Здравейте колеги,
Оня ден (петък) след като пристигнах успешно от Пловдив, констатирах, че хидравличната помпа на волана е мъртва, час на смъртта 18:19 p.m. на 23.07.2010 (тя умираше около 10 месеца, нещо като Офелия, но бая по-дълго). Вечерта прехвърлих к'вото намерих на телефона и на другия ден я свалих, при разглобяването ударих на камък при развиването на фланеца на ремъчната шайба от вала на помпата. Отидох с пресния труп на ръце на ул. Симеон и спазарих една нова-стара хидравлична помпа за 60 кинта. Размених ремъчната шайба и алуминиевата конзола, бяха различни и помпата губеше геометрия спрямо равнината на ремъчните шайби на коляновия вал и на водната помпа (който сменя да внимава, не е страшно, просто 'ше върти бурмите два пъти).
Както и да е монтирах я - не е трудно, свързах червата към казанчето и това към рейката, налях SWAG (зеленото) и запалих, нямаше по-тих матор от моя, чуваше се тревата как расте, докато работеше. Дръпна хидр. масло, загасих, долях, изчаках и започнах да раздвижвам волана, свиреше, оставих да работи, маслото се избистри, изчезнаха въздушните мехури(във вид на пяна), продължих да раздвижвам волана, видима разлика с 'преди' нямаше. Проверих за течове - няма. Ниво на течността в казанчето - ОК (между мин и макс - твърдо)
Покарах малко вечерта, около 25-30 километра. На другия ден я пробвах пак, маслото - без промяна в нивото, обаче при натоварване, завъртане на волана свири - в покой не - 'се едно, че няма такъв възел по колата.
Започва да ми се струва, че хидр. рейка не е читава и е убила предишната помпа, т.е. предишната помпа не е умряла по естествен път, инак епикризата е ясна - разбито окачване на вала, предния лагер е сдал леко, станал е фибрилозен (повишено триене -> повишена температура), което е задълбочило разрушаването му до степен при, която помпата е загубила геометрия и пластините са започнали да мрат на купчини, свалих я малко преди пълно блокиране на вала.
Въпросът ми е как да разбера дали рейката е сдала багажа, не че е зор по една помпа и един литър хидр. масло (80 кинта) на 10-12 месеца, но не си е работа.
Благодаря предварително.
Успех.
п.п. А добре, че се сетих (аз съм критичен към другите, ама . . ) автомобила е Пасат B3, 1993, 1.8ABS.
Нова - стара хидравлична помпа - отново вие при натоварване
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Нова - стара хидравлична помпа - отново вие при натоварване
Преди монтажа на "Новата" помпа почисти ли клапанчето за високото налягане(в помпата е завито)?Върху него се завива маркуча за високото налягане! 

Re: Нова - стара хидравлична помпа - отново вие при натоварване
pas1.8mi написа:Преди монтажа на "Новата" помпа почисти ли клапанчето за високото налягане(в помпата е завито)?Върху него се завива маркуча за високото налягане!
Това, което е 22-ка ли, под 16-ката на високото налягане, не съм го развивал и почиствал, дявол да го вземе, айде сега пак отново!
Мерси колега.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Нова - стара хидравлична помпа - отново вие при натоварване
Клапанчето може да се свали без демонтаж на помпата!Като отвиеш щутцера е удобно с магнитче да лепнеш и измъкнещ клапанчето!Самото то се разглабя!Вътре има финна метална цедка,която се почиства!Успех! 

-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Нова - стара хидравлична помпа - отново вие при натоварване
Emo написа:Въпросът ми е как да разбера дали рейката е сдала багажа, не че е зор по една помпа и един литър хидр. масло (80 кинта) на 10-12 месеца, но не си е работа.
Колега, разсъждавам по логика. Няма как да се развали рейката и да не протече. Щом не тече - значи е добре.
Какво да и стане друго? От умора на метала да вземе да се разруши разпределителя на налягането ли?
А за помпата мога да съдействам с това, което казва производителя за диагностицирането и. На празен ход на двигателя, при затапване на хидравличната помпа за 5 секунди, налягането което вдига трябва да е в границите между 85-95 бара ...но пък нямаме манометър да замерваме, то не една беля.

- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Нова - стара хидравлична помпа - отново вие при натоварване
мене ми се чини, че новата ти стра помпа е на същото дередже като твоята, а ти се вкарваш в разни филми. намери майстор да ти смени лагера и семеринга и си готов.
Re: Нова - стара хидравлична помпа - отново вие при натоварване
бате кефиш ме как си описал ситуацията 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Нова - стара хидравлична помпа - отново вие при натоварване
Проблем с рейката.Има как да се развали и да не тече ама грам.с Ваското1 сме дискутирали този проблем понеже и при мен се случва така - попмата вие при натоварване (не в крайно положение) и волана е малко по-тежичък от на други Пасати...поне много са ми минали през ръцете и съм усещал,че моя е малко по-тежък. Та..Васил каза,че в рейката имало някаква гуминетка,която с времето се раздувала ли...не разбрах точно,но започвала на моменти при вътренето на рейката да запушва частично високото наляганео,което постъпва в рейката и съответно като въртиш - помпата вие понеже се натоварва много. Ремонтирало се като се свали рейката и се смени въпросната чудесия. Аз още не съм смъкнал рейката,но ми се вижда доста логично,понеже тази помпа,кято взех не виеше на другата кола,от която я взех.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 47 госта