
Въпрос за реле на Б5
- KGL
- Мнения: 800
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Въпрос за реле на Б5
Каде се намира релето за задната чистачка на Б5 комби и кой номер е. Ако някой знае много ще помогне, благодаря 

Реле със сигурност няма. Според мен проблема е в самото моторче (по-точно в цялото изделие 8L0955711B). Прилича ми на лоша контактна история, която е вътрешна за изделието и може да е причинена от три неща: лош контакт/износване на четките на моторчето; лош контакт на пластините (един вид датчик) определящи положението на чистачката (нали винаги трябва да ти я върне в изходно положение) и най-лошото - повредена електроника за управление, за съжаление е елемент от цялото изделие 8L0955711B (виж тук - http://etka.auto2.ru/vw/PA/1999/221/57/2725668/)
При мен случаят беше следния: чистачката правеше 180° (т.е. отиваше до другия край) и на връщане прекъсваше два до три пъти (абе работеше на пресекулки). Най-итересното - точно както при теб - при сваляне на моторчето и подаване на захранване директо всичко изглежда О.К. Оказа се, че не е така. Самата чистачка със плъзгането си по стъклото се оказва сериозен товар за двигателчето. Не случайно там е предвидено редуктор с червячен механизъм. След като в VW Zentrum/UNITRADE ми казаха, че моторчето е около 200лв. аз постъпих по следния начин: свалих кората на задната врата и свалих моторчето. Електрониката за управление е елемент от цялото изделие (вероятно и затова цената му е такава). Разглобих механичната част като стигнах и до сваляне на моторчето. Не е страшно и става сравнително лесно. Ще ти трябват обаче отверки тип еврейска звезда. Смазах всичко що подлежи на смазване, включително и вала, който предава въртеливото движение от голямото зъбно колело (което ще видиш след като го отвориш). Едната страна на това зъбно колело представлява чисто механични приводи - там мажи яко и безотговорно с качественна грес. От другата страна обаче има метални пластини и контакти - В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ МАЖИ С ГРЕС ТАМ! Много добре ще е ако намериш технически вазелин с него можеш финно да намежеш металните пластини. Лично аз ги и закривих много леко за да дават по-добър конакт. Тези неща играят ролята на датчик за да определят къде се намира чистачката и винаги да ти я спират/връщат в изходно положение. Разглобих и моторчето и смазах добре и него. Почистих добре със спирт четките и местата където те контактуват върху ротора и след това финно смазах с технически вазелин. Единствено внимание трябва да проявиш при сглобяване на моторчето за да не изкривиш четките. Всичко останало няма как да сбъркаш - сглобява се по обратен ред. След тази маниполация повече (това беше рано на есен - да речем преди около 5 месеца) ядове не съм имал.
Пиши каквито въпроси имаш - ще помагам с удоволствие. Имаше и един руски сайт със step-by-step instructions как се разглобява движението на задната чистачка, илюстрирано със снимки, но в момента нещо не мога да го открия в bookmark-ите си. Ще го потърся утре и ако го намеря ще ти го пратя.
Желая успех !
При мен случаят беше следния: чистачката правеше 180° (т.е. отиваше до другия край) и на връщане прекъсваше два до три пъти (абе работеше на пресекулки). Най-итересното - точно както при теб - при сваляне на моторчето и подаване на захранване директо всичко изглежда О.К. Оказа се, че не е така. Самата чистачка със плъзгането си по стъклото се оказва сериозен товар за двигателчето. Не случайно там е предвидено редуктор с червячен механизъм. След като в VW Zentrum/UNITRADE ми казаха, че моторчето е около 200лв. аз постъпих по следния начин: свалих кората на задната врата и свалих моторчето. Електрониката за управление е елемент от цялото изделие (вероятно и затова цената му е такава). Разглобих механичната част като стигнах и до сваляне на моторчето. Не е страшно и става сравнително лесно. Ще ти трябват обаче отверки тип еврейска звезда. Смазах всичко що подлежи на смазване, включително и вала, който предава въртеливото движение от голямото зъбно колело (което ще видиш след като го отвориш). Едната страна на това зъбно колело представлява чисто механични приводи - там мажи яко и безотговорно с качественна грес. От другата страна обаче има метални пластини и контакти - В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ МАЖИ С ГРЕС ТАМ! Много добре ще е ако намериш технически вазелин с него можеш финно да намежеш металните пластини. Лично аз ги и закривих много леко за да дават по-добър конакт. Тези неща играят ролята на датчик за да определят къде се намира чистачката и винаги да ти я спират/връщат в изходно положение. Разглобих и моторчето и смазах добре и него. Почистих добре със спирт четките и местата където те контактуват върху ротора и след това финно смазах с технически вазелин. Единствено внимание трябва да проявиш при сглобяване на моторчето за да не изкривиш четките. Всичко останало няма как да сбъркаш - сглобява се по обратен ред. След тази маниполация повече (това беше рано на есен - да речем преди около 5 месеца) ядове не съм имал.
Пиши каквито въпроси имаш - ще помагам с удоволствие. Имаше и един руски сайт със step-by-step instructions как се разглобява движението на задната чистачка, илюстрирано със снимки, но в момента нещо не мога да го открия в bookmark-ите си. Ще го потърся утре и ако го намеря ще ти го пратя.
Желая успех !
- imedarov
- Мнения: 1722
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Rumen написа:При мен случаят беше следния: чистачката правеше 180° (т.е. отиваше до другия край) и на връщане прекъсваше два до три пъти (абе работеше на пресекулки).
И при мен така прави, но след 4 до 5 цикъла се оправя. Даже мислех че нарочно е направено така. Примерно ако има сняг на задното стъкло да спира чистачката за да не товари моторчето, за да не изгори.
- KGL
- Мнения: 800
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Румене, извършил съм предварително цялата процедура с изключение на свалянето на пластмасовото зъбно колело, зад което както разбирам са тези пластини. Всичко друго е почистено и смазано, ще опитам и това с пластините при първа възможност. Благодаря за напътствията, имаш ли ICQ имам и разни други питания, ако е удобно да говорим тан.
Както се казва "класически" проблем за Passat-ите (в Bora, Golf, Skoda - предполагам механизъмчето е едно и също значи по-правилно би било проблема да е класически за механизъмчето). Руснаците са го описали много добре, но уви още не мога да изровя сайта.imedarov написа:И при мен така прави, но след 4 до 5 цикъла се оправя. Даже мислех че нарочно е направено така...
Както и да е, сваляш, смазваш и всичко е 6+ (... ще видим до кога)
За съжаление нямам ICQ (някаква идиотска фирмена политика) но може ето тук: rumen@hotmail.bg (не забрявяй че е .bg!)KGL написа:Румене, извършил съм предварително цялата процедура с изключение на свалянето на пластмасовото зъбно колело, зад което както разбирам са тези пластини. Всичко друго е почистено и смазано, ще опитам и това с пластините при първа възможност. Благодаря за напътствията, имаш ли ICQ имам и разни други питания, ако е удобно да говорим тан.
Да, точно от другата страна на голямото зъбно колело са - вади се с целия вал, който движи чистачката. Но преди това мисля се освобождаваше една зегерка.
Дано се оправи и да не се окаже, че е електронното модулче!
- Vasseto
- Мнения: 2701
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
KGL написа:Чистачката ми мръдва малко и спира, когато се опитам да я включа през лостчето на волана. Подадох директно ток от акумулатора, и моторчето си върти спокойно.
Ако наистина е така си провери захранването на мотора.Обикновенно се късат кабелите на сгъвките на капака.Имал съм 2 голфа и на двата съ правил там кабелите.При голфовете и пасата дето карам са 3 проводника-маса,+12 и управление.Масата е ясна.Управлението идва от ключа или релето в зависимост от колата.На него се получава кратък импулс само да тръгне чистачката.После чистачката се задвижва от +12 през контактите на колелото,както е описал колегата Rumen.Ако това напрежение липсва тя ще работи по начина,които ти си описал.Тези +12 са през контактактния ключ на колата.Мери преди да режеш,но е добре ако ти се прави профилактика да го смажеш като следваш по горния пост.Успех.
- KGL
- Мнения: 800
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
На пасата клемите на контакта отзад са 4 бр., мерих ги и сичко си е ОК. Значи остават пластините зад зъбното колело.
По другия въпрос, сума ти схемки и картинки разгледах и никаде не намерих каде седи лампата за ключовете на парното. Румене, със свалянето няма проблем. Декоративния капак се държи на 4 еврейски звезди и се сваля лесно, само ме посмях да откача жилата на ключовете но утре ще огледам внимателно и ако успея да ги махна ще мога да разглобя цялата кутия.
По другия въпрос, сума ти схемки и картинки разгледах и никаде не намерих каде седи лампата за ключовете на парното. Румене, със свалянето няма проблем. Декоративния капак се държи на 4 еврейски звезди и се сваля лесно, само ме посмях да откача жилата на ключовете но утре ще огледам внимателно и ако успея да ги махна ще мога да разглобя цялата кутия.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Ивайло Димов и 129 госта