Здравейте фенове!
Прави ми впечатление че вентилатора за охлаждането се включва всеки път при различна температура на антифриза-първоначално на около 105 грд. и всяко следващо включване става на по-ниска температура-100...ако се кара по-дълго време-92-95 грд.,което вече е нормално.Така карам от доста време 2-3 год. и не е имало проблем да прегрее двг.Сменени са термостата и датчика на радиатора,но промяна няма.Доста често(особено в горещините)стига 110 грд. и тогава се включва До сега 2-3 пъти е сменян антифриза-все по същия начин става включването.Сменил съм и тройника (пластмасовия с датчика за температура)с оригинален от Юнитрейд,но сега видях че дупката за малкото маркуче към казанчето е много малка-под 1 мм.Може би не може да се обезвъздуши системата.Или пък трябва да промивам радиатора
Друг проблем(или може би е същия)е че уредите за темп. и горивото показват с малко повече-стабилизатора дава 10 волта,датчика за темп. е здрав (пробвах и с друг),всички спойки са добре...но показанията са по-големи от нормалното.
Моля да споделите Вашия опит.Благодаря предварително за съветите!
Проблемче с охлаждането...
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10403
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
разшири си отвора към преливника, аз имах същия проблем но на голф с мотор 1.8 ABS, смених всичко от радиатор до водна помпа и накрая се оказа че дупката е малка и на ниски обороти колата няма проблеми, на место си работи перфектно (затова и неможаха в Юнитрейд да разберат какво и е на колата), а при каране загряваше до 110 градуса. след разпробиването на въпросната пластмаса всичко се оправи. Успех!
Re: Проблемче с охлаждането...
jerrry написа:Сменил съм и тройника (пластмасовия с датчика за температура)с оригинален от Юнитрейд,но сега видях че дупката за малкото маркуче към казанчето е много малка-под 1 мм.
Може би, предвид цената на парчоляците от 'Юнитрейд', преди да разпробиваш каквото и да било, е добре да се отбиеш все пак в 'Юнитрейд'. Малко вероятно е, но е възможно пластмасовата отливка на 'тройника' да не е читава, нека проверят, ако имаш проблем, естествено ще настояваш за ново 'парче'.
Иначе т'ва с температурата на включване на вентилатора, според мен не бива да те притеснява. Температурата на включване зависи от това на коя предавка си, но феномена с високата температура на първонавоначалното (след запалване) включване на вентилатора идва поради следните причини:
1. термостата на твоя мотор (ABS, моя е същия) започва да отваря при 87С и напълно отваря при около 92С (не си спомням точно).
2. температурния датчик, от който се взима сигнал за включване на вентилатора се намира на радиатора (в долния десен ъгъл, когато си срещу автомобила), при затворен термостат през радитора не циркулира охлаждащата течност.
3. при първоначалното отваряне на термостата има известа инерция (всички топлинни процеси са доста инерционни) на изравняване на температурата на охлаждащата тчност и тази на датчика, докато през това време двигателя продължава да генерира топлина, която разбира се се акумулира в охлаждащата течност повишавайки температурата и (което виждаш на таблото).
Ето за това първоначалното включване малко закъснява. Закъснението от т.3 зависи от много фактори, върху които не може да се повлияе, поне не пряко, но това което може да се направи е да се провери челото на датчика (контактната повърхност на датчика с охлаждащата течност) и в случай на нужда да се почисти. Наличието на 'накип' и 'отложения' (продукти на корозия или в следствие на агресивност на средата) представлява термично съпротивление и може да доведе до 'недогрев' от няколко градуса, което пък ще доведе до работа двигателя при по-висок температурен режим.
Пак ще направя уговорката, че това е мое мение и не задължавам никого с него. Всеки е свободен да постъпи както намери за добре.
Успех.
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Отвора към преливника е съвсем малък-коклото да влезе тел от кламерче например,но не беше запушен.Все пак когато работи мотора с отворено казанче не се вижда да тече антифриза от там.От друга страна пък не вярвам Ханс да е оставил на нас да си разпробиваме отворите на този тройник както намерим за добре.
Може би проблема е в неправилното отчитане на температурата(и бензина).
Не допускам да са повредени едновременно и 2-та датчика-за темп. и горивото.(за температурния съм пробвал с друг-същото)
Единственото общо е въпросния стабилизатор за захранване,който обаче си работи добре т.е. дава 10V на изхода(пробвах и с друг-същото).
Също не допускам да са повредени едновременно и 2-та стрелкови уреда(само това не съм пробвал-да ги сменя с други).
Така или иначе...и 2-та уреда показват в повече.
В това се убедих след като напълних резервоара "до горе" и стрелката не мръдна от 70л. дори и след изминаване на 250-300 км.А и когато сипя 10л. показва поне около 20-25л.
Температурата-също не изглежда да е толкова висока-110 грд.
поне на пипане с ръка(вярно е-не съм я мерил).
Та ..вероятно проблема е в отчитането.
п.с. карах друг подобен Пасат-стрелката ковеше 90 грд.и не мърдаше от там
Може би проблема е в неправилното отчитане на температурата(и бензина).
Не допускам да са повредени едновременно и 2-та датчика-за темп. и горивото.(за температурния съм пробвал с друг-същото)
Единственото общо е въпросния стабилизатор за захранване,който обаче си работи добре т.е. дава 10V на изхода(пробвах и с друг-същото).
Също не допускам да са повредени едновременно и 2-та стрелкови уреда(само това не съм пробвал-да ги сменя с други).
Така или иначе...и 2-та уреда показват в повече.
В това се убедих след като напълних резервоара "до горе" и стрелката не мръдна от 70л. дори и след изминаване на 250-300 км.А и когато сипя 10л. показва поне около 20-25л.
Температурата-също не изглежда да е толкова висока-110 грд.
поне на пипане с ръка(вярно е-не съм я мерил).
Та ..вероятно проблема е в отчитането.
п.с. карах друг подобен Пасат-стрелката ковеше 90 грд.и не мърдаше от там
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10403
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
когато работи двигателя ако отвориш казанчето (но не на загрял двигател) трябва да се вижда как тече антифриз. Когато е тесен отвора не може да се обезвъздуши двигателя, получава се въздушна възглавница и затова ти загрява.Имах абсолютно същичт проблем и от много майстори накрая отварях двигателя защото замина гарнитурата на главата. След разпробиването на въпросната пластмаса всичко се оправи. Същата я има и в Ауто+ на цена около 15 лева, но и там са с малък отвор, при мен проблема дойде от това че преди да купя колата тази пластмаса е протекла и е сменена в България и когато я купувах продавача ми каза че тя си работела така на 110 градуса . Да Да ама Не! колата си работи на 90 градуса, термостата е напълно отворен на 87 градуса, перката включва първа степен на 95 градуса , а втора на 102 градуса.
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
@kossel ,при мен в маркуча няма никаква съчма,нито пък там където се захваща и от 2-те страни
@passi1, то вярно че вентилатора ми работи само на бърза скорост,но е по-различно - на която и да включи датчика все работи на бърза скорост,т.е.няма бавната,демек и 1-ва и2-ра все са бързи което не смятам за проблем
Когато се включи вентилатора си охлажда добре,т.е. бързо,но проблема е че малко късничко се включва,или просто уреда ме лъже
@handycam," тече" при мен е силно казано,по скоро ако махна маркучето само леко капе-почти не се забелязва като погледнеш отгоре в казанчето и си мисля да взема свредлото и да го разпробия,с какъв диаметър обаче
@passi1, то вярно че вентилатора ми работи само на бърза скорост,но е по-различно - на която и да включи датчика все работи на бърза скорост,т.е.няма бавната,демек и 1-ва и2-ра все са бързи което не смятам за проблем
Когато се включи вентилатора си охлажда добре,т.е. бързо,но проблема е че малко късничко се включва,или просто уреда ме лъже
@handycam," тече" при мен е силно казано,по скоро ако махна маркучето само леко капе-почти не се забелязва като погледнеш отгоре в казанчето и си мисля да взема свредлото и да го разпробия,с какъв диаметър обаче