Имах всебщия проблем със стабилизатора на напрежение на таблото. След като изчетох всичко по този проблем в настоящия форум, сложих 7805 с ценер за 5v.
Резултат е:
- на контакт - входящо напрежение около 12.5V, изходящо на стабилизатора 10V. Всички уреди работят нормално и отчитата вярно.
- при запалване на двигателя - стрелките на термометър и бензиномер (левия уред)падат на 0 (на ограничителя), но часовника работи. Входящо напрежение около 12.5V, изходящо на стабилизатора около 1.5V. Вероятно сработва защита на елемента на стабилизатора?. Ако извадя уреда (термометър и бензиномер) изходящо напрежение на стабилизатора и на контактните клеми на уреда отново е 10V. При изваден уред започва да мига контролната лампа на температурата.
С предварително благодарности очаквам Вашата помощ и идеи за откриване и разрешаване на проблема.
B3 - термометър и бензиномер работят само на контакт
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: B3 - термометър и бензиномер работят само на контакт
Ценера към маса ли си го свързал?Ако е с мах ток на стабилизация 20-30мА е нормално стабилизатора да кляка! Защо си се спрял на 7805,а не на 7809(с два изправителни силициеви диода към маса)?
П.П LM317 също е добър вариант!
П.П LM317 също е добър вариант!

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: B3 - термометър и бензиномер работят само на контакт
pas1.8mi написа: Защо си се спрял на 7805,а не на 7809(с два изправителни силициеви диода към маса)?
А още по-добре 7810

Разбира се - коефициента на стабилизация и температурния дейф са доста по-различни от на оригиналния...
Само, че... защо ли си мисля, че проблема не е в стабилизатора

Сменях си гарнитурата на капака на клапаните и взех, че забравих да закача 2 проводничета, дето седят на един от болтовете на капака. С кабелна обувка. Явно - маса някаква.
И резултата беше същия като при колегата - на контакт показва - запаля ли - йок!
Явно уредите са си затваряли към маса през някой от светодиодите за масло, вода, АБС... Закачих масите и всичко се оправи

Re: B3 - термометър и бензиномер работят само на контакт
Благодаря за бързите отговори.
Що се отнася до елемента - такъв имаше в наличност мой приятел, хардуерен инжинер. Той го смята, измерва и поставя, така че му имам пълна вяра. Освен това в 1вия пост посочих, че като извадя уреда (термометър и бензиномер) и запаля, изходящо напрежение на стабилизатора и на контактните клеми на уреда отново е 10V. При изваден уред започва да мига контролната лампа на температурата, вероятно сработва някакъв токов кръг или подобно. И неговото мнение е, че не е елемента.
Намерих следното в руски форум:
От поста на radotom и от горния цитат си мисля дали не е някъде там отговора.
Къде да търся за маса - на конектора на платката (мисля че е 28 пинов) или на кабелните обувки на термодатчика (тоя на тръбите след двигателя към радиатора).
Що се отнася до елемента - такъв имаше в наличност мой приятел, хардуерен инжинер. Той го смята, измерва и поставя, така че му имам пълна вяра. Освен това в 1вия пост посочих, че като извадя уреда (термометър и бензиномер) и запаля, изходящо напрежение на стабилизатора и на контактните клеми на уреда отново е 10V. При изваден уред започва да мига контролната лампа на температурата, вероятно сработва някакъв токов кръг или подобно. И неговото мнение е, че не е елемента.
Намерих следното в руски форум:
Возникла проблемка.
стрелка температуры воды при повышении оборотов падает на ноль, при этом ДТОЖ (датчик за темп охладителна течност) в норме (проверял тестером по таблице напряжений), термостат в норме, короче налицо вранье стрелочного прибора.
Почитав форум, стал грешить на стабилизатор напряжения. проверил его -- на выходе стабильно 10В, достал плату, пропаял 28-контактный разъем и подозрительные соединения.
делаю замер на работающем двигателе с вынутым модулем "бензин-вода". на + прибора стабильно приходит 10в от стабилизатора, а вот напруга между контактами с повышением оборотов скачет: на ХХ и прогретом моторе около 8-9В, повышаю обороты -- напруга падает до 3В.
Вопрос знатокам: где может теряться напруга при повышении оборотов? насколько я понимаю, 2-й контакт с прибора идет на ДТОЖ?
вопрос снимается . был плохой контакт на массе ДТОЖ
От поста на radotom и от горния цитат си мисля дали не е някъде там отговора.
Къде да търся за маса - на конектора на платката (мисля че е 28 пинов) или на кабелните обувки на термодатчика (тоя на тръбите след двигателя към радиатора).
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: B3 - термометър и бензиномер работят само на контакт
Не, към датчика(датчиците) няма маса. Идват им 5V и се следи пад на напрежение в/у тях в зависимост от температурата.
По-скоро спукани спойки по конектора на таблото (стандартен дефект!) или скъсано проводниче (предполагам - не-много дебело) някъде към корпус
Това, което е писал pas1.8mi за ценерите също не го пренебрегвай.
По-скоро спукани спойки по конектора на таблото (стандартен дефект!) или скъсано проводниче (предполагам - не-много дебело) някъде към корпус
Това, което е писал pas1.8mi за ценерите също не го пренебрегвай.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ангелчо77 и 37 госта