"залепнали" четки на стартера? - РЕШЕН

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vesellin
Мнения: 1290
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:27
Автомобил: Mitsubishi ASX
Двигател: 4N14
Местоположение: Бургас
Контакти:

"залепнали" четки на стартера? - РЕШЕН

Мнениеот vesellin » Чет 13 апр 2006 18:41


Изчетох доста теми от форума, но не открих "диагностика"
Когато паля на студен двигател - стартирането е без проблем.
Когато загрее особено в градски условия - без да бурна не пали! (при стартер се чува само едно чукане в двигателния отсег.)
Преди малко се прибрах прочетох малко из форума, видях че накой "млатил стартера с чука" , почиствал кабели и други такива.
Пробвах да нанеса няколко удара на стартера, отивам завъртам ключа - нищо.
Отивам и от яд удрям пак, стартирам и започва да върти едва едва- каточе ли нещо държи оста на стартера и не иска да се завърти като хората.
Как да оправя проблема? :roll:

Последна промяна от vesellin на Сря 19 апр 2006 8:01, променено общо 1 път.




dragovag1
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 20 мар 2006 18:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dragovag1 » Чет 13 апр 2006 18:45


четки втулки


Потребителски аватар
vesellin
Мнения: 1290
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:27
Автомобил: Mitsubishi ASX
Двигател: 4N14
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот vesellin » Чет 13 апр 2006 18:58


dragovag1 написа:четки втулки

ясно, някакви цени да ми дадете?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 13 апр 2006 19:34


Не знам дали си с редуктор на стартера. Ако да, втулките са 3 броя. Възможно е от температурно разширение да ти заклинва втулката в скоростната кутия. Доколкото си спомням, излизаха около 10-12 лева комплекта Макар, че, защо да се разширяват чак толкова.... :roll:


Потребителски аватар
веско
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 15:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: бургас

Мнениеот веско » Пет 14 апр 2006 8:49


Ако си в Бургас мога да ти препоръчам един майстор, който е на ул.Мария Луиза (бившата Москва), до автофреша. Той ми смени втулките на стартера преди една година и нямам проблеми, но не си спомням цената. Ремонта ми го направи за час и половина. Не си спомням парите - трябва да погледна, но ми се въртят 30лв. из главата. Успех. :да:


Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Пет 14 апр 2006 14:40


Дефекта може да е на няколко места.
1. Ако се чува само чукане при завъртане на ключа в положение "СТАРТЕР" е възможно т.нар. "шалтер" да не дава контакт.
Проверява се като при изваден контактен ключ и освободена от скорост кола (за всеки случай) се дават на късо двете шпилки излизащи от шалтера. Това също може да се направи с подходящ дебел кабел.(6-10 мм2) От + на акумулатора се докосва шпилката на която е закачен кабела към стартера( долната). Ако четките са наред стартера трябва да "завърти". Малко е стряскащо :horror: , дано не си със слаби нерви
Ако тук е проблема се сваля шалтера. Доста е шибано тъй като 3-те винта са залепени и понякога се налага разпробиване на главите им с свредло 5мм. Охлабват се гайките М8 (вторите) и стърчащите шпилки (които в същност са болтове но не им се виждат главите) се завъртат на около 180 град. затягат се вторите гайки и се проверява дали при подадено напрежение на клемата (+) а на корпуса (-) (т.е при сработил шалтер) съпротивлението м/у двете шпилки трябва да е ~0 Ома.Може и без подаване на напрежение -просто се натиска силно котвата на ел магнита до упор. (когато се ползва ел захранване се внимава при отпадане на напрежението къде ще изхвръкне котвата :wink: )
2. ако са дефектирали четките то стартера няма да завърти при горното упражнение. Тогава се отваря самият ел.двигател. Подмяната на четките е препоръчително да стане заедно с цялата плочка (добрите са около 50-60 лв). При свален стартер става за 15 мин ако имаш насочваща втулка която се продава в комплект с плочката +четките.
3. Ако причината е дефект в изхвърлящият механизъм на стартера-т.нар. бендикс то това се разбира при махане на шалтера. Ако не може да си изпълни "хода" т.е нещо му пречи се разбира лесно като местиш задвижваната от шалтера вилка на ръка. Бендикса (малкото мръсно зъб. колело с еднопосочният/изпреварващ съединител) трябва да се движи по вала на стартера без никакво "запиране" от упор до упор. Ако там е проблема търсим причината по втулки, шайби, пръстени, деформирана вилка или ухо на котвата на шалтера и т.н.

Успех


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пет 14 апр 2006 14:51


Може и от контактния ключ да е.Най вероятно е той.


Потребителски аватар
vesellin
Мнения: 1290
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:27
Автомобил: Mitsubishi ASX
Двигател: 4N14
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот vesellin » Съб 15 апр 2006 15:49


:lock:
mod edit: wili98
Може ли да кажеш, реши ли проблема, и какво му беше преди да заключа?
Проблема беше в четките - нямаше ги никакви!!
Самоче по-големия проблем е в ротора- крив е и яде четките много бързо, това ще се дооправя, сега сменихме четките само за да мога да ида до София и да се върна. Смяната на ротора тепърва предстои



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта