Скъсан маркуч на охладителната система Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Петре
Мнения: 415
Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
Автомобил: Golf II
Двигател:
Местоположение: София

Скъсан маркуч на охладителната система Б3

Мнениеот Петре » Вто 24 ное 2009 13:29


Колеги,проблем с маркуча от блока към парното.
Пасат Б3 с двигател 2Е и климатроник(оригинален)
Същият маркуч е скъсан под мястото на датчика.
Нов не искам да знам колко струва.Питането ми е:
На пластмасовия тройник до жълтия датчик има още едно "легло",пасващо по размер на този от маркуча.
Там й го сложих,а в дупката на маркуча сложих капачката от тройника.
Остава да сменя маркуча с такъв без място за датчик...да очаквам ли проблеми :?:

Последна промяна от Петре на Чет 26 ное 2009 7:41, променено общо 1 път.




Петре
Мнения: 415
Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
Автомобил: Golf II
Двигател:
Местоположение: София

Re: Скъсан маркуч на охладителната система Б3

Мнениеот Петре » Вто 24 ное 2009 23:37


Засега ситуацията изглежда приемлива.След 50км.не се наблюдават изменения от нормите на температурата в купето и показаната на дисплея.Имам съмнения,че мястото на този датчик си е било на тройника...
Остава да сменя маркуча.


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Скъсан маркуч на охладителната система Б3

Мнениеот ARusev » Сря 25 ное 2009 23:47


Този датчик, чието място си сменил, най-вероятно дава показания на климатроника за температурата на антифриза. Мястото му там, вграден в маркуча, е малко странно подбрано, макар че не вярвам да няма някаква основателна причина затова. Не мисля, че може да имаш сериозни проблеми от преместването му.


Петре
Мнения: 415
Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
Автомобил: Golf II
Двигател:
Местоположение: София

Re: Скъсан маркуч на охладителната система Б3

Мнениеот Петре » Чет 26 ное 2009 7:51


Благодаря АРусев.Наистина тази е целта на датчика,затова й запитах ще има ли проблем при смяна на "местодомуването" му.
Дано не се влияе в показанията си.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Скъсан маркуч на охладителната система Б3

Мнениеот znainainai » Чет 26 ное 2009 11:50


Датчикъ умишленно е сложен на входният маркуч на радиаточето на парното. Това е единственният начин ECU-то на климатроника да знае актуалната температура на охладителната течност. Това е направено за да пресметне колко процента да отвори клапата за топло/студено за да докара желаната температура.


Петре
Мнения: 415
Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
Автомобил: Golf II
Двигател:
Местоположение: София

Re: Скъсан маркуч на охладителната система Б3

Мнениеот Петре » Чет 26 ное 2009 13:09


Изображение
Отбелязал съм къде е датчика в момента и къде е бил на маркуча.Под мястото му на маркуча е скъсаното.

znainainai написа:Датчикъ умишленно е сложен на входният маркуч на радиаточето на парното. Това е единственният начин ECU-то на климатроника да знае актуалната температура на охладителната течност. Това е направено за да пресметне колко процента да отвори клапата за топло/студено за да докара желаната температура.

Да разбирам ли ,че ЕCU-то ще получава "по-гореща" информация и ще държи клапата повече отворена,което ще води до по-трудно загряване?

...и да попитам евентуално за "ремонт" на маркуча,понеже нов death


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Скъсан маркуч на охладителната система Б3

Мнениеот zfa159 » Пет 27 ное 2009 0:18


Принципно няма проблем.Охладителната течност излиза от главата на горе-долу една и съща температура независимо дали я мериш на този тройник или на маркуча към радиаторчето...разликата може да е някакви 5-6 градуса,които не са толкова фатални за положението на клапата...направено е с цел максимална точност за да може максимално бързо да се достига желаната температура в купето.Понеже разликата е само няколко градуса няма проблем да си седи така и контролера няма да се бърка въобще.
Съответно сменяш парчето маркуч с такова от кола без такъв датчик и си готов.
Успех!


Петре
Мнения: 415
Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
Автомобил: Golf II
Двигател:
Местоположение: София

Re: Скъсан маркуч на охладителната система Б3

Мнениеот Петре » Съб 28 ное 2009 9:48


Засега нещата станаха made in Bulgaria,от два маркуча "направих" такъв,какъвто ми трябваше.
Винаги съм си мислел,че охладителната система играе роля и при разхода и при вървежа.Понеделник с лявото рамо към магазина на ул.Симеон за водни съединения.
Споделиха ми следното:да си взема маркуч(топран примерно),тройник(ама дали има с място за датчик :?: )и да направя нещата постарому.
Такива драми най-обичам :drinking:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 55 госта