Колеги, става въпрос за Пасат В4, 94 г., 1.8 Mi, двигател ABS. Трябва да сменя меката връзка заедно с тръбата, която се връзва към изпускателния колектор, защото и двете са пробити. Това върви като резервна част комплект. Поразтърсих се и открих тази чудесия, но с твърде различни цени. От 500 лв. в Юнитрейд - оригинално, до 100 лв. на Симеон-полско. Имаше и междинна цена от около 270 лв. за италианско и американско. Поне така ми казаха.
Та молбата ми е някой ако е сменял тази част да ми каже какво е сложил, от къде го е купил и полското за 100 лв. дали ще е читаво.
Благодаря.



Смяна на мека връзка комплект - консултация
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
По принцип оригинално меката връзка е комплект с тръбата. След меката връзка е заварен нещо като фланец, за да се свърже с катализатора. Във всички каталози, които гледах в магазините, това е показано като самостоятелна част, с отделен каталожен номер. Наистина, миналата година в някяква работилница ми смениха само меката връзка - рязяне, напасване на дължина, заваряване. И сега пак е пробита. Кой знае какво са ми сложили. Преди две години смених задното гърне с такова на "Walker". Преди един месец входящата тръба се откъсна от гърнето, та я заваряваха. Ако и това е на "Walker", не ще да е много читаво. Ама пък за 100 лв., можеби ще пробвам. Някой друг колега ако има мнение по въпроса, ще се радвам да го прочета.
GVG написа:По принцип оригинално меката връзка е комплект с тръбата. След меката връзка е заварен нещо като фланец, за да се свърже с катализатора. Във всички каталози, които гледах в магазините, това е показано като самостоятелна част, с отделен каталожен номер. Наистина, миналата година в някяква работилница ми смениха само меката връзка - рязяне, напасване на дължина, заваряване. И сега пак е пробита. Кой знае какво са ми сложили. Преди две години смених задното гърне с такова на "Walker". Преди един месец входящата тръба се откъсна от гърнето, та я заваряваха. Ако и това е на "Walker", не ще да е много читаво. Ама пък за 100 лв., можеби ще пробвам. Някой друг колега ако има мнение по въпроса, ще се радвам да го прочета.
Аз съм доволен от крафт в дружба зад BP , там ми сменяха меката връзка на старият пасат и 2 години нямах никакви проблеми, пък и си дават гаранция една година хората. Не бих казал че е ефтини но хората работеха добре, сега незнам как е.
- tyo
- Мнения: 1884
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: в покрайнините на EU
- Контакти:
Re: Смяна на мека връзка комплект - консултация
GVG написа:Та молбата ми е някой ако е сменял тази част да ми каже какво е сложил, от къде го е купил и полското за 100 лв. дали ще е читаво. Благодаря.
Сменял съм на OPEL Astra 1.7TD. Мястото беше някъде по бул."Сливница" след пресечката с бул."Христо Ботев" (преди Опълченска) по посока Люлин някъкъв сервиз в тъмно синьо беше.Но то беше отдавна

Сложиха ми някакава метална система. Не е точно мека връзка ами нещо като...сфера във сфера...гъвкаво. Спомням си, че вибрациите на лоста доста се увеличиха. Наложи се от ГНП да дигнем малко оборотите за да не вибрира

Sunny написа:...Обаче от теб чувам, че меката връзка е комплект с тръбата.
А на този Опел за който говоря беше комплект с катализатора



- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Аз сменях преди седмица мека връзка на Пасатко. Вярно е че тази мека връзка върви заедно с тръбата която отива към колектора, но това не означава че е нужно да купувате и двете.
Та в сервиза в който съм се "абонирал", направиха това което GVG е описал. Това което сложиха като парче мека връзка, представлява късичка тръба от оплетени метални лентички. Нямам на представа колко време ще ме изкара това чудо, но се сещам че мойте хора от сервиза си говореха да сложат нещо качествено. Дали наистина е качествена връзката - само времето ще покаже. Не разбрах колко струва меката връзка, но за всичко ми вземаха 45 лв.
Видях и запомних каква е процедурата по смяната:
1. Измерване на дължина и Фи на меката връзка
2. Отрязване на старата връзка, съобразявайки се с току що измерената дължина.От към катализатора връзката се отрязва преди фланеца, а от към тръбата отиваща към колектора - до където има пробиви.Всъщност при мен забелязах, че предния собственик (германец) е сменял по същия начин тази връзка, защото имаше от двете и страни заварка. Така че рязането беше точно по заварката
3. Леко захващане на новата връзка за фланеца и за тръбата отиваща към колектора!!!
4. Отвиване на болта на фланеца и на двата болта захващащи тръбата към колектора
5. Издърпване ( изваждане ) на тръбата заедно с леко заварената мека връзка към нея
6. Дозаваряване на меката връзка
7. Монтаж
Стори ми се че, предварителното леко захващане на новата мека връзка към тръбата и фланеца преди свалянето е много важно. Това си го обяснявам с напасването точно на ъгъла ( на точното положение на меката връзка спрямо фланеца и тръбата ).
До като заваряваха, поогледах и тръбата - видя ми се като новичка и ми направи впечатление че стените и са доста дебели, солидни. Има логика да са толкова дебели, така че колегата с пробитата тръба, нека да си помисли дали да купи нова но с неизвестно качество, или да остваи старата, като я среже от мястото на пробива, стига разбира се този пробив да не е много далеч от меката връзка?!
Та в сервиза в който съм се "абонирал", направиха това което GVG е описал. Това което сложиха като парче мека връзка, представлява късичка тръба от оплетени метални лентички. Нямам на представа колко време ще ме изкара това чудо, но се сещам че мойте хора от сервиза си говореха да сложат нещо качествено. Дали наистина е качествена връзката - само времето ще покаже. Не разбрах колко струва меката връзка, но за всичко ми вземаха 45 лв.
Видях и запомних каква е процедурата по смяната:
1. Измерване на дължина и Фи на меката връзка
2. Отрязване на старата връзка, съобразявайки се с току що измерената дължина.От към катализатора връзката се отрязва преди фланеца, а от към тръбата отиваща към колектора - до където има пробиви.Всъщност при мен забелязах, че предния собственик (германец) е сменял по същия начин тази връзка, защото имаше от двете и страни заварка. Така че рязането беше точно по заварката
3. Леко захващане на новата връзка за фланеца и за тръбата отиваща към колектора!!!
4. Отвиване на болта на фланеца и на двата болта захващащи тръбата към колектора
5. Издърпване ( изваждане ) на тръбата заедно с леко заварената мека връзка към нея
6. Дозаваряване на меката връзка
7. Монтаж
Стори ми се че, предварителното леко захващане на новата мека връзка към тръбата и фланеца преди свалянето е много важно. Това си го обяснявам с напасването точно на ъгъла ( на точното положение на меката връзка спрямо фланеца и тръбата ).
До като заваряваха, поогледах и тръбата - видя ми се като новичка и ми направи впечатление че стените и са доста дебели, солидни. Има логика да са толкова дебели, така че колегата с пробитата тръба, нека да си помисли дали да купи нова но с неизвестно качество, или да остваи старата, като я среже от мястото на пробива, стига разбира се този пробив да не е много далеч от меката връзка?!
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Когато си сменях гърнетата забелязах че оплетката на меката връзка е почнала да се разнищтва леко. В сервиза ми казаха че това не е проблем и мога така да карам. Скоро обаче видях че оплетката от страната към катализатора се е откачила напълно. За какво служи тази оплетка и пречи ли да си карам така?
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Winner25 написа:Когато си сменях гърнетата забелязах че оплетката на меката връзка е почнала да се разнищтва леко. В сервиза ми казаха че това не е проблем и мога така да карам. Скоро обаче видях че оплетката от страната към катализатора се е откачила напълно. За какво служи тази оплетка и пречи ли да си карам така?
И аз като сменях мека връзка оплетката беше тръгнала да се разнищва. Пича на гърнетата (който ми е френд между другото) също каза че няма проблем. Като го питах за какво е....отговора беше "за нищо". Сега си карам така и наистина няма проблем
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Щом оплетката е тръгнала да се разнищва, след време, рано или късно, меката връзка ще се пробие, което пък ще наложи смяната й.
За информация към по-старите ми постове: Купих първоначално полската тръба с мека връзка за 100 лв. Оказа се пълен боклук - лоша сглобка, кривките не съвпадат напълно с оригиналните и я върнах. Купих Walker за 250 лв. и за сега, вече две години, няма проблеми. Гаранцията й обаче изтече и може да се очакват изненади.
За информация към по-старите ми постове: Купих първоначално полската тръба с мека връзка за 100 лв. Оказа се пълен боклук - лоша сглобка, кривките не съвпадат напълно с оригиналните и я върнах. Купих Walker за 250 лв. и за сега, вече две години, няма проблеми. Гаранцията й обаче изтече и може да се очакват изненади.
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Сменях мека връзка заедно с гърнето зад нея.
Бяха мисля белгийски. Всичко ми излезе 110 лева (преди година).
Операцията я правих в М комплект 33 на околовръстното до изхода за Перник.
Имаше гаранция 1 година. След 6 месеца това "хубавото" гърне се продъни, отидох, направих си рекламация, смениха ми го без проблем.
Бяха ми препоръчали местенцето.
Бяха мисля белгийски. Всичко ми излезе 110 лева (преди година).
Операцията я правих в М комплект 33 на околовръстното до изхода за Перник.
Имаше гаранция 1 година. След 6 месеца това "хубавото" гърне се продъни, отидох, направих си рекламация, смениха ми го без проблем.
Бяха ми препоръчали местенцето.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта