пасат б5,5 помощ за климатроник

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот zfa159 » Съб 17 авг 2013 16:07


От датчика тръгва кабел,който минава през предната част на колата и излиза при другите букси при разширителния съд за хидравличната течност (зад левия фар).Там е въпросната букса - черна с два проводника. Прегледай буксата и смени целия кабел. Често се случва при смяна на ангренаж или нещо друго отпред,да не закрепят добре кабелите и виско перката или пистовия ремък или хидравличната помпа,да ги срежат...тогава започват да се случват разни странни неща с колата... :mhihi




alexdj
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 04 авг 2013 18:41
Автомобил: Passat Kombi 98g. B5
Двигател: DIesel 110 hp
Местоположение: Plovdiv

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот alexdj » Нед 18 авг 2013 14:18


Намерих ги на лесно място са ,но са скрити.. чесно ако неми беше казал някой нямаше да ги видя.
Но май не е буксата пак си прави както иска ,ще сменя и кабела или по лесно ще сложа датчика направо от буксата за проба.
Беше доста умаслено с хидравлична течност поне почистих :)


Потребителски аватар
dantcho
Мнения: 41
Регистриран на: Сря 24 фев 2010 15:47
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Варна/Шумен

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот dantcho » Пон 19 авг 2013 7:38


Колега, освен външния датчик, в колата има и още един, който също мери външната температура и после сумарно от двата ти излиза като инфо на дисплея на климатроника. Аз имах същия проблем точно с втория датчик. Правил ли си самодиагностика на климатроника и ако да, каква грешка ти дава. Вторият датчик се намира в кожуха на вентилатора за парното, точно под филтъра за купето. За да го свалиш обаче, трябва да свалиш жабката и евентуално вентилатора, за да виждаш какво правиш. Ако е дефектирал, няма оправия (според мен) и ще трябва да си търсиш нов.


Потребителски аватар
ti6ogb
Мнения: 379
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
Двигател: AVF - 2001
Местоположение: Gabrovo

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот ti6ogb » Сря 21 авг 2013 19:03


Здрасти колега,аз имах същия филм.Компресора не се включи при 30 градуса навън.Всичко видимо беше ОК ,ала не включва.След проверка по веригата,се оказа че проблема е в управлението на климатроника.При мен при преглед на стойностите на датчиците ,на 4 канал ми даваше 0.5 гр. или - 15.4 гр. .Дадох да го видят.Не можаха да го разглобят (бил пресован фабрично ,за платките става дума )но пича презапои съмнителни спойки и го изчисти , и засега работи.
Иначе и на мен ми дава грешка на датчика за свеж въздух(този при перката),но явно е е фатална. :love.vwclub


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот parno » Чет 10 юни 2021 15:48


IMG_20210610_164454_427.jpg
IMG_20210610_164429_943.jpg


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот Drakezoid » Нед 13 юни 2021 20:47


1.8T AWT
Прикачени файлове
7CEC15FB-69B2-4587-AFD5-D6F1EDC50FDA.jpeg
8A7952C2-3F08-4874-947C-1329B95C0229.jpeg


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот parno » Пон 14 юни 2021 6:55


Изглежда ми сравнително чиста - при мен резултата беше моментален, но оригиналната беше сигурно 60%запушена. Виждам си сложил различна марка тръбичка - шумна ли е при работа на климатика,топрана свисти доста силно :confused


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот Drakezoid » Пон 14 юни 2021 8:25


И на мен ми се стори чиста.
Сложили са ми майсторите. Аз не съм избирал.
Климатика се чува преминаването на фреона, но не е толкова силно или набиващо се.
Ходих в 6+ и им казах, че автомобила съм го взел скоро и не работи климатика.
Звънят след 2 часа и бил готов..... доляли 600 грама фреон. Че той събира общо 625 бре???
Викам проверихте ли системата, всичко ли е наред? Трябва да са проверили колегите....имате гаранция...
Еми три седмици по-късно вече не духа студено.

UPDATE: Сменихме и дехидратор. От там изфирясал фреона. Напълниха го пак гаранционно. Виското според тях работи също неравномерно. Ще се гледа и то скоро.


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот Drakezoid » Вто 22 юни 2021 22:57


Това е една от най-полезните теми за климатици във форума и благодаря на колегата zfa159 за подробните и компетентни обяснения.
Взех си колата след втори ремонт на климатичната система. Този път сменили дехидратор. Малко се зачудих, защото нали уж нямала колата дехидратор, но щом казват(прилагам снимки на стария).
Въпроса ми е за перките. Казаха ми, че виското не работило добре и било за смяна.
Може ли разяснение относно тия перки.
Виждам при мен една малка отляво, която е електрическа и една голяма отдясно, която явно е споменатата виско перка.
Доколкото видях и прочетох виско перката се задвижва от двигателя и се задейства чрез биметална пластина в зависимост от температурата на входящия въздух през радиаторите.
Електрическата перка явно се контролира от екуто на климатроника.
Какви са режимите на работа на тия перки? Кога включват, кога изключват, какви скорости имат? В горните коментари се говори често за "перката", но не се споменава коя точно.

Мерси.
Прикачени файлове
IMG_0025.JPG


milenski_77
Мнения: 581
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот milenski_77 » Сря 23 юни 2021 12:27


При Б5.5 ел. перката тръгва със включването на компресора (може би се захранват от едно реле). Виското се задейства от температурата, но не съм сигурен дали топлината от кондензатора на климатика ще го задейства нека по-комоетентните да се изкажат.
Така че проверявайте ел. перките защото и свършват четките и климатиците се скапват.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот silent » Сря 23 юни 2021 18:00


Как разбраха на око...мериха ли обороти на виското...ако охлаждането не е добро климатика ти е малкия проблем...закарай колата в читав сервиз...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот zfa159 » Сря 23 юни 2021 21:52


Колата няма дехидратор, в класическия му вид, защото дехидратор жаргонно се нарича изсушителя, който е на частта с високото налягане на системата (след кондензатора се намира, външен или вграден в кондензатора при по-новите. Това също е изсушител, но той се нарича акумулатор, защото е на частта с ниското налягане на системата и е толкова голям, защото има и друга функция - да се доизпарява недоизпарения в изпарителя фреон (понеже системата няма ТРВ , което да дозира прецизно фреона, а капилярна тръбичка, която е със статично сечение и дозирането на фреона към изпарителя, е много по-неточно и има вероятност да остане недоизпарен фреон, който не трябва да стига до компресора и изпарението му става в акумулатора, който е и изсушител, но повечето коеги си го наричат дехидратор и него (което също не е грешно - пак дехидрира т.е. изсушава.
За перките - виското е консуматив и по принцип то е основната охлаждаща перка, заради което е и с по-голям размер. Прието е да се сменя заедно с ангренажа на колата - среден ресурс 5 години или 60к км. След това дали и как работи - Божа работа. Когато виското не е читаво, малката перка работи предимно на 2-ра степен и четките и втулките заминават много по-бързо. Топлината от кондензатора е достатъчна да задейства виското, ако то е изправно. Ако е по-възрастно, нищо на света не го задейства :mhihi .
Ел. перката - при пускане на компресора, тръгва и тя, на по-бавната си степен. Управлява я реле, но отделно то това за съединителя на компресора (щракат двете заедно, но физически са отделни). Пуска я контролера за климатика (или климатроника).
Втората степен се управлява от датчика за налягането на фреона - пресостата - когато налягането надвиши 16-18 бара, подава сигнал (маса май беше) към друго реле, което включва перката на максимална скорост.
Скоростите на перката пък са реализирани с един резистор, който се намира на левия рог на колата (споменавам го, защото често гние и създава проблеми със степените на перката).
Ако виското е изправно и кондензатора не е изгнил или подбит, при нормални условия, ел. перката не трябва да тръгва на 2-ра степен при околни температури дори около 30 градуса. При повечето коли от този модел, перката бичи на 2-ра степен още при 24-5 градуса околна температура, защото виското е мъртво, а както казах (а и се вижда по диаметъра на двете перки), то е основната охлаждаща перка.
:beer


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот Drakezoid » Сря 23 юни 2021 22:55


Мерси колега. Жив и здрав да си :).
А ел. перката как се разбира кога е за смяна? Цялата ли се сменя или четки с втулки?
Гледах с VCDS>AUTO HVAC>Measure Blocks>7(мисля беше). Дава температурата на изпарителя(ако правилно именувам радиаторчето, което охлажда въздуха). 17 градуса на място нормална температура ли е?
Преди време като ми бяха натресли да се занимавам с климатиците на един хотел(VRF система) през контролното табло в стаите влизах в диагностичен режим и гледах температура на фреона идваща към изпарителя.
Беше между 6 и 12 градуса. Тук мога ли да гледам подобни данни?

Silent> Нямам идея как са разбрали за виското в сервиза. Казаха, че не работи коректно през цялото време и това бъркало наляганията на моменти.

Последна промяна от Drakezoid на Чет 24 юни 2021 15:08, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот parno » Чет 24 юни 2021 12:19


Как включвате и изключвате с климатика виско перката?
Палиш колата тя започва да върти, усилваш оборотите тя ги усилва с теб.... Не мисля ,че се включва и изключва според температурата на мотора или греша?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот zfa159 » Чет 24 юни 2021 22:03


За виското - когато иде реч за виско-муфа з аохлаждаща перка, както в случая, тя е температурно зависима (грее се от температурата на средата около нея) :

https://www.youtube.com/watch?v=UwM4OqsLek4&ab_channel=KitMastersInc

По въпроса как климатика и влияе - ами пред водния радиатор е климатичния (кондензатора). Когато е жега, налягането на фреона е високо (нормално около 18-20 атмосфери). При 20 атм. температурата на питата на кондензатора е 70 градуса, което е бея горещ въздух, който обдухва виско-муфата и съответно тя започва да зацепва все по-бързо и по-бързо. Отделно и си е горещо навън (примерно 30-35 градуса), което я прави по-зацепена от при 5-10 градуса, така или иначе.

За ел. перката - освен четките, си износват и колектора и втулките. Аз не се занимавам да ги ремонтирам. Има не оши варианти за по около 100лв цена клиент, които работят без проблем години наред. Отделно повечето, които са ремонтирани, нещо не ги сглобяват като хората и им се нарушава баланса и колата се тресе цялата, когато тръгне перката.
Като цяло и двете технологии почти не се използват вече, заради разход на енергия (гориво), което генерира вредни емисии и ефективност въобще. Виското е много инертно и има страшно много загуби заради него - върти се от двигателя, макар и бавно, дори навън да е -30 градуса, в същото време кондензатора се напича за няма и минута от 20 до 70 граудса, а виското се грее 100 часа, докато се сети да тръгне и да започне да охлажда ефективно. С ел. перката ситуацията е същата - при 15 градуса (когато ползваш климатика да суши стъклата), ел. перката не ти трябва, ама въпреки това тя си върти на 1-ва степен, както и като караш с по-висока скорост - само си харчи ток общо взето. При по-новите, нещата са електронизирани - датчика за налягането на фреона мери в реално време налягането като абсолютна стойност и управлява контролер, който управлява перката с определен % мощност. Ако алягането е под 10 атмосфери, не работи нищо (примерно при висока скорост или хладно време). Ако пък налягането се повишава, перката се засилва и така постигат две неща - нищожна загуба на излишна енергия и поддържане на оптимано налягане на фреона в системата, което също води до повече КПД. Проблемът идва, когато цялата тази далавера се скапе, перките спрат тотално и компресора се потроши (синдром на Голф 5 и Пасат Б6 и следващите поколения). Но пък, когато работи, е доста ефективно.

За темп. на изпарителя - Б5.5 няма отделен датчик, който да я мери (да, знам, че контролера твърди друго, ама физически сензора не е там, заради което и показанието е такова неадекватно). Идеалната температура на фреона в изпарителя, е 0 градуса, а темп. на самия изпарител , около 3 градуса. Повечето системи по ред причини не могат да докарат такава температура - кофти дизайн, износвания и т.н. Примерно роторните компресори не могат да докарат нормална температура на фреона при празен ход и искат по-високи обороти, за да охлаждат добре (заради износвания, чисто новите са си идеални). Така колата духа 15-20 градуса на п.х. и 6-7 в обороти. Поради тези причини, производителите си връзват гащите, като казват, че всичко е точно, ако при 30 градуса навън, 10 минути работа на системата, 2000 оборота на двигателя, макс. степен на вентилатора, успява да докара под 10 градуса на духалките. При разглеждания автомобил (Б5.5) при същите условия, ама на п.х. , ако не успее да докара 6-7 граудса, значи нещо не му е наред. Мери се при затворени странични духалки, отворени само централните.
Въобще има много условности, защото примерно BMW X5 1-ва генерация, е огромен хамбар, а са му сложили климатик с 440гр фреон :screwy . Тази кола никога няма хубав климатик на п.х., защото си е сбъркана от чертожната дъска... Повечето японски по-нисък клас, също, защото са с роторни компресори, които вече са износени и ако не си на 1500 оборота на двигателя, веят 20 градуса вътре, защото компресора няма хубаво засмукване и темп. на фреона седи на 12-15 градуса. Решава се с нов компресор, ама рядко хората се навиват да ги сменят.
Всеки модел автомобил си има своите особености като система и изпълнение и си има тънкости, за да духне хубаво студено.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 196 госта