


на Passat 5.5 не работи климатроника на охлаждане
- Yu
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пет 20 юли 2007 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
на Passat 5.5 не работи климатроника на охлаждане
Колеги докато съм ползвал за охлаждане работеше до последно.Зимата не съм охлаждал само на отопление е работил.Но сега като стана по-топло го пуснах и не ще.Проверих дали има газ в тръбите има с нормално налягане.Интересува ме дали някой има ел.схема да видя, как се управлява да проверя датчици кабели не знам откъде да почна, а самия климатроник не пише за грешка или проблем.Благодаря предварително.
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: на Passat 5.5 не работи климатроника на охлаждане
мани мани мани
аз в момента се занимавам с такава история само че на б3(идентично е)
провери комресора дали щрака като пуснеш студеното.ако щтрака може да е реле,пресостат,прекъснат кабел,контролер.абе чудесия е.неискам да те плаша ама е чудесия


провери комресора дали щрака като пуснеш студеното.ако щтрака може да е реле,пресостат,прекъснат кабел,контролер.абе чудесия е.неискам да те плаша ама е чудесия
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: на Passat 5.5 не работи климатроника на охлаждане
Как си гледал наляганията?
Гледа се на машина високото и ниското налягане....с манометри примерно.
виското трябва да е около 15-30 бара псоред зависи от много неща.
Може да провериш тръбите само с пипане горе-долу за да се оринетираш :
-тънката тръба,където излиза от компресора трябва да е вряла до 10-тина секунди след като го пуснеш (чуеш,че цъква шайбата на компресора).
-след това пипаш тънката тръба преди да влезе в ТРВ (клапана преди изпарителя) - трябва да е доста топла,но малко по-хладна от след компресора.
-пипаш дебелета тръба,която излиза обратно към компресора - трябва да е ледена до след 20-тина секунди работа на компресора.
Съответно :
-ако тънката тръба е вряла и на двете места ти е наред високото налягане и там няма проблем.
-ако тънката тръба е вряла при компресора а е студена при ТРВ-то и постепенно захладнаява все повече има запушване или в дехидратора или в редиатора отпред (90% дехидратор).
-ако тънката тръба е студена преди ТРВ-то ама не охладнява повече - проблем с ТРВ.
-ако дебелата тръба е топла тогава има проблем с изпарителя или ТРВ....зависи какво е поведението на тънката.
-ако пък като я закачиш на манометрите покаже еднакво налягане и във високото и в ниското налягане и като даваш газ манометрите се покачват заедно и съответно като пуснеш спадат заедно (успоредно) тогава имаш проблем с клапана в компресора.
Общо взето ако компресора тръгва нормално това е положението.Разбира се ако наляганията са в норма и фреона е проверен дали е точно като количество.
Гледа се на машина високото и ниското налягане....с манометри примерно.
виското трябва да е около 15-30 бара псоред зависи от много неща.
Може да провериш тръбите само с пипане горе-долу за да се оринетираш :
-тънката тръба,където излиза от компресора трябва да е вряла до 10-тина секунди след като го пуснеш (чуеш,че цъква шайбата на компресора).
-след това пипаш тънката тръба преди да влезе в ТРВ (клапана преди изпарителя) - трябва да е доста топла,но малко по-хладна от след компресора.
-пипаш дебелета тръба,която излиза обратно към компресора - трябва да е ледена до след 20-тина секунди работа на компресора.
Съответно :
-ако тънката тръба е вряла и на двете места ти е наред високото налягане и там няма проблем.
-ако тънката тръба е вряла при компресора а е студена при ТРВ-то и постепенно захладнаява все повече има запушване или в дехидратора или в редиатора отпред (90% дехидратор).
-ако тънката тръба е студена преди ТРВ-то ама не охладнява повече - проблем с ТРВ.
-ако дебелата тръба е топла тогава има проблем с изпарителя или ТРВ....зависи какво е поведението на тънката.
-ако пък като я закачиш на манометрите покаже еднакво налягане и във високото и в ниското налягане и като даваш газ манометрите се покачват заедно и съответно като пуснеш спадат заедно (успоредно) тогава имаш проблем с клапана в компресора.
Общо взето ако компресора тръгва нормално това е положението.Разбира се ако наляганията са в норма и фреона е проверен дали е точно като количество.
- Yu
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пет 20 юли 2007 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: на Passat 5.5 не работи климатроника на охлаждане
Благодаря колега за съветите.Ще проверя дали е така и ще съобщя резултата.
- Yu
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пет 20 юли 2007 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: на Passat 5.5 не работи климатроника на охлаждане
Като включа климатротика веднага се включва втория вентилатор.Преди се включваше след определено време. Казаха ми за някакъв датчик за прегряване ако се е прецакал няма да се включва компресора.А той не се включва тръбите не си променят температурата. Бил някъде на радиатора но не видях нищо подобно.Знаете ли дали има такъв датчик и къде е той?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: на Passat 5.5 не работи климатроника на охлаждане
Хъм...тази кола е с надлъжен двигател и съответно има всико перка...и една електрическа.
редно би било в състояние на нормални налягания да си върти само виското и фреона да се охлажда от него...при свръхналягане да тръгва и електрическата.А ако електрическата е двускоростна може да работи първо на 1-ва а после на 2-ра скорост.
Принципно решаващо за скоростта на перките е налягането а не температурата - ако нялагането е над 15-20 бара....пали авариен режим на перките.
Иначе по повод датчика - той трябва да е общо с 4 кабелчета...и да се намеира някъде на тънката тръба,която тръгва от компресора и пъпли по колата чак до вътре....обикновенно е при дехидратора.Този датчик е просто един ключ...по-точно два ключа.
Единия ключ управлява компресора - гаси го ако няма налягане в системата....т.е. въобще не го пуска.Другия ключ реагира на високо налягане и пали авариино перките...при налягане над 15-20 бара.
Сътветно ако имаш известни електропознания може да го премериш дали е наред.
А ако има запушване в системата тогава е нормално да става така - за норматив тръгва компресора,вдига огромно налягане,датчика сработва и пуске перките а компресора байпасира високото наялгане през вътрешния си авариен клапан за свръхналягане.
Този компресор хич ли въобще не тръгва или?
редно би било в състояние на нормални налягания да си върти само виското и фреона да се охлажда от него...при свръхналягане да тръгва и електрическата.А ако електрическата е двускоростна може да работи първо на 1-ва а после на 2-ра скорост.
Принципно решаващо за скоростта на перките е налягането а не температурата - ако нялагането е над 15-20 бара....пали авариен режим на перките.
Иначе по повод датчика - той трябва да е общо с 4 кабелчета...и да се намеира някъде на тънката тръба,която тръгва от компресора и пъпли по колата чак до вътре....обикновенно е при дехидратора.Този датчик е просто един ключ...по-точно два ключа.
Единия ключ управлява компресора - гаси го ако няма налягане в системата....т.е. въобще не го пуска.Другия ключ реагира на високо налягане и пали авариино перките...при налягане над 15-20 бара.
Сътветно ако имаш известни електропознания може да го премериш дали е наред.
А ако има запушване в системата тогава е нормално да става така - за норматив тръгва компресора,вдига огромно налягане,датчика сработва и пуске перките а компресора байпасира високото наялгане през вътрешния си авариен клапан за свръхналягане.
Този компресор хич ли въобще не тръгва или?
- Yu
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пет 20 юли 2007 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: на Passat 5.5 не работи климатроника на охлаждане
Проблема го реших.Оказа се че е прекъснал електромагнита който залепва съединителя на компресора.Той изобщо не е заработвал затова и климатроника не ми даде никакви грешки.А за вентилатора така е направен ,като се пусне климатика се включва първата скорост на електрическия вентилатор.Благодаря на всички отзовали се да помагат.
Re: на Passat 5.5 не работи климатроника на охлаждане
Здравйте колеги.И аз имах същия проблем на моя Б 5.5 . В купето духаше по малко студено , но не достатъчно , отидох на майстор , който каза ,че компресора не работи нормално. Той ги ремонтира , каза ,че има счупени 4 бутала вътре , след като му платих 160 лв. , напълни системата на колата и сега пък се оказа ,че не тръгва електическата перка .
Тя пък струвала повече от 200 лв. и не знам какво да правя........

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта