Зареждане на акумулатора.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Зареждане на акумулатора.

Мнениеот Harrry » Чет 08 юли 2010 6:08


Акумулаторът ми почна често да пада, а е лято. Бях решил да вземам нов, но се оказа, че съм забравил лампичка на тавана на пасата, светеща перманентно... :screwy И ми отчетоха към 0.4-0.5 А утечки. Е, угасих лампичката и утечките престанаха- засега.
Като го зареждам наново, си работи- върти стартера. Обаче имам съмнението, че понякога съм го презареждал,оставял съм го цяла нощ и после цял ден на жицата, а това било много вредно. Батерията е WINNER PREMIUM, италианска, с пломба, т.е. необслужваема, 62 А/ч, на около 3-4 години. Зарядното е 12V, 7.5 A, за жалост, без самоизключване. Между другото, последния път окото на акумулатора въобще не стана зелено - чернее ли чернее, но може би е от състоянието на батерията, а не от това, че иска още заряд.

Въпросът ми е, при този акумулатор и това зарядно, колко време трябва да зареждам ?




Потребителски аватар
kirhadj
Мнения: 719
Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот kirhadj » Чет 08 юли 2010 6:18


Ако силата на тока е постоянна, както си го посочил, не повече от 9часа при напълно изтощен акумулатор.
Щом не светва зелено, значи е заминал и може да ти умре отведнъж. При мен стана така, но моя беше на 9г.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот Dpop » Чет 08 юли 2010 9:46


:) Формулата е лесна. Ако зарядното ти подава напрежение 1 А, а акумулатора ти е 62 Ач. и е напълно разреден то би следвало да се зарежда 62 ч. Като е хубаво да се направи профилактика с провеждането на още един разряд, примерно с крушка за къси светлини и две жици докато акумулатора падне на около 11.4 В и после отново се зареди. Добре е режима на заряд да започне с по-високо напрежение подавано от зарядното и после да се намали на ок 3 А. Така има шанс да се освести и да ти изкара още време.
А иначе има доста изписано по темата.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот Ljubon » Чет 08 юли 2010 9:54


Не е добре акумулаторите да се зареждат с по-голям ток от 1/10 от капацитета им, т.е. за твоя случай от 62АН - с повече от 6,2А.


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот Harrry » Чет 08 юли 2010 11:13


kirhadj написа:Ако силата на тока е постоянна, както си го посочил, не повече от 9часа при напълно изтощен акумулатор.
Щом не светва зелено, значи е заминал и може да ти умре отведнъж. При мен стана така, но моя беше на 9г.

Благодаря за мненията!
Обаче, относно тоя цитат, нали за заминал акумулатор индикацията е дадено да е бялата точка?! Черна е за изтощен. Не споря, просто питам.


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот Harrry » Чет 08 юли 2010 11:37


Ljubon написа:Не е добре акумулаторите да се зареждат с по-голям ток от 1/10 от капацитета им, т.е. за твоя случай от 62АН - с повече от 6,2А.

Правя нужно уточнение- сори за неточната информация, ама тoва немско зарядно има по себе си минимум данни и са толкова законспирирани, че трябва да ги дириш с лупа. Оказа се, всъщност по 7.5А са двете бушончета отпред на панела, което не е същото, както съм го посочил горе, нали? А освен това на етикета открих ето какви данни:12 V----3.5 Ad.c. 50Hz, 70W, Cmin=10 A/h Cmax=44A/h. T. 25 B IP 20. Нищо повече. Та батерията ми като е 62А/ч, значи не може да се зареди ли? Ама си я зарежда все пак. А това зарядно го купих за старата таратайка, която имаше точно такъв акумулатор- 44А/ч. :wink:


Потребителски аватар
Rqhovo
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 13 апр 2009 18:06
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1Y 1991
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот Rqhovo » Чет 08 юли 2010 11:59


Това значи ,че ще го зареди за повече време,а не че няма да го зареди. :beer


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот Ljubon » Чет 08 юли 2010 12:22


Зарядният ток гледам е 3.5А, зареждаш 62АН за 18 часа, но ако е напълно разреден.


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот Harrry » Чет 08 юли 2010 13:31


Ad.c. - така ли дойчовците обозначават понятието АМПЕР? И на мен ми мина тая мисъл, като видях числото 3.5 ... ама буквичките доста не съвпадат с нашите, затова не бях уверен.
Тогава наистина сметката е проста. Аз обаче ще дебна за зеленото око... пък да видим! Иначе возилото си пали от половин оборот- щото ми е тънко масълцето- пълна синтетика.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот i.e.i » Чет 08 юли 2010 13:44


Провери колко зарежда алтернатора.Ако е ок.,ще си го зареди напълно.А зеленото "око"...
преди години имах някакъв френски с надпис Опел ,"поплавъка" не се виждаше ,но си държеше ток.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот Ljubon » Чет 08 юли 2010 15:17


Harrry написа:Ad.c. - така ли дойчовците обозначават понятието АМПЕР?

DC= Direct Current = постоянен ток


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот Harrry » Чет 08 юли 2010 16:12


Благодаря за отговорите!
Май имам уклон към престараване. Днес си взех хубав мултицет от Конрад и проверих с него напрежението на въпросната батерия. Както си беше на зарядното и на ток, ми даде 14.86V, а като го разкачих: 13.46V. Това май е множко- да не съм го упуснал откъм горна граница? Разбира се, веднага спрях процедурата. А черното око така и не позеленя. Другото странно нещо е, че където четох в мрежата за зареждане на батерии, все се говори за някакво затопляне на батерията поради кипване на електролита. При моята в това (почти) презаредено състояние нямаше абсолютно НИКАКВО затопляне на допир. Обяснявам си го с това, че се касае за пломбирана батерия (?).


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот Ljubon » Чет 08 юли 2010 16:38


Harrry написа:Благодаря за отговорите!
... Другото странно нещо е, че където четох в мрежата за зареждане на батерии, все се говори за някакво затопляне на батерията поради кипване на електролита. При моята в това (почти) презаредено състояние нямаше абсолютно НИКАКВО затопляне на допир. Обяснявам си го с това, че се касае за пломбирана батерия (?).

Когато е зареден вече, акумулаторът трябва да бълбука и да е топъл. Дори и повечето необслужваеми акумулатори отгоре под лепенката имат капаче, което се отваря и има тапи на него. Ако е с течен електролит и нивото в някоя клетка е по-ниско се долива дестилирана вода. В някои случаи акумулаторът си дава необходимото напрежение, но "кляка" при натоварване, защото връзките между клетките се разяждат и изтъняват, като не могат да пропуснат по-силен ток. Измери напрежението при товар, като включиш мощен консуматор. Това не ми харесва, че не затопля при зареждане.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот milmar » Чет 08 юли 2010 21:22


Harrry написа:....
Май имам уклон към престараване. Днес си взех хубав мултицет от Конрад...

Не е пристрастяване , а много разумно решение :да: , макар че хубав мултицет се покрива съвсем малко с Конрад mhihi .

Harrry написа:....
Както си беше на зарядното и на ток, ми даде 14.86V, а като го разкачих: 13.46V. Това май е множко- да не съм го упуснал откъм горна граница? ...

По време на заряд посредством зарядно - това си е съвсем допустимо напрежение , може да достигне малко над 15V без никаква опасност за акумулатора . За напрежението на генератора на автомобила е друго - там трябва да е да речем от (13,6-13,7)V до (14,4-14,5)V
Harrry написа:....
Разбира се, веднага спрях процедурата. А черното око така и не позеленя. Другото странно нещо е, че където четох в мрежата за зареждане на батерии, все се говори за някакво затопляне на батерията поради кипване на електролита. ...


И съвсем здрав акумулатор ако го свалиш от зарядното при 14,8V няма да е "позеленял" . При напрежения (14-14,4)V (както трябва да е в автомобила например ) пак се получава зареждане , но заряда протича бавно и трябва много време . Затова зарядните "качват" по-височко напрежение и по-важното е че се следи тока и се държи в определени граници .

Кипенето на акумулатора не е добър признак за зареденост , кипене не бива да се достида , то се получава при презареждане . Признак е че не си щадиш акумулатора .


d_tashkov
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 16 май 2006 7:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот d_tashkov » Чет 08 юли 2010 21:42


Не се стърпявам на такива компетенции. Карай си колата с този акумулатор и да не ти пука. Ако е за смяна той ще се обади.След следващата забравена лампа зареди пак до 14.4 с 3 А и си готов.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: deas, markoni0770, Steels и 64 госта