Смених всиките носачи на предницата, 2те биалетки и кормилните накрайници (комплект Meyle HD). И съответно след смяната отидох на реглаж. След реглаж колата си върви идеално, но се загледах в разпечатката от стенда. И там дава страничен наклон за дясно колело -0.25 (в норма), за ляво -1.15 (извън норма, тя е от -0.05 до -0.45). Дясното е в норма, лявото е доста извън норма. Надлъжният наклон е идеален, сходимостта също.
На какво може да се дължи този проблем? Предположенето е едно за сега - колата е имала удар или среща с някой бордюр по магарето. Но как мога да разбера от каде точно идва това отклонение и евентуално как може да се корегира?
П.С. При подмяната на носачите се оказа, че на лявото колело всичките са здрави (и са си оригиналните), на дясно - имаше 3 хлопащи шарнира (тук не съм гледал дали са оригиналните).
Страничен наклон на предните колела на Б5?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Страничен наклон на предните колела на Б5?
Направих едни бързи сметки и излезна, че хоризонталното разтояние между долният и горният ръб на джантата трябва да е с 6мм разлика между двете колела. Което би било очевадно дори и без стенд. Скочих набързо до долу и с шублер и импровизиран нивелир премерих разликите между горните и долните ръбове на колелата в няколко позиции на завъртяни колела. Разлики винаги имаше в полза на лявото колело (по-голямо разстояние между долен и горе ръб), но бяха далеч под 6мм. По-скоро около 1мм - 1.5мм. Сега се чудя дали утре да не скокна пак до стенда и да си направя проверка само, да видим какво ще изкара. Щото ако наистина са тези 1.5мм максимум, то това е почти в допустимите граници. (1.5мм би трябвало да са 0.25 градуса страничен наклон, така дясното колело става -0.25, лявото -0.50).
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Страничен наклон на предните колела на Б5?
Проблема беше решен по доста приятен начин. Първото предположение бе крив шенкел. Но човека на стенда предложи да направим лек експеримент - да изместим магарето леко надясно. Така дясното колело ще се наклони още малко, а лявото ще прибере. Резултата е -0.53 ляво и -0.36 дясно. Дясното си е в норми, лявото почти. Но вече отклонението е пренебрежително и за сега ще го игнорирам.
П.С. И човека на стенда каза, че тия коли лесно кривяли шенкели. При не-много силни удари дори.
П.С. И човека на стенда каза, че тия коли лесно кривяли шенкели. При не-много силни удари дори.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: mironski и 65 госта