Ще сменям маншоните на външните карета ,купих комплекта в който влизат:2бр скоби, торбичка грес и маншона не смятате ли че трябва да има гайка в комплекта?може ли да се използва същата .Марката е
TE GU FA
Гайка на главината
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Стига да няма наранявания по гайката, и главно на резбата, няма никакъв проблем да я ползваш наново. И пак си добре! Аз си взех лагери за задните главини на FAG, уж от официален представител, (Джордеми-Пловдив) и за разлика от друг път, на този комплект му липсваха греста , шплента и капачката на главината!
Явно са отишли при някой познат на шефката!

- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
mely написа:и все пак не са ли снякаква пластмасова фтулка която след развиване да се прецаква.Отпред няма шплент
Няма шплент защото там той не може да е спасение - стяга се със 24-27 кг. тая гайка така че няма нужда нито от пластмаса нито от шплент. Доколкото знам гайката върви с ново каре, а не с маншон, така че сменяй без никакво притеснение.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Тъй като току що се опитах да си сменя шарнира (безуспешно, защото се оказа, че нямам камък 16), та мога да дам прясно инфо, че колегата silent е напълно прав. Гайката е на ситна резба, стяга се здраво и има издадена предна част, която е по-тънка и се приплесва. С ЧУК!!!!
Само не забравяй да подложиш нещичко по-тежичко от срещуположната страна на гайката като удряш, за да не се понася цялото усилие от удара от лагера. Върши работа и друг, по-тежък чук. Примерно, ако удряш с чукче 600гр, от долу подлагаш чук или ЧУКИЩЕ около 1.5 кг или повече
Давай смело!

Само не забравяй да подложиш нещичко по-тежичко от срещуположната страна на гайката като удряш, за да не се понася цялото усилие от удара от лагера. Върши работа и друг, по-тежък чук. Примерно, ако удряш с чукче 600гр, от долу подлагаш чук или ЧУКИЩЕ около 1.5 кг или повече

Давай смело!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
radotom написа:Стига да няма наранявания по гайката, и главно на резбата, няма никакъв проблем да я ползваш наново. И пак си добре! Аз си взех лагери за задните главини на FAG, уж от официален представител, (Джордеми-Пловдив) и за разлика от друг път, на този комплект му липсваха греста , шплента и капачката на главината!Явно са отишли при някой познат на шефката!
Xa Xa колега лоша реклама за Данчо Харизанов

И още 1 истина няма лагери FAG -- от поне 3 години нямат производство. Или са много стари с изъхнала грес от старост или "някакви" си лагери в опаковка на FAG

Aа не се притеснявай имат лагери още от времето на ГДР и СССР


И за маншоните - има много , ама направо оргинални изкрават дори 6 месеца почти


- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Ами така, де! На Великден-велико сменяне!
А за това, че FAG са спряни от производство.. не знаех! И нямах намерение да правя лоша реклама, просто така се получи!
Но може би да поразкажа, че колегите да си правят сметката!
Преди около 6-7 месеца сменях точно тези лагери и бяха купени от същото място. Тогава не ги смених лично, нямах време и закарах колата в сервиз, но преди това бях отворил кутията с ремонтния комплект. Имаше си 2 лагера, грес, осигурителната гривна, шплент (който се оказа гаден и твърд и се СЧУПИ при огъването), семеринга и капачка на главината. Е, да де, ама се разхърка много яко преди 3 седмици и аз отидох, купих си нов комплект и миналия вторник седнах след работа да си го сменям. След като бях избил старите лагери вече, оворих кутията и бях неприятно изненадан само с 2 бр. лагери и семеринг!
На всичко отгоре, стария лагер му личеше много яко защо хърка! Вътрешния лагер, големия, който беше ЦЕЛИЯ в грес и нямаше от къде да влезе вода, защото и семеринга беше здрав, се оказа РЪЖДЯСАЛ!!! Грестта по него беше цялата ръждиво-кафява!
Единственното обяснение е, наистина да е бил от на дядо ми времето и да е бил с кофти консервационна смазка. И съответно ръждясал вътре! За останала цементация по ролките няма да говорим! Тя си беше отишла безвъзвратно!
Хм, май ще се минава на лагерчета SKF!
и друг снабдител 

А за това, че FAG са спряни от производство.. не знаех! И нямах намерение да правя лоша реклама, просто така се получи!
Но може би да поразкажа, че колегите да си правят сметката!
Преди около 6-7 месеца сменях точно тези лагери и бяха купени от същото място. Тогава не ги смених лично, нямах време и закарах колата в сервиз, но преди това бях отворил кутията с ремонтния комплект. Имаше си 2 лагера, грес, осигурителната гривна, шплент (който се оказа гаден и твърд и се СЧУПИ при огъването), семеринга и капачка на главината. Е, да де, ама се разхърка много яко преди 3 седмици и аз отидох, купих си нов комплект и миналия вторник седнах след работа да си го сменям. След като бях избил старите лагери вече, оворих кутията и бях неприятно изненадан само с 2 бр. лагери и семеринг!
На всичко отгоре, стария лагер му личеше много яко защо хърка! Вътрешния лагер, големия, който беше ЦЕЛИЯ в грес и нямаше от къде да влезе вода, защото и семеринга беше здрав, се оказа РЪЖДЯСАЛ!!! Грестта по него беше цялата ръждиво-кафява!

Единственното обяснение е, наистина да е бил от на дядо ми времето и да е бил с кофти консервационна смазка. И съответно ръждясал вътре! За останала цементация по ролките няма да говорим! Тя си беше отишла безвъзвратно!
Хм, май ще се минава на лагерчета SKF!


- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
radotom написа:На всичко отгоре, стария лагер му личеше много яко защо хърка! Вътрешния лагер, големия, който беше ЦЕЛИЯ в грес и нямаше от къде да влезе вода, защото и семеринга беше здрав, се оказа РЪЖДЯСАЛ!!! Грестта по него беше цялата ръждиво-кафява!![]()
Единственното обяснение е, наистина да е бил от на дядо ми времето и да е бил с кофти консервационна смазка. И съответно ръждясал вътре! За останала цементация по ролките няма да говорим! Тя си беше отишла безвъзвратно!
Koлега именно затова написах предният пост. Лагерите трябва да се съхраняват на сухо място и постоянна температура, без резки изменения на температурата. Нито отрицателни нито шрез лятото супер високи да се разтече смазката. Освен това не трябва и да са наподложени на прах. Задължително на 6-8 месеца се прави преконсервация. Това го пише в старите книги и Бг каталози от преди 1990г . Освен това лагерите са от специална стомана която се термообработва. А с течение на времето настъпват промени в структурата на метала вследствие на тази термична обработка.
Внимание !! на пазара са вече има "супер висококачествени китайски лагери". Изводите може да си ги направите сами.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 126 госта