Проблем при палене-решен /клеморед/
- spokomen
- Мнения: 188
- Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
- Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
- Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
- Местоположение: София
- Контакти:
Проблем при палене-решен /клеморед/
От известно време ми се случва следното: Завъртам ключа за запалването - ако съм пуснал радиото преди това то млъква / това ме навява на мисълта, че протича ток през стартера - и то не малък) обаче никакъв ефект. Все едно, че не съм завъртял ключа. След няколко опита - пали все едно нищо не е било. Гледах за разхлабени връзки - нищо такова не открих. Последния път загубих 30 минути докато запаля. Не го прави всеки път, ама напоследък зачести - средно на всяко 4 - 5 запалване.Този проблем го имах и преди няколко месеца, ама се оправи от самосебе си./ Пасат Б3 РП - 91 г./
Последна промяна от spokomen на Съб 20 май 2006 19:44, променено общо 1 път.
- Efri
- Мнения: 115
- Регистриран на: Вто 02 май 2006 15:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз миля че е:
Така миналата година се оплаквах и аз. Проблема се проявяваше от време на време в продължение на 3-4 години.
Какво стана.
Проблема се оказа съвсем друг.
Ту върти ту не или само чука. Мислих си че е от влагата, майсторите мислеха че е от шалтера, след ремонт другия пък казва че четките може да не са добре - а те почти нови, после ми казаха че е било в контактния ключ (онази джаджа дето е между ключа и клемореда) - не се сещам за името.
После че има прекъсване на кабела, че масата ми е не добра и нов шалтер слоши, после мислеха че е ротора, акомулатора че е зле и т.н. и т.н.
Шест месеца я бутах да запали или спирах по наклони и къде ли не докато не се случи чудо!
20 дена на море и проблеми със стартера и тогава. Прибрахме се и започнах да проверявам всички агрегати, връзки и какво ли не от това което казваха като проблем че е.
Оказа се проблема е....
... ами алуминия се окислява и хваща един слой който прави изолация става и от там стартера няма маса- минус.
Взех че го изчистих тоя слой на всичките му връзки по корпуса и капачките, сложих от графитната грес за по добра връзка и да не се окисли лесно алуминиевата сплав.
Сложих го на мястото и ....... чудо!
Вече седем месеца няма грам ебавка от негова страна.
Така миналата година се оплаквах и аз. Проблема се проявяваше от време на време в продължение на 3-4 години.
Какво стана.
Проблема се оказа съвсем друг.
Ту върти ту не или само чука. Мислих си че е от влагата, майсторите мислеха че е от шалтера, след ремонт другия пък казва че четките може да не са добре - а те почти нови, после ми казаха че е било в контактния ключ (онази джаджа дето е между ключа и клемореда) - не се сещам за името.
После че има прекъсване на кабела, че масата ми е не добра и нов шалтер слоши, после мислеха че е ротора, акомулатора че е зле и т.н. и т.н.
Шест месеца я бутах да запали или спирах по наклони и къде ли не докато не се случи чудо!
20 дена на море и проблеми със стартера и тогава. Прибрахме се и започнах да проверявам всички агрегати, връзки и какво ли не от това което казваха като проблем че е.
Оказа се проблема е....
... ами алуминия се окислява и хваща един слой който прави изолация става и от там стартера няма маса- минус.
Взех че го изчистих тоя слой на всичките му връзки по корпуса и капачките, сложих от графитната грес за по добра връзка и да не се окисли лесно алуминиевата сплав.
Сложих го на мястото и ....... чудо!
Вече седем месеца няма грам ебавка от негова страна.
за радиото
По повод на радиото и при мен угасва докато паля колата,така че е нормално но след като го правиш на въпрос значи преди не ти е гаснало така ли?Трябва ти майстор тогава по добре е и за колата и за радиото успех
- spokomen
- Мнения: 188
- Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
- Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
- Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: за радиото
KVK78 написа:..........така че е нормално но след като го правиш на въпрос значи преди не ти е гаснало така ли?....
И преди си гаснеше. Не че го правя на въпрос, просто по това се опитвам да направя извода, че през стартера протича ток. Ако в момента на завъртане на ключа се опитвам да сваля стъклото - и то спира. Вариантите са два, или при завъртане се изключват всички консуматори, или просто тока през стартера е толкова голям, че за другите консуматори напрежението е недостатчно и за момента не работят.
- Stivi
- Мнения: 8369
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: за радиото
spokomen написа:KVK78 написа:..........така че е нормално но след като го правиш на въпрос значи преди не ти е гаснало така ли?....
И преди си гаснеше. Не че го правя на въпрос, просто по това се опитвам да направя извода, че през стартера протича ток. Ако в момента на завъртане на ключа се опитвам да сваля стъклото - и то спира. Вариантите са два, или при завъртане се изключват всички консуматори, или просто тока през стартера е толкова голям, че за другите консуматори напрежението е недостатчно и за момента не работят.
Когато палиш всичко друго се изключва докато заработи двигателя така че това не е въпрос за обсъждане, а за основния проблем който описваш колегите са дали достатъчно насоки + заминал акумулатор /имал съм такъв случай с един от предишните автомобили/

- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Колега spokomen, следващия път като се сблъскаш със същия проблем, пробвай да направиш следното, а после ще кажеш дали има ефект:
Даваш контакт с ключа да ти светнат лампичките по таблото, а след това едновременно натискаш ключа силно напред ( към самата ключалка ) и въртиш . Като казвам "натискаш" , значи имам в предвид по силен натиск, а не леко натискане, не се бой - няма да ти хлътне ключа
!
Изключването на всички консуматори преди запалване си е съвсем нормално и струва ми се, няма нищо общо с протичането на ток към стартера. Т.е. спирането на консуматорите не е признак че със сигурност стига ток до стартера, просто самия ключ ги изключва временно като го завъртиш в определено положение.
Хайде, пробвай с натискането на ключа, а ако не стане "чудо", тогава електротехниците да са ти на помощ.
Даваш контакт с ключа да ти светнат лампичките по таблото, а след това едновременно натискаш ключа силно напред ( към самата ключалка ) и въртиш . Като казвам "натискаш" , значи имам в предвид по силен натиск, а не леко натискане, не се бой - няма да ти хлътне ключа

Изключването на всички консуматори преди запалване си е съвсем нормално и струва ми се, няма нищо общо с протичането на ток към стартера. Т.е. спирането на консуматорите не е признак че със сигурност стига ток до стартера, просто самия ключ ги изключва временно като го завъртиш в определено положение.
Хайде, пробвай с натискането на ключа, а ако не стане "чудо", тогава електротехниците да са ти на помощ.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: _SUN_ и 69 госта