Здравейте колеги,
надявам се да съм в точния раздел относно проблема ми.
Проблема ми се състои в това, че вентилатора на колата не работи. Нещата, които направих са да сваля жабката и да проверя буксата дали е влязла добре, напръсках я с контактен спрей, проверих под предния капак дали не е зациклила перката, но не установих някакъв проблем. След сглабянето пуснах климатроника и вентилаторите проработиха, всичко това траеше точно 20 мин. и пак спряха. Ходих по майстори, проверяваха я за грешки (венднъж даде грешка на клапата?!?!), правиха точно това, което описах по-горе и резултата беше 40 мин. работа и отново спря.
Моля за някъкви идеи, ако някой е страдал от същото!
вентилатор климатроник B5,5
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: вентилатор климатроник B5,5
Кое точно спира? Доколкото разбрах говориш за вентилатора вътре в купето,който е за въздуха в купето. Понеже отпред имаш друга перка,която няма общо с вентилатора а ти си използвал израза "вентилаторите спряха" .
Принципно самите вентилатори на В5 и В5.5 са им също слабо място.Свали вентилатора и виж кой от двата типа е - единия е с електроника в него,която го управлява (влиза един куплунг с повече от 3-4 кабела).Другия е с външна управляваща електроника и в него влизат 2 кабела.
Като го свалиш и установиш какъв точно тип е,разглоби го и извади от корпуса само самия електромотор така,че да можеш да му видиш четките в какво състояние са и в какво състояние е ротора.Имат си проблем - графита от четките се набива между контактните пластини на колектора на ротора и започват да се е*ават. Ако проблема не е там,явно трябва по-задълбочена диагностика на контролера и да се види дали той го гаси поради някаква причина (има режими при които го гаси понеже записва определена грешка за нещо) или си има проблем с електрониката му,която го управлява.

Принципно самите вентилатори на В5 и В5.5 са им също слабо място.Свали вентилатора и виж кой от двата типа е - единия е с електроника в него,която го управлява (влиза един куплунг с повече от 3-4 кабела).Другия е с външна управляваща електроника и в него влизат 2 кабела.
Като го свалиш и установиш какъв точно тип е,разглоби го и извади от корпуса само самия електромотор така,че да можеш да му видиш четките в какво състояние са и в какво състояние е ротора.Имат си проблем - графита от четките се набива между контактните пластини на колектора на ротора и започват да се е*ават. Ако проблема не е там,явно трябва по-задълбочена диагностика на контролера и да се види дали той го гаси поради някаква причина (има режими при които го гаси понеже записва определена грешка за нещо) или си има проблем с електрониката му,която го управлява.

Re: вентилатор климатроник B5,5
Чак днес намерих време да отида до майстор. Свалихме перката и блока за управление е на него (метално оребрено), майстора установи, че проблем прави този блок за управление, който е в задната част на самата перка. Провери за нов такъв но цената беше 370лв., дали няма как да се побългари, струва ми се висока сума за китайски боклук.
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: вентилатор климатроник B5,5
Занеси вентилатора и всичко дето сте свалили на някой дето разбира от електроника!! Може вътре в блока да има издухал кондензатор, ако е над 10 години колата нищо чудно! Някои добър радио и телевизионен техник който има осцилоскоп да го замери, или човек работил в завод за електронни компоненти, Те знаят какво гледат пред себеси;)
Как може за един мижав блок 370лв, тея хора в тая държава хептен се побъркаха с тия 100% надценки
Как може за един мижав блок 370лв, тея хора в тая държава хептен се побъркаха с тия 100% надценки

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта