Въпрос относно чистене на дросел

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Въпрос относно чистене на дросел

Мнениеот Johnny_Brawo » Вто 23 мар 2010 21:47


Здравейте ,колеги! :)
Знам, че има здравата писано за това кой как си свалил дросела и как го чистил и колко пари дал, обаче аз от друго се интересувам. Значи, четох някъде, че се чисти със спрей за карбуратори, и се пръска директно на място до изчистване на нагар-а и мръсотиите. Аз искам да питам по тоя повод не е ли опасно тия всичките боклуци дето се чистят да продължават по пътя си навътре в двигателя?
Другото, което искам да попитам е: Свалил съм си дросел-а. Разчекнал съм всяко едно допустимо място ( което моде да се отвори, свали или открие - съм го направил ). Какъв препарат мога да ползва ( + парцал разбира се ) за да светне това всичкото. Колата е Пасат 1.6i , АФТ мотор.
Не ми се карайте много, ама като ми кажат "Вземи АМБ-разредител и мацай" и нещо не ми се нрави :roll:




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос относно чистене на дросел

Мнениеот radotom » Вто 23 мар 2010 22:06


АМБ недей, щото е мазен :lol:
Специално за механичните части най-добре коресилин или бензин.
Ако чистиш и ТПС-а - само спирт, и то от аптеката, да няма етерични масла в него ;)


aron1
Мнения: 224
Регистриран на: Съб 26 авг 2006 20:37
Автомобил: VW PASSAT B5 TDI
Двигател: TDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос относно чистене на дросел

Мнениеот aron1 » Сря 24 мар 2010 11:08


колега и аз си изчистих клапата или по точно,мои приятел го разглоби целия, и го изчисти с парцал и спреи за карбуратри.колата стана като нова,но се появи друг проблем,сега като работи на празен ход от време на време се форсира сама до 1050 оборота,ина4е си работи на 900.незнам каде е проблема


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Въпрос относно чистене на дросел

Мнениеот rudoni » Сря 24 мар 2010 23:57


закачаш на комп и тестваш!ако нямаш - на диагностика!


aron1
Мнения: 224
Регистриран на: Съб 26 авг 2006 20:37
Автомобил: VW PASSAT B5 TDI
Двигател: TDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос относно чистене на дросел

Мнениеот aron1 » Чет 25 мар 2010 10:46


това с оборотите не го прави постояно а от време на време,а пак разхода ми е супер 9,5л. газ градско и не е скопена много,вави си супер и има ряз.няма и да я пипам .само ако побеснее много тогава 6те я яодя на доктор :D


Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Re: Въпрос относно чистене на дросел

Мнениеот Johnny_Brawo » Пет 02 юли 2010 8:49


Реших да опиша последователно какво съм правил да го чистя тоз стъпков мотор, дросел или каквото си харесате:
http://www.4shared.com/photo/rBzYGerd/DSC00311.html
Говорим за тази част от колата. По-горе някъде трябва да съм писал ,че става дума за Б4, АФТ двигател.
http://www.4shared.com/photo/j7bDNYlL/DSC00312.html
За разкачането на маркучетата няма да обяснявам там е лесно. Иначе целия тоя механизъм се държи на 5 или 6 ( точно не помня ) болта Еврейска звезда.
http://www.4shared.com/photo/QdoXXXGx/DSC00261.html
Продължаваме с еврейските звезди и за да махнем тая пластмаса и да открием ... "Сърцето на Пасата :D "
http://www.4shared.com/photo/S_UTa6FB/DSC00258.html
Ето как изглежда всъщност цялата машинария. Тук няма нищо за пипане, всички замервани от Аутодата стойности на датчици, отворено - затворено положение се оказаха доста прилично в нормите ( за мое щастие ). Продължаваме с чистенето :
http://www.4shared.com/photo/fXsa9MKQ/DSC00260.html
А крайния резултат след 10 минути поливане с чист спирт и търкане с клечки за уши :oops: ( това имах под ръка ) резултата е :
http://www.4shared.com/photo/AQHxRAkM/DSC00259.html
Това всичкото беше омаслено и с нагар. Фактически тази клапа не можеше да се затваря хубаво, затова мени оборотите и се гъне. Аз поне така си го обяснявам. Много боклуци паднаха, което е по-важното.
За слагането обратно отскочих до близката железария и взех едно силиконче за гарнитури, тъй като реших да не сменям старата, а да я оплътня малко. Лично си мисля, че ме домързя в случая ,но ... както и да е :)
http://www.4shared.com/photo/u20zE_6Y/DSC00262.html
Просто в този вид ми се стори не толкова захабена, пък и след като си е заела формата на желязото - по-трудно бих объркал точно как се слага.
http://www.4shared.com/photo/CTrkSgxM/DSC00263.html
След цялата процедура - трябваше малко антифриз да долея ,че от двете маркучета изтече малко, да ресна комп-а ( това докато си играя с болчета и винтчета ) , да се кача и да се полюбувам на работата на двигателя.
Дано да съм бил полезен :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта