Пасат б5 1.8 125к.с. ADR, проблем с маслото
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Пон 22 юни 2009 21:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Пасат б5 1.8 125к.с. ADR, проблем с маслото
Днес докато карах светна червената лампа за маслото и изпищя зумера, след което двигателя затрака като дизел,измерих налягането на маслото и показва от 1,4 до 4,5 на манометара, което мисля че е нормално, но тракането остана, след няколко старта и спирания на двигателя накрая зазвуча нормално, маслото е 5W40 и след 2000 км ми предстои смяна някакви идеи откъде идва това тракане.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 1.8 125к.с. ADR, проблем с маслото
flanker6100 написа:...измерих налягането на маслото и показва от 1,4 до 4,5 на манометара,...
В какъв смисъл от 1.4 до 4.5?
При промяна на оборотите или на постоянни обороти си менеше стойността?
По книгите пише, че при 2 000 оборота налягането трябва да е >2 бара. Или поне за моя двигател така пише (2Е), но предполагам и при теб ще е същото.
На предния ми Голф2 имах неприятна случка: На смукалото на помпата има пластмасов успокоител напряко на картера, така, че маслото да не се 'пличка' насам-натам по завоите.
Да, ама картера беше удрян точно там. Предполагам - тогава е пострадал и успокоителя.
И веднъж, като се опитах да вдигна колосалната за онзи Голф скорост от 150км/ч взе, че светна ламБата и писна зумера.
Като отворих картера успокоителя беше раздробен на малки парченца, имаше и парчета, набити в цедката на помпата и няколко по-големи, които като нищо са били засмукани от помпата, лепнали са се на хоботчето и... масло нанай!


Като загасих, явно парчето е паднало и после си запалих и на ниски обороти си се прибрах до нас

В цялата работа разликата, която виждам за момента е тракането 'като дизел'
Ми той моя си беше дизел

Атмосферен, при това

От тук-нататък трябва да решиш до колко сериозно искаш да влезнеш във филма.
Правилните действия са сваляне на картер и маслена помпа. Проверка дали има боклуци (утайки) и хлабини на помпата.
Ако всичко е ОК - сипване на някакво масло с добавка за промиване, източване и сипване на ново, качествено масло

Можеш да рискуваш само с добавка и сипване на ново масло, но не е ясно дали после няма да се наложи пак отваряне на картер...
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Пон 22 юни 2009 21:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 1.8 125к.с. ADR, проблем с маслото
да при менене на оборотите, вкарваха ми филма за обтегача на веригата, но първо утре ще сменя маслото и да видим, дано се разминем с обтегача че е кам 1000 лв.
-
- Мнения: 632
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pamplona Ispaniq
Re: Пасат б5 1.8 125к.с. ADR, проблем с маслото
колега а като светна тази лампа как бе6е нивото на маслото.и съ6то за какви оптега4и ги гонят тези маистори аз мисля 4е на маслената помпа няма обтега4 там веригата не е ли опъната между 2 те зъбни това на помпата и това дето я завърта,но и да има обтега4 пак няма да е от него за6тото 6те го прави постоянно,най вероятно ти е паднало нивото на маслото и от там се е разтркала моторетката.успех 

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 1.8 125к.с. ADR, проблем с маслото
Оптегач има на веригата на двата разпределителни вала.
Хммм... и аз чух, че цифрата е 'интересна'!
Хммм... и аз чух, че цифрата е 'интересна'!

-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Пон 22 юни 2009 21:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 1.8 125к.с. ADR, проблем с маслото
Нивото на маслото е ок, само неразбирам при половение, че е този оптегач и помпата прави нормално налягане защо ще свети лампата за маслото, а няма сао да трака, и според мене тракането е по цялата дължина на двигателя, а не само отзад при веригата.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Пасат б5 1.8 125к.с. ADR, проблем с маслото
Ами ако за някакъв период не е имало нормално налягане - когато ти е писнал зумера, а той не е писнал за нищо - тогава и оптегача не е работил като хората и оттам е дошло тракането.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Пон 22 юни 2009 21:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 1.8 125к.с. ADR, проблем с маслото
полагам, че това е възможно, но после при проверката на маслената помпа всичко си бе ок. Сега смених маслото с 10W40 направих 50 км и няма проблеми поне за сега, довечера ще я пробвам на дълга и ще видим.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 1.8 125к.с. ADR, проблем с маслото
Петър Петров написа:Ами ако за някакъв период не е имало нормално налягане -....- тогава и оптегача не е работил като хората и ...
Ъъъъ... момент!
Оптегача не беше ли подпружинен на този мотор?

Това, което аз съм виждал беше с пружина, нямащ нищо общо с маслената магистрала... Или ми се е паднало да видя друг тип мотор?

-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Пасат б5 1.8 125к.с. ADR, проблем с маслото


- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат б5 1.8 125к.с. ADR, проблем с маслото
Ако спре за малко нормалното подаване на масло, хидравличните повдигачи започват да тракат здраво, баш като дизел, не само веригата. Както е споменал колегата radotom , свали картера и го почисти, а също така и цедката към маслената помпа и самата помпа. И след това процедурката с маслото. Това, че си сипал по-гъсто масло не решава проблема с боклуците и утайките в двигателя, а само може да го влоши.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта