червените лампи светят Б3 91 г. RP

Техническа и сервизна информация за Passat
nike__19
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 14 апр 2009 22:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Първомай

червените лампи светят Б3 91 г. RP

Мнениеот nike__19 » Пет 05 фев 2010 8:39


Проблема ми е следния като я запаля известно време около 5 минути свети постоянно лампата за водата и после мига няколко пъти и гасне, а лампата на маслото гасне след 30 секунди.Това става само когато е студено.Лятно време не ми го пражи този номер.Благодаря ви предварително




Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: червените лампи светят

Мнениеот DimitarBT » Пет 05 фев 2010 12:49


колега,кажи ква е колата.Не сме врачки.масло сменял ли си скоро?виж нивото на щеката.


nike__19
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 14 апр 2009 22:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Първомай

Re: червените лампи светят

Мнениеот nike__19 » Пет 05 фев 2010 19:13


колата е passat B3 RP мотор :да: 91g.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: червените лампи светят

Мнениеот Ljubon » Пет 05 фев 2010 21:29


Тоя пост ми се струва подобен на съседния:
viewtopic.php?f=6&t=184644
Нормално е ламБата на маслото да гасне след 30 секунди, особено сега, през зимата, защото маслото е по-гъсто и се качва по-бавно.


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: червените лампи светят

Мнениеот nepreklonniq » Съб 06 фев 2010 7:14


Не е нормално да свети по-дълго която и да било ламБа :lol: Поне при мен е така :wink:


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: червените лампи светят

Мнениеот Петър Петров » Пон 08 фев 2010 0:48


Нормално е ламБата на маслото да гасне след 30 секунди, особено сега, през зимата, защото маслото е по-гъсто и се качва по-бавно.[/quote]

Никак не е нормално да гасне след толкова много време (това си е половин минута на сухо), особено през зимата - точно щото маслото е по-гъсто. Преди време карах Лада - нова я купихме, мотора изкара 480к, без никакви ремонти освен гумички на клапаните, та тая гад до около 300к и гаснеше ламбата още на стартер... Провери си налягането на маслото, ако продължава да ти прави проблема само при палене виж как е самото масло и филтъра, ако там е ОК вижте дали клапана работи както трябва.
Колега Liubon, точно защото маслото е по-гъсто се създава по-лесно по-голямо налягане. Защо според теб на износени двигатели се сипва по-гъстичко масло?


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: червените лампи светят

Мнениеот Ljubon » Пон 08 фев 2010 10:51


Петър Петров написа: Никак не е нормално да гасне след толкова много време (това си е половин минута на сухо), особено през зимата - точно щото маслото е по-гъсто. Преди време карах Лада - нова я купихме, мотора изкара 480к, без никакви ремонти освен гумички на клапаните, та тая гад до около 300к и гаснеше ламбата още на стартер... Провери си налягането на маслото, ако продължава да ти прави проблема само при палене виж как е самото масло и филтъра, ако там е ОК вижте дали клапана работи както трябва.
Колега Liubon, точно защото маслото е по-гъсто се създава по-лесно по-голямо налягане. Защо според теб на износени двигатели се сипва по-гъстичко масло?

Колега Петров,
Ти ми говориш за Лади, а аз ти обяснявам как е на Пасат Б2, на големия студ през зимата, с масло 15W40. Карал съм два такива, когато са били чисто нови и знам, че през зимата лампата гасне доста по-бавно, отколкото през лятото. Между Лада и дизелов Пасат няма база за сравнение. Вярно, на Пасат Б5 лампата гасне много по-бързо, но при по-старите коли не е така.


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: червените лампи светят

Мнениеот Петър Петров » Пон 08 фев 2010 12:45


Нарочно давам пример с Лада, точно щото е Лада.Не ми е гаснала след 30 секунди лампа на масло нито на пасата 2Е, нито преди на БМВ-то 30. Една, две секунди - ОК, ама 30 :bishop . Айде да попрочетеш теми за масло във форума (има доста точни и подробно написани) за да разбереш защо не е хубаво зимата с гъсто масло!


Потребителски аватар
vladimir666
Мнения: 70
Регистриран на: Чет 04 фев 2010 14:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: червените лампи светят

Мнениеот vladimir666 » Пон 08 фев 2010 13:04


и моя пасат е дизел Б3 и запала ли лампата след 1-2 сек. гасне 1,9 ми е мотора


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: червените лампи светят

Мнениеот Ljubon » Пон 08 фев 2010 13:36


Колега Петров,
Карам Пасати от далечната 1987г., като представител на фирма имах възможността да карам "западна" кола, когато имаше само Лади и Москвичи по време на соц-а, твоят стаж какъв е не знам. Наясно съм, че гъсто масло не е добре през зимата, но Пасата, за който говоря, се ползува за градска кола и маслото му се сменя веднаж годишно, на 7 хиляди км. Маслото е 5 лева литъра, напълно подобаващо за 25 годишна кола. Няма да споря дали секундите са 30, но през зимата лампата гасне след по-дълго време. Така е било винаги. Пак повтарям, говоря за Пасат Б2, 1,6D, нормално е на по-новите коли времето да е по-кратко. Смятам, че темата е изчерпана. Приятен ден!


Потребителски аватар
DIY4ever
Мнения: 126
Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: червените лампи светят

Мнениеот DIY4ever » Пон 08 фев 2010 18:26


Имам точно същия пасат, същия двигател, същата година даже. А също и голф с аналогичен двигател (ADZ).

Определено 30 секунди са твърде много за маслото!

Лампата трябва да изгасне практически веднага след като запали двигателя.
Малко по-дълго може да свети само след смяна на масло, когато и филтъра и маслените магистрали са празни.
Но дори в тоя случай 30 сек са множко според мен.

Бих препоръчал смяна на маслото и филтъра, особено ако са вече за смяна. И да се сложи прилично масло. Ако проблема остане, то има някаква друга, по-сериозна причина, като начало трябва да се замери реалното налягане на маслото с манометър, за да се знае със сигурност.

А за ладата - точно този двигател RP, е доста "класически", по същество карбураторен двигател на който вместо карбуратор е сложен инжектор. Разликите не са кой-знае какви. Даже отвора за механичната бензинова помпа е просто затапен с капачка. :-)

Дали е е лада, москвич (имах такъв някога), VW или BMW, не е нормално половин минута да подкачва масло.
A на ладата двигателя е копие на фиат, на москвича (12-ката) 1:1 от BMW. :D

А за водата - имаш ли датчик за ниво на водата в казанчето? Ако имаш на казанчето ще има куплунг с кабел отстрани.


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: червените лампи светят

Мнениеот Петър Петров » Чет 11 фев 2010 1:24


Колега Liubon, първо да изясня, че нямам никакво намерение да се заяждам :D !!! Както виждаш и според други колеги не е нормално толкова време да не може да качи масло, а и за "градска кола" маслото се сменя по-честичко, защото си кълца доста повече на място. А това кой колко и какъв опит има - айде да не обсъждаме, само ще ти кажа, че от всяко дърво свирка не става :beer


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: червените лампи светят

Мнениеот Ljubon » Чет 11 фев 2010 10:16


Петър Петров написа:Колега Liubon, първо да изясня, че нямам никакво намерение да се заяждам :D !!! Както виждаш и според други колеги не е нормално толкова време да не може да качи масло, а и за "градска кола" маслото се сменя по-честичко, защото си кълца доста повече на място. А това кой колко и какъв опит има - айде да не обсъждаме, само ще ти кажа, че от всяко дърво свирка не става :beer

Значи, засичах времето в студа, ако паля сутрин веднага след първото загряване - стига до 15 сек. Ако загрея 2 пъти, за да "събудя" акумулатора - 5 секунди. Ако е карана скоро гаси веднага.


Потребителски аватар
DIY4ever
Мнения: 126
Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: червените лампи светят

Мнениеот DIY4ever » Чет 11 фев 2010 17:22


Ljubon написа: Значи, засичах времето в студа, ако паля сутрин веднага след първото загряване - стига до 15 сек.


И това е много според мен. Никоя от колите които съм карал не е качвала налягане толкова дълго - винаги угасва веднага щом запали, а москвича ми едно време беше с уред със скала (нямаше лампа) - налягането рязко се качваше веднага след запалването, после при загряване падаше донякъде защото маслото като загрее става по-рядко. Което е логично и очаквано. Конструкцията на мазилните уредби е практически еднаква (много консервативна част от ДВГ), така че марката кола поне в този случай е без значение.

Такова забавяне, може да се получи ако не държи клапанът който пречи на маслото да се върне в картера при неработещ двигател, вследствие на което маслените магистрали след престой са празни и трябва време да се запълнят, а може и да е от възрастта на конкретната кола (ако правилно разбирам е доста употребявана). Евентуално ако датчика за маслото нещо от старост е станал твърде "инертен".

Най-вече прилича на първото, щом времето намалява при предварително подбъзване със стартера - в такъв случай помпата все пак работи и подкачва нещо.

Знаейки как работи мазилната уредба, и че течностите са несвиваеми, просто няма причина за такова бавене - ако всичко по двигателя е ок маслените магистрали винаги са пълни, луфтовте в помпата и лагерите са в норма - няма какво да пълни помпата през тези 15 секунди - откъде такъв свободен обем?


nikopld
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 25 апр 2009 12:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Re: червените лампи светят

Мнениеот nikopld » Чет 11 фев 2010 19:38


Здрасти и от мен......Незнам дали е тук мястото да питам ама имам следния проблем.Светна ми лампата за нивото на маслото 300 км преди инпекция.....На сутринта вдигнах щеката ,всичко си беше ОК.Масло си има,а на борд компа пише "ниско ниво на масло"(на английски де).Очаквах е надписа се появи заради инспекцията че наближава,покарах още ден-два,смених го заедно с филтъра,занулих компютъра ,но проблема си остана....не гасне и продължава да изписва "ниско ниво на масло".Интересното е че ако няма масло би трябвало да свети в червено...ще съм благодарен ако някой помогне или ако се е сблъсквал с този проблем да сподели.Прочетох много теми но не намерих отговора който ще ми свърши работа.Маслото е TOTAL 5W40 СИНТЕТИКА.ААААА,забравих,пасата е б5-V5-4MOTION



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта