Б5 виско перка
- plkochev
- Мнения: 203
- Регистриран на: Вто 18 ное 2008 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Б5 виско перка
При студен двигател виско перката за охлаждане на антифриза се върти свободно. Като запаля пак при студен се върти доста бързичко и трябва да положа доста усилия за да я спря(с пръст не става, пробвах с една отверка и натисках здраво отгоре по перката-спря). Как да разбера дали е засмяна този виско съединител?
Re: Б5 виско перка
При загрят мотор ,перката трябва да се върти по бързо и да се увлича от оборотите на мотора като подадеш газ , и се получава силно завихряне като при БМВ .
- plkochev
- Мнения: 203
- Регистриран на: Вто 18 ное 2008 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: Б5 виско перка
Да но при студен как трябва да се държи, дали може с ръка да я спираш? При мен се върти доста бързо.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Б5 виско перка
Разрешавам ти да пробваш още няколко пъти с отвертката,пък може и с теслата да я спреш,няма проблем.После ремъка ми се скъса,перката ми се счупи.... Бива селяния.... Вземаш една ръкавица и я спираш не с отвертка бре..
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б5 виско перка
Да пробваш с ръка..трябва да си тотално изперкал или безсмъртен
Масова практика е да се зацепват постоянно като се скапат...представи си ако двигателя ти работи и си зареш ръката...ще стане на салата.
Прави се с навит вестник или нещо друго твърдо ама не досттъчно понеже ако перката е зацепена ще и потрошиш витлата! Пластмасови са.
Поведението на перката се влияе от температурата на двигателя ето така :
-при студен двигател перката трябва да може да се върти свободно и да не е зацепена към двигателя...т.е. да можеш да я спреш с минимално усилие.
-при позагрял двигател перката трябва да се върти с окол 30-40% от оборотите на двигателя...тогава е полузацепена (около 70 градуса на антифриза)....тогава може и да не супееш да я спреш лесно.
-при загрял двигател перката зацепва към двигателя на 70-75%..няма да успееш да я спреш...това е и максималното въртене на перката...можеш да го разбереш точно така - специфичния звум ка въздушната струя при по-височки обороти...
И...не бъркай с пръсти и ръце в перката!
Нова перка е скъпа а 2-ра ръка рядко работят добре...понеже трябва да се съхраняват прави...а дори по магазините новите ги слагат легнали и това им еба*а мамата.
Успех!

Масова практика е да се зацепват постоянно като се скапат...представи си ако двигателя ти работи и си зареш ръката...ще стане на салата.
Прави се с навит вестник или нещо друго твърдо ама не досттъчно понеже ако перката е зацепена ще и потрошиш витлата! Пластмасови са.
Поведението на перката се влияе от температурата на двигателя ето така :
-при студен двигател перката трябва да може да се върти свободно и да не е зацепена към двигателя...т.е. да можеш да я спреш с минимално усилие.
-при позагрял двигател перката трябва да се върти с окол 30-40% от оборотите на двигателя...тогава е полузацепена (около 70 градуса на антифриза)....тогава може и да не супееш да я спреш лесно.
-при загрял двигател перката зацепва към двигателя на 70-75%..няма да успееш да я спреш...това е и максималното въртене на перката...можеш да го разбереш точно така - специфичния звум ка въздушната струя при по-височки обороти...

И...не бъркай с пръсти и ръце в перката!

Нова перка е скъпа а 2-ра ръка рядко работят добре...понеже трябва да се съхраняват прави...а дори по магазините новите ги слагат легнали и това им еба*а мамата.
Успех!
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Б5 виско перка
Една перка за V6 е към 70-тина лева, виското оригинално е 400. А като е скапано виското след малко време започва да вие и искарва почти 2000 километра преди вече много да завие и да се наложи смяна. И вземете се осъзнайте с тия мереници и пробваници. Ако е много разбито виското при гасене на мотора то просто се тресе. Така че нека някой ти гаси отвътре мотора, а ти го гледай дали след това играе. Мотора също има малко вибрации при гасене, така че да не се объркаш.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б5 виско перка
Колега, ако те притеснява,че колата не загрява заради тази перка ,знай че не е заради това.Така, че ти препоръчвам да не я пипаш докато не започне нещо да стърже или да вие, после направо я смени тази вискомуфа, към 100 лева я гледах в ЕМ комплект.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б5 виско перка
dancing_niki написа:Една перка за V6 е към 70-тина лева, виското оригинално е 400. А като е скапано виското след малко време започва да вие и искарва почти 2000 километра преди вече много да завие и да се наложи смяна. И вземете се осъзнайте с тия мереници и пробваници. Ако е много разбито виското при гасене на мотора то просто се тресе. Така че нека някой ти гаси отвътре мотора, а ти го гледай дали след това играе. Мотора също има малко вибрации при гасене, така че да не се объркаш.
Вибрация може да се получи ако е разбито виското...обаче ако му е изтекло маслото или е блокирал клапана за маслото...вибрация няма никаква както и стържене а виското не работи.Кто според начина на блокиране на клапана или остава зацепено на някакви проценти или остава незацепени изобщо (по-често второто понеже иначе маслото се оттича постепенно).
Все пак колегата не е описал температурно какъв му е проблема.Виждал съм какви ли не двигатели на Пасат с виско,което тотал не зацепва и посред лято не минават над 90 градуса...стрелката седи като закована на точно 90 дори при час-два работа на място (заради експериментите ми с климатиците им)...съответно и коли с нарочно постоянно зацепено виско (дали с гума,дали с пяна - все едно) които също не загряват по-бавно от другите...и пак си седят заковани на 90 градуса.
При фреона за климатика не е точно така понеже се разчита и на виското освен на ел.перка и ако виското не работи налягането на фреона е доста по-високо от нормалното и компресора се износва значително по-бързо и е по-ниско КПД на системата.
Виждла съм виско,което даже като тръгне ел.перка спираше да се върти по посока на въртене на двигател и тръгна наобратно...

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 44 госта