Harrry написа:....
Май имам уклон към престараване. Днес си взех хубав мултицет от Конрад...
Не е пристрастяване , а много разумно решение

, макар че хубав мултицет се покрива съвсем малко с Конрад

.
Harrry написа:....
Както си беше на зарядното и на ток, ми даде 14.86V, а като го разкачих: 13.46V. Това май е множко- да не съм го упуснал откъм горна граница? ...
По време на заряд посредством зарядно - това си е съвсем допустимо напрежение , може да достигне малко над 15V без никаква опасност за акумулатора . За напрежението на генератора на автомобила е друго - там трябва да е да речем от (13,6-13,7)V до (14,4-14,5)V
Harrry написа:....
Разбира се, веднага спрях процедурата. А черното око така и не позеленя. Другото странно нещо е, че където четох в мрежата за зареждане на батерии, все се говори за някакво затопляне на батерията поради кипване на електролита. ...
И съвсем здрав акумулатор ако го свалиш от зарядното при 14,8V няма да е "позеленял" . При напрежения (14-14,4)V (както трябва да е в автомобила например ) пак се получава зареждане , но заряда протича бавно и трябва много време . Затова зарядните "качват" по-височко напрежение и по-важното е че се следи тока и се държи в определени граници .
Кипенето на акумулатора не е добър признак за зареденост , кипене не бива да се достида , то се получава при презареждане . Признак е че не си щадиш акумулатора .