PASSAT B3-масло в делкото
- berkant3008
- Мнения: 213
- Регистриран на: Чет 10 сеп 2009 18:23
- Автомобил: PASSAT B3
- Двигател: ABS-93
- Местоположение: ruse
- Контакти:
PASSAT B3-масло в делкото
Здравейте колеги имам проблем и ще ви бъда благодарен ако някой ми помогне със савет.Проблемът е,че в делкото забелязах че има масло.аъщо така забелязах че и от щеката за маслото е текло масло.Очаквам да ми кажете от каде е проблемът и как мога да го отстраня.надявам се че с този форум ще си реша проблема щото като чета тук разбрах че има доста майстори.Благодаря предварително.
- DIY4ever
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: PASSAT B3-масло в делкото
Възможно е да е задръстена вентилацията на картера, съответно вътре се повишава налягането.
Не е зле да кажеш модела на двигателя, че вентилациите не са еднакви.
Не е зле да кажеш модела на двигателя, че вентилациите не са еднакви.
- berkant3008
- Мнения: 213
- Регистриран на: Чет 10 сеп 2009 18:23
- Автомобил: PASSAT B3
- Двигател: ABS-93
- Местоположение: ruse
- Контакти:
Re: PASSAT B3-масло в делкото
пасата е 1.8 MI; 93 г.; двигател ABS
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пон 19 яну 2009 10:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Генерал Тошево
Re: PASSAT B3-масло в делкото
здравей колега,масло в делкото имаш защото има едно малко уплътнителче вътре в делкото което е сдало багажа.Аз свалих делкото разглобих го и смених упътнителчето,ако нямаш може да свиеш пружинката която е вътре в уплътнителя и временно проблема е решен,поне аз карах така 1 год.докато си намяря нов.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: PASSAT B3-масло в делкото
Това уплътнение се казва семеринг 
Ама на колегата основния проблем му е друг:
Това означава, че в картера се вдига налягане, и то не-малко.
Вероятна причина: запекли сегменти

Ама на колегата основния проблем му е друг:
berkant3008 написа:аъщо така забелязах че и от щеката за маслото е текло масло.
Това означава, че в картера се вдига налягане, и то не-малко.
Вероятна причина: запекли сегменти

- DIY4ever
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: PASSAT B3-масло в делкото
Щом изкарва и от щеката, наистина семеринга на делкото едва ли е виновен.
Аз по-клоня към запушена вентилация на картера. В капака на клапаните има мрежа-маслоуловител, която на старите коли често е запекла и затлачена. Аз на моя я "чистих" с газова горелка, целия квартал опуших, сажди летяха навсякъде.
Оттам излиза маркуч и отива към моното.
Най-лесно е да се разкачи въпросният маркуч - трябва оттам да духа при работещ на ПХ двигател. При махане на капачката за наливане на масло, и запушване на отвора й с ръка не трябва да се усеща осезаемо налягане - т.е. газовете трябва свободно да си излизат през разкачения маркуч.
Може и да се духне с уста през маркуча (при неработещ двигател разбира се
, и махната капачка за маслото) - трябва въздуха да минава почти свободно. Но маркуча е възгнусен.
Това е доста груба проверка, ако там не е пипано не вреди да се свали капака и да се изчисти, че тая мрежичка ако е затлачена дори и не тотално - повишава разхода на масло.
Не помня на ABS двигателя дали вече имаше и допълнителна метална тръба за вентилация отиваща до отпред над масления филтър, или тя се появява на ADZ версичта (RP/ABS/ADZ са общо взето идентични), но ако има - и тя трябва да се прегледа и почисти.
Аз по-клоня към запушена вентилация на картера. В капака на клапаните има мрежа-маслоуловител, която на старите коли често е запекла и затлачена. Аз на моя я "чистих" с газова горелка, целия квартал опуших, сажди летяха навсякъде.

Най-лесно е да се разкачи въпросният маркуч - трябва оттам да духа при работещ на ПХ двигател. При махане на капачката за наливане на масло, и запушване на отвора й с ръка не трябва да се усеща осезаемо налягане - т.е. газовете трябва свободно да си излизат през разкачения маркуч.
Може и да се духне с уста през маркуча (при неработещ двигател разбира се


Това е доста груба проверка, ако там не е пипано не вреди да се свали капака и да се изчисти, че тая мрежичка ако е затлачена дори и не тотално - повишава разхода на масло.
Не помня на ABS двигателя дали вече имаше и допълнителна метална тръба за вентилация отиваща до отпред над масления филтър, или тя се появява на ADZ версичта (RP/ABS/ADZ са общо взето идентични), но ако има - и тя трябва да се прегледа и почисти.
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Re: PASSAT B3-масло в делкото
DIY4ever написа:Не помня на ABS двигателя дали вече имаше и допълнителна метална тръба за вентилация отиваща до отпред над масления филтър, или тя се появява на ADZ версичта (RP/ABS/ADZ са общо взето идентични), но ако има - и тя трябва да се прегледа и почисти.
Има такава тръба и АБС мотора и не е зле колегата да я свали и да я промие с кореселин.Вътре в нея има и метална цедка (представлява спирала), може да се е събрал нагар.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: PASSAT B3-масло в делкото
специално при АБС мотора има вентилация и отгоре, на капака на клапаните, има и отдолу-до делкото. една тръба се качва нагоре кум клапаните и там се събира с другата вентилация. там често тройника, който е гумен, се разлага и може да е усукан и запушил и 2те тръби чак...
провери го.
провери го.
- berkant3008
- Мнения: 213
- Регистриран на: Чет 10 сеп 2009 18:23
- Автомобил: PASSAT B3
- Двигател: ABS-93
- Местоположение: ruse
- Контакти:
Re: PASSAT B3-масло в делкото
колеги благодаря ви за отговорите.отворих капака на двигателя отдолу има една решетка изчистих я ,изчистих и маркуча който отива от капака на двигателя към моното-беше пълно с конденз мислих че това е бил проблема,хо за всеки случай си рекох чакай да отворя и тая метална тръба и истинския проблем е бил точно там.запушена беше до N-та степен с какво ли не опитах с бензин,с ботилацет.... там какво беше и други химии не става че нестава накрая с маркуча за чешмата и излезе калта-конденза.сега остава и семеринга да сменя на делкото и окей.Но излезе друг проблем като карам ми светна лапичката за маслото-това е след ремонта,взе да пищи и спирам аз отварям капака дърпам датчиците и двата а то продължава да пищи?????????каде ли е проблема масло има всичко си е отпушено???дали някъде от таблото е проблема? Някакви идеи?????чакам вашите отговори.
Последна промяна от berkant3008 на Пон 12 апр 2010 17:30, променено общо 1 път.
Re: PASSAT B3-масло в делкото
Просто помпата ти ( маслената ) не успява да вдигне налягане , а самият датчик е доста чувствителен . Пробвай да го смениш може и да се е запушил . Ако след смяната на датчика продължава да пиши , а в същото време клапаните ти не тракат , спокойно може да го замасиш и проблема с пищенето ще изчезне .
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: PASSAT B3-масло в делкото
pensiq написа:Просто помпата ти ( маслената ) не успява да вдигне налягане , а самият датчик е доста чувствителен . Пробвай да го смениш може и да се е запушил . Ако след смяната на датчика продължава да пиши , а в същото време клапаните ти не тракат , спокойно може да го замасиш и проблема с пищенето ще изчезне .
Нали - "просто" няма налягане на маслото и за тва дай да замасиме зумера, та докато блокира мотора да не ти пищи оная гад в ушите

Колега, пробвай или с нов датчик или ако можеш измери налягането с манометър...
Re: PASSAT B3-масло в делкото
Нямах предвид да пренебрегне проблема . Просто датчика е прекалено чувствителен и усеща дори и 0.1 или 0.2 отклонение , което е нормално за кола на над половин милион километра . Точно тази част от колата ако не се лъжа има живот , около тези километри и е мормално да не " надува " на 100 % .
- DIY4ever
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: PASSAT B3-масло в делкото
По-вероятно ми се вижда при свалянето/монтажа на тръбата да е прекъснят кабела на някой от датчиците, или нещо такова.
А семеринга на делкото не бързай да го сменяш - сега след като си оправил вентилацията, е много вероятно да спре да излиза масло оттам.
А семеринга на делкото не бързай да го сменяш - сега след като си оправил вентилацията, е много вероятно да спре да излиза масло оттам.
- berkant3008
- Мнения: 213
- Регистриран на: Чет 10 сеп 2009 18:23
- Автомобил: PASSAT B3
- Двигател: ABS-93
- Местоположение: ruse
- Контакти:
Re: PASSAT B3-масло в делкото
Клеги чаках делкото да спре да се омазнява но то неще че неще да спира.Отворихме го и
семеринга НЯМА делкото е VALEO незнам дали е фабрично така но вместо семеринга има кече.махнахме го и сложихме семеринга за делко BOSH външният му диаметър и височината са с 1мм по-големи но на шмиргела ги издокарахме трябваше да е 19/12/4мм а на BOSH е 20/12/5мм сега делкото е като огледало няма и спомен от масло.С това проблемът е решен сега остава зумера за маслото да измисля какво ще го правя че от време на време си пищи.БЛАГОДАРЯ на всички които писаха относно моя проблем.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: plamen1234 и 49 госта