Здравейте колеги
Карам Пасат Б4 1,8 93 година без климатик. И понеже виждам, че от вас има доста грамотни и начетени пичове в тази област все питам по нещо от време на време!
Наскоро си бях във Видин и се видях с един приятел, който също има Пасат Б4 обаче 96 година и с климатик. И се заговорихме за радиарори за темперетури за перки за датчици и т.н...Пита ме на колко градусаа ми работи Пасата! Аз му казах, че зависи от колата дали е в движение или в гадно Софийско задръстване на място! Каза ми, че съм бил с малкия радиатор, и заради това постоянно ми мени температурата в зависимост от работата на двигателя дали колата е в движение или на място! И той бил така обаче наскоро си бил сложил по голем радиатор пак от Пасат и температурата била заковала на едно място, почти не се колебаела нагоре-надоле!
Та въпроса ми е, какъв е този “голям“ радиатор, и ако има такъв заслужава ли си да го търся да го купувам и слагам? Има ли значение големината на радиатора в зависимост от това дали колата е с климатик или без? Благодаря предварително! Извинявам се на администратора, ако има вече подобна тема и не съм е открил!
Смяна на радиатор на Б4
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Смяна на радиатор на Б4
Автомобилите с климатик имат по-големи радиатори, защото "радиатора" на климатика затруднява охлаждането.
Ако температурата се движи в нормални граници и не се повишава прекалено много(не минава над 100 градуса), според мен няма нужда от смяна на радиатора. Най вероятно причината за колебанията са в неизправен термостат
Ако температурата се движи в нормални граници и не се повишава прекалено много(не минава над 100 градуса), според мен няма нужда от смяна на радиатора. Най вероятно причината за колебанията са в неизправен термостат

- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Смяна на радиатор на Б4
Смени си термостата с такъв от официалния вносител, това което описваш няма нищо общо с радиатора.
- tisho_psg
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: Смяна на радиатор на Б4
ако термостата му е проблема,колата щеше да грее и при движение,а не само в задръстване като стой на място. За мен си е наред термостата,няма въздух за обдухване на радиатора и от там се вдига t-та!
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Re: Смяна на радиатор на Б4
това се казва ленив термостат ,отваря и затваря ,но бавно принципно не е проблем ,но почне ли да го мързи повечко си е за смяна.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на радиатор на Б4
И с климатик и без,радиаторите се задръстват.Говоря отвън за питите,не отвътре.Затова всяка пролет се мият.Разковаваш си предницата,достатъчно за да може да взеле водоструйка отпред така,че да не подбиваш радиатор и миеш.Тече една черна черна гнус
Съответно след тази процедура,нещата застават по съвсем друг начин 
Иначе - на 1.8 моно се монтират 2 типа радиатор - голям,който се слага само на Пасат-и с климатик или климатроник,а за другите се слага по-малък.Колегите по-горе са ти обеснили защо е.
Съответно ако колата продължава да грее - термостат на първо време.Ако пак има проблем,не е лошо да се премери температурата понеже датчика,който ти показва вътре може да не мери вярно,може да не се включва навреме перката (нейния датчик да се лигави),може радиатора да има слаба циркулация и оттам да не охлажда достатъчно добре и т.н. и т.н.



Иначе - на 1.8 моно се монтират 2 типа радиатор - голям,който се слага само на Пасат-и с климатик или климатроник,а за другите се слага по-малък.Колегите по-горе са ти обеснили защо е.
Съответно ако колата продължава да грее - термостат на първо време.Ако пак има проблем,не е лошо да се премери температурата понеже датчика,който ти показва вътре може да не мери вярно,може да не се включва навреме перката (нейния датчик да се лигави),може радиатора да има слаба циркулация и оттам да не охлажда достатъчно добре и т.н. и т.н.

- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Смяна на радиатор на Б4
Благодаря колеги! Ще опитм най-напред с измиване на питата на радиатора отвън!
В същност проблема ми не е чак толкова сериозен, защото в движение ми подържа между 80 - 85 градуса горе-долу. Обаче спра ли некъде из дадръстванията за 2 - 3 мин. ми е качила 90 - 95 градуса и чувам перката, че започва да върти!
И още нещо! Като спра някаде и остава колата изгасена за неколко минути примерно, след като запаля двигателя темперетурата веднага ми показва, че е над 90 градуса при полжение, че когато съм спрял е била нормална! 2 - 3 мин след потеглянето темперетурата плавно започва да спада и си идва в нормалните граници! Защо се поучава това нещо колеги???
В същност проблема ми не е чак толкова сериозен, защото в движение ми подържа между 80 - 85 градуса горе-долу. Обаче спра ли некъде из дадръстванията за 2 - 3 мин. ми е качила 90 - 95 градуса и чувам перката, че започва да върти!
И още нещо! Като спра някаде и остава колата изгасена за неколко минути примерно, след като запаля двигателя темперетурата веднага ми показва, че е над 90 градуса при полжение, че когато съм спрял е била нормална! 2 - 3 мин след потеглянето темперетурата плавно започва да спада и си идва в нормалните граници! Защо се поучава това нещо колеги???
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Смяна на радиатор на Б4
В задръстване няма как да не се покачи, защото няма как да се охлажда. Мисля че е нормално. Все пак ако почистиш радиатора нищо не губиш
Предполагам, че температурата на охладителната течност около датчика е по висока
Като завърти водната помпа се оправя 

milen_1975 написа:И още нещо! Като спра някаде и остава колата изгасена за неколко минути примерно, след като запаля двигателя темперетурата веднага ми показва, че е над 90 градуса при полжение, че когато съм спрял е била нормална! 2 - 3 мин след потеглянето темперетурата плавно започва да спада и си идва в нормалните граници! Защо се поучава това нещо колеги???
Предполагам, че температурата на охладителната течност около датчика е по висока


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 18 госта