Колата е Пасат В4, двигател 1.8 ABS. Вече прочетох една подобна тема но не ми дава отговор - viewtopic.php?f=6&t=164418&p=1938532#p1938532
Та проблема е следния - При загрял над 60 градуса двигател, колата придърпва много осезаемо на обороти между 1500 и 2800, над тях се отпушва и няма проблеми, също така на студен двигател няма проблеми. Придърпването е по-осезаемо при леко натоварване по лек наклон или когато натисна леко повече педала на газта. Интересното е, че го има и на газ и на бензин, като на бензин е по-слабо изразено /явно има малко повече мощност/. Придърпването е на тласъци и то доста прилични и неприятни, все едно съм и сипал ниско качествено гориво или същото свършва. На тези обороти просто няма набиране на скорост,трябва да мина на по-долна предавка, и да набера нужната скорост на 3000-4500 оборота и тогава връщам на горна предавка.
От какво може да е проблема? - свещи, капачка, палец, филтри сменени преди 2000 км. Огледах хубаво да не би да засмуква въздух от някъде - не!
На газ никаква електроника няма значение а го прави същия номер.
Температурен датчик - не виждам какво общо може да има, въпреки че е факт че на студен двигател проблема го няма...
А и като,че ли проблема възникна преди 1 месец и все повече се задълбочава.
На диагностика и да отида на ненатоварен двигател нищо няма да се хване.
Някакви идеи?
Благодаря предварително!



Придърпва и губи мощност
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Придърпва и губи мощност
Съвсем категорично говори за проблем със запалителната система!
Бобина или датчик на хол... то друго не е останало
Бобина или датчик на хол... то друго не е останало

Re: Придърпва и губи мощност
От какво може да е проблема? - свещи, капачка, палец, филтри сменени преди 2000 км
ами кабелите защо не смени? те са консуматив и се сменят на 15-20 хил.км
ами кабелите защо не смени? те са консуматив и се сменят на 15-20 хил.км
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Re: Придърпва и губи мощност
Да кабелите не са сменяни около 5 год /70000км/, но да се каже че са консуматив за смяна всяка година е малко пресилено според мен. Все пак ще си взема бележка и ще ги сменя. Въпреки, че не мисля че е от тях - ако има проблем с кабел това означава периодична работа на 3 цилиндъра, а това се усеща лесно, особено на празен ход, а и защо да има проблем до 3000 оборота а на горе не, по-скоро да е обратното, и каква е връзката с температурата...
Бобината е сменяна преди 5 хил. км и този път е по-добрата - BERU, за разлика от предишното HUGO трябва да изкара повече от 2-3 год., а и за съжаление знам как сдава багажа бобина.
Датчика на Хол ми е още по-труден за разбиране /и диагностика/,а и каква роля има той при работа на газ - натискаш педала, чрез жилото отваряш директно клапата в моноинжекциона следва по-голям вакум и засмуква повече газ + въздух, следва форсиране на двигателя. Датчика на Хол каквото и да каже на ЕКУ-то горивовъздушната смес при работа на газ се определя механично, а не електронно.
Проблема колеги е, че като пипам нещо по колата обичам да знам какво правя и защо, а не просто смени там нещо и виж дали ще се оправи...
Някой знае ли как точно и защо се отразява на работата на двигателя проблем в кабелите или температурен датчик?
Бобината е сменяна преди 5 хил. км и този път е по-добрата - BERU, за разлика от предишното HUGO трябва да изкара повече от 2-3 год., а и за съжаление знам как сдава багажа бобина.
Датчика на Хол ми е още по-труден за разбиране /и диагностика/,а и каква роля има той при работа на газ - натискаш педала, чрез жилото отваряш директно клапата в моноинжекциона следва по-голям вакум и засмуква повече газ + въздух, следва форсиране на двигателя. Датчика на Хол каквото и да каже на ЕКУ-то горивовъздушната смес при работа на газ се определя механично, а не електронно.
Проблема колеги е, че като пипам нещо по колата обичам да знам какво правя и защо, а не просто смени там нещо и виж дали ще се оправи...
Някой знае ли как точно и защо се отразява на работата на двигателя проблем в кабелите или температурен датчик?
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Придърпва и губи мощност
Проблеми по запалителната система се проявяват някъде в диапазона 1500-2500 оборота, предимно с прекъсване и при по-високо натоварване... тоест примерно повече газ на ниски обороти и висока предавка - тогава тормозиш мотора и най-много се усеща прескачане на искрата не където трябва...
Проблемите по запалителната система се усещат по-силно на газ, тъй като газо-въздушната смес е по-труднозапалима от тази за бензина и съответно за правилното й и НЕдетонацаионно изгаряне трябва силна искра, на бензина дай му няква искрица и той вече гори...
Дори и работейки на газ, предварението на двигателя си се определя от бензиновия компютър и зависи в тесни граници от датчика за температура на входящия въздух (седи на капачката на дюзата) и в големи граници от TPS датчика - при рязко подаване на газ, компютъра измества и предварението рязко назад, за да може все пак мотора да ускори...
Тепмературния датчик също влияе малко на предварението - при студена кола, аванса също е с 2-3 градуса повече.
И все пак не забелязах, че не си сменил кабелите - за пробата - махни им металните изолатори около лулите за свещите - 99% ще се оправи колата
Проблемите по запалителната система се усещат по-силно на газ, тъй като газо-въздушната смес е по-труднозапалима от тази за бензина и съответно за правилното й и НЕдетонацаионно изгаряне трябва силна искра, на бензина дай му няква искрица и той вече гори...
Дори и работейки на газ, предварението на двигателя си се определя от бензиновия компютър и зависи в тесни граници от датчика за температура на входящия въздух (седи на капачката на дюзата) и в големи граници от TPS датчика - при рязко подаване на газ, компютъра измества и предварението рязко назад, за да може все пак мотора да ускори...
Тепмературния датчик също влияе малко на предварението - при студена кола, аванса също е с 2-3 градуса повече.
И все пак не забелязах, че не си сменил кабелите - за пробата - махни им металните изолатори около лулите за свещите - 99% ще се оправи колата

- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Re: Придърпва и губи мощност
The_Machine написа:...
Благодаря много за отговора, сега вече разбрах

А между другото температурния датчик на входящия въздух при възд. филтър ли е или при моното /то капачка на дюзата ли се води/ и лесно ли се сменя /че имам едни други съмнения за него.../?
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Придърпва и губи мощност
The_Machine написа:- при рязко подаване на газ, компютъра измества и предварението рязко назад, за да може все пак мотора да ускори...
Тепмературния датчик също влияе малко на предварението - при студена кола, аванса също е с 2-3 градуса повече.
Само лека корекция: мести аванса напред, т.е. го увеличава
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Придърпва и губи мощност
Ок де... зависи от тълкуването... 
По-скоро УВЕЛИЧАВА аванса
Отваряш пластмасата отгоре над моноинжекцията и ще видиш самото моно, та отгоре има едно капаче с 4 или 3 болта (зависи от версията и годината) - под него е мембраната за регулатора на налягането, встрани от тоя капак има една черна капачка, в която влизат 4 кабела, тази капачка е стегната с едно болтче - та на нея седи датчика, често от топлината кабелите в самата пластмаса прегарят - оправя се като се запоят нови кабелчета към датчика (има тънка пластмасова периферия около него - чупи се и с малък поялник поиш кабелите отстрани, отрязваш ги близо до буксата и запояваш и там... )

По-скоро УВЕЛИЧАВА аванса

Отваряш пластмасата отгоре над моноинжекцията и ще видиш самото моно, та отгоре има едно капаче с 4 или 3 болта (зависи от версията и годината) - под него е мембраната за регулатора на налягането, встрани от тоя капак има една черна капачка, в която влизат 4 кабела, тази капачка е стегната с едно болтче - та на нея седи датчика, често от топлината кабелите в самата пластмаса прегарят - оправя се като се запоят нови кабелчета към датчика (има тънка пластмасова периферия около него - чупи се и с малък поялник поиш кабелите отстрани, отрязваш ги близо до буксата и запояваш и там... )
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Придърпва и губи мощност
Ето ти я - най-отгоре...


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 40 госта