
Припаткване на двигателя
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Припаткване на двигателя
Здравейте фенове на ВАГ. Карам ауди със 1,8 ПМ мотор. Системата за впръскване е мономотроник М.Л.1.2. Имам проблем със двигателя. Значи при задържане на педала на газта на някакви обороти примерно 1600 колата започва да работи неустойчиво и се чува припукване от ауспуха. Същото се получава примерно и при задържане на 3000 оборота, но по трудно се улавя. Ъгъла на запалване е мерен със стробоскоп и е 6 градуса. Сменял съм палец, дистрибутор, свещи, мерени са температурни датчици. Колата прави описания проблем и на газ и на бензин /като на бензин се усеща малко по-чувствително/. Интересното е, че като намаля ъгъла на изпреварване със около 1 градус - това припаткване намаля значително, а при 2 градуса някъде почти изчезва - но колата губи динамика. Проверявал съм за херметичност и съм плескал почти навсякъде със силикон за по-сигурно но няма ефект. Има и още нещо - давам предварение около 10 градуса - колата прекъсва на средни обороти на газ - не е истина - откачам датчика за положение на дроселната клапа - всичко заспива все едно че никога не го е правила - но оборотите са супер ниски при откачен датчик. Мерил съм му стойностите, но не6то нога да разбера какви трябва да са - по руските сайтове едно - в аутодата друго. Надявам се някой ако знае нещо по въпроса да сподели. И последно - забелязах че отдоло имам един фланец - нагревателя на всмукателните колектори и там вероятно има гарнитура - единствено за там не съм сигурен да не смуче въздух, но защо пък се оправя всичко като откача датчика на дросела? Между другото дизайна на сайта е супер. Имате си и отделен форум за газови уредби - много добре 

- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
проблема ти се казва TPS-throttle positioning sensor протриват му се пистите и после почва да магарува-много често срещан дефект... нов се цели някъде към 160 кинта обаче... втора не си е работа-не знаеш какво купуваш. после има и настройки дето препоръчително е да се правят в сервиз със свестна апаратура.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Васе а ако е от TPS-а защо при намаляне на ъгъла на изпреварване се оправя?vaskoto1 написа:проблема ти се казва TPS-throttle positioning sensor протриват му се пистите и после почва да магарува-много често срещан дефект... нов се цели някъде към 160 кинта обаче... втора не си е работа-не знаеш какво купуваш. после има и настройки дето препоръчително е да се правят в сервиз със свестна апаратура.
и дали да не пробвам и аз да "напоя мотора с вода" ?
Може ли да смуче отнякъде въздух ?
А може ли да се променя позицията на TPS датчика ?
Какво е мнението ти?
Май много станаха въпросите ми, за което се извинявам

-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Припаткване на двигателя
Някой друг не може ли да помогне с малко повече инфо по въпроса ?
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Аз имах проблем с оборотите при загрят двигател, а не припаткване като теб.Спомням си, че на Пасатко му мериха стойностите на този TPS и се оказа че е износен. Измерванията ги направиха с компютър, в смисъл чрез компютърна диагностика. Ако отидеш на такава, този който ти я прави, би трябвало да знае какви трябва да са му нормалните стойности ( аз вече не си спомням какви бяха ) . Тогава даже майсторчето беше ме уплашило, че тази плочка струва към 400 лв като нова.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Здравейте колеги! А, бе аз проблеми с "'припаткване" съм нямал, но когато го купих моя дзвер, нещо не ми отговаряше навреме педала на газта. Тръгна да изпреварвам с 80-90 на 5-а, натисна педала, а мотора се зачуди секунда-две какво точно го карам да прави. Незнам от къде ми хрумна, че може да е датчика на дроселната клапа, ама отворих го много внимателно, почистих го с марля с мед. спирт (за да няма влакна) и си го затворих още-по внимателската. Е, да, де, ама взе, че почна и да ми прави номер, подобен на това "припаткване". Постарах се да го врътна малко и установих, че се държи, сякаш съм натиснал педала, а клапата като не е отворила всъщност... Накрая реших проблема, като махнах двете бронзови втулки, през които минават болтчетата, които закрепват самия датчик и обрах получилия се луфт в необходимата ми посока. Сега вече 2,5 години си карам така и нямам никви проблеми (с изключение на издухалата гарнитура на главата, ама това е друга тема, на която надявам се да ви предоставя финалната й сцена утре вечер, ако съм си взел най-сетне колата от сервиза)
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
re:radotom
Колега как се разглобява този датчик. Можеш ли да дадеш малко инфо, защото като го откача на газ всичко заспива, но незнам дали все пак не ми смуче въздух под дроселната клапа.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Датчика се намира на остта на дроселната клапа, от страната към купето. Малко е кофти болт на гадно място, но не е толкова страшно. Доколкото си спомням, развиваха се двете болтчета с ключ 8 или 10. Беше преди повече от 2 години и не съм 100% сигурен. Сваляш му куплунга с 3-те кабелчета и развиваш болтчетата. Те минават през едни месингови втулки. С внимателно натискане се избутват втулките и , доколкото помня, има 2 зъбчета на кутийката на датчика (тя е пластмасова) които с остро ножче лекичко се отварят и датчика се разглабя. Препоръчвам ти това да го правиш на чист тезгях или маса, така, че да не би да испадне нещо Има една втулка, в която влиза остта на клапата, пружинна шайба, да притиска плъзгача, самия плъзгач и потенциометъра на датчика в/у ситалова (керамична) подложка..Запомняй положението на втулката вътре, защото май можеше да се обърне и обратно.
Можеш обаче още преди да го разглобиш, да го разхлабиш датчика, без да го махаш от мястото му и с леко завъртане, така, че да обираш получилите се хлабини, да провериш при дадено положение на клапата (съответно, определеното количество въздух) дали ще има влияние и промяната на стойността на датчика.
Само като въпрос? А проблеми със зацапан въздушен филтър проверил ли си дали нямаш? Свещи, нещо подобно, по-стандартно такова?
Определено не искам да оспорвам мнението на Vaskoto1, защото съм лош диагностик, но не може ли това да е проблем в детонационния датчик, а не този на дроселната? Знам ли? Щом се появява при определени обороти... А това, че като откачиш точно този датчик се успокоява мотора, не е показател. Тогава просто контролера минава в 'авариен режим' на работа. Поне според книгите, де!
Допълнение>>> Точно датчика за детонации ти мени ъгъла на запалването! Сега обърнах внимание на това, дето си писал. Така, че, виж какво можеш да измислиш за неговата проверка. Най-лесно ще е според мен, като за начало да го развиеш и да го отделиш от мотора, така, че да не участва за момент в играта и да видиш какво ще стане
Ами.. успех!
Можеш обаче още преди да го разглобиш, да го разхлабиш датчика, без да го махаш от мястото му и с леко завъртане, така, че да обираш получилите се хлабини, да провериш при дадено положение на клапата (съответно, определеното количество въздух) дали ще има влияние и промяната на стойността на датчика.
Само като въпрос? А проблеми със зацапан въздушен филтър проверил ли си дали нямаш? Свещи, нещо подобно, по-стандартно такова?
Определено не искам да оспорвам мнението на Vaskoto1, защото съм лош диагностик, но не може ли това да е проблем в детонационния датчик, а не този на дроселната? Знам ли? Щом се появява при определени обороти... А това, че като откачиш точно този датчик се успокоява мотора, не е показател. Тогава просто контролера минава в 'авариен режим' на работа. Поне според книгите, де!
Допълнение>>> Точно датчика за детонации ти мени ъгъла на запалването! Сега обърнах внимание на това, дето си писал. Така, че, виж какво можеш да измислиш за неговата проверка. Най-лесно ще е според мен, като за начало да го развиеш и да го отделиш от мотора, така, че да не участва за момент в играта и да видиш какво ще стане
Ами.. успех!
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
[quote="radotom"]Само като въпрос? А проблеми със зацапан въздушен филтър проверил ли си дали нямаш? Свещи, нещо подобно, по-стандартно такова?
Компресия еднаква на всички цилиндри 11, свещи сменени, филтър нов - не духа масло за да цапа филтъра
, нямам детонационен датчик. Моя комп е с 35 пина и не използва такъв датчик а работата е там, че или като дам закъснение или като изключа този датчик се оправя мотора - при изключен датчик мърка на 1800 оборота като задържиш. Каквато и друга букса по електрониката на двигателя да откача ефекта е нулев.
Говорим за Моноинджекция нали ? Моноджетроник или Мономотроник.
Защото неще не пасва - болтовете са четири при мене а буксата е с пет крачета - като средното не се използва.
Компресия еднаква на всички цилиндри 11, свещи сменени, филтър нов - не духа масло за да цапа филтъра

Говорим за Моноинджекция нали ? Моноджетроник или Мономотроник.
Защото неще не пасва - болтовете са четири при мене а буксата е с пет крачета - като средното не се използва.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
O, ооо! Грешка! Аз говорех за Digifant! Извинявам се много, че се изказвам неподготвен! И се заблудих по един от предните постинги, че е същото! Отново извинявай!
В момента вече съм с бумагата пред мен и преписвам:
Между изводи:
1-5 от 520 до 1300 Ом
1-2 от 600 до 3500 Ом
1-4 от 600 до 6600 Ом
При измерване на съпротивлението м/у изводи 1-2 и 1-4 стойността на съпротивлението се променя плавно, докато дроселната клапа се отвори на 1/4 от хода си, след което остава постоянно.
Според рисунката, извод 1 е най-левия, гледано СРЕЩУ куплунга на датчика.
В случая вече гледам за системите Mono Jetronic и Mono Motronic. Второто го дават за мотори RP и ABS
При възможни повреди за твоя случай освен обичайните дивотии за проверка на акумулатора, които ги пише на всички графи, препоръчват проверка на датчика за температурата и точно на този датчик за дросела.
Дано този път съм бил малко по-полезен, а аз обещавам пред всички колеги да се подготвя преди да се обадя и то само ако съм го пробвал наистина
В момента вече съм с бумагата пред мен и преписвам:
Между изводи:
1-5 от 520 до 1300 Ом
1-2 от 600 до 3500 Ом
1-4 от 600 до 6600 Ом
При измерване на съпротивлението м/у изводи 1-2 и 1-4 стойността на съпротивлението се променя плавно, докато дроселната клапа се отвори на 1/4 от хода си, след което остава постоянно.
Според рисунката, извод 1 е най-левия, гледано СРЕЩУ куплунга на датчика.
В случая вече гледам за системите Mono Jetronic и Mono Motronic. Второто го дават за мотори RP и ABS
При възможни повреди за твоя случай освен обичайните дивотии за проверка на акумулатора, които ги пише на всички графи, препоръчват проверка на датчика за температурата и точно на този датчик за дросела.
Дано този път съм бил малко по-полезен, а аз обещавам пред всички колеги да се подготвя преди да се обадя и то само ако съм го пробвал наистина

-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Благодаря за изчерпателния отговор на колегата. Проверил съм го датчика но мисля че нещо в литературата е объркано, не може потенциометър да дава стойности до 1/4 отворена клапа и след това постоянно, че и на двете пътечки - все пак нали е плъзгач. Това го видях някъде и из руската литература - вероятно е превеждано от руски. иначе стойностите ми влизат в границите - а имаше на едно място показано как се мери волтажа без разкачена букса на датчика - там имам разминаване но незнам дали е грешка - дават го 5 в а при мене е 4,85, дават го 4,5 в а при мене 4,46 - мисля че е нормално отклонение и пак съм за това че ми смуче въздух, но не мога да открия откъде. Ще ходя на диаг да вида какво ще ми кажат.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Моля! Дано този път съм бил малко по полезен, отколкото с предния постинг.
Стойностите на напрежението са напълно в нормите. Това мога да го заявя със сигурност! Колега съм на Vaskoto1, а и съм се занимавал с микроелектроника доста време. Най-малкото, като видиш толеранса, който дават като стойности на съпротивлението и ще си наясно, че няколко миливолта не могат да са от значение, ако са постоянни във времето. А стойностите, да, от руска литература са.
Ами... каквото можах-помогнах! Продължавай и КЪСМЕТ!

Стойностите на напрежението са напълно в нормите. Това мога да го заявя със сигурност! Колега съм на Vaskoto1, а и съм се занимавал с микроелектроника доста време. Най-малкото, като видиш толеранса, който дават като стойности на съпротивлението и ще си наясно, че няколко миливолта не могат да са от значение, ако са постоянни във времето. А стойностите, да, от руска литература са.
Ами... каквото можах-помогнах! Продължавай и КЪСМЕТ!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
"не може потенциометър да дава стойности до 1/4 отворена клапа и след това постоянно, че и на двете пътечки - все пак нали е плъзгач. "
Забавих си коментара, за да помисля малко, а не да се издъня като при първия постинг!
При потенциометрите (каквото всъщност представлява този датчик) ясно си личат две зони, по които се движи плъзгача. Едната е черна и е потенциометричния (резистивен) участък, а в двата й края има по един участък, с цвят на окислено сребро. Това наистина е сребро, с разни примеси за износоустойчивост, нанесено по галваничен път и служещо да се осигури контакта м/у потенциометричния слой и изводите на потенциометъра (датчика). Неговото съпротивление е еднакво по целият му участък, макар, че не се забелязва, защото е много кратък, а и е в края на хода на плъзгача.
При някои от потенциометрите за по-качествената аудиоапаратура дори и по средата има искарани такива пътечки без съпротивление, с цел по-добра тонкорекция на, да кажем, усилвателя.
Не казвам, че ТОЗИ датчик е ТАКА, защото не съм отварял такъв и не мога да си заложа главата, съответно. Но цялото горно го написах, за да обясня, че като технология това е напълно възможно и е лесно да се обясни. Просто явно резистивния слой, който променя съпротивлението на датчика е само до 1/4 от хода му, а останалите 3/4 са изпълнени с проводяща, несъпротивителна секция. Надявам се това да разсее съмненията на колегите относно годността на тези датчици.
Иии, бахти романа за две приказки, дето написах
Забавих си коментара, за да помисля малко, а не да се издъня като при първия постинг!

При потенциометрите (каквото всъщност представлява този датчик) ясно си личат две зони, по които се движи плъзгача. Едната е черна и е потенциометричния (резистивен) участък, а в двата й края има по един участък, с цвят на окислено сребро. Това наистина е сребро, с разни примеси за износоустойчивост, нанесено по галваничен път и служещо да се осигури контакта м/у потенциометричния слой и изводите на потенциометъра (датчика). Неговото съпротивление е еднакво по целият му участък, макар, че не се забелязва, защото е много кратък, а и е в края на хода на плъзгача.
При някои от потенциометрите за по-качествената аудиоапаратура дори и по средата има искарани такива пътечки без съпротивление, с цел по-добра тонкорекция на, да кажем, усилвателя.
Не казвам, че ТОЗИ датчик е ТАКА, защото не съм отварял такъв и не мога да си заложа главата, съответно. Но цялото горно го написах, за да обясня, че като технология това е напълно възможно и е лесно да се обясни. Просто явно резистивния слой, който променя съпротивлението на датчика е само до 1/4 от хода му, а останалите 3/4 са изпълнени с проводяща, несъпротивителна секция. Надявам се това да разсее съмненията на колегите относно годността на тези датчици.
Иии, бахти романа за две приказки, дето написах

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: _SUN_ и 77 госта