червените лампи светят Б3 91 г. RP
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 14 апр 2009 22:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Първомай
червените лампи светят Б3 91 г. RP
Проблема ми е следния като я запаля известно време около 5 минути свети постоянно лампата за водата и после мига няколко пъти и гасне, а лампата на маслото гасне след 30 секунди.Това става само когато е студено.Лятно време не ми го пражи този номер.Благодаря ви предварително
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: червените лампи светят
колега,кажи ква е колата.Не сме врачки.масло сменял ли си скоро?виж нивото на щеката.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 14 апр 2009 22:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Първомай
Re: червените лампи светят
колата е passat B3 RP мотор
91g.

- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: червените лампи светят
Тоя пост ми се струва подобен на съседния:
viewtopic.php?f=6&t=184644
Нормално е ламБата на маслото да гасне след 30 секунди, особено сега, през зимата, защото маслото е по-гъсто и се качва по-бавно.
viewtopic.php?f=6&t=184644
Нормално е ламБата на маслото да гасне след 30 секунди, особено сега, през зимата, защото маслото е по-гъсто и се качва по-бавно.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: червените лампи светят
Не е нормално да свети по-дълго която и да било ламБа
Поне при мен е така 


-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: червените лампи светят
Нормално е ламБата на маслото да гасне след 30 секунди, особено сега, през зимата, защото маслото е по-гъсто и се качва по-бавно.[/quote]
Никак не е нормално да гасне след толкова много време (това си е половин минута на сухо), особено през зимата - точно щото маслото е по-гъсто. Преди време карах Лада - нова я купихме, мотора изкара 480к, без никакви ремонти освен гумички на клапаните, та тая гад до около 300к и гаснеше ламбата още на стартер... Провери си налягането на маслото, ако продължава да ти прави проблема само при палене виж как е самото масло и филтъра, ако там е ОК вижте дали клапана работи както трябва.
Колега Liubon, точно защото маслото е по-гъсто се създава по-лесно по-голямо налягане. Защо според теб на износени двигатели се сипва по-гъстичко масло?
Никак не е нормално да гасне след толкова много време (това си е половин минута на сухо), особено през зимата - точно щото маслото е по-гъсто. Преди време карах Лада - нова я купихме, мотора изкара 480к, без никакви ремонти освен гумички на клапаните, та тая гад до около 300к и гаснеше ламбата още на стартер... Провери си налягането на маслото, ако продължава да ти прави проблема само при палене виж как е самото масло и филтъра, ако там е ОК вижте дали клапана работи както трябва.
Колега Liubon, точно защото маслото е по-гъсто се създава по-лесно по-голямо налягане. Защо според теб на износени двигатели се сипва по-гъстичко масло?
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: червените лампи светят
Петър Петров написа: Никак не е нормално да гасне след толкова много време (това си е половин минута на сухо), особено през зимата - точно щото маслото е по-гъсто. Преди време карах Лада - нова я купихме, мотора изкара 480к, без никакви ремонти освен гумички на клапаните, та тая гад до около 300к и гаснеше ламбата още на стартер... Провери си налягането на маслото, ако продължава да ти прави проблема само при палене виж как е самото масло и филтъра, ако там е ОК вижте дали клапана работи както трябва.
Колега Liubon, точно защото маслото е по-гъсто се създава по-лесно по-голямо налягане. Защо според теб на износени двигатели се сипва по-гъстичко масло?
Колега Петров,
Ти ми говориш за Лади, а аз ти обяснявам как е на Пасат Б2, на големия студ през зимата, с масло 15W40. Карал съм два такива, когато са били чисто нови и знам, че през зимата лампата гасне доста по-бавно, отколкото през лятото. Между Лада и дизелов Пасат няма база за сравнение. Вярно, на Пасат Б5 лампата гасне много по-бързо, но при по-старите коли не е така.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: червените лампи светят
Нарочно давам пример с Лада, точно щото е Лада.Не ми е гаснала след 30 секунди лампа на масло нито на пасата 2Е, нито преди на БМВ-то 30. Една, две секунди - ОК, ама 30
. Айде да попрочетеш теми за масло във форума (има доста точни и подробно написани) за да разбереш защо не е хубаво зимата с гъсто масло!

- vladimir666
- Мнения: 70
- Регистриран на: Чет 04 фев 2010 14:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: червените лампи светят
и моя пасат е дизел Б3 и запала ли лампата след 1-2 сек. гасне 1,9 ми е мотора
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: червените лампи светят
Колега Петров,
Карам Пасати от далечната 1987г., като представител на фирма имах възможността да карам "западна" кола, когато имаше само Лади и Москвичи по време на соц-а, твоят стаж какъв е не знам. Наясно съм, че гъсто масло не е добре през зимата, но Пасата, за който говоря, се ползува за градска кола и маслото му се сменя веднаж годишно, на 7 хиляди км. Маслото е 5 лева литъра, напълно подобаващо за 25 годишна кола. Няма да споря дали секундите са 30, но през зимата лампата гасне след по-дълго време. Така е било винаги. Пак повтарям, говоря за Пасат Б2, 1,6D, нормално е на по-новите коли времето да е по-кратко. Смятам, че темата е изчерпана. Приятен ден!
Карам Пасати от далечната 1987г., като представител на фирма имах възможността да карам "западна" кола, когато имаше само Лади и Москвичи по време на соц-а, твоят стаж какъв е не знам. Наясно съм, че гъсто масло не е добре през зимата, но Пасата, за който говоря, се ползува за градска кола и маслото му се сменя веднаж годишно, на 7 хиляди км. Маслото е 5 лева литъра, напълно подобаващо за 25 годишна кола. Няма да споря дали секундите са 30, но през зимата лампата гасне след по-дълго време. Така е било винаги. Пак повтарям, говоря за Пасат Б2, 1,6D, нормално е на по-новите коли времето да е по-кратко. Смятам, че темата е изчерпана. Приятен ден!
- DIY4ever
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: червените лампи светят
Имам точно същия пасат, същия двигател, същата година даже. А също и голф с аналогичен двигател (ADZ).
Определено 30 секунди са твърде много за маслото!
Лампата трябва да изгасне практически веднага след като запали двигателя.
Малко по-дълго може да свети само след смяна на масло, когато и филтъра и маслените магистрали са празни.
Но дори в тоя случай 30 сек са множко според мен.
Бих препоръчал смяна на маслото и филтъра, особено ако са вече за смяна. И да се сложи прилично масло. Ако проблема остане, то има някаква друга, по-сериозна причина, като начало трябва да се замери реалното налягане на маслото с манометър, за да се знае със сигурност.
А за ладата - точно този двигател RP, е доста "класически", по същество карбураторен двигател на който вместо карбуратор е сложен инжектор. Разликите не са кой-знае какви. Даже отвора за механичната бензинова помпа е просто затапен с капачка.
Дали е е лада, москвич (имах такъв някога), VW или BMW, не е нормално половин минута да подкачва масло.
A на ладата двигателя е копие на фиат, на москвича (12-ката) 1:1 от BMW.
А за водата - имаш ли датчик за ниво на водата в казанчето? Ако имаш на казанчето ще има куплунг с кабел отстрани.
Определено 30 секунди са твърде много за маслото!
Лампата трябва да изгасне практически веднага след като запали двигателя.
Малко по-дълго може да свети само след смяна на масло, когато и филтъра и маслените магистрали са празни.
Но дори в тоя случай 30 сек са множко според мен.
Бих препоръчал смяна на маслото и филтъра, особено ако са вече за смяна. И да се сложи прилично масло. Ако проблема остане, то има някаква друга, по-сериозна причина, като начало трябва да се замери реалното налягане на маслото с манометър, за да се знае със сигурност.
А за ладата - точно този двигател RP, е доста "класически", по същество карбураторен двигател на който вместо карбуратор е сложен инжектор. Разликите не са кой-знае какви. Даже отвора за механичната бензинова помпа е просто затапен с капачка.

Дали е е лада, москвич (имах такъв някога), VW или BMW, не е нормално половин минута да подкачва масло.
A на ладата двигателя е копие на фиат, на москвича (12-ката) 1:1 от BMW.

А за водата - имаш ли датчик за ниво на водата в казанчето? Ако имаш на казанчето ще има куплунг с кабел отстрани.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: червените лампи светят
Колега Liubon, първо да изясня, че нямам никакво намерение да се заяждам
!!! Както виждаш и според други колеги не е нормално толкова време да не може да качи масло, а и за "градска кола" маслото се сменя по-честичко, защото си кълца доста повече на място. А това кой колко и какъв опит има - айде да не обсъждаме, само ще ти кажа, че от всяко дърво свирка не става 


- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: червените лампи светят
Петър Петров написа:Колега Liubon, първо да изясня, че нямам никакво намерение да се заяждам!!! Както виждаш и според други колеги не е нормално толкова време да не може да качи масло, а и за "градска кола" маслото се сменя по-честичко, защото си кълца доста повече на място. А това кой колко и какъв опит има - айде да не обсъждаме, само ще ти кажа, че от всяко дърво свирка не става
Значи, засичах времето в студа, ако паля сутрин веднага след първото загряване - стига до 15 сек. Ако загрея 2 пъти, за да "събудя" акумулатора - 5 секунди. Ако е карана скоро гаси веднага.
- DIY4ever
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: червените лампи светят
Ljubon написа: Значи, засичах времето в студа, ако паля сутрин веднага след първото загряване - стига до 15 сек.
И това е много според мен. Никоя от колите които съм карал не е качвала налягане толкова дълго - винаги угасва веднага щом запали, а москвича ми едно време беше с уред със скала (нямаше лампа) - налягането рязко се качваше веднага след запалването, после при загряване падаше донякъде защото маслото като загрее става по-рядко. Което е логично и очаквано. Конструкцията на мазилните уредби е практически еднаква (много консервативна част от ДВГ), така че марката кола поне в този случай е без значение.
Такова забавяне, може да се получи ако не държи клапанът който пречи на маслото да се върне в картера при неработещ двигател, вследствие на което маслените магистрали след престой са празни и трябва време да се запълнят, а може и да е от възрастта на конкретната кола (ако правилно разбирам е доста употребявана). Евентуално ако датчика за маслото нещо от старост е станал твърде "инертен".
Най-вече прилича на първото, щом времето намалява при предварително подбъзване със стартера - в такъв случай помпата все пак работи и подкачва нещо.
Знаейки как работи мазилната уредба, и че течностите са несвиваеми, просто няма причина за такова бавене - ако всичко по двигателя е ок маслените магистрали винаги са пълни, луфтовте в помпата и лагерите са в норма - няма какво да пълни помпата през тези 15 секунди - откъде такъв свободен обем?
-
- Мнения: 38
- Регистриран на: Съб 25 апр 2009 12:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пловдив
Re: червените лампи светят
Здрасти и от мен......Незнам дали е тук мястото да питам ама имам следния проблем.Светна ми лампата за нивото на маслото 300 км преди инпекция.....На сутринта вдигнах щеката ,всичко си беше ОК.Масло си има,а на борд компа пише "ниско ниво на масло"(на английски де).Очаквах е надписа се появи заради инспекцията че наближава,покарах още ден-два,смених го заедно с филтъра,занулих компютъра ,но проблема си остана....не гасне и продължава да изписва "ниско ниво на масло".Интересното е че ако няма масло би трябвало да свети в червено...ще съм благодарен ако някой помогне или ако се е сблъсквал с този проблем да сподели.Прочетох много теми но не намерих отговора който ще ми свърши работа.Маслото е TOTAL 5W40 СИНТЕТИКА.ААААА,забравих,пасата е б5-V5-4MOTION
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта