Здравейте,
реших се най-сетне да сменя халогените със ксенон. След смяната, още вечерта усетих едно неудобство:
имах чувството че светят много ниско. На дълъг път, фаровете са на най-високата позиция ( авт.регулиране), и при скорост от около 90км/час имам чувството, че не успявам да видя завоя навреме.
Автомобила е пасат Б6, Н7 с лупи. КСенона е луксима, 5000к.
Възможно ли е след монтажа нивото да е по-ниско? От сервзиа където монтираха, ми казаха, че няма връзка монтажа с регулирането, но съм почти 100% убеден,че с халогените имах повече видимост в далечина.
Мога ли някак да опитам да ги повдигна, или трябва задължително в специализиран сервиз?
Благодаря.
Регулиране на фарове след смяна халоген-ксенон?
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Съб 19 дек 2009 22:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pazardjik
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Регулиране на фарове след смяна халоген-ксенон?
За регулирането не знам как става, ама опита ли да застанеш с колата срещу стена - дали не са прекалено високи, а не ниски?
- vw_golf_4_tdi
- Мнения: 1647
- Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
- Контакти:
Re: Регулиране на фарове след смяна халоген-ксенон?
дай си малко време да свикнеш. при монтажа едва ли си играят да свалят фаровете, така че регулирането ти е излишно
Re: Регулиране на фарове след смяна халоген-ксенон?
Просто досега не си свикнал да виждаш концентрирана светлина на асвалта , особено като е мокро както е сега.Затова си мислиш , че фаровете ти светят на близо и не виждаш завоя.
Повярвай ми ако всичко е наред по фаровете ти , ще се "родиш" с този ксенон.
Но ако все пак мислиш , че са нниски мини на един реглаж и си готов!
После ще ти се прииска и на дългите , като на много от нас.Между другото ако се разровиш има доста теми за ксеноните , които са полезни .
Повярвай ми ако всичко е наред по фаровете ти , ще се "родиш" с този ксенон.
Но ако все пак мислиш , че са нниски мини на един реглаж и си готов!
После ще ти се прииска и на дългите , като на много от нас.Между другото ако се разровиш има доста теми за ксеноните , които са полезни .

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Регулиране на фарове след смяна халоген-ксенон?
Ъъъаа... Просто това, че нищо не виждаш по пътя не е от значение, нали вече си гъзар и си с ксенон, а след време ще се чудиш как е можело да караш с някакви си 'обикновени' крушки!
Аве хора, вие у ред ли сте?!?
Човека казва, че не си вижда пътя и пита как се регулират фаровете, вие почвате да му обяснявате колко е по-добре с ксенона!
А да ви е хрумвало, че китайчето може да не е успял да нацели фокусното разтояние на тези крушки?!?
Щото на моите, пак Луксима, не беше успяло. Когато бях с халогени на Осрам снопа беше повече от перфектен!
След като монтирах ксенона близо 1 месец всяка вечер си донагаждах регулировката.
Снопът разпределена светлина с тези крушки, на моите фарове не може да се получи! С халогенките се получаваше.
Кое ли тогава не е как трЕбе?
Наложи се дори да боядисвам част от рефлектора с черен маркер, за да избегна отблясъците и да съм сигурен, че няма да заслепявам колегите срещу мен вечер.
Не казвам, че с халогенните крушки е било по-добре!
Казвам, че регулиране на фаровете е необходимо.
Аве хора, вие у ред ли сте?!?


Човека казва, че не си вижда пътя и пита как се регулират фаровете, вие почвате да му обяснявате колко е по-добре с ксенона!

А да ви е хрумвало, че китайчето може да не е успял да нацели фокусното разтояние на тези крушки?!?
Щото на моите, пак Луксима, не беше успяло. Когато бях с халогени на Осрам снопа беше повече от перфектен!
След като монтирах ксенона близо 1 месец всяка вечер си донагаждах регулировката.
Снопът разпределена светлина с тези крушки, на моите фарове не може да се получи! С халогенките се получаваше.
Кое ли тогава не е как трЕбе?
Наложи се дори да боядисвам част от рефлектора с черен маркер, за да избегна отблясъците и да съм сигурен, че няма да заслепявам колегите срещу мен вечер.
Не казвам, че с халогенните крушки е било по-добре!
Казвам, че регулиране на фаровете е необходимо.
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Регулиране на фарове след смяна халоген-ксенон?
Отиди в някой сервиз да ти ги регулират и нещата ще се оправят.При мен беше същото положение.Не се опитвай сам да ги регулираш защото ефекта няма да ти хареса.
Re: Регулиране на фарове след смяна халоген-ксенон?
В крайна сметка всички препоръчахме реглаж на колегата.Не виждам нищо "гъзарско" в това да сме със ксенон за да виждаме по-добре!Ако някой смята това за гъзарско си е негова воля.
Също така не мисля , че един модератор е уместно да пита хората дали са "УРЕД".
Също така не мисля , че един модератор е уместно да пита хората дали са "УРЕД".

-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Съб 19 дек 2009 22:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pazardjik
Re: Регулиране на фарове след смяна халоген-ксенон?
Здравейте,
благодаря за мненията.
Както каза и radotom, не мисля, че имам проблем със самия ксенон, защото като светнаха - картината е повече от детайлна. Специфичното е, че има сякаш една черта, отвъд която не виждам нищо. Когато карам с 20-30-50км/час, не е проблем, защото видимостта сякаш е около 15-20м пред мен и имам достатъчно време да реагирам за всичко. Но при скорост от 90км и нагоре, сами се сещате, че обстановката на пътя се променя доста по-бързо, и ми се струва, че ми трябват още няколко милисекунди време за да реагирам. Не трябва да съм напрегнат, докато следя втренчено осовата линия или страничната, за да преценя какъв завой следва.
Факт е, че и пътя беше мокър, но все пак. При всяка възможност ми се налагаше да пускам дългите светлини.
И по-скоро въпроса ми беше, дали ще успея сам да регулирам фаровете, или да потърся спец. сервиз за целта. Явно ефекта който съм постигнал и според вас не е достатъчен, и трябва да доурегулираме нещата
благодаря за мненията.
Както каза и radotom, не мисля, че имам проблем със самия ксенон, защото като светнаха - картината е повече от детайлна. Специфичното е, че има сякаш една черта, отвъд която не виждам нищо. Когато карам с 20-30-50км/час, не е проблем, защото видимостта сякаш е около 15-20м пред мен и имам достатъчно време да реагирам за всичко. Но при скорост от 90км и нагоре, сами се сещате, че обстановката на пътя се променя доста по-бързо, и ми се струва, че ми трябват още няколко милисекунди време за да реагирам. Не трябва да съм напрегнат, докато следя втренчено осовата линия или страничната, за да преценя какъв завой следва.
Факт е, че и пътя беше мокър, но все пак. При всяка възможност ми се налагаше да пускам дългите светлини.
И по-скоро въпроса ми беше, дали ще успея сам да регулирам фаровете, или да потърся спец. сервиз за целта. Явно ефекта който съм постигнал и според вас не е достатъчен, и трябва да доурегулираме нещата

-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Регулиране на фарове след смяна халоген-ксенон?
Отиди в сервиз струва 10-15лв.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Регулиране на фарове след смяна халоген-ксенон?
kasimobilova написа:...Специфичното е, че има сякаш една черта, отвъд която не виждам нищо...
Я, не съм единствен

Докато на тези фарове седяха халогенни крушки (за около 2 седмиц) хем ми се струваше, че осветяват по-зле, хем някак си виждах повече. Предполагам се дължи на ярката светлина на ксенона която увеличава значително контраста под и над линията.
На старата кола пак бях с ксенон, но с фарове с рефлектор. И там хвърляше и малко над чертата. Но точно това малко ми правеше карането изключително лесно и приятно. Хем не виждаш какво има над чертата, защото е много слабо осветено, хем заради това слабо осветяване усещаш какво става пред теб.
Само да спомена - и на 2те коли фаровете са перфектно регулирани. И вертикално, и хоризонтално.
Тъй че реглаж най-вероятно няма да помогне в този случай. Предполагам не са ти сваляли фаровете и реглажа от преди си е запазен. Най-лесно ще разбереш при каране по магистралата например. Там пътя е дълъг и прав и най-добре се вижда дали фаровете светят ниско или високо. А и предполагам имаш електрически реглаж на фаровете (би трябвало да е стандартно за Б6) - винаги можеш да корегираш от там до някаде нещата, но все пак внимавай да не почнеш да светиш в очите на хората.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Регулиране на фарове след смяна халоген-ксенон?
Така по темата. От два месеца съм с нови фарове с лупи на късите и съответно ксенон на същите. Преди това си бях с фабричните фарове на Б5. И при мен сега има рязка граница м/у осветеното поле и тъмното. Нямам абсолютно нищо против и не ме дразни това понеже в града е съвсем достатъчно да си карам на къси и всичко се вижда. Там където мога да карам с 90 (извън града) съответно си хакам дългите и виждам и отвъд тази граница. Относно заслепяването.....установих, че ксенона НЕ залепява......рефлектора заслепява. За мен е извращение да се слага ксенон на рефлектор и трябва именно това да бъде забранено. И все пак едно регулиране е заадължително като най-добре, ако имаш ел. регулиране да оставиш врътката на 2 и така да ти ги регулират както трябва да бъде.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Регулиране на фарове след смяна халоген-ксенон?
ziatev написа:Също така не мисля , че един модератор е уместно да пита хората дали са "УРЕД".
За това си прав и ИСКРЕНО СЕ ИЗВИНЯВАМ!
Нямах намерение да обиждам никого, просто ми се стори странна подобна позиция.
Това да не вижда човек пътя и в същото време да го уверяват, че няма нужда от реглаж, ксенона е много по-добър за мен е равносилно на това някой да се оплаква, че си е сменил барабанните спирачки с дискови, но колата не спира добре и да го убеждават нищо повече да не бара- дисковете са по-добрия вариант.
Разбира се, и в двата случая ще са прави убеждаващите... но само за варианта.
Довършването на нещата така, че всичко да е тип-топ е важна част от занимавката

ziatev написа:В крайна сметка всички препоръчахме реглаж на колегата.Не виждам нищо "гъзарско" в това да сме със ксенон за да виждаме по-добре!Ако някой смята това за гъзарско си е негова воля.
Предната ми реакция е основана на това, че не видях да се препоръчва реглаж


А 'гъзарското' беше някакъв опит за иронизиране

И аз съм с ксенон, но за да докарам нещата до край си загубих много време в регулиране на фаровете

Основното беше хем да виждам добре, хем да не заслепявам отсрещните.
Така, де! Честито ксенонче на колегата!
Да бяга на реглаж на фаровете, ако смята, че няма възможност, условия или познания да се справи сам.
PEACE, братя!


ЕДИТ:
Но ако все пак мислиш , че са нниски мини на един реглаж и си готов!
Това наистина го бях пропуснал!


Виновен!

Впрочем, на В6 регулирането на фаровете не става ли само по електрически път, с VAG-COM, примерно?

- vpetrovbg
- Мнения: 569
- Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Регулиране на фарове след смяна халоген-ксенон?
bangobango написа:Относно заслепяването.....установих, че ксенона НЕ залепява......рефлектора заслепява. За мен е извращение да се слага ксенон на рефлектор и трябва именно това да бъде забранено.
Извинявай колега, но не мислиш ли, че си малко краен в изказването си? Не претендирам за големи познания, но някъде в обявите бях срещнал ралични стандарти ксенонови крушки, едните точно са за рефлекторни фарове, за да не заслепяват насрещно движещете се! Ако това е съобръзено, предполагам няма да има недоволни!

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Регулиране на фарове след смяна халоген-ксенон?
С точно такива съм карал - специално за рефлектор и вече не знам за кой път ще го кажа. Рефлекторният фар няма рязка граница под и над чертата. Хвърля си леко и над чертата. И когато сложиш правилната ксенонова крушка нещата не се променят. Всъщност леко се променят де - хвърля 3 пъти повече над чертата, щото самата крушка свети 3 пъти по силно. А това е дразнещо за някои шофьори.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Регулиране на фарове след смяна халоген-ксенон?
Как така "за някои шофьори"? Само не ми казвайте, че като си карате срещу някой ксенониран с фабричните си фарове със рефлектори ви е съвсем приятно и не ви заслепява. Не искам ни най-малко да обиждам колегите с ксенон на рефлектори понеже всеки иска да му е светло на пътя, но истината е в лупата. Другото дори не е желания ефект. Да не говорим, че заслепяването е в многократно по-голяма степен.
И на мен не ми се даваха на веднъж маса пари за осветителна уредба, но реших да не правя компромиси в това отношение. И съм много доволен.
И на мен не ми се даваха на веднъж маса пари за осветителна уредба, но реших да не правя компромиси в това отношение. И съм много доволен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта