Реших да пусна тема понеже доста голяма част от пассатите Б3 са с климатроници Диавиа и да сподяля какво разбрах за тях и какво направих с моя климатроник.
Заех се със задачата да махна кутията за разпределение на въздуха която бяха сложили в Диавиа и да я заместя с оригиналната си кутия на VW понеже не ми харесваше как духаше а и не охлаждаше достатъчно добре.
Малко сравнение:
-Оригиналния компресор на Б3 е 2 пъти по мощен от този на Диавия въпреки че беше Sanden или нещо такова.
-Кондензатора които са използвали в Диавиа е 2 пъти по-малък от оригиналния от което следва че климатроникът диавия е сложен там само да ти замазва очите ал лично не бях доволен от климатроника си.
Обаче освен че сложих оригиналната кутия си оставих и управлението на диавията все пак си е климатроник малко преправяне по кутията малко електрически клапи и кутията беше готова за поставяне на мястото.
След което се заех с инсталацията на климатроника която беше зверски опетена и омазана в бол кит с които за запушвали около тръбите на климатика.Та с инсталацията се справихме макар и с малко проблеми.
-при първата проба ми изписа грешка Е3 това означава че датчика които отчита температурата в купето не работи(мислех си че е букса за диагностика и го отрязах



- вече бях разкачил няколко жици и реших да го включа така и на дисплея излезе грешката Е1 което означава че датчика за външна температура не е закачен или този датчик дето мери изходящия въздух от разпределитената кутия.
Единственно ме затрудни това че циркулацията на въздуха в купето се задвижва от електромоторче а аз исках да си е с ваккумче тоест оригинално.Проблемът беше там че диавия не изпраща посотянен сигнал към клапите а импулсен тоест ако някоя от клапите е счупена след 10 сек работа се изключва,а на мен за вакуумчето ми трябваше постоянно напрежение.Бях се разбрал с колега от форума да ми направи такава електроника за да си регулирам циркулацията на въздуха с ваккум.
Обаче при махането на инсталацията имаше една свободна букса и реших да видя за какво е тя и се оказа че през нея се подава постоянен ток при натискане на копчето за циркулация (все пак не са толкова лоши климатрониците)Добър замисъл с лошо изпълнение като цяло.
Общо взето съм взел всички части от оригиналния климатик на Б3 компресор, нондензатор, тръби, пресоста и ТРВ,а съм си запазил само управлението с цел по голям комфорт.