VW Passat B5.5 Проблем с Парното.

Техническа и сервизна информация за Passat
antiv
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

VW Passat B5.5 Проблем с Парното.

Мнениеот antiv » Чет 18 мар 2010 8:19


Здравейте.Искам да попитам дали имате идея за следният ми проблем. Имам VW Passat B5.5 TDI. От няколко дена забелязвам, че климатроника неработи. На студено няма проблеми, а на топло нъкакъв го няма. Колата може да е загряла до 90 градсуса пак духа студено. Като се кара нормално си залепя на 90 градуса и немърда. Обаче като я по настъпя може и да стигне до 100 и повече. Преди проблема с парното не съм забелязал да в вдигала никога над 90 градуса. Та въпроса ми е: Възможно ли е да имам проблеми с термостата. Не съм запознат конкретно със самата охладителна системна на колата но си мисля, че може би има някакъв датчит, който отваря системата към парното когато достигне 90 градуса.Моля дайде някои съвети. Благодаря ВИ.




Потребителски аватар
gicho76
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
Автомобил: VW Golf VI Variant
Двигател: 1600 tdi CAYC
Местоположение: Асеновград

Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.

Мнениеот gicho76 » Чет 18 мар 2010 14:04


правилно си се ориентирал относно загряването над 90гр., но сам едва ли ще се справиш със смяната му, на много секси място е :да:
а за климатроника - ваг-ком тест на първо време


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.

Мнениеот °niksi° » Съб 20 мар 2010 1:02


Или Водна помпа или гарнитура глава, но повече клоня към водна помпа. Ако губи антифриз обаче може и гарнитурата да е проблема.
Ако има зор с термостата това няма да се отрази на парното.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.

Мнениеот zfa159 » Нед 21 мар 2010 10:24


Подкрепям Никси.Принципно ако имаше проблем със самия климатроник,то колата нямаше да ти загрява а и за да не топли,трябва да се прецака главната клапа,което е "master" грешка и щеше да ти мига дисплея на климатроника.
Проблема си е по охладителната система и 100% не е термостат - дори да отвори напълно и да си остане така,щеше да има поне някакво парно,но нямаше да отива до над 100 градуса.Ако пък си е затворил постоянно щеше да прегрява,но щеше да има убииствено парно.
Принципно това са опциите - помпата или г-ра глава.Виж примерно дали ти надува маркучите системата (да стават много твърди),но преди да е минала 95-6 градуса,понеже после може да си заври и от това да са си твърди.
Успех!


antiv
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.

Мнениеот antiv » Пон 22 мар 2010 7:51


Благодаря ви за коментарите. Започвам и аз вече да си мисля, че може да е от охлдаителната система, т.к. пред два дена ми изпищя датчика,че нямам охладителна течност. Наложи се да долея около 500:700гр.Колата е в гараж и поне аз не съм забелязал да има течове. Имала е проблеми преди това с радиатора защото е сменян. Също така и с водната помпа предполагам, защото майстора ми каза, че за да се смени трябва да се разглоби двигателя.Възможно би било да не е поставена гарнитурата още тогава или да не е била сполучлива. Как мога да локализирам проблема. Ако например е от помпата или от гарнитурата?


antiv
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.

Мнениеот antiv » Пон 05 апр 2010 20:35


Значи проверих маркучите незабелязвам да са много твърди. Ослушах се за странни звуци и огледах за течове незабелязах такива. С течение на времето забелязвам че започва да губи все повече вода и загрява още по - бързо. Сложих едно сухо пърцалче под приливника на казанчето и след 15 км. като го проверих беше мокро и като го стиснах изтече доста солидно количество вода. И така мисля си, че водата се губи от приливника т.к след като се загрее се разширява, а ако помпата неработи то няма как да се ухлади през радиатора. Но все пак имате ли идея как да разбера със сигурност от къде е. До колкото разбрах смяна на водната помна си е доста работа. Отворих казанчето и като се подава газ от време на време се виждат мехурчето но малко. Може и да има въздух в системата т.к. често се долива. Тази вечер като се прибрах и като се заслушах казанчето пуфтеше, а мъркучите адски горещи. Моля дайте идеи. Благодаря ви


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.

Мнениеот zfa159 » Пон 05 апр 2010 20:44


Хъм...ако нивото в казанчето ти не пада,под нивото на долния маркуч,мехурчетата не са от въздуха и доливането.
По повод проблема с преливника - ако не е заради повишеното налягане в системата,то тогава или е от капачката или има един метален О-прсътен на самото казанче,който изгнива с времето а в него оплътнява капачката...и започва да тече оттам.Ама това не обеснява липсата на парното и загряването.
Както обесняваш и с мехурчетата - май си отиваш на г-ра на главата.Случвало ми се е от течаща водна помпа да прави мехурчета в разширителния съд,така че я прегледай и нея,преди да разковете мотора.


Потребителски аватар
fena_vd
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.

Мнениеот fena_vd » Вто 06 апр 2010 10:12


Колеги аз не че много разбирам ама много бързо отивате на ремонт на двигателя, гарнитури и тн. Може решението да е много по просто - запушено радиаторче на парно. Колегата може да го провери като поразгледа тръбите който влизат и излизат, ако едната е студена а другата топла е радиаторче. Може да не е обезвъздушена системата, първо това трябва да се провери преди да се стига до такива капитални ремонти. Ами ако е заминала капачката на разширителния съд или самия той е спукан.


Потребителски аватар
williams_vn
Мнения: 742
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.

Мнениеот williams_vn » Сря 07 апр 2010 10:04


кактв ремонт на двигателя ,просто електрическата част на клапата е повредена доста е завряна но се сменя с малко гимнастика правил съм го това преди 3 месеца на една шкода супърб 2-ра ръка струва 60-80 лева за труд му взех 30 и топлото доиде не се притесняваи колега ,изкараи жабката и биш дали моторчето на клапата в центъра на колата се движи ако ли не сменя го


antiv
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.

Мнениеот antiv » Сря 07 апр 2010 10:36


Добре колега williams_vn но как ще обясниш губенето на вода. Ако е от електрическата част според мен няма да изтича вода?


Потребителски аватар
williams_vn
Мнения: 742
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.

Мнениеот williams_vn » Сря 07 апр 2010 16:06


това че губи вода не означава че не трябва да има парно.а и ако радиаторчето на парното е спукано ще види дали се мокри мокета отдолу то така или иначе е наи ниската точка,сменял съм на пасати доста горе долум съм наясно за тая част на колата все пак това ми е работата,нека да я огледа как са маркучи дали топлят стъклата дали се запотяват и дали има антифриз по сттъклата ,в общи линии нека да мине през някои свестен сервиз да я погледнат аз лично за това нещо пари няма да взема на клиента все пак е дефектация на проблема само виждам какво и има и казвам колко ще излезе ремонта,успех в ремонта на колегата мога да пожелая само


antiv
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: VW Passat B5.5 Проблем с Парното.

Мнениеот antiv » Пет 09 апр 2010 19:59


Колеги благодаря ви за мненията. Днес взех колата от сервиза оказа се водната помпа. По - добрият вариант. :D Вече има парно духа та се нетрае. Мерси още веднъж за мненията на всички колеги.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ssssl и 57 госта