VW Passat B5.5 Проблем с Парното.
VW Passat B5.5 Проблем с Парното.
Здравейте.Искам да попитам дали имате идея за следният ми проблем. Имам VW Passat B5.5 TDI. От няколко дена забелязвам, че климатроника неработи. На студено няма проблеми, а на топло нъкакъв го няма. Колата може да е загряла до 90 градсуса пак духа студено. Като се кара нормално си залепя на 90 градуса и немърда. Обаче като я по настъпя може и да стигне до 100 и повече. Преди проблема с парното не съм забелязал да в вдигала никога над 90 градуса. Та въпроса ми е: Възможно ли е да имам проблеми с термостата. Не съм запознат конкретно със самата охладителна системна на колата но си мисля, че може би има някакъв датчит, който отваря системата към парното когато достигне 90 градуса.Моля дайде някои съвети. Благодаря ВИ.
- gicho76
- Мнения: 235
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
- Автомобил: VW Golf VI Variant
- Двигател: 1600 tdi CAYC
- Местоположение: Асеновград
Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.
правилно си се ориентирал относно загряването над 90гр., но сам едва ли ще се справиш със смяната му, на много секси място е 
а за климатроника - ваг-ком тест на първо време

а за климатроника - ваг-ком тест на първо време
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.
Или Водна помпа или гарнитура глава, но повече клоня към водна помпа. Ако губи антифриз обаче може и гарнитурата да е проблема.
Ако има зор с термостата това няма да се отрази на парното.
Ако има зор с термостата това няма да се отрази на парното.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.
Подкрепям Никси.Принципно ако имаше проблем със самия климатроник,то колата нямаше да ти загрява а и за да не топли,трябва да се прецака главната клапа,което е "master" грешка и щеше да ти мига дисплея на климатроника.
Проблема си е по охладителната система и 100% не е термостат - дори да отвори напълно и да си остане така,щеше да има поне някакво парно,но нямаше да отива до над 100 градуса.Ако пък си е затворил постоянно щеше да прегрява,но щеше да има убииствено парно.
Принципно това са опциите - помпата или г-ра глава.Виж примерно дали ти надува маркучите системата (да стават много твърди),но преди да е минала 95-6 градуса,понеже после може да си заври и от това да са си твърди.
Успех!
Проблема си е по охладителната система и 100% не е термостат - дори да отвори напълно и да си остане така,щеше да има поне някакво парно,но нямаше да отива до над 100 градуса.Ако пък си е затворил постоянно щеше да прегрява,но щеше да има убииствено парно.
Принципно това са опциите - помпата или г-ра глава.Виж примерно дали ти надува маркучите системата (да стават много твърди),но преди да е минала 95-6 градуса,понеже после може да си заври и от това да са си твърди.
Успех!
Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.
Благодаря ви за коментарите. Започвам и аз вече да си мисля, че може да е от охлдаителната система, т.к. пред два дена ми изпищя датчика,че нямам охладителна течност. Наложи се да долея около 500:700гр.Колата е в гараж и поне аз не съм забелязал да има течове. Имала е проблеми преди това с радиатора защото е сменян. Също така и с водната помпа предполагам, защото майстора ми каза, че за да се смени трябва да се разглоби двигателя.Възможно би било да не е поставена гарнитурата още тогава или да не е била сполучлива. Как мога да локализирам проблема. Ако например е от помпата или от гарнитурата?
Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.
Значи проверих маркучите незабелязвам да са много твърди. Ослушах се за странни звуци и огледах за течове незабелязах такива. С течение на времето забелязвам че започва да губи все повече вода и загрява още по - бързо. Сложих едно сухо пърцалче под приливника на казанчето и след 15 км. като го проверих беше мокро и като го стиснах изтече доста солидно количество вода. И така мисля си, че водата се губи от приливника т.к след като се загрее се разширява, а ако помпата неработи то няма как да се ухлади през радиатора. Но все пак имате ли идея как да разбера със сигурност от къде е. До колкото разбрах смяна на водната помна си е доста работа. Отворих казанчето и като се подава газ от време на време се виждат мехурчето но малко. Може и да има въздух в системата т.к. често се долива. Тази вечер като се прибрах и като се заслушах казанчето пуфтеше, а мъркучите адски горещи. Моля дайте идеи. Благодаря ви
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.
Хъм...ако нивото в казанчето ти не пада,под нивото на долния маркуч,мехурчетата не са от въздуха и доливането.
По повод проблема с преливника - ако не е заради повишеното налягане в системата,то тогава или е от капачката или има един метален О-прсътен на самото казанче,който изгнива с времето а в него оплътнява капачката...и започва да тече оттам.Ама това не обеснява липсата на парното и загряването.
Както обесняваш и с мехурчетата - май си отиваш на г-ра на главата.Случвало ми се е от течаща водна помпа да прави мехурчета в разширителния съд,така че я прегледай и нея,преди да разковете мотора.
По повод проблема с преливника - ако не е заради повишеното налягане в системата,то тогава или е от капачката или има един метален О-прсътен на самото казанче,който изгнива с времето а в него оплътнява капачката...и започва да тече оттам.Ама това не обеснява липсата на парното и загряването.
Както обесняваш и с мехурчетата - май си отиваш на г-ра на главата.Случвало ми се е от течаща водна помпа да прави мехурчета в разширителния съд,така че я прегледай и нея,преди да разковете мотора.
- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.
Колеги аз не че много разбирам ама много бързо отивате на ремонт на двигателя, гарнитури и тн. Може решението да е много по просто - запушено радиаторче на парно. Колегата може да го провери като поразгледа тръбите който влизат и излизат, ако едната е студена а другата топла е радиаторче. Може да не е обезвъздушена системата, първо това трябва да се провери преди да се стига до такива капитални ремонти. Ами ако е заминала капачката на разширителния съд или самия той е спукан.
- williams_vn
- Мнения: 742
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.
кактв ремонт на двигателя ,просто електрическата част на клапата е повредена доста е завряна но се сменя с малко гимнастика правил съм го това преди 3 месеца на една шкода супърб 2-ра ръка струва 60-80 лева за труд му взех 30 и топлото доиде не се притесняваи колега ,изкараи жабката и биш дали моторчето на клапата в центъра на колата се движи ако ли не сменя го
Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.
Добре колега williams_vn но как ще обясниш губенето на вода. Ако е от електрическата част според мен няма да изтича вода?
- williams_vn
- Мнения: 742
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.
това че губи вода не означава че не трябва да има парно.а и ако радиаторчето на парното е спукано ще види дали се мокри мокета отдолу то така или иначе е наи ниската точка,сменял съм на пасати доста горе долум съм наясно за тая част на колата все пак това ми е работата,нека да я огледа как са маркучи дали топлят стъклата дали се запотяват и дали има антифриз по сттъклата ,в общи линии нека да мине през някои свестен сервиз да я погледнат аз лично за това нещо пари няма да взема на клиента все пак е дефектация на проблема само виждам какво и има и казвам колко ще излезе ремонта,успех в ремонта на колегата мога да пожелая само
Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.
Колеги благодаря ви за мненията. Днес взех колата от сервиза оказа се водната помпа. По - добрият вариант.
Вече има парно духа та се нетрае. Мерси още веднъж за мненията на всички колеги.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ssssl и 57 госта