Вал и глава от ДХ, вал и глава от АБС мотор, сръвнения.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Вал и глава от ДХ, вал и глава от АБС мотор, сръвнения.

Мнениеот kofata » Сря 25 ное 2009 16:48


Здравейте колеги.
Пускам темата защото:
- Искам да сложа въпросният разпределителен вал с означение G на главата на моя мотор АБС. Да ги подменя, моят е с оазначение Q.
- Снимал съм двете глави на АБС-а и ДХ-а, като отправна точка за сръвниния и други работи :Mr Green Fun
- Сблъсках се с проблем при подмяната на валовете и моля за съдействие.
- и други работи :screwy
Започваме с прилики и разлики във валовете.
Вал означен с G е от ДХ-а,Q съответно от АБС-а. Разликата е огромна във формата на гърбиците (така ги наричам mhihi ) и в лифта и фазите съответно но това няма как да се види ала има таблици за тази работа.
Изображение
Изображение
Тук се вижда големината на лифта на ДХ-овия мисля че беше 48 или 9
Изображение
А тук на АБС-овия вал
Изображение
Разлика огромна около 5 мм.
Ето ги и двете глави.Чистата е от АБС-а (само е изчистена)
Изображение
Притесняваме, че на четвърта позиция на петата на главата от АБС мотора няма никой mhihi , а при ДХ-а има. Това проблем ли ще е, ако сложа вала от дх на абс-овата глава? :?:
Изображение
портовете са еднакви-мерено и видно.
Изображение
Разлика има, обаче не е видна в големината на всмукателните клапани при дх-а са 40 мм докато при абс-а са 38 мм т.е. 2 мм (видимо ама не от снимката mhihi )
И сега проблема:
Изображение
Изображение
Лифта на G вала (от дх-а)се оказа твърде голям и опира в стената на повдигача. Малко е около 2 мм ама факт :banghead: мисля си: хващам пилата и 2 мм са едно две тръквания. Вие какво ще кажете? Плюс четвъртата пета, която липсва при абс-а незнам какво да правя? Много хора са сменяли вала, нека да кажат как са решили проблема :beer

Последна промяна от kofata на Нед 27 дек 2009 21:32, променено общо 1 път.




golfmk1
Low rider
Мнения: 5573
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Вал от ДХ на глава от АБС мотор, снимки, сръвнения, проблем!

Мнениеот golfmk1 » Сря 25 ное 2009 17:01


тоя филм вече го гледах и установих че като стегнеш вала от DX така че да не опира не се върти.следователно са по дебели шийките(така да ги наречем)иначе главата може да се изпразни при фрезист без никакъв проблем :!:


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Вал от ДХ на глава от АБС мотор, снимки, сръвнения, проблем!

Мнениеот kofata » Сря 25 ное 2009 17:03


еи верно ли? хм ами сега става да се направят гнездата като за тези шийките нали?


golfmk1
Low rider
Мнения: 5573
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Вал от ДХ на глава от АБС мотор, снимки, сръвнения, проблем!

Мнениеот golfmk1 » Сря 25 ное 2009 17:05


:да: мисля че не е проблем също


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Вал от ДХ на глава от АБС мотор, снимки, сръвнения, проблем!

Мнениеот kofata » Сря 25 ное 2009 19:47


е да де ама четвъртата шийика като не я държи никой ,фатално ли е ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Вал от ДХ на глава от АБС мотор, снимки, сръвнения, проблем!

Мнениеот zfa159 » Сря 25 ное 2009 20:00


Не,не е.Просто вала се крепи в 4 точки.Така са си заводски и RP-то и ABS-a и 2Е-то и ААМ-то и още други.Няма грижи с това.
Успех!


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Вал от ДХ на глава от АБС мотор, снимки, сръвнения, проблем!

Мнениеот kofata » Чет 26 ное 2009 20:30


Разбрах за 4 шийка мерси стефчо :beer . Колега golfmk1 искам да те питам за филма, който говореше, мисля си май не си прав. Утре ще меря и ще пусна снимки, но се консултирах с приятели и колеги и казват, че размера на шийките е еднакъв. Остава само малко с пилата по корпуса на главата и шлаиф глава (на колко мм още не съм решил), проверка водачи и пасване на клапани, сглобяване и . . .. :banana .


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Вал от ДХ на глава от АБС мотор, снимки, сръвнения, проблем!

Мнениеот Stenly » Чет 26 ное 2009 23:19


Внимавай! Главата на ДХ е на механични повдигачи а на АБС на хидравлика. С припилване нищо няма да стане. Ползвай си вала от ДХ на неговата си глава. Ако искаш на другата това не е проблем но разходите ще отидат в небесата заради преправянето при стругари и фрезисти понеже моно главата за да работи с механичен вал трябва да се преправи за механични повдигачи.


golfmk1
Low rider
Мнения: 5573
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Вал от ДХ на глава от АБС мотор, снимки, сръвнения, проблем!

Мнениеот golfmk1 » Пет 27 ное 2009 8:52


нали имаш и двата вала.премери им шийките с микромер и ще се увериш сам :!:


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Вал от ДХ на глава от АБС мотор, снимки, сръвнения, проблем!

Мнениеот kofata » Пет 27 ное 2009 9:34


Сега ще занеса валовете да ги примерят с микрометър (с шублер ми изглеждат еднакви :mrgreen: ) Колега стенли и аз искам да си сложа цялата глава от ДХ-а, НО заради груби грешки главата е пилена ВЕЧЕ на 1,5 мм :banghead: и трябва най-вероятно да се шлайфат и буталата иначе ..... знаеш. Това е единственото нещо което ме спира да сложа ДХ-овата глава. Искам да си сложа на моята (АБС) глава само вала от ДХ. Тук по форума съм чел, че хидравличните повдигачи издържали на много по агресивни валове (доста градуси бяха) А и тези 2 мм на всмукателните клапани сам знаеш колко влияние оказват. Но пак казвам кажи ми как да сглобя мотора с пилена глава на 1,5мм и да няма детонаций, затова искам да си сложа АБС-овата с ДХ вала. Също така каква е разликата между този (ДХ-овия) и този на 2Е? Нали много колеги подменят именно с този вал. Мисля, че от към градуси са сходни (не съм сигурен) за лифт незнам. Как става този номер а с ДХ не става? :обичам ви


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Вал от ДХ на глава от АБС мотор, снимки, сръвнения, проблем!

Мнениеот vaskoto1 » Пет 27 ное 2009 10:00


kofata написа:и трябва най-вероятно да се шлайфат и буталата иначе ..... знаеш.

знам вече само със сигурност че "сръвнение" в заглавието не е случайно...
:shock :banghead:


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Вал от ДХ на глава от АБС мотор, снимки, сръвнения, проблем!

Мнениеот kofata » Пет 27 ное 2009 10:36


Ми така де васко, нали вие (м-ките :mrgreen: )сте тези който казват: оправи заглавието/темата. :beer Кажи сега нещо по темата/проблема/сръвнението :bowdown
ПРoВЕРЕНО-шийките са еднакви (меренос микрометър) Сега остава въпроса за повдигачите :bowdown


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Вал от ДХ на глава от АБС мотор, снимки, сръвнения, проблем!

Мнениеот Stenly » Пет 27 ное 2009 14:48


Объркал си се максимума като градуси на хидравлични повдигачи е 288 градуса и то на шрик и пак може да има грешка ..
Механичните повдигачи куплирани с усилени пружини на клапаните са тези ,които издържат агресивни валове.
Колегата murtveca мисля че от бургас продаваше глава за 30-40 лв за механични повдигачи, става и от други мотори с глави на механични повдигачи не само от ДХ.
Имай впредвид че над 100 лв ще отидат за да ти преработят хидравличната глава на такава за механични повдигачи.

Ако случайно пилнеш колкото да мине вала от ДХ,директно очаквай удар на буталата с клапаните,защото хидравличния повдигач заедно с механичен вал има страшно голям лифт,който просто е прекален и недопустим 2 и кусур мм разлика в лифта са много а и гърбицата е много по обла в задната си част и не е изключено да държи леко натиснат повдигача и съответно клапана... демек ще си строшиш мотора така.


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Вал от ДХ на глава от АБС мотор, снимки, сръвнения, проблем!

Мнениеот kofata » Пет 27 ное 2009 17:24


мерси стенли за изчерпателния отговор. Искам да те питам нещо. Видях главата за която говореше, Тя е от JH, та въпросът ми е еднаква ли е с тази от ДХ (клапани-големина, дюзи)? мерси предварително. Говорих с въпросният колега за главата обясни ми, че е еднаква с тази на ДХ-а. Мислим да я отнасям и ..... :beer


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Вал от ДХ на глава от АБС мотор, снимки, сръвнения, проблем!

Мнениеот Stenly » Пет 27 ное 2009 19:59


ДА!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 60 госта