Смяна на радиатор на Б4

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Смяна на радиатор на Б4

Мнениеот milen_1975 » Пет 25 юни 2010 21:15


Здравейте колеги
Карам Пасат Б4 1,8 93 година без климатик. И понеже виждам, че от вас има доста грамотни и начетени пичове в тази област все питам по нещо от време на време!
Наскоро си бях във Видин и се видях с един приятел, който също има Пасат Б4 обаче 96 година и с климатик. И се заговорихме за радиарори за темперетури за перки за датчици и т.н...Пита ме на колко градусаа ми работи Пасата! Аз му казах, че зависи от колата дали е в движение или в гадно Софийско задръстване на място! Каза ми, че съм бил с малкия радиатор, и заради това постоянно ми мени температурата в зависимост от работата на двигателя дали колата е в движение или на място! И той бил така обаче наскоро си бил сложил по голем радиатор пак от Пасат и температурата била заковала на едно място, почти не се колебаела нагоре-надоле!
Та въпроса ми е, какъв е този “голям“ радиатор, и ако има такъв заслужава ли си да го търся да го купувам и слагам? Има ли значение големината на радиатора в зависимост от това дали колата е с климатик или без? Благодаря предварително! Извинявам се на администратора, ако има вече подобна тема и не съм е открил!




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Смяна на радиатор на Б4

Мнениеот Winner25 » Пет 25 юни 2010 22:05


Автомобилите с климатик имат по-големи радиатори, защото "радиатора" на климатика затруднява охлаждането.
Ако температурата се движи в нормални граници и не се повишава прекалено много(не минава над 100 градуса), според мен няма нужда от смяна на радиатора. Най вероятно причината за колебанията са в неизправен термостат :)


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Смяна на радиатор на Б4

Мнениеот kaiser666 » Пет 25 юни 2010 22:38


Смени си термостата с такъв от официалния вносител, това което описваш няма нищо общо с радиатора.


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Смяна на радиатор на Б4

Мнениеот tisho_psg » Съб 26 юни 2010 7:20


ако термостата му е проблема,колата щеше да грее и при движение,а не само в задръстване като стой на място. За мен си е наред термостата,няма въздух за обдухване на радиатора и от там се вдига t-та!


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Смяна на радиатор на Б4

Мнениеот keymaker » Съб 26 юни 2010 7:53


това се казва ленив термостат ,отваря и затваря ,но бавно принципно не е проблем ,но почне ли да го мързи повечко си е за смяна.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на радиатор на Б4

Мнениеот zfa159 » Нед 27 юни 2010 14:43


И с климатик и без,радиаторите се задръстват.Говоря отвън за питите,не отвътре.Затова всяка пролет се мият.Разковаваш си предницата,достатъчно за да може да взеле водоструйка отпред така,че да не подбиваш радиатор и миеш.Тече една черна черна гнус ;) Съответно след тази процедура,нещата застават по съвсем друг начин ;)
Иначе - на 1.8 моно се монтират 2 типа радиатор - голям,който се слага само на Пасат-и с климатик или климатроник,а за другите се слага по-малък.Колегите по-горе са ти обеснили защо е.
Съответно ако колата продължава да грее - термостат на първо време.Ако пак има проблем,не е лошо да се премери температурата понеже датчика,който ти показва вътре може да не мери вярно,може да не се включва навреме перката (нейния датчик да се лигави),може радиатора да има слаба циркулация и оттам да не охлажда достатъчно добре и т.н. и т.н.
:beer


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Смяна на радиатор на Б4

Мнениеот milen_1975 » Вто 29 юни 2010 11:44


Благодаря колеги! Ще опитм най-напред с измиване на питата на радиатора отвън!
В същност проблема ми не е чак толкова сериозен, защото в движение ми подържа между 80 - 85 градуса горе-долу. Обаче спра ли некъде из дадръстванията за 2 - 3 мин. ми е качила 90 - 95 градуса и чувам перката, че започва да върти!
И още нещо! Като спра някаде и остава колата изгасена за неколко минути примерно, след като запаля двигателя темперетурата веднага ми показва, че е над 90 градуса при полжение, че когато съм спрял е била нормална! 2 - 3 мин след потеглянето темперетурата плавно започва да спада и си идва в нормалните граници! Защо се поучава това нещо колеги???


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Смяна на радиатор на Б4

Мнениеот Winner25 » Вто 29 юни 2010 11:52


В задръстване няма как да не се покачи, защото няма как да се охлажда. Мисля че е нормално. Все пак ако почистиш радиатора нищо не губиш :да:

milen_1975 написа:И още нещо! Като спра някаде и остава колата изгасена за неколко минути примерно, след като запаля двигателя темперетурата веднага ми показва, че е над 90 градуса при полжение, че когато съм спрял е била нормална! 2 - 3 мин след потеглянето темперетурата плавно започва да спада и си идва в нормалните граници! Защо се поучава това нещо колеги???

Предполагам, че температурата на охладителната течност около датчика е по висока :да: Като завърти водната помпа се оправя :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта