни 30лв в сервиз за работа, направо я водя.

- rado_box
- Мнения: 20
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Здравейте колеги!!Днес си разглобих стартера,но не го свалих от двигателя,а го разглобих от към задната страна-извадих кожуха на котвата и самата котва разбира се,просто нямах достатъчно голяма еврейска звезда,за да го демонтирам целия.Останах изненадан-устройството на стартера не е каквото очаквах ,а е някакво "странно".Отвътре изпаднаха много парчета от някаква мисля пластмасова шайба със зъбци по периферията,ако не се лъжа.Тя изглежда седи м/у оста на котвата и три малки зъбни колелца.Ако някой може да ми каже как се нарича това "чудо",каква му е функцията и дали се продава някъде,ще бъда много благодарен(една корава кръчма от мен
).Какъв модел е този ши... стартер?Благодаря предварително!!!!

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Хахаха... да, нормално!
Това ти е редуктора на стартера (нашите стартери са с редуктор).
И при мен беше се посчупило, но само малко парченце. Става именно заради износването на фтулката на бендикса.
Продава се, от порядъка на 8-10 лева ми струваше.
Но без сваляне на стартер и пълна профилактика няма как да минеш! Дори да успееш да набуташ новото (няма как да стане)., пак ще се потроши, защото бендикса го удря при биенето си заради фтулката
Това ти е редуктора на стартера (нашите стартери са с редуктор).
И при мен беше се посчупило, но само малко парченце. Става именно заради износването на фтулката на бендикса.
Продава се, от порядъка на 8-10 лева ми струваше.
Но без сваляне на стартер и пълна профилактика няма как да минеш! Дори да успееш да набуташ новото (няма как да стане)., пак ще се потроши, защото бендикса го удря при биенето си заради фтулката
- rado_box
- Мнения: 20
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Благодаря за съветите колеги,но въпреки всичко не успях да се справя сам поради липса на подходящ инструмент и най-вече не бях сигурен във възможностите и познанията си в тази област.Все пак отидох в сервизче вчера,днес ми се обадиха и вече карам,но с 50лв. по- малко в джоба.Иначе съм много доволен ,че пасаторчето пак е на линия и се надявам за напред да нямам много проблеми!!!!
- Bobko81
- Мнения: 96
- Регистриран на: Вто 29 юли 2008 17:11
- Автомобил: Skoda Fabia I 1 4 16V
- Двигател: AUB
- Местоположение: Видин
Re: Проблем със стартера-РЕШЕН
Здравейте колеги за да не пускам нова тема за стартери ще пиша тук.От една семица и аз имам проблеми със стартера и си мисля че най вероятно е бендикс.При завъртане на контактния ключ стартера върти като луд но не зацепва връщам втори път пали от четвърт.Не го прави всеки път ами на десетина паления веднъж.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта